IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ananias vaikka ei olla täällä samaan aikaan piinailtu sun kanssa, mutta koen jotenkin aivan hurjan suurta myötätuntoa ja epäreiluuden tunnetta sinun tilannetta kohtaan :( en pysty millään kuvittelemaan edes, eikä todellakaan mitkään sanat voi riittää. Tuollaiset asiat on kyllä itselläkin takaraivossa, että jos kaikkein pahin tapahtuu näinkin järkyttävällä tavalla kaiken tämän jälkeen mitä me kaikki koetaan lapsettomuuden ja hoitojen kanssa. Pitäkää toisistanne huolta, ehkä ne raha-asiatkin suttaantuvat ja "pääset" taas piinailemaan kanssamme. Voimia arkeen!

Kohtahan meitä on taas paljonkin piinailijoita ja käännetään porukalla tammikuun tilastotympeys päälaelleen eikös!

Itse kävin ultrassa näin kp11, limis 5mm ja johtofolli 15mm. Kauhean ohuelta tuo tuntuu, mutta aina lääkärit sanovat että 'hyvän näköinen' (naurattaa tuo termi) kohtu ja hyvä rakenteinen. Lääkäri myös kysyi että millä fiiliksillä olen kun pakasteessa on vieläkin 6 alkiota + blasto, että koenko rankkkana niin suuren määrän. Sanoin että ainoa läheskään rankka asia on ollut välikierrot, kun tuntuu ettei se pakastin tyhjene koskaan kaiken odottelun keskellä. Ei nämä PAS negat ole kauheasti heilauttaneet kun ei toiveitakaan ole ollut kasaantunut.
Myös sanoin, että näin kolmen siirron jälkeen kyllä jo väkisin tulee mietittyä että mikä mättää kun ei tapahdu mitään niin lääkäri totesi saman tien "ei mitään hätää vielä! kun ei sitä voi ikinä tietää mitä ne alkiot siellä puuhaa". Mikä sitten on todennäköinen siirtomäärä jolloin voi olla jo hätää sitten :p eipä tuo kauheasti rohkaissut mutta eteenpäin se on mentävä, sano mummo lumessa.
 
Läitille ja Ananiakselle ihan mielettömän suuret myötätunnot ja voimantoivotukset suuren surun keskelle! :hug:

Pitkästä aikaa kirjoittelemassa, lukemassa olen käynyt joulukuisen epäonnistuneen 1. ICSIn jälkeen satunnaisesti juttujanne. Tsempit kaikille kyytiläisen saaneille ja hoitokierroksella oleville!
Oma tilanne on pitkästyttävän tylsä. Eilen sain puhelun lapsettomuuspolin lääkäriltä, että jo alkutapaamisella ultrassa näkyneelle vasemman munatorven nestekertymälle aiotaan tehdä toimenpide. Olen siis jonossa vasemman munatorven poistoon, joka tehdään tähystyksellä. Toivottavasti pääsen siihen mahdollisimman pian, koska en halua hoitojen siirtyvän sen vuoksi syksylle.
Pääsemme siis toiselle ICSI-kierrokselle vasta sitten, kun tämä toimenpide on tehty. Jonossa ollaan, siitä en tiedä että missä kohtaa se jono mahtanee mennä. Meinasin jo, että soitan jo tänään että milloin on toimenpide, ja milloin alkaa hoidot, mutta tulin järkiini ja odotan nyt muutaman päivän, josko ne vaikka ilmottelis sieltä päin siitä toimenpiteestä...

Odottavan aika on vaan NIIIIN PITKÄ!! Ja kun sitä luomuihmettä lienee tässä meidän tilanteessa turha edes odottaa :(
 
Hei,
Isot pahoittelut läitille ja ananiakselle :( ja monta plussaa saatiin joulukuussa mutta jo kaksi surullista uutista näistäkin..katsotaan tuleeko minusta kolmas tähän vielä..meidän 3.icsi ihme siis toi plussan ( itseasiassa molemmat olivat tuolloin kiinnittyneet mutta toiselta ei ehditty edes sykettä näkemään oli kuulema lopettanut kasvun 5-6 vkolla), ehkä pelonsekainen alkuraskaus kertoi jotain sillä np-ultrassa näkyi vauvalla paha turvotus..nyt mennään 12+3 ja lapsivesipuntioon pääsee vasta aikaisintaan vkolla 15 ja niitäkin tuloksia saa pari vkoa sitten odotaa vielä..karmivaa :(

