IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ai niin, kyllä minäkin salaa niistä kaksosista haaveilen. Minulle on joka siirrossa siirretty kaksi kyytiläistä, paitsi tässä viimeisessä kun pakkaseen ei jäänyt kuin yksi. Mutta siirto tehtiin siis luonnolliseen kiertoon ja ovisultrassa näkyi hyvänkokoinen omakin folli joten kaksosraskauden riskeistä huolimatta ajattelen, että olisi se oikea onnenpotku jos saisikin kaksi kerralla. Mutta silti - kunhan nyt edes sen yhden.
 
Deja :hug:

Fibbis Toisilla kiinnityminen ja hcg:n eritys tapahtuu hitaammin kuin toisilla. Helppo toisille sanoo, ku omalla kohalla ei meinaa näitä asioita uskoa ;)

Huonosti nukuttu yö takana ja wc:ssä tullu rampattua. Aamusella reilu 2h pidätyksellä oikein haalee viiva testiin. Viiva on selvä, mutta ei saa selvää onko siinä väriä vai onko vaan viivanpaikka. Pitää yrittää piettää vähän aikaa ja testailla 8-9 aikaan uudestaan. Ovistesti oli eilisaamusta taas tummunut, eli jotain sentäs. Uskon että vähintäänkin kiinnittymisyritystä on tapahtunut ja sekin on jo jotain, kun edellisissä siirroissa ei niin mitään. Aamulämmöt edelleen laskusuunnassa ja se viittais vain yritykseen. Vaikka sanotaan että tässäkin on poikkeuksia eikä pitäisi yrittää tulkita noita lämpöjä niin yksioikoisesti. Sitä ei vaan usko että omalla kohdalla tapahtuisi poikkeus. Se pitäisi olla lämmöt koholla ja selkee plussa jo hyvissä ajoin. Että ihminen osaa olla tyhmä!

Menossa pp11, dpo 14

Mites muut piinailijat?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tuo Nenna minusta vaikuttaa vahvasti siltä, että plussa tekisi tuloaan. Viiva on viiva vaikka olisi haileampikin :) Toivotaan, että jatkaa vahvistumistaan.

Tänään on sitten itsellä virallinen testipäivä ja kyllä Clearbluehun plussa putkahti. Eli minut saisi lisätä plussanneisiin :rolleyes: Täytyy tänään kilauttaa klinikalle ja varata aika varhaisultraan. Olo on iloinen mutta vähän pelokaskin. Mutta täytyy asennoitua niin, että iloitsee jokaisesta positiivisesta askeleesta eikä mieti etukäteen mitä kaikkea voi sattua.

Hyviä plussatuulia myös kanssapiinailijoille!
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
-jennica- 2.IVF Primolut nor,Puregon,Orgalutran,Pregnyl,Lutinus, punktio vk13
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Untuvikko80 4.IVF 1. PAS Letrozol, Ovitrelle, Lutinus Siirto vk14

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 16)
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS


Toukokuu
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Piinailijat: :snotty:
Henrietta 26.3 (2.ICSI)
Havina 26.3 (2.ICSI)
Nenna81 26.3 (1.IVF 2.PAS kahden alkion siirto)
FullMoon81 27.3.(1.ivf tuoresiirto)
Läiti 27.3 (1.IVF/3.PAS, siirretty 2 blastoa)


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Isot onnittelut Fibbis!! Onko sulla mitään oloja tai oireita? :)

Nyt Nenna puhaltelen sun testiin väriä!! Tsemppiä jännitykseen?

Mitä mieltä ootte mun testiliuskasta? Alin on pp8 ja sit siinä on pp9-10 pari testiä( sillon ei viivat vahvistunut) ja alin on aamuinen pp 11. Oisko siinä vähän vahvaistumista? Tulee jotenkin värisokeeks ku noita viivoja tohrustaa :) Torstaina verikokeeseen ja digin paikka silloin myös!

