IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

No niin, siellähän oli MANDALAN ja PATSULIN negat ja DEJA :( Lämmin osanotto suruunne. Voimia ja rohkeutta. Se on niin kohtuuton temppu elämältä.
:(

Tervetuloa uudet! Kyllä täältä niitä plussiakin tulee, vaikka valitettavasti huonot uutiset on yleisempiä..
 
Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy # hoidot:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
epplu # 8/2011 #toista yritetään (eka luomu) # selittämätön#
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
flow^ # 6/13 #ensimmäinen # pco, selittämätön
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen #selittäm./endo?
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco+endo
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio+siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Jännää#1/2015#ensimmäinen#selittämätön
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Läiti #09/2011 #toinen # PCO
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Saaga76 # 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Tintti_76 # 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Vilijonkka_ # 7/2012 # ensimmäinen # pco-tyyppiset munasarjat + siittiöt

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:
Maaliskuu
Piikit ja punktiot:
-jennica- 2.IVF Primolut nor,Puregon,Orgalutran,Pregnyl,Lutinus, punktio vk13
PAS:
L@ura82 4. ICSI 1.PAS (Huonot siittiöt)
Saga76 1.IVF 2.PAS, Progynova, Lugesteron
Untuvikko80 4.IVF 1. PAS Letrozol, Ovitrelle, Lutinus Siirto vk14

Huhtikuu
Piikit ja punktiot:
Liljeby 1. IVF (lyhyt kaava)
Haave79 3.IVF/ICSI Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron (siirto vko 16)
PAS:
RiiMini (lääkkeellinen kierto)
Retikka 2. ICSI:n 1.PAS Luonnolliseen kiertoon
Jännää 1.IVF 1.PAS


Toukokuu
PAS:
Vilijonkka 1.IVF/ICSI 1.PAS Hormonaaliseen kiertoon

Piinailijat: :snotty:
Bonniemoi 3.3 (1.IVF 2. PAS) Huhuu???
Henrietta 26.3 (2.ICSI)
Havina 26.3 (2.ICSI)
Nenna81 26.3 (1.IVF 2.PAS kahden alkion siirto)
FullMoon81 27.3.(1.ivf tuoresiirto)
Läiti 27.3 (1.IVF/3.PAS, siirretty 2 blastoa)


Plussanneet: :heart:
Heinäkuu 2014

Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen raskaus) hCG 17/PP14
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF

Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Tällä piinaillaan päivää nro 5 ja lomalla ku oon niin tulee koko ajan kytättyä oireita tai sitä jos ei vähään aikaan mitään tunnu :) Eli välillä nippailee ja välillä ei... Pitää vaan jaksaa odotella! Mites muut piinailijat?
 
Täällä menossa myös 5 piinapäivä. Eipä täälläkään kummempia tuntemuksia. Parina päivänä kohdun tietämillä nippaillut, illalla ja tänään aamulla menkkajomotteluja alaselässä mutta nekin nyt kadonneet. Flunssa iski päälle, aika kehno olo. Aika kuluu liian hitaasti. Eipä sillä, itse en usko tärppiin ja ahdistaa jo valmiiksi :(
 
Hei, kaikille pitkästä aikaa. Onnea kaikille plussanneille, teitähän on tosi paljon. Tsempit ja halit kaikille muille :)

2. pas siirto oli alkukuusta (yllätysyllätys) nega. En ole ehtinyt asiaa päivittelemään muuttorumban vuoksi.

Perjantaina toivottavasti 3. pas.. Samoilla lääkkeillä mennään ja kuulemma ei vielä tarvitse huolestuta. Huoli ja pettymys kyllä nostaa täällä jo päätään, mitä jos koskaan kukaan ei kiinnity? Onko se yleistä vaikka pakkasessa on paljon porukkaa?
 
Taas kone reistaa eikä anna tallettaa lainattua viestiä. Herjaa vain että on liian lyhyt viesti, vaatii vähintään 1 merkin??

Bonniemoi Pääset kohta taas piinailemaan. Eiköhän se yleensä joku jossain vaiheessa kiinnity, toivotaan ainakin :hug:

Täällä pp6 ja heräsin miettimään oireita. Normaalisti tässä vaiheessa on jo nännit arat, mutta ei vielä ole menkkaoireita. Menkkaoireet yleensä alkaa juuri ennen vuotoa. Nut rinnat ovat täysin oireettomat, mutta menkkajomottelua ollut jo pari päivää. Ihankuin ois vanne tuossa kohdunseutu-lonkka-alaselkä-akselilla. Vuoronperään näitä alueita jomottelee. Voi tietenkin olla että on jostain muusta syystä kipeenä (esim. tulehdus).

