IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nenna: Meille on tehty yksityiselle kaksi kertaa IVF ja molemmilla kerroilla, 3 ultraääniseurantaa, punktio, blastokystiviljely ja alkionsiirto on ollut 2500 euroa. Blastokystiviljely on 300 e, että jos sitä ei ota niin halvempi on toki (2200 e) ja tietty myös jos tulee enemmän ultrakäyntejä niin siitäkin tulee lisähintaa. Tämä varmasti vaihtelee klinikoittain, että mitä maksaa. Kysymällä selviää :)
 
Täällähän on varsinainen plussa-aalto menossa:)
Onnea hirmuisesti.
Päivitän nyt puhelimella,joten kattelen huomenna kirjotuksia koneelta tarkemmin:)
On:Tein tänään cb:n testin parin tunnin pidätyksen jälkeen kun töistä kotiuduin...
Kylläpä siihen ilmesty hailura,mutta selkeesti nähtävä viiva.Tänään pp7.Teen aamulla uusiks,jospa se siitä vahvistuis ja kolmas kerta toden sanois.
 
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijat + muut!

Minkä verran teille on puhuttu kaksosraskauden riskeistä? Siis joille siirretty kerralla 2 alkiota.

Jostain keskustelupalstalta olen lukenut, että lyhyille naisille ei mielellään siirrettäis kuin yksi kerrallaan? Itse olen alle 160 cm pitkä. Meillä menossa 3. ivf:n sumuttelut. Lääkäri sanoi, että voitais siirtää ehkä 2 alkiota. Viimeksi siirrettiin 2 hitaasti jakaantuvaa. Silloin lääkäri kysyi ennen siirtoa, että siirretäänkö 2. Ei siinä ehtinyt miettiä sen enempää, luotin lääkärin näkemykseen. Valitettavasti ei tullut plussaa.:(

Toisaalta houkuttais siirtää kaksi, mutta pelottaa mahdollisen kaksosraskauden riskit. Jos saisikin plussan, mutta kaikki päättyisi ikävästi : /
 
Haave79 Eivät nuo nyt muuta sanoneet kuin että toivotaan että yksi alkio kiinnittyisi. Ei sillä, en kyllä olisi kaivannutkaan enempää informaatiota, sillä tiedän riskit jo muutenkin.

Täällä menkkamainen paineentunne alkanut. Ei millään kiinnostaisi lähteä töihin, ahdistaa ja masentaa.
 
Onnea Henrietta ja Havina sekä LÄiti!!:)

Haave79, minulle ei varsinaisesti riskeistä ole puhuttu, mutta olen itse saanut päättää siirretäänkö yksi vai kaksi. Edellisessä PASissa siirrettiin kaksi ja periaatteessa oli teoreettinen kolmosmahdollisuus kun PAS tehtiin luonnolliseen kiertoon ja hyödynnettiin toki omakin ovulaatio. Minulla tuota kahden alkion siirtoa on puoltanut alhainen AMH eli laadukasta munasolureserviä ei juuri enää ole. Alkuun kaksosraskauden riskit mietitytti aika paljonkin, mutta nyt monien epäonnistumisten jälkeen sitä ei enää mieti ja vähän jopa toivookin, josko niin kävisi. Tuosta pituusasiasta en ole kuullut. Kannattaa varmasti kysellä lääkäriltä jos vähänkin mietityttää.
 
Nenna81, kannattaa tosiaan katsoa hinnastoa tarkalla silmällä ennen klinikan valintaa. Piilottavat välillä selviä kustannuksia, esim. yksi ilmoittaa hinnastossaan ICSI:n hinnan ilman punktiota, ihan kuin sen voisi jättää muka tekemättä! Ja sitten se maksaakin yllättäen useita satasia.

Meillä yksityiselle on pulitettu seuraavat summat:
- alkutestit (ensitapaaminen, verikokeet, simpat, infektiot jne) 1580€
- IVF (suunnittelu, 3 ultraa, punktio, siirto) 3030€
- ICSI (suunnittelu, 3 ultraa, punktio, siirto, pakastus) 4150€
- PAS (suunnittelu, ultra, siirto) 1115€

Mitään erityistä meille ei ole tehty, ihan perus kauraa, silti hinnat aivan järjettömiä.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli tehtynä kaikki testit ennen siirtymistä yksityiselle, koska 3 hoitoa tehtiin julkisella.
IVF maksoi noin 2550 € (sis. 2 ultraa, punktio, siirto, pakastus, pitkä viljely)

PAS menossa nyt ja 800 € tuo on kelan korvausten jälkeen. Sisältää yhden ultran + siirron+sulatuksen.