 
Henrietta Kyllä tuo rivi tasaisesti vahvistuu, kohta sieki pääset plussanneisiin! Varovaiset onnittelut jo nyt!

4h pidätyksellä tein uuden testin ja viiva on hailumpi kuin aamulla. Tuli kilahdettua ja tehtyä digi samasta näytteestä ja tulos oli karua katseltavaa, mutta enpä muuta odottanutkaan.

Onko teillä oireita? Itsellä alkoi eilen illalla etova olo joka on tänään lisääntynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Fibbis ja Henrietta myös! :flower: Ihan selvästihän Henrietta viivat ovat vahvistuneet, kun vertaat ylintä ja alinta! Tsemppiä myös Nenna81! Sormet ja varpaat pystyssä onnea toivoen =)

(Joo, edelleen täällä päivittäin lueskelen ja jännäilen teidän puolesta. Lapsettomuuden tunne istuu tiukassa ja menee varmasti pitkään, että uskaltaa todella luottaa tähän raskauteen. Tsemppiä siis täältä taustalta myös muille hoitolaisille ja kauniita kevätauringon säteitä piristämään!)
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Onnea fibbikselle ja kyllä mun mielestä henriettaakin voi jo onnitella. ?

Nyt olis kysymys.. olen muistaakseni joskus jostain lukenut että ivfin jälkeen oma kierto saattaa mennä sekaisin mutta nyt en enää löytänyt vahvistusta asialle.. Eli sekoittaako ivf kiertoa? Kun me ei päästy tuoresiirtoon, niin silloin menkat alkoi kp 19 eli muistaakseni 5 päivää punktion jälkeen. Nyt odottelen toisia menkkoja ja tänään kp 37. Tämä nyt vielä mulle ihan normaalia omaa kiertoa, mutta salaa tässä toivon että menkat antaisi odottaa itseään vielä ainakin sunnuntaihin. Sitten lomareissu ei sekoittaisi aikatauluja ja päästäisiin PASsiin vielä huhtikuussa. Kerrankin odotan pitkää kiertoa... ja siis raskaana en ole, se on testattu.
 
Vilijonkka, kai sitä voi sekaisin menemiseksikin sanoa, mutta lähinnä siinä käy usein niin, että IVF:n jälkeisessä kierrossa jää ovulaatio tulematta ja sitä kautta kierto pitkittyy.
Punktiossa tyhjennetään usein niitä pienempiäkin rakkuloita, jolloin seuraavassa kierrossa ei ole mitään "puolivalmista" rakkulaa, joka lähtisi kehittämään itsestään sitä johtofollia. Munasarjat lepäilevät vielä sen välikierron ajan. Ja siis jos ei tule ovulaatiota, ei tule keltarauhasta ja ei tule niitä menkkoja (ajallaan). Lopulta ne sieltä sitten tulee.

Omalla kohdallani ekan punktion jälkeen tuli pitkä, ovuloimaton kierto (41pv), mutta nyt tokassa punktiossa, kun vasen puoli kasvatti huonosti rakkuloita, eikä sieltä ollut paljon poimittavaa, sinne ilmeisesti jäi hyvin reserviä seuraavaa kiertoa varten ja heti välikierrossa sieltä tuli jo ovulaatio. Tuurista ja kropan reagoinnista siis kiinni ja voi vaihdella samankin ihmisen kohdalla reilusti.

Terkkuja täältä taustalta, sulatuksesta selviytyi vain toinen (samalla meidän viimeinen) alkio, nyt menossa pp3. Ja siirto tehtiin siis heti tuoresiirron negan jälkeiseen kiertoon, kun ovulaatio sieltä niin komeasti pompsahti. :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini ja Mandala
Kiitos Nenna päivityksestä sekä kiitokset onnitteluista kaikille. Nyt se jännäily vasta alkaakin. VU on nyt varattu 2,5 viikon päähän. Henrietta, vielä muita oireita en ole ollut huomaavinani kuin ihan vaihtelevasti etovaa oloa vajaan viikon verran.