Aamulla heräsin klo 5:30 siihen että oli pakonomainen tarve tehdä testi. No eihän siihen mitään selvää tullut (liian aikaistakin kaiken lisäksi, järki hoi!), mutta ihankuin hyvällä mielikuvituksella jotain näkisin. Viimekierrossa en kyllä saanut mitään näkyviin edes sen mielikuvituksen avulla. Nyt heräsi toivo! Voi tietenkin olla että tipahdan korkealta ja kovaa.

Flunssa on iskenyt päälle, nenä tukossa. Iho on helottavan kuuma, ihan ku ois kuumeessa. Lämpö kuitenkin vain 36,4 mikä on normi tähän kierronaikaan nähden (alkukierrosta 35,6). Lienee tuosta Lutinuksesta johtuvaa ettei palele, niin kuin normisti tekee loppukierrosta (viimekierrossa sama). Tuoresiirrossa vielä paleli ja siinä olikin Luget käytössä.

Niin ja tänäaamuna ei ollutkaan herätessä alakerta märkä kuten se on tähän päivään asti ollut joka aamu. Viimekierrossa toi Lutinus kyllä aiheutti sen että herätessä side on lutinuksen aiheuttamaa hulahtelu-vuotoa täynnä ihan loppuun asti. Olen yrittänyt pari kertaa nukkua ilman pikkareitakin, mutta aamulla seisomaan noustessa valahti valkeaa nestemäistä vuotoa jalkaa pitkin ja lakana oli töhnässä. Ja tänäaamuna ei mitään.

Ehkä, (huom! EHKÄ!) se mies olikin oikeessa...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sieltä tuplasti plussaa Nenna ja Henrietta, eikös niin? ;) :heart:

Bonniemoi viisi siirtoa täällä mennyt päin persettä, joten aivan samanlaisia fiiliksiä täällä "mitä jos ei ikinä". Mulle lekuri sanoi neljän epäonnistuneen jälkeen ettei mitään syytä huolestua. No jaa....
Äitini kanssa puhuin asiasta eilen ja kyllä vakuutuin siitä yksityiselle menosta vaan entistä enemmän. Vaikka toisaalta nämä epäonnistuneet siirrot eivät yleisesti kyllä luo intoa jatkamaan koko touhua. Mutta kaikki keinot kokeillaan, ettei jää harmittamaan sitten joskus, ja yksityinen on se viimeinen.

Jos nyt jotain positiivista niin pääsen ultraan jo taas ensi viikolla, että välikiertoa ei välttämättä tule taaskaan.
 
Nenna81 Piti selata taaksepäin, että monikos päiväsiä sulla siirrettiin.Mutta siis tänään jos pp 6 ja parin päivän alkioita, niin ei ihme jos ei mitään vielä näy :)
Mutta luulis että viimestään pp8 olis jotain selkeempää jo näkyvissä ;) Tsemppiä siis piinailun loppuun :)

Henrietta-Tsemii myös sulle viimesiin piinapäiviin.

MandalaOliks teillä lyhyesti vai pitkästi viljeltyjä?
Jos tosiaan lyhyesti, niin suosittelen että yksityiselle ja pitkään viljelyyn.Siellä näkee sit oikeesti sen miten ne jakautuu, eikä tuu ns. turhia siirtoja(tosin en tiedä onko olemassa turhia, mutta sanotaan että jää pois kyydistä ne, joista ei kehittyis muutoinkaan mitään). Me ollaan kyllä oltu äärimmäisen tyytyväisiä, vaikka tässä on koettu enemmän ja vähemmän pettymyksiä.Mutta jos on tehty tuoresiirto mukaan lukien 3 siirtoa ja näistä 2:ssa on tapahtunu jotain(kohdun ulkoinen ja kkm), niin tiedetään että ainakin on mahdollista onnistua :) Ja tarvittaessa osataan ajoissa sit tehdä tarvittavat toimenpiteet, jos jotain häikkää löytyy.Huono puoli tässä on että kaikki maksaa ja reilusti, mutta väitän sen olevan sen arvosta :)Tsemii hirmusesti päätöksiin :)

Ja omaanapaa: Eilen siis siirrettiin 6 päiväset blastot kyytiin, biologi totes että täydellisinä taas lähtivät kyytiin..hetihän sitä mietti, että joko nyt kolmas kerta todensanois..oma lääkäri sai avuks klinikan toisen lääkärin, kun hoitajia oli kipeenä...nekin oli sitä mieltä että on se nyt kumma jos ei tästä satsista niitä kaksosia tuu...totesin vain että tulis ees se yks :) Koska takana on ku ja kkm, niin totesivat että yleensä enään kolmatta moista ei kohalle osu, ei ole kummankaan uran aikana ainakaan osunut. Minä pessimistinä siihen , että no mä varmaan olen sit poikkeus.
Mutta tänä aamuna isketty gonapeptyl vielä mahanahkaan ja sit ootellaan..viimeks tais pp6 jo piirtyä testiin viivat(5pv:n alkiot)..eli voipi olla että maanantaina alotan testailun, tai sitten fiiliksen mukaan... :)
Tässä piinailuvaiheessakin on kyllä "hyötyä'" pitkästä viljelystä, ei tarvii piinailla niin pitkään :)

