IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2013 # esikoinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Tammikuu:
Hedelmiina 1. IVF/ICSI, Primolut, Puregon, Orgal., Pregnyl, Lugest., Gonapep., punktio vk5
-jennica- 1.IVF/ICSI 2.PAS, siirto 27.1.
risukasa siirto 26.1.


Helmikuu:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Sofi12 2.IVF 1.PAS, siirto vk6 (4.-6.2.)
Neiti. 2.IVF, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron, punktio vk7-8
Mandala 1.IVF 3.PAS, lääkkeettömään kiertoon, lutinus tukena, siirto vk6
RiiMini 1.ICSI, Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide, punktio 2.2.
Nenna81 1.IVF,1.PAS, Luget, siirto helmikuun puolella
Retikka 2.ICSI, elonva, puregon, pregnyl+luget, punktio vk6
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
Timjami77 4.icsi, elonva, letrozole, orgal., ovitrelle, (gonap.), luge.

Maaliskuu:
Havina 2.ICSI, Lääkkeet? (aiemmin primolut +Puregon +Orgalutran +Pregnyl +Lugesteron)

Piinailijat: :snotty:

Bonniemoi 26.1. --> nega
Kaisla78 2.2.

Plussanneet: :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on ollut lääkkeenä Primolut-Nor ja annos 10mg. 10 päivää sitä piti syödä ja menkat ajottui sen jälkeen sit hoidon kannalta sopivasti.

... Ja sieltähän ne mun menkat sit alkoi. Tänään maanantain ruuhkaisimpaan soittoaikaan siis rimpauttelemaan polille. Pliis, ylemmät voimat, älkää antako sen hoitajan sanoa, että pitää odottaa vielä toiset menkat. Kiitos.
Jos ne ylemmät voimat ei oo mun puolella ni sit kyllä otetaan miehen kanssa irtiotto arjesta ja suunnataan toiselle puolelle Suomea kylpyläviikonlopun viettoon....
 
Voi röhnä BONNIEMOI, :( varaudu yhteen välikiertoon ennen pakastealkion siirtoa. Se on käytäntö hoidon jälkeen aika monessa klinikassa. Palautuu munassrjat tosta tehotuotannosta.
Kylläpä nyt tuli tilastotappioiden tammikuu, joulukuussa oli niin hyvä plussapöhinä. Järkyttää vieläki toi LÄITIN menetys ja eräällä palstalla kävin lohdutukseksi seuraamassa miten muiden tuttujen raskaus etenee, niin eiköhän vaan ollut yksi synnyttänyt kurjien välikohtausten jälkeen viikolla 22 :(((( On kyllä ollut molemmat naiset mun ajatuksissa ja mieli maassa koko viikonlopun. Turha kait tässä on mitään kohtuutta saati oikeuksia perätä, kun lisääntyminen tuntuu olevan mailman epäoikeudenmukaisinta, mutta hemmetti, että sen lapsen saamiseksi pitää käydä läpi kaikenlaista ja sitten vielä kohtukuolema. Tähän ei ihmisoikeusjärjestöt voi auttaa.

Ristiriitaisin tuntein piikitin elovan nahkaan lauantaina. Se vaikuttaa viikon joten saan olla ko ellun kana keskiviikkoon asti jolloin aletaan jarruttamaan. Perjantaina ultrassa sovitaan punktiosta.
Retikka minulle tehtiin 1. pas ja nyt suuntana toinen. Olenko ymmärtänyt väärin, ettei pas kiertojen välissä tarvitse periaatteessa välikiertoja? Näin ainakin naistenklinikalla sanottiin.. periaate on tietysti eri kuin käytäntö
 
Bonnie naikkarilla ei periaatteessa tarvi PAS:ien välillä pitää välikiertoa, mutta mulla on tullut silti välikierrot. Eka koska niillä oli niin ruuhkaista, ja nyt tämä välikierto pamahti koska ultraus ois sattunu uudenvuoden tienoilla -.- Ärsyttää just ihan kybällä välikierrot. Turha jäädä märehtimään negaa, uuteen siirtoon vaan heti heti. Mutta ei....! Noh minä ainakin olen välikiertoni taas lusinut, torstaina ultraan ja siitä etiäppäin.