Toivottavasti myös Nennan "etoilut" tietää hyvää :)
 
Täällähän on plussa-aalto meneillään, hienoa! Onnea siis Fibbis ja Henrietta. :flower: Kyllä noiden Henrietan viivojenkin puolesta voisi jo raskauden katsoa alkaneeksi, kun tasaiseen vahvistuvat.
Ja Nenna, älä vielä luovuta. Itselläni ainakin ekassa kemiallisessa aamulämmöt ensin laskivat n. 4-5 päivää ennen oletettuja menkkoja, mutta jo seuraavana päivänä olivat nousussa, josta aavistelin että raskaus on saattanut alkaa. Tuo lämmön lasku ainakin itselläni johtui varmasti alkion kiinnittymisestä, koska vain pari päivää ennen tuota lämmön laskua itselläni oli erittäin runsasta valkovuotoa parin tunnin ajan (oletan sen olleen merkki kiinnittymisestä). Kun lämpö alkoi sitten taas uudestaan laskea viikon päästä raskaustestistä, tiesin ettei raskaus jatkunut...

Omaa napaa: Punktiossa tänä aamuna käyty. Tuloksena oli 13 munasolua, mutta näistä osa varmasti raakoja, koska vielä perjantain ultrassa isompia folleja oli vain 7, joten en usko noiden kaikkien 13 olevan kypsiä. Huomenna soittavat sitten miten ovat hedelmöittyneet. Tämä hoito jännittää aivan eri tavalla kuin viimeksi. Jos tässäkin hoidossa kaikki alkiot jakautuvat yhtä hitaasti kuin viimeksi, voin melkein jo suorilta käsin heittää sitten kirveen kaivoon. Jomman kumman soluissa on varmaankin vikaa...
Tällä kertaa punktio oli siedettävämpi ja sain hyvän vasteen kipulääkkeestä, mutta ai että mikä kipukohtaus vas. puolelle munasarjaan tuli heti punktion jälkeen. Ei panadol-burana yhdistelmästä ollut mitään apua. Antoivat pariin otteeseen sitten suonen kautta lisälääkettä, sen verran kovaa kipua oli. Lääkäri oli sanonut hoitajalle, että oli huomannut punktiota tehdessä vas. munasarjassa endometrioosipesäkettä ja tämä saattoi sitten punktiosta riehaantua. Endometrioosi on siis levinnyt nyt jo munasarjoihin. :'( Tätä hoitoa ennen ei ole vielä kertaakaan uä:ssä näkynyt endoa munasarjoissa tai kohdussa.
 
Onnea Fibbis ja Henrietta Täältäkin.

Mä kans mietin tätä punktion jälkeistä kiertoa, yhdet menkathan on jo olleet, ja nyt on menossa luomu kierto ja PAS suunnitelu jo ovella.
Oon koko viime viikon tikuttanut ovista ma lähtien ens negaa ja nyt pe la su saanut ovis piikki hymynaaman vikkumassa jo kolme päivää peräkkäin, yleensä on pärähtänyt esiin joko selkeä nega tai plussa. Mahaa myös nippailee kp on 23, tänään pyyhin vähän tuhrua paperiin, olisko nyt sitten ovis tai jos se onki ollut jo aikaisemmin? Tai sitten menkat tekee tuloaan. Ottaa tästä selvää. :)

