IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mä oon pitkään seurannut tätä keskustelua ja oikeastaan lukenut päivittäin tätä. Itse olen tällä hetkellä hoidoissa ja tällä hetkellä hoitomuotona on oi. Mulla on kuukauden päästä edessä laparoskopia ja sen jälkeen ehkä alkaa ivf, nyt haluaisin tietää miten tämä hoito käytännössä tehdään?
 
Cafe Latte tässä minun testi PP6 hoidosta, josta saimme esikoisen <3 http://aijaa.com/LNj6rZ

Tässä pp7 (alimpana PP7, keskellä PP6 ja ylimpänä PP4, joilloin oli vielä ovitrelle veressä)
http://aijaa.com/49a6RF

Tässä PP7 ja PP8
http://aijaa.com/JAQK8n

http://aijaa.com/eSjZHR

Tässä PP9 ja muita testejä
http://aijaa.com/Gl7mSq


Koko piinailu löytyy tarinoineen täältä (aika alhaalla ja nimimerkki iloksi): http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1921427-piinailijoiden-oireet-ovulaation-jalkeen-ja-tulos/sivu14.html
 
  • Tykkää
Reactions: Cafe Latte
hannuliini tervetuloa :)
IVF-hoito tehdään moninaisin tavoin aina tietysti riippuen ongelman laadusta. On kaksi tapaa tehdä hoitoja - pitkällä kaavalla, kun munasarjat "sammutetaan" nenäsuihkeella esim suprecur ensin ja sitten aloitetaan stimulointi pistettävillä lääkkeillä joita ovat mm. Menopur, Puregon, Gonal-F, Pergoveris..

Lyhyessä kaavassa ei nenäsuihkutella vaan aloitetaan kierron alusta suoraan pistelemään hormonia ja jarrutetaan kasvua jollain muulla hormonilla (esim Cetrotide) siinä samassa.

Homma menee lyhyessä kaavassa esimerkiksi näin (näin minulla on aina mennyt):
1. viikko
keskiviikkona : nollaultra ja lääkkeiden aloitus (iltapistely)
2.viikko
maanantaina: seurantaultra ja lääkkeiden määrien säätely
perjantaina: seurantaultra ja lääkkeiden määrien säätely
lauantaina: Irroituspiikki (Pregnyl tai Ovitrelle)
3. viikko
maanantaina: punktio
keskiviikkona: alkionsiirto

Pitkässä kaavassa aloitetaan nenäsumutukset kuukautta aiemmin, mutta pistelyt ja seurannat suunnilleen samalla aikataululla.

Mut nämä saattaa hyvinkin vaihdella nämä jutut ja joskus tilanteen mukaan stimulaatioaika jaa lyhyemmäksi tai joskus pidentyy.
Joskus siirto tapahtuu myöhemmin kuin sillon toisena päivänä punktiosta.

Auttoiko yhtään?
 
Ehkä vähäsen, jotenkin sitä vaa oli niin luottavainen et oi-hoito olisi tuonut sen plussan, toihan se kesäkuussa mut raskaus meni kesken.. meillä olisi ollut laskettu aika samalla viikolla kun mulla o laparoskopia. Meillö vika ainoistaan mussa kun on monirakkulaiset munasarjat ja miehen simpat priimaa.. meillä käytössä tällä hetkellä menopur-lääke, jolla on stimuloitu noita munasarjoja.
 
hannuliini minulla on kans pco-maiset munasarjat, mut myös tosiaan miehen siittiötiheys on toisinaan alentunut. Joskus ollut kohtalainen.
Ja olen pahoillani keskenmenosta :( Laskettuaika varmana herättää ajatuksia.
Onko jotain tarkentavia kysymyksiä mielessä hoidosta? Minulla on jo niin kauan siitä, kun ekaan hoitoon oli meno, etten enää muista minkälaiset asiat askarrutti. Nyt se on jo niin rutiinia, että en osaa ajatella mitä haluaisit tietää. :)
Toisille laparoskopiakin on auttanut ja sen jälkeen sitten on raskaus alkanut.
Tiedän miltä tuntuu, kun sitä joutuu toteamaan, että ei kuulunutkaan niihin ihmisiin, jotka saa lapsia silloin kun haluaa ja kun joutuu askel askeleeltä toteamaan, ettei tämäkään auttanut.
Me ollaan virallisesti selittämättömästi lapsettomia, sillä minä ovuloin joskus ja miehellä on siittiöitä. Tai siis, nykyään kyseessä on sekundäärinen lapsettomuus, mutta kuitenkin. Ilman hoitoja ei olisi ainuttakaan.
 