Kaikesta huolimatta pahoittelut sulle Bonnie, on se negailu silti kurjaa :(

Olen todellakin samaa mieltä, Kaisla tuo sitten plussan, eikös jee? :heart:
 
Ihanan aktiivisia te olette täällä olleet, olen käynyt pari kertaa viikossa lukemassa kuulumisia ja muuten chillaillut välikierrolla. Tuntuu että joku nuppi on kääntynyt päässä taas oikeampaan asentoon, ei tunnu enää niin ahdistavalta jos tästä ei mitään tulekaan. Uusperheessä on lapsilla kaikki hyvin ja jotenkin olen alkanut hahmottaaettä minkälaista se oma elämä olisi jos se olisikin tässä. Oma lapsi on nyt aktiivinen 5v, niin luulen että tyhjän sylin syndroomaa ja lähestyvää keski-ikää olen tässä potenut ja nyt aletaan olla voiton puolella.

Mä olen avoimesti aina kertonut kavereille kaikki asiat, niin myös näistä rundeista. Elämään kuuluu hyvät ja huonot hetket tasapuolisesti ja mä vuorostani kuuntelen ja tuen kavereita niiden murheissa. Vanhemmilleni en ole kertonut ja töissä vain ystäviksi lukemani ihmiset tietää. Mies on kultainen, sanoin sille tosin että mua loukkaa sen haaveilut uudesta kalliista fillarista, kun kaikki rahat menee kuitenkin klinikalle.

Josta puheen ollen, me vaihdettiin klinikkaa. Kävin papereiden kanssa toisella klinikalla ja siellä oli tosi insinöörimäinen lääkärisetä, joka selitti juurta jaksain kaiken soluista ja miten lääkkeet vaikuttaa ja ehdotti mullekin uusia lääkkeitä ja vaihtoehtoja. Mun arvot kuulemma on ihan ok (AMH 1,6 vähän alentunut) , miehen siittiöt ihan ok. En olisi jaksanut mennä samalla vanhalla koktaililla vanhalle klinikalle kun uusi kierto alkaa, mutta nyt on uusi toivo vähän herännyt. Mulla on kierto vain 25pv ja aina kierron 1.päivänä siellä on ollut jo johtofolli ja joka on myös jatkanut isoimpana ja vaivalla kasvatetut on olleet epäkypsiä tms. Nyt uusi lääkäri ehdotti Elonvaa, jonka pitäisi antaa parempi spurtti heti kierron alussa, saada tasakokoisempia munasoluja aikaan ja lisäksi nyt pistos otetaan jo 1.päivänä ettei johtofolli ehdi karata. Samoin entsyymilääke Letrozole 2kpl kierron 1-3kp. Siis se on oikeasti rintasyöpälääke joka poistaa estrogeeniä ettei syöpäsolut saa ravintoa, mutta nyt vaikutus menisi niin, että kun sitä ottaa 1-3kp, niin munasarjat huomaavat vajeen ja alkavat tuottaa estrogeeniä lisää ja lisätuotanto ajoittuisi kiinnittymisen kohtaan. Loppu menee vanhalla kaavalla Orgalutran, Ovitrelle, Gonapeptyl (vaikutuksista ei ole mitään todisteita), Lugesteronit. Reseptit taskussa odottelen menkkoja.