Tein taas ovistestin ja vilkkuvaa hymynaamaa näytti. Neljä päivää jo sama tulos. Näin mulla ei oo ikinä ollut. Lisäys: Pysyvä hymynaama pitäis tulla jo kahden vilkkuvan jälkeen, tuossa testissä. Ajattelin jatkaa ovis testailua jos vielä kp 28 vilkkuu aattelin että teen raskaustestin, sitten jo pitäis menkatkin alkaa parin päivän sisään.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en tiedä oonko täällä aikasemmin kysellyt tosta omasta henkisestä jaksamisesta. Onko joku käynyt puhumassa tästä koko hoitorumbasta jonkun ammatti-ihmisen kanssa? Mä alan ehkä pikku hiljaa lämmetä sille et vois käydä jonkun kanssa puhumassa tästä koko hoitorumbasta, ettei käy niin et oma mielenterveys on vaakalaudalla. Ite on tässä viime viikkoina käynyt aikamoista tunteiden vuoristorataa.. Kummiskin toi koeputkihomma kuulostaa aika rankalta hoidolta.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Mene ihmeessä jos olo kaipaa tukea. En ole itse käynyt, eli siitä ei ole kertomusta sinulle antaa. Minulle kyllä sitä tarjottiin hoidon alussa. Onhan tää henkisesti raskasta. Ja lääkkeistä voi oireilla. Itse pidin Pienen paussi myös täältä, vaikka ihanaa lukea plussista, mutta sitten kuiteskin on niitä negoja, ja jos itsellä tulee negaa, vähän masentuu, miksen minä voinut onnistua, jotka voi vaikuttaa omiin fiiliksiin, kun myötäelää mukana jännityksessä. Ottaa voimia ja antaa niitä toisten kannustuksesta.
Toisaalta koen tämän keskustelemisen täällä jonkinlaisena terapiana, ku saa päästää harmihöyryjä ja ilon riemuja.
 
Iltapäivällä tehty r-testi nega, ovistesti tummempi. päivällä oli päänsärkyä ja oli pakko oksentaa. Sen jälkeen ei ole ollut etovaa oloakaan, eli taisi johtua lievästä migreenikohtauksesta tuo pahoinvointi. Muutenki oireet hävinneet.
 
Fibbis ja Henrietta, hurjan pajon onnea!

Hannuliini, voin suositella tuota tukikeskustelua! :) Mulla oli ihana psykologi, eikä ollenkaan kyllä tullut mitenkään vaivautunut ja hankala olo sen luona. Eka kävin kerran itse ja kerran ollaan käyty miehen kanssa kahdestaan. Ja kahdestaan ollaan menossa nyt huhtikuussa, se aika varattiin jo viimeks ja sovittiin se silleen että ois tän nykyisen hoidon tulos tiedossa silloin. Se sano et on hyvä jutella asioita läpi vaikka raskaus alkaiskin :) Meillä saa viisi käyntiä siellä ilmaiseksi. Ja tämä psykologi oli todella perehtynyt noihin hoitoihin, ei tarvinnut selittää että mitäs se koeputkihedelmöitys tarkottaa, kun tuo sama nainen toimii myös lahjasukusoluhoidoissa, kun niihin kuuluu se psykologin haastattelu.

Oma tilanne: Piina pahimmillaan ja pää leviää. Tänä aamuna oli tarkoitus tehdä eka testi, mutta unohdin! :D En käsitä, että voi unohtaa, mutta unohdin kuitenkin ja haluan aamupissasta sen kuitenkin tehdä et huomenna sitten. Viimeksi vuoto alkoi jo pp 10 ja nyt menossa pp 11. Viimeksi siis vuoto tuli ihan yllätyksenä ja luget ei siis pitäneet sitä yhtään poissa, ehkä vähän niukempaa oli. Nyt on jo useemman päivän jomotellut ihan ku ois menkat, mut ei näy ei kuulu :eek: Rinnat kuitenki iha normaalit, ei pingotusta, ei arkuutta. Huomenna sen sit näkee ja veritesti torstaina... Voi apua sanon minän
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Havina: Mut eiks se oo niin et sitä keskustelu hommaa voi jatkaa niin kauan kuin itellä on sellainen olo? Mä luulen et tän mun tunne myrrellyksen taustalla on osittain se et on liikaa käsittelemättömiä asioita mm. Se keskenmeno sun muut.. miten oot saanut yhdistettyä työt ja noi psykologireissut?
 