Mukavaa ja aurinkoista loppuviikkoa teille kaikille:heart:
 
Pidempään hoidoissa olleita (2 hoitoa tai enemmän) varten on konkareiden oma klubi kerhojen puolella. Aktiivisia kirjoittajia mahtuu mukaan :)

Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat - Kaksplus
Niin tää taitaa olla vaan esikoista yrittäviä varten..? muuten kyllä voisinkin tulla ja mielellään kirjottasinkin muiden kokeneempien kans, mutta oon kai tässäkin eräänlainen väliinputoaja.
Eiks joku vois tehdä tänne puolen vastaavaa ryhmää johon vois tulla sekundatkin..?
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Bonniemoi ja mandala, täällä kans monen monta siirtoa jo takana, olisko 4 tai 5 siirto nyt ilman haamun haamua joten alkaa se täälläkin epätoivo kalvaa sisintä. Kaiken pitäs olla priimaa, ei tupakoitu/tupakoida edelleenkään, otettiin tuplamäärät parhaimpia vitamiineja sekä miehellä oli monta kk clomit käytössä ja SILTIKÄÄN ei jumalauta mitään tapahdu :( vielä ne 6 toppia onnex pakkasessa mut eihän se mitään takaa.. meillä ne kaks ainokaista plussaa kun tuli ihan rupu alkioilla silloin aikoinaan. Eli ei oo kyl top laatuisiinkaan luottoa... mäki kirjuuttelen tuol kerhon puolella kans, sinne vaan lisää jengiä kirjoitteleen :) mut paljon voimia ja jaksamista näiden hoitojen kans tytöt, täytyy sanoa että vahvoja sitä ollaan kun jaksetaan tältä aina nousta uuden toivon myötä. Toivon todella pysyviä plussia ihan jokaiselle
 
Nenna81, kone ei reistaa, unohdit vaan poistaa QUOTE-merkinnät lainaamasi viestin alusta ja lopusta (jos siis yritit muokata listaa, näin pitää tehdä). Jos taas yritit vaan lainata jonkun toisen keskustelijan muuta tekstiä, kirjoita oma tekstisi lainatun tekstin lopussa olevan QUOTE-merkinnän ulkopuolelle.

Sitä vaan tulin sanomaan, että hyi hitto tuota ryhmän listaa. Siinä ollaan vain yhden keskenmenon päässä siitä, että keskenmenoprosentti olisi huimat 50%. Nytkin jo 46%.
Ei anna paljon toivoa yksikään plussa, kun on fifty-fifty mahdollisuudet menettää onni.

Luonnollisen kierron PASsilaiset, joilla teoriassa mahdollisuus luomuraskauteen: oletteko hyödyntäneet PAS-kierron ovulaatiota myös luomuna? Osui silmiin jollain palstalla teksti, jossa joku odotti kaksosia, tultuaan raskaaksi sekä luomusti että PASsista samassa kierrossa. Pelottava ja houkutteleva ajatus. :)
Samalla herätti mietteet siitä, että mistä sen sitten plussatessa tietää, onnistuiko PAS vai tärppäsikö sattumalta luomusti. Vääristänee isommassa kuvassa PAS:sien onnistumisprosenttejakin, jos aina lasketaan onnistuneeksi hoidoksi nuo siirrot.
 
Jos mun plussa kesäkuulta ja sitten (kahden identtisen alkion) kkm elokuulla laskettas niin sitten lisäisin sitä lohdutonta tilastoo.. eli parempi ettei lasketa.
Ois ollu esim. toissasiirrossa se luomunkin mahdollisuus vaan eipä sitä enää edes tuu ajatelleekskaan kun se todennäkösyys on niin häviävän olematon, siis tosiaan pelkkää teoriaa. Tottakai silti "hyödynnän" kaikki keinot jos ja kun joskus sekin tilaisuus tarjoutuu. Mutta harvemmin kun sitä vakituista miestäkään ei enää oo vuoskausiin ollu.
 
Läiti hienoa että sait kyytiläiset! kyllä se varmasti on aika harvinaista tosiaan jos meinaa kolmannen kerran vielä heittää kapuloita teidän rattaisiin, että toivotaan ihan hurjasti parasta että plussapuhuri sut täältä pyyhkäsee pysyvästi pois :heart:

Ja tosiaan mulle tehtiin pitkä viljely tuolla naikkarilla. Lääkevaste oli kuta kuinkin niin hyvä kuin vain voi olla ja pakastimeenkin meni yhteensä sitten lopulta 12 sen ekan siirron jälkeen muistaakseni. Kaikki PAS:it tehty luonnolliseen kiertoon lutinus tukena.