Kyselin lääkäriltä siis kaikenlaista ja tässä muistiinpanoja:
- Blastokysti on jo rikkonut kuorensa eli alkionkuoren avausta ei voi/tarvitse tehdä.
- Blastossa on eka erillaistumisvaihe eli sillä on jo sisempi ja ulompi solukko. Ulommasta tulee kai sitten istukka ja sikiöpussi.
- Hedelmöittyneissä munasoluissa 2-3pv on kriittinen vaihe, koska alussa munasolu vaikuttaa eniten alkion kehittymiseen, mutta 2-3pv alkion oma genetiikka alkaa ohjata kehitystä (jotenkin noin..)
- jos menkat alkaa, ei tämän lääkärin mielestä tarvitse mennä hsg-mittaukseen. Vaikka siellä olisikin ollut kiinnittymisyritys, ei sen perusteella voi tehdä mitään uutta. Luo ehkä toivoa, mutta ei vaikuta todennäköisyyksiin.
- kiinnittymiskivut on todennäköisesti vaan sitä kun punktion jälkeen munasarjat täyttyy nesteellä ja kipu tuntuu muka kohdussa.
- 90% on ihan sama onko menopur vai mikä lääke, koska FSH-vaikuttava aine on kaikissa sama, Menopurissa LHta myös, joillain se voi vaikuttaa jolla LH on alhainen.
- gonapeptylin ajatellaan auttavan kohdun limakalvoa vastaanottamaan munasolu, mutta siitä ei ole mitään näyttöä.
- diabetesepäily voi vaikuttaa keskenmenoriskiin, ei hedelmöittymiseen/kiinnittymiseen. Astmalla ja allergialääkkeillä ei ole merkitystä. Vanhalla keisarinleikkauksella ei merkitystä. Stressillä ei oikeasti pitäisi olla vaikutusta siittiöiden laatuun.
- käyttävät vain lyhyttä kaavaa, ettei tarvitse sammuttaa omaa kiertoa vielä enemmän pois ja omaa kiertoa ei voi tuntea lääkkeiden alla.

Menossa mukana:
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön

Hoidoissa kunhan menkat alkaa:
Timjami77 4.icsi, elonva, letrozole, orgalutran, ovitrelle, (gonapeptyl), lugesteronit

Oletteko muuten törmänneet tähän lapsettomuus-sarjakuvaan? Tosi riipaisevia, tuntuu tutulta.
Meinasin kaatua
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja RiiMini
Katselin noita ryhmäläisten yritysvuosia ja lapsilukuja.
Osaatte toki itsekin listausta lukea, mutta tässä tiivistelmä:
24 naista, joista 14 toivoo ensimmäistä ja 10 toista lastaan.

2014 yrityksen aloittaneita on 2 kpl.
2013 yrityksen aloittaneita on 9 kpl.
2012 yrityksen aloittaneita on 7 kpl.
2011 yrityksen aloittaneita on 1 kpl.
2010 yrityksen aloittaneita on 2 kpl.
2006 yrityksen aloittaneita on 1 kpl.


(Pienet virheet sallittakoon, osa tiedoista oli puutteellisia).
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei! Mäkin täältä välikierroilta palailen :)

Ensialkuun Läitille voimaa :hug: Tuntui todella ikävältä sun puolesta, kun luin uutisen...

Meillä on PAS torstaina, jos vaan alkiot selviää sulatuksesta - ai että kun jännittää! :cool: Oon muuten laihtunut joulunjälkeisestä ajasta 6 kiloa ja toivon kovasti että muutenkin terveellinen elämäntapa auttaisi saavuttamaan positiivisen tuloksen :heart: Myös jännittää mahdollinen kahden alkion siirto (peruuntuneessa tuoresiirrossa olisivat siis laittaneet kaksi - syytä en tiedä)...... :O

Hoidoissa kerkeän tammikuulle:
EukkoI 1. ICSI 1. PAS siirto 29.1
 
Bonniemoi, pahottelut negasta :( ei mulla ainakaan passien välissä pidetty välikiertoo. Tai no se eka siirto oli itseasias tuorealkio lääkkeelliseen kiertoon, mutta punktio oli siis tehty jo aikoja sitten.

Neiti, mulla ollu pari 10pv kuuria Primolutia 1 x 10mg päivässä.

Timjami77 En muista nähneeni tätä sarjakuvaa mut on noita muita joskus tullu kateltua, etenkin Maailma mustavalkoinen jääny mieleen.

Retikka, en tiä miks välillä "rääkkään" itteeni ja käyn vilkuilemassa odotuspuolen ketjua.. luin kans ton saman järkyttävän uutisen eräästä tän ketjun plussanneesta :'( niinhän se on ettei edes missään vaiheessa raskauttakaan kannata "nuolasta" kuten on itekin todennu siellä.. vaikka vois luulla että pahin ois menny kun rv12 ylittyy.