En tiiä miten noitten kanssa on eri käytäntöjä, mutta meille sanottiin, että viis kertaa on maksuttomia. Varmasti niitä voi jatkaa niin kauan kun haluaa, mut maksaa sit jotain. Luulisin :)Itse olen hyvin päässyt käymään, ajat on aina sovittu sellaiseen aikaan, että pääsen tulemaan. Mulla vuorotyö, mut oon pääsääntösesti opiskelija tällä hetkellä. 8-16 välillähän ne on, et jos teet pelkkää aamuvuoroa/päivätyötä niin kannattaa tarkastaa et sanotaanko jo teidän TESissä mitään noista kun voi olla et niihin päsee vaik työajalla? :)
 
Havina unohdit!!! Ei voi käsittääää :D Hyvältähän nuo olot kuulostaa, toivotaan plussan pärähtävän!

Mäkin oon miettiny tota keskusteluasiaa että olis ihan hyvä mennä jonnekkin juttelee yksn ja sit miehen kanssa. Mieskin on asiaa luvannu sulatellu ku ouhuin että hyväähän se meidän suhteelle tekis puhua näistä asioista. Meille ei vl:ssa tuotu asiaa yhtään esiin mutta tiedän että siellä on pavelua tarjolla. Ei vaan huvittais laittaa taas paljon rahaa..

Nenna oliko sulla viellä veritesti?

Jennica hyvä että punktio meni sillai ok, harmi että kivuista jouduit kärsimään :( Saatteko tänään kuulla hedelmöittyneiden solujen määrän! Tsemppiä!

On: viiva vahvistunut ja huomenna tai torstaina meen verikokeisiin. Mulla iski flunssa ja kurkkukipu eilen kunnolla päälle:| Vähän inha olo ku en viitti mitään suihkeita tai lääkkeitä ottaa ja sit on puolikuntoinen mutta pitää levätä.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Havina! Ihanaa, että täällä on pitkän hiljaisuuden jälkeen näinkin monta onnistumista. Toivottavasti tämä ei tiedä sitten hiljaisempaa huhtikuuta.

Polilta soittivat hedelmöittymistuloksia. 13 muniksesta 11 oli ollut kypsiä, mutta vain 6 oli hedelmöittynyt. Hoitajan mielestä hyvin oli siis mennyt, mutta omasta mielestä ei. Viimeksi 7:stä munasolusta hedelmöittyi kuitenkin 6, joten ihan näköjään sama miten paljon soluja tulee, kun huonompilaatuisia nyt olivat tässä lyhyen kaavan hoidossa. Oon niin pettynyt, kun tiedän että noista kuudesta alkiosta kuitenkin taas osa lähtee jakautumaan väärin ja menevät roskiin. Pelottaa, että saadaanko ylipäätänsä yhtään alkiota huomenna matkaan.
 
Havina Lisää plussia, onneksi olkoon :)

Henrietta Ei ole verikoetta, ihan omilla testeillä mennään.

jennica Tsemppiä siirtoon, toivotaan että mahdollisimman moni jatkaa kehitystään normaalisti!

Täällä taas testattu aamusella samanlainen haalee viiva, josta ei oikein nää et onko siinä väriä vai ei. Nippanappa koko viiva näkyy. Tosiasia on se, että kyllä tuon viivan ois jo pitäny vahvistua. Ei tää voi olla mikään muu kuin biokemiallinen raskaus, loppui ennen kuin ehti kunnolla alkaakkaan. Lohtuna kuitenkin se, että edes yritti kiinnittyä.
Kaikki oireetkin ovat kokonaan kadonneet. Harmittaa vaan jonotella seuraavaan hoitoon taas sen 4-5kk. Mies väläytteli jo yksityiselle menoa, mutta taitaa olla liian kallista.

Te jotka ootte yksityisellä. Paljonko yksi IVF kierros maksaa (noin suunnilleen)?
 

Yhteistyössä