Täällä alkoi taas ruskea limainen vuoto :'( Eiköhän se ollut siinä. Normaalilla viljelyllähän mulla ois jo pp8 tai pp9, niin pipariksi meni. Ei mulla oo ikinä ollut näin lyhyttä kiertoa. Nythän on siis kp 24 ja siirto oli 6 päivää sitten.

Plussatuulia teille muille :flower:
 
Kyl se keskenmeno homma ja helmikuu herättää vähän ristiriitaisia tunteita tätä koko operaatiota kohtaan. Suurin pelko lääkäreillä on siinä et kun tohon ivf hoitoon mennään et miten mun munasarjat käyttäytyy kun hormoonimääriä nostetaan hyperstimulaatiosta yks on puhunut et sit vissiin ollaan aika lirissä jos se tulee hoidon seurauksena..
 
Viimeksi muokattu:
hannuliini aika hyvin siihen hyperiin voidaan vaikuttaa säätämällä sitä annostusta, mut tuleehn se silti toisinaan. Minulle ekassa hoidossa tuli ja sain silloin viikon saikun siitä. Emme saaneet yhtään alkioo siitä hoidosta joten siirtoonkaan ei päästy eikä varmaan olisi päästy, vaikka olisi saatukin just sen hyperin takia.
Minulla se meni ohi ilman sairaalahoitoa -juomalla paljon ja lepäämällä. Myöhemmissä hoidoissa ei tullut niinkään vaikka rakkuloita puhkottiinkin paljon joka kerralla.

Anteeksi muuten miljoona eri viestiä - kiireessä aina luen ja vastaan pätkissä enkä ole sitten voinut samaan viestiin kirjoittaa, kun se häviää jos pitkäksi aikaa passivoituu. Älkää hermostuko minun juttuihin, vaikka olenkin nyt vähän täpinöissä tästä alkavasta hoidosta.
Niinkuin aiemmin jo taisin viitata - olen kovasti vailla vertaistukea :) ja hienoa, että täällä sitä on :)

Okei, nyt nukkumaan, että selviän huomisesta!
 
Näihin tulevaisuudenajatuksiin ja lapsettomusmietteisiin. Itse en koskaan ajatellut haluavani lapsia, olin pitkässä parisuhteessa ja omasta valinnastamme olimme lapsettomia. Aina välillä asiasta keskusteltiin, mutta molempien mielestä elämä oli hyvää ja antoisaa kahdestaan eikä lasta osannut kumpikaan kaivata. En muutenkaan ollut edes ns. lapsirakas enkä oikeastaan välittänyt olla lasten seurassa.

No se pitkä parisuhde on jäänyt taakse vuosia sitten ja muutama lyhyempikin sen jälkeen. Ja nyt vasta on tullut se halu saada se oma lapsi. Voi olla sitä, että tietää ajan olevan lopussa tai että järki on vasta nyt tullut tässä(kin) asiassa päähän. Jollain tasolla tiesin, että se ei välttämättä enää onnistu, mutta siltikin on tullut yllätyksenä, että se ei olekaan ihan yksinkertaista. Kuitenkin sitä mietti, että kun on hoikka ja terve sekä hyvinkin terveelliset elämäntavat, että mahdollisuudet kaikesta huolimatta olisivat olleet ihan hyvät.