Tänään kävin hakeen mukaan 6 päiväsen blaston, oli selvinny täysin sulatuksesta, eli vielä jäi toinen pakkaseen. Limis 11mm ja "hienot" ovulaation jämät m.sarjassa. Myöhemmin illalla vielä Gonapeptyl, Luget jatkuu 2x100mg ja sitten vaan odotteleen. Alan testaileen varmaankin jo joskus 4-5 päivän päästä, että saa tiputettua ittensä hyvissä ajoin jollei mitään oo näkyäkseen.
 
Soitto polille toi toistaseksi hyviä uutisia, hoito voidaan suunnitella ensi kiertoon eli punktio luultavasti viikolla 11. . Lääkkeenä samat kuin aiemmin eli Primolut-Nor+Puregon+Orgalutran+Pregnyt+Lugesteron. (mistä tän tekstin saa punaiseksi?!) Hoitaja sanoi, että kunhan lääkäri tarkistaa vielä suunnitelman, niin sitten tulee ohjeet postissa. Pahimmassa tapauksessa hoitaja ilmoittaa että kuukaudella vielä siirtyy hiihtoloman takia jolloin punktioita ei tehdä, mutta niin toivon ettei sellaista soittoa tule. Noilla Primoluteilla kuitenkin voi jonkun verran siirtää... :)

Risukasa, tsemppiä piinailuun!
 
Hei, mä täältä öitöistä kirjoittelen firman huonolla koneella, mutta yritän saada jotain tekstiä aikaiseksi..

Läiti, voi pahoittelut täältäkin! Tämä on niin epäreilua, ettei se plussaus takaa vielä mitään..:hug:

Risukasalle onnea kyytiläisestä ja tsemppiä piinailuun!

Havina, loistohomma, että pääsette aloittamaan, pidetään tosiaan peukkuja, ettei mitään soittoja tuu lomien takia!!

Neiti., sua kiinnosti taulukoida negatkin.. Susta tulisi kyllä hyvä tilastotieteilijä, jos et jo ole..:D
Oma nega: Joulukuu 2014, nega 18.12. vuoto läpi lugen pp13, 2.ivf lääkitys Gonal-F 150, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron.
Tarvisko muuta??

Olin tänään passia varten ultrassa ja limis oli 8mm ja lääkäri kelpuutti oikein hyväksi.. Vasemmalla oli päiviin nähden (kp10) hyvä folli 14mm, eli sen ovisplussaa tässä nyt odotellaan.. Oikealla lääkäri näki jonkun 23mm kokoisen, muttei osannu sanoa oliko kysta vai mikä..Noita kystiä mulla tuntuu olevan vähän joka kierrossa.. Sen takia alotin tikutuksen jo tänään, mutta ei tullu hymyä.. Jos saan sen hymyn ke-la, niin siirto onnistuu, muuten epätod.näköistä..
Vähän jännittää, kun on ensi viikko täynnä töitä, että kuinka saan mahdutettua sen passin sinne, kun yhden suunnan matkaankin menee sen 3tuntia.. Juuri aloittanut uuden työn, joten en heti aio pomolle avautua, mutta kaipa sitä saa vuoroja jotenkin vaihdettua..

Plussatuulia!!!!:heart::heart:
 
Ähhh, joo sori BONNIEMOI! Kuvittelin et olit tuoresiirtossa!! Joo PASsia tehään putkeen, ihan oikeen, mä sähkään! Uutta alkiota kyytiin ja toivomaan. Kyllä se siitä onnistuu. :) mikä sun pakkastilanne on?

TIMJAMI, olipa ihanan informatiivinen lääkäri sulla. Mulla on kans parhaillaan Elonva vaikuttamassa (pistin lauantaina, kp2, mutta mulla ei oo noin vauhdikkaasti starttaavaa johtofollia). Vähän on jotain menkkajuilinnan tyyppistä jo nyt. Toivottavasti se tarkoittaa että follit kasvaa. Voi myös olla psykosomaattista...Aika vähän löytyy mitään Elonvasta netistä, tääläki ollu se vaan muutamalla. Saapa nähä montako tulee!