Kallistahan tämä touhu on, mutta kyllä käytössä on enemmän keinoja ja lääkkeitä kuin julkisella. Ja ei mennä samalla kaavalla kun julkisella vaan käytössä enemmän tukilääkkeitä jne. Lisäksi aikoja voit valita paremmin ja puhelimeen vastataan aina, ei tarvitse soitella tiettyyn aikaan päivästä ja jonottaa puolta tuntia.

OM: PAS siirto ensi tiistaina 31.3.2015. Olen pistänyt Ovitrelleä 4 päivää pieniä annoksia ja eilen hieman isomman annoksen. KP 2-6 söin Letrozolia ja viime perjantaina oli ultra. Eilinen Ovitrellen isompi annos aiheuttaa sitten ovulaation. Ihanaa, kun ei tarvitse tikuttaa ovulaatiota, koska itse stressasin sitä ja ovulaatiot venyivät liian pitkälle. Nyt pistelen sitten perjantaista lähtien joka toinen päivä vielä Ovitrelle pienen annoksen ja tiistaina siirto, jolloin alkaa Lutinukset, kortisoni ja viimeinen Ovirelle pistos sitten pääsiäis lauantaina.
 
Huh täällähän on tapahtunut kun plussia vaan ropisee!! Onnea kaikille plussanneille miljoonasti <3 Toivottavasti me muut tullaan vielä perässä pian. Itsellä jännitys tiivistyy, vielä pitäs reilu kuukausi odotella että hoito alkaa. Viime viikolla oli ovulaatio ja tietysti yritettiin, jos vielä tulis luomusti, mutta kyllä katseet jo kääntyy hoitoon väkisinkin ja sitä odottaa.

Haave79 kyselit kahden alkion siirron riskeistä. Sisarelleni tehtiin useampi ICSI aikoinaan (vaikea endometrioosi), en edes muista kuinka monta hoitoa ja siirtoa, ja hän on hyvin lyhyt (vähän yli 150cm) ja useamman kerran siirrettiin kaksi alkiota. Kerran molemmat lähti kehittymään, mutta toinen hiipui ensin ja sitten toinen, kerran vain toinen lähti kehittymään, mutta meni kesken, viimeisellä kerralla molemmat lähti kehittymään. Raskaus oli kyllä vaikea, ei pienuuden vuoksi vaan siksi että toisen kaksosen istukka oli eteisessä ja vuoteli vähän väliä ja ennenaikainen synnytys oli lähellä ja vuodelepoa oli joku 10 vk, mikä oli aika raskasta. Muuten kaikki meni sitten ihan hyvin lasten osalta, syntyivät ja ovat terveitä, joskin vähän nuoremman oloisia kuin ikätoverit, mutta eteviä kyllä, tosin sillä juuri, jonka istukka oli erittäin huonossa paikassa, on vähän puheen viivästystä, mutta ehkä se ei johdu istukasta.

Itse en kyllä ikinä anna siirtää kahta alkiota itselleni, koska minulla on sydänvika ja myöskin koska sinänsä kaksosten hoitaminen näytti olevan aikamoista touhua ja haluaisin ainakin minimoida omalla kohdalla kaksosuuden riskin. Tietysti aina se yksi siirretty alkio voi jakautua kahtia ja ilomielin otan kyllä kaksosetkin, jos ne tulla tupsahtaisivat, mutta ehdoin tahdoin en tohdi kahden alkion siirtoon; Itsekin olin paljon auttamassa ja itku kurkussa yritin kahta nukuttaa samaan aikaan, toista sylissä ja toista potkuttelin sitterissä jalalla ja molemmat huusi samaan aikaan :) Toisaalta nyt vauvaiän jälkeen elämä näyttää sujuvan tosi hyvin ja mukavasti.
 
Varovaiset onnittelut Läitille! Eiköhän tämä kolmas kerta ole teille se viimeinen ja onnekkain!