Jollain tasolla siis ajattelen, että sopeutuisin ajatukseen eämästä ilman lasta suht helposti kun lapsitoive on ollut olemassa kuitenkin vain suhteellisen lyhyen aikaa. Mutta toisaalta kun se toive on kuitenkin olemassa ja hoitojen aikana on ehtinyt suunnittelemaan/haaveilemaan vaikka ja mitä, niin kyllä se suru kuitenkin asiasta on melkoinen. Ja samalla sitä myös ruoskii itseään, että on ollut niin pönttö, että on koko ikänsä syönyt ensin e-pillereitä ja nyt sitten "loppumetreillä" maksaa itsensä kipeäksi lapsettomuushoidoista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Mä nyt katon luottavaisin mielin tämän oi-hoidon loppuun, maanantaina ultrassa oli 12mm rakkula ja limis oli joku 7.5 se on vissiin ihan ok paksunen.. perjantaina uus ultra se maanantain lääkäri meinas et se vois vielä jopa kasvaakin siitä. Varoiksi sain pregnylin et jos on perjantaina tarpeeks iso niin sit irrotellaan. Mun rakkulat on ollut irrotusvaiheessa sen 19mm et mä laskin et 7mm pitäisi vielä kasvaa sit olis sellanen mitä ne yleensä on ollut kun on irroteltu. Se on 19mm on vissiin hyvänkokoinen rakkula? Omalla tavalla mulla on myös toinen jalka menossa sinne ivf-hoitoon.. ootteko muuten töissä kertonut et käytte hoidoissa?
 
Tsemppiä meneillään olevaan hoitoon hannuliini, mutta olet kyllä tänne tervetullut jos ivf eteen tulee :)

Mulla on melkein täysin samat fiilikset kuin Fibbiksellä! En ole ollut koskaan lapsirakas, enkä lapsia oikeasti halunnut. Mies on aina halunnut kylläkin, pitänyt sitä normaalina elämän jatkeena, mutta ei olisi ikinä painostanut mua. Mulle oli selvää, että opiskelen ja hankin hyvän työpaikan ja talouden ja teen vapaa-ajallani ihan just mitä ikinä lystään miehen kanssa ilman mitään lasten tarhaan kuskaamisia, pottatreenejä sun muita ärsyttävyyksiä.
Sitten yksi ilta kun oltiin oltu ulkona kavereiden kanssa, miehen kanssa taksissa kotimatkalla juteltiin asiasta ja päätettiin samantien jättää ehkäisy pois :D Tämä oli 2010 eli oltiin jo 30 täyttänyt. Tulee jos on tullakseen. No niinpä, ei mennyt ihan niin sitten kuitenkaan.
Toisaalta näin ilman johtimia on helppo, kun ei tarvitse luomuplussasta edes haaveilla yhtään, joten välikierrot on juuri sitä = välihuilausta. Ekaan tuoresiirtoon tuli ladattua toiveita aivan liikaa. Lääkevaste oli loistava, punktio saalis oli loistava, hedelmöittyneiden ja jakautuneiden alkioiden määrä oli loistava. Loppu tulos.. ei niinkään loistava. Se turrutti pään ja valmisti ajatukset siihen, että ehkä me kuitenkin vietetään kahdestaan loppuelämä mistä olin ennenkin haaveillut. Meillä suhde ei siis ole kärsinyt tästä yhtään, sen verran rennosti kuitenkin otetaan molemmat asia: jos ei tule niin ollaan täysin onnellisia kahdestaankin. Adoptio ei tule meille kysymykseen millään tavalla.
Mutta sen muutoksen olen huomannut itsestäni, että varsinkin nyt kun on aivan järjetön vauvabuumi ollut päällä omassa tuttavapiirissä jonkin aikaa, että hirveän ankarasti tulee arvosteltua näitä pariskuntia, ketkä todella huonoihin suhteisiin lapsia hankkii (ekasta kierrosta tietysti onnistuu) sekä muitakin vähän arvelluttavampia tapauksia. Sain itseni todella kiehumispisteeseen aiemmin kun näin facebookissa ultrakuvan eräältäkin pariskunnalta, jossa mies oli kännipäissään facebookiin päivittäinyt erouutiset pari kuukautta aiemmin kuuluttamalla kaikille naisensa juuri pettäneen häntä. Ja sitten aivan onnellisena seuraavaksi ultrakuva. Just joo. Kiehahti todella pahasti yli silloin jostain syystä.
Tulee usein todella epäreilu olo kaikesta näistä ihmisten onnellisuuksista ja typerän kuuloisista facebook hehkutuksista. Ja tulee myös usein mietittyä, että niin kauan kuitenkin halusin olla lapseton, että olen tämän itselleni langettanut. Kyllähän sitä myös miettii, kuitenkin että kun ollaan päätetty mikä on viimeinen hoito, että miten paljon asiaa tulee sitten kuitenkin mietittyä tyyliin minkälaista se olisikaan ollut jos olisi onnistunut.
 