Vieläkin olem seuraillut tätä palstaa, tätä elä vaan vieläkin niin vahvasti..hirmuisesti voimia myös teille joka ikiselle <3
 
Viimeksi muokattu:
Ananias, voimia suureen suruun! Ei olla kirjoiteltu samoissa pinoissa ennen, mutta tälläinen suuri suru koskettaa ja kovasti surullinen teidän puolesta! KOvasti voimia tulevaan! Aivan paska homma sekin, että rahalla on niin iso merkitys näissä asioissa, mutta toivottavasti pääsette jatkamaan pian...:hug:

Hilippa, mulla poistettiin molemmat torvet kesäkuulla samasta syystä.. Mulla syynä niihin nestekertymiin oli endo.. Mutta toipuminen siitä oli hyvin nopeaa! Toivottavasti pääset pian tähystykseen, niin ei ainakaan jonotus sen takia kärsi!

Neiti.:LOL: Mutta hienoa, hoito siis julistetaan alkaneeksi..:)

Itellä kävi aivan loistava tuuri, ovisplussa tuli sinä ensimmäisenä päivänä, kun siirto on mahdollista! Eli ensi tiistaina 3.2. saan kyytiläisen, jos jompikumpi meidän muruista selviää.. Sattuipa vielä niin hyvä tuuri, että tuo tiistai on töistä vapaa, ettei tarvi sitäkään järjestellä...

Listalle Sofi12 2.ivf 1.pas, siirto 3.2. tukena lugesteron

Tsemppiä siis Mandala meille molemmille, jos nämä passit olisi nyt NE!!;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mie aattelin vihdoinki osallistua näille palstoille. Yli vuoden jo sivusta lueskellut ja hakenut tukea omaan jaksamiseen. Kiitos kaikille sisarille, kun olette jakaneet kokemuksianne :)

Mulla on piinapäivät pahimmillaan eli pp14, lutinukset loppu eilen, raskaustesti nega tänään, pp10-11 näytti haalean viivan, oliko raapasu, en tiiä. Menkkoja oottelen, toissapäivänä oli menkkakouristuksia. Toivon, että oli kiinnitystuntemuksia, mutta tiä häntä. Ajatukset pyörii kehää.

Tämä on meille 4.ICSI, miehen siittiöt ei oo liikkuvaa sorttia. Mulla on ennestään teini-ikäiset lapset, miehellä luonnollisesti ei ole lapsia. Vuoden sisällä on nämä kaikki hoidot olleet, tuntuu jo nyt, että jaksaako vai mitä tässä tekkee. En oo niin nuorikaan enää. Kertaakaan ei ole pakkaseen saatu mitään, joka kerta hoidot aloitettava alusta.

Mulla on nyt tässä viimeisessä hoidossa tukilääkkeenä lutinus, aiemmin ollut aina luget. Lugien jälkeen mulla alkoi aina seuraavana päivänä menkat ja raskaustestitkin näytti aina negaa. Nyt lutinuksen kohdalla oli ne haamuplussat, joihin takerrun. Mulle määrättiin testipäiväksi pp17 eli sunnuntaina, voiko lutinus vääristää tämän päivän negaa ja olenko vielä toiveikas sunnuntaihin asti, onko teillä kokemusta??
 
Ei kai toi gonapeptyl sisällä hcg:tä eikä siis näy testissä mitenkään..? :O

Mari32 :hug: kamala tilanne sielläkin! Ja vielä se tulosten tuskaisa odottelukin... onko kuitenkin mahdollista että kaikki oiskin kunnossa? Kovasti jaksamista sinne!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti.
En kyseenalaistanut tätä lääkärin määräämää lääkitystä. Näillä näkymin, kyllä se loppu eilen. Se oli 1 tab 3x päivässä ja 2 viikkoo..
Niin kauan ku menkat ei ala niin toivoa on, mutta kaipais niin jotakin pientä merkkiä, että onko raskaana vai ei.

Lutinuksesta tuli kyllä niin mahdottomasti oireita, ettei tiedä yhtään mitäntää on. On ollu väsymystä, hikoilua ja kylmää, päänsärkyä illalla ja joskus aamulla, menkkakipuja enemmän ja vähemmän, jano, näköharhoja, unohtamatta ärsytystä ja kiukutteluja. Vai johtuuko osa oireista stressistä, tiä häntä. Vai onko ne raskausoireita?! Kysymyksiä pää täynnä:confused:
 
Ikäviä uutisia :)
Ymmärrän pelkosi, koska minulla on 15 vuotta kokemusta elämästä erityislapsen kanssa. Niin paljon iloa ja rakkautta on tuonut elämäämme, päivääkään en vaihtaisi.
Mulla on piinapäivät ja mm mietin sitäkin, että jos nyt olen raskaana niin onko lapseni terve. En aio tehdä mitään testejä sikiölle, jos olen raskaana. Otan kaiken vastaan suurella rakkaudella.
Minulla ei aikoinaan näkynyt uä:ssä mitään eikä trisomiaseuloissa ja siltikin tuli erityislapsi. Ei ne testit ym ole aina niin varmoja.

Tällä hetkellä keskity uuteen kauniiseen elämään sinussa, joka tapauksessa lapsi on toivottu, odotettu ja rakastettu <3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä odottelen menkkoja alkaviksi. tiistaina lopetin lutinukset ja progynovat, kun hoitaja vahvisti veritestin olleen negatiivinen... milloinkohan ne menkat oikeen alkaa, ja pääsisin jännäilemään pääsenkö heti seuraavaan kiertoon passiin. Ilmeisesti se onnistuu, mikäli ei ole kovaa ruuhkaa..

Täällä mennään todella syvissä vesissä. Alkuviikolla oli ihan hyvä olo, tänään romahdin, kun sain kuulla parhaan ystävän olevan raskaana. Tällä hetkellä lähes kaikki ystäväni ovat raskaana ja tuntuu, ettei ole enää ketään jolle meidän tilannetta jurputtaa..

Varovaisesti kysynkin, onko täällä pk-seutulaisissa joku joka haluaisi vaihtaa ajatuksia lenkin tai kahvin merkeissä. Musta olisi kiva joskus jutella livenä jonkun samassa tilanteessa olevan kanssa..
 
AnaniasOlet ollut ajatuksissa siitä asti kun sun uutiset luin, ei vaan voi ymmärtää. Paljonko ihmismielen tarvii kestää paskaa..toivotaan että PASsiin pääsette, tai että luomuihme tulisi.Meille sanottiin tuo sama,ja nauroin sille lääkärille päin naamaa että ei se ilman ovulointia onnistu...olin vähän kohtuuton, koska mistäs se olis meiän tilannetta tarkemmin tiennyt, kun ei näe meiän tietoja..paitsi sen edellisen kohdunulkoisen..

Mari:hug:Toivotaan että kaikki edes teillä päättyisi hyvin.

Onnea kyytiläiset matkaan saaneille:heart:

Täällä eilen siis käytiin äippäpolilla hakemassa lääkkeet,edellisen ultran jälkeen oli vähän ruskeeta vuotoa,mutta tilanne oli ennallaan.Kysyin lääkäriltä myös että mites sitten jos/kun todennäkösesti mulla ei sitä seuraavaa vuotoa tule...milloin saan alottaa terot..soitti vanhemmalle lääkärille ja sanoivat että 6vkoa odotat,jos ei kuulu niin alotat...paskat sanon minä..
Kätilö joka lääkkeet anto oli yhtä mukava kuin viime viikolla.Toivoi ettei näissä merkeissä enään tavattais.Totesi myös että jos seuraava ei onnistuisi normaalisti, niin kuuluttaisiin 1%:n.
Lääkkeiden otosta n.3 tuntia niin alko supisteleen ja 4,5 tunnin kohalla mun oli pakko lukkiutua vessaan.Supparit tuli loppujen lopuks niin kovana että pystyin oleen vaan suihkussa(samalla tuli fläsäri 10 vuoden takaisesta synnytyksestä, kun kärvistelin keskellä yötä suihkussa).Sitä kesti ehkä noin 15minuuttia ja sit ratkes ja verta alko valumaan..supistuksia ja tavaraa tuli sitten siihen asti kunnes puolen yön aikaan menin nukkumaan.
Missään vaiheessa en ole siis itkenyt,paitsi kun tänään katoin Netflixistä päivällä The Other Womanin... käsittelin tän asian tuon leffan aikana,pystyin samaistuun siihen tunnevyöryyn mikä leffassa oli.Päähenkilön lapsi oli kuollut 3päivän ikäisenä..rankka elokuva, mutta suosittelen.Leffa kun loppu, niin menin ulos sytyttämään kynttilän veijarille(joka näkyy edelleen palavan) ja soitin klinikalle.
Keskustelin hoitajan kanssa tultiin tulokseen että lääkäri soittaa huomenna ja sovin sen kanssa suoraan miten edetään.Millon alotan terot ja mitkä lääkkeet seuraavassa PASsissa jne...eilen jo miehelle totesin, kun sairaalalta kotiin ajeltiin, että voipi olla että en mene enään kunnalliseen...vaikka kuinka sieltä "ilmasen" ultran saankin ja oon erikois tarkkailussa, niin luotan enään tähän omaan lääkäriin ja olen siitä valmis maksamaan..vaikka sitten itteni kipeeks...

Anteeks tilitykseni, mutta en tiedä minne sen tällähetkellä olisin tehny..

Mutta, huomista puhelua odotellessa ja nokka kohti uusia pettymyksiä,jotka toivottavasti muuttuu loppu vuoden ihmeeksi:heart:
Tulen siis mukaan taas, ei täältä oikeen osaa pysyäkkään enään poissa :)
 
No nyt pääsen paremmin kirjoittelemaan, istuin eilen junassa ja en ole vielä tottunut puhelimella kirjoitteluun.. :) Testipäivästä ei erikseen ollu mitään puhetta, hoitaja vain tuumasi että noin parin viikon päästä voi testata.. Ensiviikolla soitan ja kyselen veritestin perään, että milloin sen voisi tehdä :p

Täällä on superpositiivinen fiilis ja usko onnistumiseen tasan sata - katellaa myöhemmin miten pilvilinnat kantaa (me ollaan muuten tyttölapselle harkittu nimeä Pilvi toiseksi nimeksi jo kauan :heart: ) Ajattelin raskaustestin tehdä jo 10. päivä.. Jännittää hyvällä tavalla, samalla toki että entä jos molemmat kiinnittyykin.. :popcorn: :flower:

Tukilääkkeenä Lutinus 100mg 3xvuorokaudessa.. Mä olen aina hämilläni, että tosissaanko tasan 8 tunnin välein pitää laittaa, ja muutenkin ihmeissäni. Ei mulla ole mitään sotkua tuosta tullut, tosin vain pari nyt laittanut :D ja entäpäs seksin harrastaminen?? Eilen illalla olin juuri laittanut lutinuksen ja menin petiin ja siitä sitten hellyttely hetki johti pupuiluun - enpä edes tajunnut, että se lutinus siellä välissä on! :cool: Patistin kyllä homman jälkeen miehen pesulle, ettei nyt miehelle mitään hormooneja tulisi.... :confused: Hohhoh, onkohan nää nyt ihan pöljiä mietteitä taas! :O Mites muilla?
 
Onnea kyyytiläisisitä Eukko ja kellä muullakin täällä oli näin!! Meillä mies sanoi, että lutinuksen aikana pupuillessa tuntuu vähän joteknin 'karhealta' sisältä, varmasti jos se lääke jotenkin "hankaa" siellä välissä. Aika harvakseltaan tulee lutinuksen aikoihin pupuiltuakin koska on sellanen ällöolo siitä puurosta yyyyyh Mullakaan ei heti aluksi sitä ala tulla, mutta vähän aikaa kun on laittanut. Ei ihan heti laittamisen jälkeen tule eikä sitten enää niihin aikoihin kun toinen laitetaan.
Meillä siis laitetaan 2 x pvä PAS:seissa.

Läiti en millään haluaisi näin sanoa, mutta tervetuloa takaisin sitten kun on aika. Olisin niin toivonut, ettei sunkaan tarvitsisi tänne tulla :(

ja Mari nouuuuuuuuu!!! nyt kaikki maailman onnentuulet sinulle puhaltelen ja toivotan kylmiä hermoja odotteluun. :hug:

Sofi jee piiniskaveri \o/ mä nyt tässä mietin, että pitäiskö soittaa klinikalle ja kysyä että mitä kun ovis todennäköisesti osuu huomiselle tai muuten vaan vlopulle. Että jos maanantaina soitan digin hymynaamasta, että voiko olla jo siirrot buukattu tms. Kai niiden luulis tajuavan jotenkin varata väliä kun ultrassakin kävin yms.

Tervetuloa Ra.pa toivotaan, että päättyy tämä hoito sulla hyvin!
 
Aarg! Negaa näytti tänäki aamuna, mut menkat ei oo viel alkanu. Jospa mie kuulun niihin joilla testi näyttää pp18 vasta plussaa ja saan kärvistellä siihen saakka, I hope so!