Onnea EUKOLLE -6 kilosta!! Hieno temppu! Toivottavasti saisit pian raskauskiloja tilalle ;)

RISUKASAN blasto kuulostaa tosi lupaavalta! Sieltä tulee helmikuun toinen plussa. Täytyy koittaa muistaa, että alkaneista raskauksista kuitenki suurempi osa menee loppuun. Sun km- ja epäinnistunut yrityskiintiö on mun mielestä täynnä.

NEITIN tilastoon
1. ICSI, syyskuu, 3pv/6solua->nega
1.PAS, kaikki solut (3kpl) kuoli sulatuks
 
Pari tuntia sitten saatu viimeinen pakastealkio 3-soluisena matkaan, säilynyt siis sellaisena kuin pakkaseen menikin. Tuntui ettei lääkäri ja hoitajakaan tällä kertaa enää niin paljon tsempanneet kuin vielä parilla aiemmalla kerralla. Kait ne tietää, ettei tälläkään alkiolla voida onnistua..
Testipäivä joka tapauksessa 10.2.[/B]. Mutta jos oviksen mukaan mennään, niin tiedän, että vuoto alkaa jo päiviä aiemmin ennen tuota testipäivää.

Risukasalle mahdottomasti tsemppiä kyytiläisen kanssa. Olen kyllä samaa mieltä Retikan kanssa, että sinun negat ja km:t on jo tilastollisesti koettu ja nyt on aika onnistua, kun kyseessä on vielä hyvä blasto!

Läitille en voi muuta sanoa, kuin että olen kovin pahoillani ja että elämä on todellakin epäreilua. Voimia!

Minun negat tilastoihin:

1.IVF tuoresiirto 10/2014
1.PAS 12/2014
 
Viimeksi muokattu:
Meillä olisi huomena pitänyt olla viimeisen hoidon PAS naikkarilla, mutta tänään tuli soito, että eipä tuo viimeinen alkio taas sulatuksesta selvitynyt. Tämä PAS olisi tehty lääkkelliseen kiertoon, koska 2 kiertoa meni hukkaan kun ovista ei kuulunut. Olen siis syönyt nyt kierron 1.päiväst Progynovaa ja eilen tuli Lutinutkset mukaan.

No tänään heti soittelin sitten yksityiselle klinikalle, jolle olemme päätyneet vielä jatkamaan hoitoja nyt, kun kaikki hoidot on naikkarilla käytetty. Hoitaja tiedusteli lääkäriltä ja seuraava hoito voidaan aloittaa onneksi heti seuraavasta kierrosta. Menen ensi maanantaina ultraan ja kohdun rapsutteluun (kp 22) ja kun kuukautiset alkavat, niin sitten lähdetään taas hoitoon lyhyellä kaavalla. Lääkkeet vaihtuvat nyt täysin ja tosiaan tukena tässä on nyt edellisessä kierrosta ollut tuo Progynova, joka oltiin suunniteltukkin klinikalla tueksi. Pystymme nyt Progynovan ja Lutinuksen avulla myös kuukautiset ohjaamaan niin, että eivät haittaa tulevaa reissua.

Onko muille tehty tuota kohdun rapsutusta? Se vähän jännittää, että koskeeko...

lisäksi kun lääkkeet vaihtuvat täysin Puregonista Menopuriin yms. niin myös tämä jännittää, että saadaanko näillä nyt tuloksia. Luottamus on kyllä pikkusen suurempi tähän yksityiseen Naisten klinikkaan, jossa kaikki tehtiin suunnilleen samalla kaavalla... Pakko toivoa, että nyt onnistaa. Suunnitelmissa on myös sitten alkioiden pitempi viljely sekä ilmeisesti myös Pregnyl? tueksi Lutinusten kaveriksi.
 
Ultrassa käyty. Nyt siis kp 12 menossa. Kohdun limakalvo 7mm ja johtofolli 15mm. Veikkasi että ovis vois sattua viikonlopulle ja siitä 2-3pv päästä siirto eli ma-ke välille menis.