Tammikuulaiset: Hedelmiina, Nenna81, Retikka ja RiiMini, milloin teidän piinapäivät alkaa? Teitä ei ole vielä näkynyt tuolla jännääjien listalla... :) Onko kaikkien hoidot kuitenkin jo alkaneet? Milloin punktiot/siirrot? :)

Helmikuulaiset:
Ellae, Sofi12 ja Mandala, milloin on suunnillen sinun PAS:sin aika?
Havina, milloin alkaa pistokset? :) Joko lääkkeet on tiedossa?
 
Oma PAS aikataulu alkaa selkeytymään..:) Viime lauantaina alkoi menkat, iloinen yllätys oli, että aivan aikataulussa.. Ensi maanantaina on kontrolliultra ja sitten saa alkaa tikuttelemaan ovista, eilen jo tilaisin sen clearblue digitaalisen hymynaama-paketin, niin ei tarvi arpoa..
Pakkasessa meillä on 1kpl 5päiväinen ja 1kpl 6päiväinen, jos yhtään kierto pysyy samassa, niin siirtoa odotellaan 4.-6. helmikuuta... Luonnolliseen kiertoon siis mennään!

Mandalalle kovasti tsemppiä passiin, meillä menee vissiin aikataulut yksiin!!:)

Fibbikselle pahoittelut negasta!:hug:

Cafe Lattella vielä pitkää piinaa, ehkä toivo ei kuitenkaan vielä ole menetetty!!! Vasta 6päivää siirrosta kuitenkin...:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2013 # esikoinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # siittiöt
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Tammikuu:
Cafe Latte 1.IVF/ICSI, Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron
Hedelmiina 1. IVF/ICSI, Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl
Kaisla78 1. ICSI 1. PAS, Privames, Progestan
Nenna81 1.IVF,1.PAS, Luget
Retikka 2.ICSI, elonva, puregon, pregnyl+luget
RiiMini 1.ICSI, Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide

Helmikuu:
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1.PAS)
Sofi12 2.IVF 1.PAS, siirto vk6 (4.-6.2.)
Havina 2.ICSI, Lääkkeet? (aiemmin primolut +Puregon +Orgalutran +Pregnyl +Lugesteron)
Neiti. 2.IVF, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron, punktio vk7-8
Mandala 1.IVF 3.PAS, lääkkeettömään kiertoon, lutinus tukena, siirto vk6

Piinailijat: :snotty:

Bonniemoi 26.1.
Kaisla78 2.2.

Plussanneet: :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.ICSI tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut. Poista viestistä QUOTE-merkinnät hakasulkeineen alusta ja lopusta ennen uuden listan postaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Cafe latte, on se niin väärin että vaikka lähtökohdat ois kuinka hyvät niin sekään ei takaa mitään. Jaksamisia sulle.

Tutuista tuntemuksista ootte jutellu. Minäkään en ole mitenkään lapsirakas enkä juurikaan viihdy paikassa jossa lapsia on paljon. Oman lapsen oon silti aina halunnu. Nykyään tuntuu epäreilulta kun kaikki hyvät kaverit on jo perheellisiä ja heillä ei kai ole sitten oikein aikaa eikä jaksamista käydä meillä kylässä. Itse joutuu sitten aina käymään ja näkemään mitä meillä ei ole. Ja jos satutaankin olemaan isommalla porukalla jossain ilman lapsia niin mistäs muustakaan leskustellaan kun lapsista, itse istuu hiljaa vieressä kun ei tiedä asiasta mitään. Viime aikoina on tuntunut että tekis mieli vaan linnottautua kotiin ettei tarviis nähdä ketään.

Eilen kävin ultrassa ja ei voitu pas aikataulua sopia kun limis oli vasta 6mm. Sain estradot laastareita vielä avuks, että limis kasvais ja ma katotaan että tuleeko tästä mitään.
 
Cafe Latte Hmm,..teitkö jonkin testin jo..? En nyt tietenkään halua mitään turhia toivoja lisätä jos noin on, mutta joillainhan voi ilmeisesti olla rajuakin vuotoa alkuvaiheessa, mutta plussa on silti pysyny.. ja onhan ne vuodot kai muutenkin melko tavallisia alkuraskaudessa. Liekö vielä yleisempiä tälläsissä hoitoalkuisissa, tietääkö joku?
Onhan se elimistö aikamoisessa rasituksessa ollu punktiokierroissa. Mulla on niiden jälkeen alkanu aina vuotaan hyvissä ajoin ja lugen läpi.