Itse sain hetki sitten mukaani nopean 5-soluisen alkion, tänään siis 2-päiväinen. =) Pakkaseen meni jo tänään 3 alkiota (4-5-soluisia) ja 2 alkiota jäi vielä jatkoviljelyyn huomiseen asti. Näiden jatkoviljeltyjen alkioiden solumäärää en tiedä. Tai kai se lääkäri nekin sanoi, mutta olin niin huojentunut ja itku silmässä, kun kuulin, että tällä kertaa meidän alkiot oli jakaantuneet nopeammin kuin viimeksi. Oon kyllä tosiaan niin huojentunut ja hyvillä mielin vaikkei tästä vielä meille vauvaa tulisikaan. Eilen olin kuitenkin jo lyömässä hanskat tiskiin koko hoidon osalta, kun ajattelin jo pahinta näiden alkioiden osalta. Jalat maassa on hyvä mennä eteenpäin ettei tipu liian korkealta. ;)

Aurinkoa päivään kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini ja Mandala
Onnea plussista.

Mulla oli eilen hoidon suunnittelu ens kiertoon, ja seuraava siis lyhyellä kaavalla, pelkällä fsh:lla (aiemmin ollu aina lh:takin) jollain uudehkolla Bemfolilla, joka on samaa kun Gonal mutta halvempaa. Muita lääkkeitä mm. Orgalutran ja mahdollisen siirron jälkeen myös Zumenon kun limakalvo on aiemmin alkanu vuotaa hyvissä ajoin pois Lugen läpi.
Tuolla klinikalla on kuulema pohdittu sitä pitäskö tuoresiirrot lopettaa kokonaan, ja pakastaa kaikki, eli ei siinä varmaan nykysin merkittävää eroo oo, kummasta tulee paremmin tuloksia. Oisko sitten nykysin peräti pas:seilla paremmat ku elimistö saanu toipua ja pakastusmenetelmät kehittyy kokoajan..?
Ensin meinattiin laittaa annoksena 200 tota Bemfolia mutta amh tulos olikin tullu sinne niille, ja oli ilmeisesti kuitenkin oletettua matalampi 2,7 (sekin vielä..) niin nostettiin sittenkin 225:een. Kuulema toi on ihan normaali tän ikäselle (37) ja että on parempi ettei oo yli 5, kun sit vois olla hyperin vaara, ja yli 10 arvo tän ikäsellä ois ääri harvinainen ja viittais pco:hon tms. epänormaaliin. Kuitenkin jäi sellanen olo että ois pitäny olla vähän enempi vielä.. mutta ei voi mitään, näillä mennään. Saa nähdä, viimeks tällä annoksella tuli sen 31 solua, eikä tota arvoo oo aiemmin mitattu, että vois verrata.
Ihmetteli miks aiemmissa hoidoissa on pregnyliä ollu aina sen 10000, kun hoikilla riittää hyvin puoletkin. Nyt siis 5000. Aiemmin ehkä sit oli vakio kaikilla rutiinisti se isompi annos?
Uä ja muutakin sisätutkimusta tehtiin ja kaikki vaikutti normaalilta, endo ei ilmeisesti ainakaan hirveen pahana (tai 'graavina') nyt oo kun sano ettei tietämättä edes arvais että on endo! Mistä lie ne kivut sitten johtuu mitkä jääny km-tyhjennyksen jälkeen.. vaikka eihän esim. vatsaontelossa, suolessa tai rakossa oleva tai muutenkaan kaikki endo ulospäin tai uä:ssä näy.
Niin ja infektiotestit joutuu ottaan uudestaan, en tiä oisko ne viime kesäset neuvolassa otetut muuten riittäny, mut jonku uuden säännön/lain mukaan pitää olla 3kk sisään otettu aiemman vuoden sijaan! Perseestä... onko muille sanottu tälläsestä? Jotakin se puhu että se on "ennen ensimmäistä hoitoo pitää olla..", siis ensimmäistä jossain tietyssä paikassa? Koska eihän mulla nyt todellakaan mikään 1. ivf-hoito oo kyseessä!!
Sit kysyin vielä DHEAsta, ja kuulema ei sitä näkis hyödyks mun tapauksessa kun kuitenki soluja tullu hyviä määriä (mitä iloo siitä on jos kaikki on kuraa?), että se voi joskus parantaa vaan sellasilla laatua, joilla selkeesti alhanen amh ja toiminta hiipumassa, esim. pitkälti yli 40 vuotiailla...no kyl siinä itteekin vähän arveluttaa ne sivuvaikutukset kun ois kuitenkin melko pitkään syötävä ja joku androgeeni tms. mieshormooniks muuttuva.
Luotaistuotteistakaan ei innostunu (minkä kyllä ton lääkärin tietäen arvasinkin) kun ei tiedetä mitä kaikkee niissä on, miten vaikuttaa jne., niin ehkä mä toistaseks vielä tässä hoidossa jätän sotkematta tähän mitään ubikinoneja tai gelee royaleja.. eikä kyllä itelläkään juurikaan uskoo noihin oo. Ei kai niistä haittaakaan ois, mut tuskin merkittävää hyötyäkään. Ainoat ehkä-hyödylliset tän lääkärin mukaan vois olla foolihappo ja d-vitamiini.. mutta oon käsittäny että toi foolihappokin ois vasta raskausaikana tärkee? Ei kai se soluja paranna? Ja monivitamiinissa jota oon syöny joka päivä jo yli vuoden, on sitä 150% päivän tarve, kai se riittää?
Ehdotin ite kaikille pitkää viljelyä, silläkin uhalla ettei jää mitään, mutta katotaan tilanteen mukaan. Tavote on 3-5d, nykysin ei kuulema juur ollenkaan siirretä 2 päiväsiä!? Tuntus itestä vaan jokseenkin turhalta siirtää alle 4 päiväsiä, kun sillon se suurin kato juuri käy.. mitä järkee jotain tätä nuorempia rupuja edes on siirtää kun ne tuskin sen paremmin siellä kohdussakaan menestyy?!
Ja vielä tosta kaksosasiasta.. eipä taida olla jakossakaan mitään toivoo saada kahta kerralla, aikataulu/ohjelappuihin laitettu maininta "Aina 1ET" (alkionsiirto?) ja sit mainittu se monitsy gemini -raskaus.. siis vaikka ois kuinka rupupaskaa ja monta negaa niin silti laitetaan vaan jotain nihkeetä yhtä!!! Vittu... en käsitä miten joillekin siirretään kahtakin blastoo vaikka tosi pieni määrä siirtoja vasta ja niistäkin alkaneita raskauksia, eli siltä osin onnistunu kuitenki!?? Missähän näin tehdään? Varmaan jossain julkisella sitten... ja tietenkin ton lääkärin arvelulla se km:kin johtu todennäkösimmin just siitä kun oli jakaantunu, että siinä kun on yhteinen istukka niin voi olla jotain verenkierto-ongelmia yms. Mutta eihän epäidenttisillä tollasta ois.. ja minkä sille jatkossakaan vois jos jakaantuis taas. Vaikka eiköhän toi nyt oo äärimmäisen epätodennäköstä.. mutta ei tietenkään lääkärin mielestä, että "ei sitä kuule tiedä.."! Kyllä ite uskosin vieläkin että oli jotain kehityshäiriöö, kyllähän kuitenkin useimmiten kaksosraskaudetkin hyvin sujuu.
Todellakin toivois näin useemman turhan hoidon, negojen jne. helvetillisten vaivojen ja rahanmenon jälkeen että tulis se kaks kerralla, kun kuitenkin epätoivosesti vielä kahdesta haaveilee, niin se tarkottas taas uutta hoitorumbaa yhden jälkeen.. kahden jälkeen tuskin enää uutta hoitoo jaksaiskaan.
Maksuista.. viimesin 3. hoito jota siis jatkettiin punktion jälkeen yksityisellä, maksoi siellä 3,5 tonnin luokkaa. Ja tässä ei siis oo mukana punktoo ja folliultria. Toisaalta lisäks tuli lahjasiittiöt ja munasolujen sulatus ja viljelyt. Mutta kyllä se tavallinen ivf/icsi helposti sen yli 2000e ainakin on, icsi muutaman satasen kalliimpi. Lisäks sitten lääkkeet useemman sata euroo vielä päälle (paitsi jos lääkekatto täys sille vuodelle).

Onhan tässä hoidossa nyt jotain erilaista ku aiemmin, onhan se hiukan "luomumpi" edes kun aiemmat, vaikkei kyllä sen kummempaa uskoo että se nyt muuttas soluja oleellisesti paremmaks.. kun ei nyt entistäkin heikompia ois. Kauheeta intoo ei oikein oo piikkien alotukseen ym. mutta tavalla ja toisella tää tie on pakko käydä loppuun että tän kaiken paskan voi joskus sit antaa olla.
 
Viimeksi muokattu:
Risukasalainattu teksti ...Vittu... en käsitä miten joillekin siirretään kahtakin blastoo vaikka tosi pieni määrä siirtoja vasta ja niistäkin alkaneita raskauksia, eli siltä osin onnistunu kuitenki!?? Missähän näin tehdään? Varmaan jossain julkisella

Me maksetaan ittemme kipeeksi yksityisellä ja saan sieltä mitä haluan. Lääkäri ei nähnyt mitään syytä miksi kahta ei voisi siirtää. Itse käsitän hyvin helposti, saan ite päättää asioista kun kerran maksankin siitä. Ja vaikka on alkaneita raskauksia, yksikään ei ole päättynyt hyvin. Ja sori vaan, tästä syystä kommenttisi on asiaton, kaikki me täällä olijat kärsitään tavalla tai toisella lapsettomuudesta.

NennaMä en hintoja muista ulkoa, mut jotain 2 tonnin pintaan oli se varsinaine IVF, viimesin PAS 825€ sisältäen ultran, ohjeistuksen, sulatuksen, siirron ja piikin).Jaksamista, jos tosiaan negana pysyy:hug:

-jennica-Täytyy tosiaan toivoa että pääsis loppuun asti, mutta uskoahan siihen ei tällä hetkellä riitä.Uuteen hoitoon ei enään lähdetä.Ja onnea kyytiläisestä:heart: Ja pakkasessakin jo tavaraa, mahtavaa!

ON: Viiva vahvistui eilisestä, nyt pidän tauon ja testailen sitten perjantaina tai lauantaina seuraavaks. :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini ja Neiti.
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Maaliskuu
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Untuvikko80 4.IVF 1. PAS Letrozol, Ovitrelle, Lutinus Siirto vk14

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 16)
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS

Toukokuu
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Piinailijat: :snotty:

Nenna81 26.3 (1.IVF 2.PAS kahden alkion siirto)
FullMoon81 27.3.(1.ivf tuoresiirto)
-jennica- 2.IVF

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS
Henrietta 2.ICSI
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Anteeks nyt Läiti jos koit näin, en kylläkään osottanu henk.koht kellekään sitä mitä totesin, tai en tiedä mitä asiatonta siinä oli. Vituttaa vaan kun maksan myös itteni kipeeks mutta mulla ei oo mitään päätösvaltaa tohon eikä vissiin juuri mihkään muuhunkaan hoidoissa. Ruvetaan vaan uhkaileen ettei hoideta enää jos alan sellasia vaatiin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä seudulla on vaan 2 klinikkaa ja vaihto tietäs taas uusia psykologiarviointeja (kun tarvii lahjasiittiöitä) ym. alusta. Pitää varmaan yrittää saada muidenkin lääkärien mielipiteitä....vaikka tuskin auttaa jos se on tuolla joku yhteisesti sovittu linja tms.
 
risukasa Kyselit onko muut joutuneet infektio testeihin 3kk välein :wave: täällä ollaan..

ärsyttävää juosta kokoajan verikokeissa varsinki kun tuo samainen mies ollu rinnalla jo kohta 12v. Me molemmat ollaan jouduttu niissä juoksee, mut joku laki näin sanoo..ainaski julkisella. Taive on kyl pistelty ku juoksi nois testeis plus sit viel katottii lääkeiden vaikutusta testeillä ja sit viel raskausverikoe piti ottaa..käsi ku neulatyyny :stick:
 
Kiitos tiedoista hintojen suhteen. Täytyy tässä miettiä lähdetäänkö yksityiselle, vai säästetäänkö muihin unelmiin ja odotellaan rauhassa julkisen hoitoja.

Päätin tässä viimeviikolla et jos ei nyt tärppää, lähden työn ohella oppisopimuksella lisäkouluttamaan itseäni. Jos ois tärpännyt, ois koulutus jäänyt kesken eikä sen vuoksi ois kannattanut aloittaa opiskelua. Noh, yksi asia johon panostaa ja yrittää unohtaa lapsiasiat hetkeksi. Helpommin sanottu kuin tehty.

mulle on tässä hoitojen aikana tullut painoa lisää 6-7 kg. Pitäisi kesän aikana päästä niistäkin eroon, ennen seuraavaa hoitokierrosta.

Nuista infektiotesteistä: me ollaan viimeksi käyty testeissä viime huhtikuussa, piti olla käytynä ennen kuin laittoivat lähetteen. Ei ole kyllä kukaan käskenyt käymään uudestaan ja julkisella ollaan.
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Maaliskuu
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Untuvikko80 4.IVF 1. PAS Letrozol, Ovitrelle, Lutinus Siirto vk14

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 16)
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS

Toukokuu
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Piinailijat: :snotty:
FullMoon81 27.3.(1.ivf tuoresiirto)
-jennica- 2.IVF

Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS
Henrietta 2.ICSI
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Meillä pakollinen tuo infektio testi, siis se 3kk välein, muuten loppuu hoidot siihen.. ja tosiaan viimeksi sanoivat, että tullut tälläinen lakimuutos..ja julkisella ollaan.

Ihan älytöntähän se..
 
Viimeksi muokattu:
Voi Nenna, olen tosi pahoillani. Jännäsin täällä sun puolesta, että josko sittenkin...

Toi painonnousu on muuten tuttua, minulla myös tullut se 5-6 kiloa hoitojen aikana. Vaikka ihan normaalielämää pitäisi elää, niin silti en ole uskaltanut esim. urheilla niin reippaasti kuin yleensä. Mahdollisesti vaikuttaa myös kaikki hormoonitkin.
 
Voi onnea paljon HENRIETTA, FIBBIS, HAVINA ja LÄITI!!! Kylläpäs tuli hyvä maaliskuu! \o/

Ja pahoittelut NENNALLE :(

RISUKASA on kyllä erikoista kohtelua sinulle siellä klinikalla?! Minulta kysyttiin heti ensimmäisen ICSIn PASissa että siirretänkö 2 vai 1. No ei siirretty yhtään ku kaikki kuoli sulatukseen, mutta ihmeellinen suhtautuminen sun lääkärillä tosiaan että ALETAAN KIRISTÄÄ?!! Just ku sinne kantaa rahansa ja asiakkaitahan me ollaan? Mä oon Yksityisellä ja musta tuntuu että sitä asiakkuutta ja asiakaspalvelua korostetaan tosi paljon ja mun mielipiteitä kysytään ehkä liikaakin.. Kääntöpuoli on se, että joskus tulee tunne, että eikö ne lääkärit tiedä ku multa kysellään?!

UNTUVIKKO musta tulee ehkä sun piinailukaveri! Ovulaatio odotettavissa viikonloppuna ja PAS ke-pe. Voi kun joku neljästä alkiosta selviäisi sulatuksesta. Viimeks sain sen kurjan puhelun, että kaikki kuolleet. Alkaa vähän jännittää. Päästäspä me UNTUVIKKO TOHON PLUSSAIMUUN MUKAAN!
 
Nenna :hug:

Retikka, joo, jotenkin se tuntuu olevan suorastaan hysteerinen niistä riskeistä, ja jotenkin vielä ymmärrän ettei jotain huippublastoja laiteta kun yks, mutta ettei jotain huonompiakaan vaikka on se nyt jo nähty ettei sellaset edes yritäkään kiinnittyä. Pitää kai yrittää joiltain muilta siellä vielä kysellä (hoitajat ainakin on mukavia) ja mitä se "Aina 1ET" tarkottaa, koskeeko vaan tätä hoitoo ja eikö sitäkin vois kattoo tilanteen mukaan. On siinä joku pieni toivo että se vois muuttua jos seuraavatkin on pelkkää negaa. Ilmeisesti sitten ois siirretty ne kaks jäljellejäänyttä kerralla jos se eka blasto ei ois kiinnittyny. Pahimmassa tapauksessa ei sen takia enää IKINÄ kahta kun se nyt sattu vielä jakaantuunkin! Hirveen todennköstähän se onkin että noin kävis toistekin. No joo, onhan se tietty teoriassa mahdollista että yhdestä alkiosta tulis kolmekin, tai vaikka viis, niinkun kai Dionnen viitoset oli..! Tai että kahdesta siirretystä tulis neloset jne.
Kyllä mulla ainakin yksityisellä enempi on ollu tosiaan se olo että on täysin muiden päätösten armoilla, pakollisista psykologikäynneistä lähtien. Mieluummin oisin jatkanu julkisen polilla käyntiä, vaikka sitten niin että joutusin maksaan ite koko "lystin". Huono puoli ois sitten että joutus jonottaan hoitoo kuukaus tolkulla mutta saispa ainakin päättää ite tänkin asian. Siellä lääkäreissäkin oli enempi vaihtuvuutta ja sai helposti useempia mielipiteitä. Periaatteessa oma asianihan se on minkälaisia riskejä haluan ottaa! Mutta ei tääkään kuulema oo näin, ja ois niiltä vastuutonta tehdä tahallaan riskiraskauksia jne. kun joskus tästäkin sanoin.
Todellakin toivon, enkä edes kovinkaan salaisesti, että jos joskus viä kiinnittyy, niin jakaantuiskin, jos ja kun ei kerta sitä kahta enää suostuta kuitenka laittaan.
 

Yhteistyössä