MUTTA... lääkäri näki kohdussa jotain poikkeavaa. Kuulemma joko poimu tai kysta. Kuulemma niin pieni ettei sille normaalisti mitään tehtäis, mutta lapsettomuushoidoista kun on kyse, niin ne poistetaan. Sanoi että jos ei nyt tärppää, niin alkukierrosta meen uudestaan polille ja tähystävät tarkistaakseen kummasta on kyse. Oli sitä mieltä ettei kannate ottaa turhia riskejä ja tuhltata alkioita jos ei nyt käy flaksi. Sormet ristissä ettei tarvitsisi mitään ylimääräistä tehdä. Tuntuu että aina tulee jotain eteen.

Unohdin kysyä että oisko sellainen poimu mahdollisesti tullut esim. kaavinnasta. Mulla kaksi kkm:a takana joista molemmat jouduttu kaapimaan + kaksi ku:ta.


Tilastointia varten:
10/14 1. ivf tuoresiirrosta nega.
 
Onnea kyytiläisistä Jennica ja Risukasa, toivotaan pienille parasta! Monella muullakin siirtoja lähiaikoina, kiva kun tulee taas jännättävää ja tietenkin vuoden plussatili kunnolla auki =)

Toivottavasti Nennaei mitään hankalampaa, oon kyllä just ymmärtäny että kaavinnoista voi jäädä jonkinlaista arpikudosta kohtuun mutta ei välttämättä.

Mäkin sain ajan loppukiertoon ja käydään asiat taas uutta hoitoa varten läpi. Pitää muistaa nyt laittaa kysymyksiä paperille. Meillähän ekassa icsissä kävi kato hedelmöittymisvaiheessa, punktoitiin munasoluja 17 mutta vaan 7 hedelmöitty. Jos tähän vois jotenkin vaikuttaa että miksi näin. Ja sekin mietityttää että yhteensä 4 siirtoa ja kahdesta alkoi raskaus mutta menivät kesken eli alkioissa oletettavasti vikaa, miten tämä voitaisiin välttää.. Viimeksi siirrot 2 ja kolmipäiväisinä niin nyt haluisin että viljeltäisiin pidempään niin näkis alkioiden kehittymisen. Meillä osuu varmaan punktio ja siirto vkolle 10 tai 11. Jännä miten sitä taas on jotenkin innostunu uudesta hoidosta ja jaksaa uskoa että voidaan me onnistua ja samalla ei haluis luoda toiveita ettei taas kerran tuu pettymyksiä!
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys tänne, täällä vanha kuumeilija tekee myös paluun :( Meille syntyi geneettisellä keskeytyksellä pieni tyttövauva rv 22+3 tuossa muutama viikko sitten. Vauvalla todettiin vakava rakennepoikkeama aivoissa rakenneultrassa ja varmistuksen jälkeen mentiin keskeytykseen, koska elinennustetta meidän vammalla ei ole ollenkaan... eikä sitä ihmeen mahdollisuutta myöskään. Sydän on murskana, saapa nähdä miten ja koska tästä selvitään.

Meillä olisi pakkasessa muutama tyyppi jäljellä, mutta sattumien kautta KAIKKI rahat ja säästöt menneet, lomautukset päällä ja isäntä opintotuella... eli katsotaan saisko jostain kehiteltyä rahaa, että pääsisi pakastimella käymään joskus kun lupa tulee. Siihen asti toivotaan LUOMUihmettä, sellainenhan kuulemma voi osua heti keskenmenon jälkeen (vit*t sanon mä, eli sarkasmia...)

ananias, yritystä vuodesta 2011 ja aina vaan aloituspisteessä
 
ananias En osaa edes kuvitella miten hirveetä toi on :hug: ;( joutua tekeen vielä se vaikee päätös keskeytyksestä. Toivottavasti talousasiat järjestyy ja pääsette pian eteenpäin.
Itellä oli kyllä kans aivan ennenkokemattoman tyhjä olo km jälkeen vaikka olikin paljon varhemmin kun sulla.. kyllä siinä tuntee olevansa jossain nollapisteen alapuolella.

Kiitos kannustuksista! Juu, eipä tässä kellekään toivois niiden nega ja km -tilastojen kertymistä, mutta näissäkään ei ne kuuluisat nallekarkit oo ihan tasajaossa...