Fibbikselle myös :hug:

Dejalle onnea plussasta!!

Mulla tosiaan se o+ ilmaantu eilen, eli lauantaina alkais luget (muistelin et lääkäri ois puhunu torstaista..mut hoitaja kyl sano parikin kertaa ton la) ja ma siirtoon jos on siirrettävää. Sitä tässä siis seuraavaks joutuu jännittään. Ja tulihan tässä yllättäen se teoreettinen luomumahdollisuuskin mukaan kun yks miestuttava kävi yökylässä :whistle:

Kaikkee muuta mietittävää onneks ollu viime aikoina mikä tosin aika pahasti ressaakin, mm. muutto tulossa enskuun lopulla eikä kämppää vieläkään tiedossa.. ja huomaahan sen että eipä tässä mitään sen varaan oo ajatellukaan että josko sinne uuteen joskus pinnasängynkin pitäs mahtua. Ihan turhalta tuntuva ajatuskin.... muutenkin tää on jo monet vuodet ollu ikäänkun ois joku sivustakatsoja omassa elämässä, että eihän tää oo mun elämää, ei tän pitäny mennä yhtään näin.. ja odottaa vaan millonka se Oikee Elämä alkaa, missä oon sen "unelmaprinssin" kanssa ja yhteisiä lapsia. Eikä sitä välttämättä ja oikeestaan jo melko todennäkösesti oo koskaan tulossakaan. Pienonen kiire ainakin alkaa olla. Se nyt on selvä että ne alkuperäset suurperhehaaveet on haudattu jo aikaa sitten. Ja ensvuonna sitte tuleekin jo "kivasti" 10 vuotta täyteen kun tää koko raskausyritys-alamäki alkoi. Eipä ois mitenkään uskonu sillon että näinkin monen vuoden päästä jumittaa edelleen samassa pisteessä, ellei heikommassakin (kun se erokin tuli)! Ehkä tosin parempi ettei tiennykään...
 
Viimeksi muokattu:
Voi Cafe Latte, olen todella pahoillani sun puolesta. Olisin niin toivonut sinulle parempaa tuuria kuin itselleni. Tuntuu, että tämä on niin arpapeliä. Teitkö testin jo?

Minä sain klinikalta ohjeet jatkaa lääkitystä ja testata sitten vielä uudestaan virallisena testipäivänä (huomenna) kun aina ei voida tosiaan olla varmoja mitä vuoto on. En kuitenkaan jatkanut lugeja koska minulla oli niin kovat menkkakivut ja runsas vuoto, että asiasta ei jäänyt kyllä epävarmuutta.

Tuo "sivustakatsoja" tunne on kyllä tuttu. Tuntuu kieltämättä, ettei tällä hetkellä oikein elä omaa elämäänsä tai on sellaisessa ihmeellisessä välitilassa. Mitään ei voi kunnolla suunnitellakaan kun hoitoihin uppoava pitkä penni on pois asioista mitä normaalisti tekisi ja suunnittelisi (matkat, ostokset, remontit). En olisi kyllä vaikka viisi vuotta sitten uskonut olevani tässä tilanteessa.

Luulen, että nyt on pieni tauko paikallaan ennen seuraavaa yritystä. Jos vaikka yrittäisi hetken elää "normaalisti".
 
Neiti tuossa kyselikin meidän joidenkin tilannetta. Minulla on punktio ensi viikolla, luultavasti heti viikon alussa. Kymmenkunta rakkulaa näkyi maanantaina kummallakin puolella. Niistä yhteensä 6 oli isompaa, pienemmät ei kuulemma välttämättä kasva isoiksi. Hirvittää paitsi punktio niin sen mukana tuomat jälkisauhut, joita Cafe Lattekin nyt käy läpi. Jotenkin olen jo valmistautunut pahimpaan tai ei ole sellainen innostava odotus, kuten insseissä oli.

Cafe Latte, jos nyt todella niin kävi, että ei onnistunut niin piru vie ja olen todella pahoillani. Jotenkin sitä ajattelee, että näissä hoidoissa järjen mukaan onnistuminen olisi helppoa, mutta ei vaan..