Eukkol
Mulla oli kans lutinukset ja mulla sotki ne ihan älyttömästi ja pari kertaa sormilla kokeilin oliko ne perillä niin hirvee möhnämäärä tuntu olevan kohdunsuun reunoilla ja tunsin jopa kokonaisen tabletinkin vaikka oli ollut jo useamman tunnin sisällä. Tosi huonosti mulla liukenivat, eikä siinä kyllä seksihalujakaan hirveesti ollu.
 
Mari Voi ei :'( :hug:

Mandala Itekki odottelen ovista tapahtuvaksi nyt viikonloppuna. Ultrassa käydessäni lääkäri sanoi että jos(/kun) ovisplussa on viikonloppuna, niin sitten vain soitto maanantaina polille ja siirto on sitten 2-3pv ovisplussasta. Kyllähän ne on varautuneet siirtoihin kun tietävät ennakkoilmoitusten perusteella että ketkä ovat lähiaikoina siirtoon tulossa. Tai näin ainakin itse olen yrittänyt tätä asiaa järkeillä =)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hei kaikille! Olen seuraillut keskustelua sivusta, mutta nyt päätin kirjaantua sivuille ja osallistua itsekkin :)
Kuulun piinailijoiden joukkoon. Eli ensimmäinen IVF-hoito takana, nyt on pp9 eikä ole ollut minkäänlaisia oireita (ainakaan vielä). Testipäivä 4.2.
# 07/2012 # ensimmäinen # toinen munanjohdin tukossa, selittämätön
Kaksi ja puoli vuotta on yritystä takana. Yksi keskenmeno oli kaksi vuotta sitten ja sen jälkeen ei mitään...
 
Ananias pahoittelut kokemuksestasi, en ymmärrä miksi pitää kestää vielä tollastakin kaikkien näiden hoitojen jälkeen. Nostan hattua sulle, oot vahva!

Ihanaa EUkko että oot noin positiivisella tuulella, se tarkoittaa varmasti hyvää onnistumisen kannalta =)

Läiti toivottavasti pääsette pien eteenpäin ja jatkamaan! Tuli sun kertomuksesta mieleen meijän viime keväinen kkm vkol 12+3 ja mäkin koin silloin että niin pian kun mahdollista eteenpäin, oli jotenkin helpompi olla ku tiesi että jotain konkreettista tapahtuu pian ja hoidot alkaa ja on uus mahdollisuus! Voimia teille
 
Viimeksi muokattu:
Henrietta-Tuo on totta.meillä keskeytys tapahtu siis 12+5.

Äsken juttelin lääkärin kanssa, totesi että voin alottaa terot 2-3vkon päästä.Seuraava PAS tehdään siis tulevaan kiertoon.Siirretään taas 2 blastoa.Eli näillä näkymin siirto tulee olemaan maaliskuun alkupuolella.Edellyttäen että kaikki menee hyvin.
Meistä voi siis viellä tänä vuonna tulla vanhempia :) Sillä ajatuksella mennään.
Nyt täytyy siirtää ajatukset esikoiseen, joka täyttää 10 vuotta ensviikolla.
 
Mari32, ei voi olla! Jaksamista epätietoisuuteen! :/

Bonniemoi, Minulla Etelä-Suomeen on matkaa 500km, mutta oletko katsonut kokoontuisiko siellä Simpukan vertaistukiryhmää? Itse kävin täällä vastaavassa ja meitä oli siellä viisi naista jotka parituntinen kahviteltiin ja tätä lapsettomuutta puitiin. Oli tosi kivaa vaikka jännitin et mitenkä sitä osaa jutella tuntemattomien kanssa kasvotusten :)

Ananias ja Läiti, en voi edes kuvitella tuskaanne... Tuntuu niin kamalalta tämä elämän epäreiluus :/

EukkoI, mulla oli käytössä Luget ja voi luoja sitä sotkun määrää. Piti se kaks viikkoa pitää suojaa pikkareissa ja tunsi oikein kun se ylimääränen valu pois. Ja se oli sellasta tahmeeta et eipä ois seksi tullu kysymykseenkää heti laiton jälkeen :eek: Mut hyvä ettei teitä hidastanut! ;D

Saaga76, Tervetuloa!

Mulla tänään varmistui hoidon alkaminen, kun hoitosuunnitelma oli tullut postissa. Punktio siis viikolla 11 ja piikit alkaa 25.2. Huh! Joku ihme tsemppi nyt päällä ja hyvä fiilis :) Punktio jänskättää kyllä vähän jo nyt, viimeks kun kontrolli petti ja pillitin vaan koko ajan. Jospa nyt menis vähän paremmin ton psyykkeen kanssa :D
 
Mulla sama, oisin ollu henkisesti valmis jatkaan heti tyhjennyksen (12+5) jälkeen.. mutta siihen meni lopulta lähes puoli vuotta! :headwall:
Erilaisia käytäntöjä sit varmaan on eri paikoissa, mulle laitettiin jälkitarkastus (julkiselle puolen) vasta 6-7 viikon päähän ja ehdottomasti piti olla vielä yks välikierto tyhjennystä seuraavista kuukautisista ennenkun seuraavaa siirtoo voitiin edes ajatella,.. eiks muilla sit oo ollu tälläsiä? :O tai onko erillistä jälkitarkastustakaan?
No, määhän menin sillon välikierrolla jo klinikalle ultraan, koska julkisella ois päässy vaan sisätutkimukseen (mitä hyötyä pelkästä tunnustelusta on?) ja tosiaan sinne oli sit jääny joku istukanpalakin, mikä vielä tähystys-huuhteluineen+välikiertoineen viivästytti koko hommaa 3kk.

Eilen tuli jotenkin sellanen toivoton olo ettei tainnu onnistua tällä kertaa.. huominen (pp5) o-testi kertoo jo aika selkeen suunnan miten kävi.
Tänään on oikeestaan jo miettiny millon noi luget ois järkevintä lopettaa että sais enskierrossa ovulaation hyvään saumaan.. normaaliaikataululla ne alkas ensviikon ke-to ja sillon pitäs näkyä jo testissä jos nyt mitään ihmeitä ois tapahtunu. Onko muilla kellä tehty pas luomukiertoon, vuoto tullu läpi lugeista vai monenko päivän päästä on alkanu kuukautiset kun lopettanu ne?

Tervetuloa Saaga76 ja muut uudet!
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Olen seuraillut keskustelua sivusta jo pidemmän aikaa ja nyt ajattelin josko saisin liittyä mukaan keskusteluun? Meille tehtiin ensimmäinen tuoresiirto lokakuussa josta nega. Nyt olisi tarkoitus mennä pas:siin ja sain lääkäriltä clomifenit avustamaan ovulaatiota. Kävin tiistaina kp12 ultrasssa mutta lääkäri ei löytänyt yhtään johto follikkelia ja meinasikin ettei pas onnistu, limakalvo oli kyllä hyvä... Mielestäni hän ultrasi jotenkin äkkiä ja huolimattomasti...käski kuitenkin tikuttaa ovulaatiota ja soittaa jos saan plussan. Ja minä sain eilen. Soitin tänään lääkärille ja hän meinasi että siirto voidaan tehdä maanantaina. Käski soittaa hoitajalle mutta arvatkaa muistinko siinä puolentunnin soittoajalla soittaa töistä...Sain kuitenkin jonkun kiinni ja he käskivät soittaa maanantaina klo 9.. Kuinka pitkän ajan paastä siirto yleensä tehdään plussasta? Ja kerkeääkö alkioita enää sulattaa silloin vai miten se menee?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa flow^!
Siirtoaika riippuu siitä moniko päiväsenä alkio pakastettiin, esim. mulla kun oli tiistaina o+ niin seuraavana ma oli 6 päiväsen blaston siirto.
Alkio sulatettiin aamusta ja aamupäivällä oli siirtoaika, eli uskoisin että samana päivänä onnistuu jos 9 aikaan otetaan sulaan!
 
RisukasaIlmeisesti käytäntöjä on monia.Meillä ei oo kunnallisen puolesta mitään.Käskettiin itse tekemään raskaustesti kotona 3vk:n päästä tyhjennyksestä.Jos viitteitä positiivisuudesta, niin sain numeron mihin pitää soittaa.Sitä kautta pääsen hcg mittaukseen yms.Muutoin ei mitään jälkitarkastuksia. Jos testi nega, niin meillähän alkaa hoito heti.Ja tosiaan kunnallisen äippäpolin lääkäri sano että 6vkoa venaat ja sit alat popsiin teroja...ja tää meiän yksityisen klinikan, missä hoidossa ollaan,sanoi tuon 2-3vkoa...Tällä hetkellä luotto vain niin vahva tuohon omaan, joten sen ohjeiden mukaan mennään :)
 

Yhteistyössä