Se mitä yksityiseltä lähdetään sitten hakemaan on uskallusta toivottavasti kokeilla muita tukilääkkeitä ja ehdottomasti pitkää viljelyä just sen puolesta että näkee kuin paljon tippuu matkalla pois, nuo 2päiväiset mitä julkisella käytetään on jotenkin epäilyttäviä mun mielestä. Ja onhan niitä kohdun raaputteluja sun muita keinoja mistä ei vois julkisella haaveillakaan.

Laura juuri näin, ollaan aika pirun vahvoja! tällaista välitilassa elämistä ei varmasti edes meidän miehetkään voi käsittää, millaista se on!
 
Läiti 3 päiväinen siirrettiin.

Olihan se pakonomainen tarve tänäänkin testata, mutta nyt en kyllä saanut edes mielikuvituksen avulla mitään näkymään. Lienee eilinen viallinen testi. Tyhmäähän se on näin aikasten testata vaikka ihan hyvin tietää ettei tässä vaihees mitään vielä näy. Eivvaan malttais odottaa, ei niin millään.
 
No höhhelis Nenna! Testaa parin päivän päästä uudestaan :)

Mäkin kohta testaan, jännittää! Mulla on näkyny plussakierroissa haamulaista pp 9 (2.päiväisen siirto) ja viime kerran icsissä sain jo silloin digiin raskaana 1-2. Periaatteessa se sama päivä olis huomenna mutta en kyllä digiä meinaa tuhlata tällä kertaa.

No, joo eipä siinä munkaan testissä mitään näkyny!!

Mitäs testejä muuten käytätte? Mullä käytössä ollu sofi- raskaustestit, ollu ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
No nythän vasta ärsyttääkin! Testin olin jättänyt pöydälle ja äsken kävin kurkkaamassa niin nythän siinä jotain näkyy. Eli onko se vaan roskiskamaa eli ei tulkittavissa?! Yritän laittaa kuvan! Eli alkuun ei tullut yhtään mitään näkyviin ja toi oli näkyvissä n 30 minuutin päästä...
 
Viimeksi muokattu:
Henrietta-Jos mä oisin sä, mä kävisin hakeen CB:n testin heti :) Se on ainut testi mikä mulla on näyttäny heti selkeesti sinistä viivaa. Peukut pystyssä täällä :)

Nenna81Onhan tässä vielä piinaa jäljellä, joten vielä on mahollista kaikki :)

ON: Mä käytän nykyään enään CB:n testejä, onhan ne kalliimpia, mut netistä kun tilaan niin 2 kpl on 13.50€. Ne on näyttäny nopeesti oikein :)

Tuntemukset alkaa vihlomisen kanssa oleen samat kun edellisessä onnistumisessa, joten onnistumisen ajatus nostaa päätään. Jännä miten sen huomaakin jo näin nopeesti, mut tosiaan 6 päiväset on siirto vaiheessa olleet, joten kiinnittyy/kiinnittyvät heti...
Saas nähdä, mut jännätään nyt muut ensin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Henrietta Kyllä siinä toinenkin viiva näkyy. Voi olla että tulee ns. myöhässä kun on vielä liian aikasta. Nyt alko jännittään sun puolesta todella!

Itse olen oikee himotestaaja. Kääntelen ja vääntelen ja tutkailen noita tikkuja kaikella mahdollisella konstilla (mitä ikinä oon googlesta löytäny). Nyt läpivalaisin tuon tänpäiväisen testin ja läpivalaistuna siinä näkyy toinen haalee viiva. Ja todettakoon, että ei eilisessä, eikä muissakaan testeissä mitkä ollu negaa, ole tuota viivaa näkyny koskaan. Ainoastaan plussakierroissa tai kemiallisissa. Ja mie oon muutaman pc:n testin tässä yrittämisen aikana tehny. Jaiks, toivoa on. Tietty sitä toivoo että enteilee plussaa, mutta vaikka jäis kemialliseksikin niin onpahan ainakin yritystä!

Tää piinailuaika on muutoinkin ollu hieman erilainen ku edelliset piinailut. Tuntemukset erilaisia. Oon ny ekaa kertaa pitäny tuntemuksista kirjaa tuolla oireet ja tulos-keskustelussa. Rintojen arkuuden puutteen ja menkkakipujen (joita ei pitäisi vielä olla) lisäksi on outoa että olo on kuumeinen ja iho hohkaa, mutta lämpö on kuitenkin normi kuukautiskierron ajankohtaan nähden. Eilen illalla iski töissä päälle hetkellinen (voimakas) pahoinvointikohtaus, mikä kuitenkin meni ohi vettä juomalla.

Minäkö muka malttamaton ja epätoivoinen :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini

Yhteistyössä