Ja täällä on tullut vuoden ensimmäinen plussakin: Onnea Deja! Olet kyllä ansainnut sen!

Koko konkkaronkalle kovasti tsemppailuja hoitokierteisiin!
 
Pahoittelut fibbis ja cafe latte jos negat varmistuu :hug:

Jes, täällä alko tänään menkat ja kierto ei venyny. Se oli oikeestaan lyhyin mitä mulla ikinä ollu, 28 päivää. Eli tää on vielä välikierto ja kierron loppupuolella lääkäriin ja siitä se uusi icsi kierros nro 2 alkaa!
 
Cafe Lattelle ja Fibbikselle isot voimahalit! :hug:

Onpa ollut ihanaa lukea teidän ajatuksia lapsettomuudesta, kovin tutulta kuulostaa. Minäkään en ole koskaan haaveillut suurperheestä, mutta jotenkin kuvittelin, että sitten joskus kolmikymppisenä minulla olisi oma koti, mies ja kaksi lasta. Exän kanssa ehdittiin olla yli kymmenen vuotta yhdessä ja lapsistakin puhuttiin, mutta ajateltiin aina, että sitten vähän myöhemmin... Ja sitten kolmikymppisenä tuli avioero. Tämä nykyinen suhde on ensimmäinen, jossa lapsia on edes voinut ajatella, mutta niitäpä ei sitten ole niin vain tullutkaan.

Mandala, minäkin luulen, että tämä meidän tilanne olisi vähän helpompi, jos syytä lapsettomuuteen olisi meissä molemmissa. Tässä on kuitenkin jo puolitoista vuotta juostu kaikenlaisissa testeissä ja kokeissa ja otettu vaikka minkälaista hormoninappia ja -piikkiä - tai no, minä siis lähinnä. Mutta toki meidän suhteessa on muitakin ongelmia kuin tämä lapsettomuus, ihan jo kulttuurieroista johtuen.

Risukasa, mulla oli mennyt jotenkin ohi, että olet nyt yksin hoidoissa. Se on varmaan aika rankkaa. Voin kuitenkin kuvitella myös itseni samaan tilanteeseen, jos tässä suhteessa nyt ero tulee. Uskon, että jatkaisin hoitoja, vaikka sitten yksin. Saako kysyä, millä klinikalla käyt?
 
Neiti. meillä piinapäivät alkaa JOS ALKAA vasta helmikuun puolella. Punktio olisi tarkoitus olla 2.2. Tänään alkoi piikitykset (tai alkaa kohta, kun tuikkaan kasilta ekat). Meidän historialla on epätodennäköistä päästä siirtoon edes, joten voi olla, että ainoat piinapäivät on menossa nyt.

Cafe Latte
olen pahoillani :( Oletko tehnyt testiä vai onko peli tosiaan aivan selvä? Voi kurjuus :(

Täällä tosiaan nollaultra ja eka piikkipäivä. Jännä oli, kun lääkäri sanoi, että onko tosiaan tarkoitus mennä noin isolla annoksella o_0
Mut sitten tarkisteltiin, että viimeksi oli sama peli ja annokset. Nyt vaan paino on kymmenisen kiloa vähemmän kuin viimeksi hoidossa joten vaste saattaa olla yllättävä.
Heti tuntui pistoksen jälkeen, että munasarjoissa kihelmöi. Taitaa vaan olla ihan luuloa.
Mut kohtu oli tyhjentynyt hyvin ja siellä 3mm limis. Folleja reilusti molemmin puolin ja täytyy nyt sanoa, että en yhtään huomannut oliko ne tällä kertaa helminauhamaisesti vai "tavallisesti". Mut tuskin se pco on minnekään mennyt, joten eiköhän se siellä nauhoita niitä folleja.
Tällästä tänne ja päivittelen seurantaketjuun sitten tuntoja hommista sitä mukaa, kun asiaa tulee :)
 
Kaisla78, käyn Ovumiassa, aiemmin exän kanssa Taysissa.
Juu, kaikkensa pitää yrittää nyt kun vielä voi.. vaikka sit yksin. Ettei tarvi jossitella ja katua joskus 50v kun on jo ihan liian myöhästä että ois vaan pitäny yrittää sitäkin vielä ym.
 

Yhteistyössä