Untuvikko80 kurjia nämä sulatustappiotkin :(

Mulla vielä toistaseks ne vähät mitä pakastettu, selvinny kun ihmeen kaupalla, mutta onhan sitä sydän kurkussa aina siirtoaamuina ollu, että koska tulee se ensimmäinen alkio joka ei selviäkään.

Nenna81 Tehdäänkö sulle kuitenkin siirto tähän kiertoon, vai jääkö myöhempään?
Toivottavasti ei tuu mitään ärsyttäviä viivytyksiä sen poikkeeman takia eikä ois muutenkaan mitään pahempaa! Raskas tie sullakin jo ollu noiden menetysten kans.. ois tosiaankin korkee aika onnistua!

-jennica-n pikkuiselle myös onnea matkaan!
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei ANANIAS, sää kyllä vedit kauheuskilpailun voittoon tolla uutisella. En voi pahempaa kuvitella kun lapsettomuuden jälkeen vihdoinkin raskaus, onnellinen odotus ja sitten :(( oon kyllä niin hirvittävän pahoillani tosta uutisesta. Olitte LÄITIN kaa mun mielessä jo viimeviikonlopun ku satuin plussanneiden osastolta hakemaan vähän zemppiä ja motivatiota uuteen hoitokiertoon, niin eikö sielä ollutki teidän surulliset uutiset peräkanaa :( Voimia surun keskelle ja lämmin tervetulotoivotus takaisin!
 
Ananias :hug: Tuo on kamalinta mitä voi tapahtua. En voi kuvitellakkaan miltä teistä nyt tuntuu! Pahoittelut!

Risukasa Päästään onneksi siirtoon tässä kierrossa, siis sikäli mikäli se ovulaatio nyt tapahtuu. Jos nyt ei tärppää niin sitten tutkitaan tarkemmin että kummasta on kyse. Jos on kysta niin se poistetaan ennen seuraavaa siirtoa.
 
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

ananias # 2011 # ensimmäinen
Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2013 # esikoinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
patsuli # 2010 # ensimmäinen # endo+siittiöt
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Tammikuu:
Hedelmiina 1. IVF/ICSI, Primolut, Puregon, Orgal., Pregnyl, Lugest., Gonapep., punktio vk5
EukkoI 1.ICSI 1.PAS, siirto 29.1.

Helmikuu:
Piikit ja punktiot:
Neiti. 2.IVF, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron, punktio vk7
RiiMini 1.ICSI, Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide, punktio 2.2.
Retikka 2.ICSI, elonva, puregon, pregnyl+luget, punktio vk6
viiva84 2. IVF, Puregon, Orgal., Gonap., Luge., punktio mahd. vk8
Timjami77 4.ICSI, elonva, letrozole, orgal., ovitrelle, (gonap.), luge.
patsuli 5.ICSI, Procren, Synarela?, Puregon, Pregn., punktio vk9
PAS:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Sofi12 2.ivf 1.pas, siirto 3.2. tukena lugesteron
Mandala 1.IVF 3.PAS, lääkkeettömään kiertoon, lutinus tukena, siirto vk6
Nenna81 1.IVF,1.PAS, Luget, siirto helmikuun puolella

Maaliskuu:
Piikit ja punktiot:
Havina 2.ICSI, Primolut+Pureg.+Orgal.+Pregnyl+Luge., punktio vk11
Henrietta, punktio vk10-11

Piinailijat: :snotty:

Kaisla78 2.2.
risukasa
-jennica- 10.2. (1.IVF/ICSI 2.PAS)
EukkoI 12.2.?

Plussanneet: :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Negatilasto kuvana (klikkaa suuremmaksi)



Ihan huvikseni näitä väsäilen, ei näistä mitään erityistä hyötyä ole, ja näin kuvana toteutettuna ei oikein toimi tällä forumilla.
Näistä pitäisi saada sellainen jatkumo, eli ensin listaus noista negoista ja lopulta plussan tuonut hoito. Niistä sitten mahdolliset keskenmenot ja uudet negat ja raskaudet taas eteenpäin. Tästä ryhmästä ei vaan taida olla riittävästi dataa saatavilla, tai ainakaan en jaksa alkaa tuolta alusta viesti kerrallaan kerätä kaikista noista viime vuonna plussanneista.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä