IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pikaisena kommenttina vain, että Era-testissä siis selvitetään optimaalisin aikaväli ovulaation ja alkionsiirron välillä. Oviksen ajoituksella, irrotuksella tms. ei siis ole asian kanssa mitään tekemistä. Normaalistihan esim. 5-päiväiset alkiot siirretään 5 päivää ovulaatiosta, mutta joissain tapauksissa optimaalisin ajoitus voisikin olla jo 4 tai vasta 6 päivää oviksesta.

Pikaisen googlailun perusteella taitaa harmi kyllä olla niin, ettei Era-testiä vielä ole käytössä kaikilla klinikoilla Suomessa, mutta kannattaa Domi ehdottomasti kysyä siitä, kun olet yhteyksissä lääkärin kanssa. Kuten moni muu on jo edellä kirjoittanut, se voisi hyvinkin olla yksi ratkaiseva selitys sille, miksi hyvätkään alkiot ei kiinnity.
 
Domille tsemppirutistus

Tuoresiirrosta kuitenkin tilastollinen todennäköisyys on kuitenkin suurempi kuin pakastetun alkion siirrosta. Tiedä näitä. Itse menisin mielelläni tuoresiirtoon, koska hyvä kokemus, mutta on varmasti yksilöllinen miten sopii.

Ajatelkaapa, että muutama 10 vuotta sitten pariskuntia jäi lapsettomiksi sen vuoksi, että kilpirauhasen vajaatoimintaa ei ymmärretty. Todennäköisesti sitten, kun me istutaan kiikkustuolissa tiedetään taas uusia lapsettomuuden syitä ja "selittämättämättömiä" osataan selittää. Uskon, että tällä saralla on vielä aika paljon perkaamatonta tutkimussarkaa.

Nämä 2. kierroksen yritykset mä oon vetänyt ihan vasemmalla kädellä. Olen miettinyt, että pitäisikö nyt skarpata ja keskittyä vakavemmin tähän hommaan. Alkaisiko raskaus, jos tässä "panostaisi" vähän enemmän. Ennen esikoiseen johtanutta raskautta keskityin liikkumaan sopivasti, söin terveellisesti, vähensin kahvia, nostin painoa jne. Sumuttelujen aikaan oltiin viikon lomareissulla eli mieliala oli hoitokierroksen alkaessa hyvä. Nyt olen elellyt vähän vähemmän tarkasti kaiken suhteen ja työn takia mieliala ei ole ollut mitä parhain. Painoa olen yrittänyt nostaa pari kk, mutta en ole onnistunut. Refluksi vaikeuttaa.
 
Zoona tää muun elämän suunnitelu hoitojen varrella on välillä tosi haastavaa.. Oon ite vaan sen verran blondi että tajuun aina liian myöhään.. Nytkin varattiin porukalla mökki vknlopuks helmikuulle toiselta puolen suomea ja seuraavana päivänä hokasin et mites hoitojen kanssa..

An1z81 on sulla huonoa tuuria siirtojen kanssa käynyt :unsure: toivottavasti tähän siirtoon pääsette! (y) mullakaan ei siirroissa ole ollut kuin luget+vainnainen gonapepyl.

marrasmaille ja Jantzulle todella paljon tsemppiä ja voimia! :(

Domille täälläkin todella uuret pahottelut! :cry: tän piti olla se teidän onnistuminen! Tää on niin väärin :(

Lullaby joskus tuossa loppukesästä katottiin mummon kanssa jotakin vanhaa suomalaista elokuvaa jossa myös oli pariskunnalla kriisi kun lasta ei näy, kylillä puhuttiin et miksei se rouva jo maha pystyssä kulje kun niin kauan jo naimisissa olleet ym.. Nuo on miusta ihan mielenkiintoisia kattoo.

Eilen sain illsasta testiin ovis+. Samoin tänä aamuna. Oon ihan pihalla. Oon yllensä testaillu oviksen aamuisin/aamupäivisin, mut nyt ei viivat ottanut väriä tai vahvistuakseen ollenkaan.. Kytin nyt tässä onestepin liuskoja. No torstai iltana oli jo melkin + ja olin 100 varma et pe on sit vahvat viivat. Noh, aamulla haileeta vaaleeta viivaa ja jo iski hätä et oliks se to illan testi sit se +?! Yritin soittaa polille mut en päässyt läpi ennen töihin menoa. Töiden jälkeen eilen tein vielä testi ja oli selkee +. Samoin tänä aamuna. Eli, kun oon tähän asti testannu aina vain kerra ja aamuisin, nii ooko ilmoittanu oviksen aina päivän myöhässä!? Voiko sekin olla osasyy miksei nappaa, koska siirto tehdään päivää myöhemmin? Mene ja tiedä, mutta maanantaina varailen siirtoon ajan
 
Pahottelut vielä Domille :cry: ois jo niin ollu teidän vuoro päästä mukaan viime päivien plussaimuun... Varmaankin se era-testi vois olla seuraava juttu, ennen niiden kahden siirtoo? Ainakin tulis tarkistettua onko ajotus oikee eikä tarvis jäädä miettiin onko sittenkin aina väärä..

love- Mulla on laskettu o+ seuraavasta aamusta, vaikka ois tullu jo edellisenä iltana.

Kp3 :sleep:..onneks viikot menee tällä ikää kuitenkin jo suht nopeesti.
 
Kiitos tsemppauksista <3 Ja pahoittelut vielä purkauksesta, oli taas sellainen joka hoidon totaalinen romahdushetki menossa.

Domille ihan valtaisat pahoittelut minunkin puolestani, kovin pitkä on teidänkin taival jo ollut :cry:

Onneksi jotkut ovat tältä listalta päässeet sentään jo poiskin. :love:

No, ei alkaneet menkat ainakaan toistaiseksi. Päänsärkykin meni lopulta pikkuhiljaa ohi ilman särkylääkettä, joten kunnon migreeniä se ei sittenkään ollut. Tissit kipeytyvät ajoittain, mutta tuntuu osuvan aina Ovitrelle-päiviin. Mulla siis luteaalivaiheen tukena tällä kertaa 3x10mg Terolut päivittäin ja yksi naksu Ovitrellea joka toinen päivä, tänään oli viimeinen piikki. Yksi naksu on tasan kaksi pisaraa, joten yllättävää että vaikuttaa tisseihin niin paljon. Eilen testasin CB:llä semi-laihasta iltapäiväpissasta haaleahkon mutta ihan selkeän plussan, eli aika paljon toi noinkin pieni määrä Ovitrellea näkyy vielä seuraavana päivänä. Tipan tippaa ei ole tullut vuotoa, ei edes kiinnittymisen aikoihin. Valkkariakaan ei juurikaan. Aloitin perjantaina uudessa työssä, ja iltapäivästä iski niin infernaalinen väsymys että luulin nukkuvani pystyyn kotimatkalla. Taisi kyllä ottaa vaan voimille uuden työn jännitys ja hieman vähäiseksi jääneet unet.

Eilen illalla oli kerran yskäistessä varsin mellevät repäisykivut ja yöllä havahduin menkkajuilintoihin, mutta vuoto toistaiseksi poissa. Tissit kyllä melko löpöt :(
 
Marrasmai, mulla oli ovitrellenaksut niin, että joka kolmas pvä 5naksua. Mullakin tissit eka kipeytyi selkeästi naksujen jälkeen enemän, mutta loppukiertoa kohti ne yhtäkkiä jysähti todella kipeiksi. Oon aina siirron jälkeen pian alkanut testaamaan lääkkeestä huolimatta ja kyllä sen muutamassa päivässä jo huomaa, mitä alkaa tapahtumaan, vaikko mitään. Sulla on vielä noin pikku annos, että ei kyllä voi kovin vahvasti testissä näkyä. Huomaat kyllä pian vahvistuumisen, mikäli alkaa vahvistuun. Voi että kun NYT vihdoin olisi teiänkin vuoro❤ Ja mulla oli nytkin päänsärkyä siitä saakka kun hcg lähtee nousuun, siihen saakka kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja mun päänsärky tulee aina kemiallisissakin, mutta myös päivää ennen menkkoja, niin arvaa vaan oonko useasti vetäny just noita ranteet auki ohtauksia, vaikka kuinka tiedän, että se voi olla myös hyvä merkki.

Onnellisten tähtien alle tahtoisin teidät jokaisen....myös itsenikin....ultraan on aamulla enää kaksi päivää.
 
Täältä tullaan taas takaisin palstalle. Uutta yritystä taas kehiin. Pe aamuna bongasin oviksen ja soittelin klinikalle. Tänään aloitin luget ja pakkasalkion siirto on keskiviikkona. Toivottavasti alkio selviää sulatuksesta. Kaksihan meillä pakkasessa on ja yksi siirretään. Eka kertaa kokeillaan luonnolliseen kiertoon ja iha kiva että sitäkin kokeillaan. Kuitenkin mulla säännölliset menkat ja ovuloin. Aiemmin pakkassiirrot olleet lääkkeellisiin kiertoihin ja ei tulosta. No silloin oli eri klinikkakin joten toimintatavoissa on eroja. No katsotaan mitä tästä tulee. Vähän on semmoset ei niin luottavaiset fiilikset.

Onko tällä hetkellä muita aloittamassa piinaviikkoja?
 
Lullaby sitäpä mknäkin mietin et meneeks se nyt pe vai la… viimeks vuodon kanssa ainakin sanoivat et he laskeevat siitä päivästä kun ne alkaa, tais silloin alkaa joskus 23 aikaan ja se lasketiin vielä sille illalle se kp1. (n) huomennahan se selviää! :)

Marrasmai itellä ei oo kyllä kokemusta ovitrellestä mut en uskois et pikku tippa noin selkeesti näkyis :love: isot peukut et nyt on tarrannut! (y)(y)❤

Siida onnea ultraan! Varmasti todella piinaavat nämä kaksi päivää. Tulehan sit kertomaan oliko molemmat tarrannut! :love:

Toiveikas81 tsemppiä siirtoon! (y) toivottavasti alkio selviää sulatuksen! Oliko teillä monipäiväisiä pakkasessa?
Mulla itseasiassa ois myös siirto ke tai to! :) jos toki kestää sulatuksen ja jos oli tarkoitus viljellä blastoiksi, niin jos selviää sinne asti..
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
Zoona useasti olen pohtinut pitäisikö itse myös panostaa tähän hommaan enemmän. Nyt on ollut kovaa stressiä ja liikkuminen jäänyt. Painokin noussut pari kiloa (ei toivottavaa, koska kiloja on muutama liikaa) ja pimenevä syksy masentaa.

love- ja Toiveikas81 todella hurjasti tsemppiä siirtoihin. Toivottavasti on hyvät alkiot ja selviävät sulatuksesta :rolleyes:
Love- olen kuullut, että monessa paikassa se klo 18 on raja siihen kumpi on kp 1. Mutta selvästi eri käytäntöjä monissa paikoissa.

marrasmai :):) hyvältä kuulostaa.Toivottavasti on onnistunut.

Itse olen nyt piikittänyt tiistaista asti 225 iu Menopuria ja huomenna on sitten tarkistus, että onko ollut vielä mitään vastetta 6 päivän piikeillä. Perinteisesti ei välttämättä näy vielä mitään kasvua, mutta olisipa nyt. Töissä on vaikea löytää sijaista itselleni jos punktio menisi 13.11. alkavalle viikolle. Todella toivon, että joku 2 viikon piikitys riittäisi. (y)(y)
 
Raporttia omasta kierrosta, kp 8 ultra tänään, Menopuria takana 6 päivää 225 iu. Vaste: ei vastetta. Ei vielä yhtään rakkulaa kasvamassa, eli munasarjat näyttää samalta kun aina ennenkin. On tää PCOS kyllä tympeä juttu. Nyt sitten 4 päivää 300 iu ja perjantaina katsellaan jos jotain olisi ehkä tapahtunut. Meniköhän haaveet ensi viikon punktiosta tässä...
 
Gemmy toivottavasti isompi annos auttaa! (y)

Soittelin polille, torstaina olis siirto jos yksikään selviää sinne asti :) neljä kolmepäiväistä ottaavat nyt sulamaan ja yritetään ne kasvattaa blastoiksi. Meillä edellisessä hoidoss selviytymisprosentti oli hyvä (5/6 jaksoi balstoksi) mutta silti jännittää miten tässä käy. Yksi tarkoitus siirtää ja loput sitten uudelleen pakastaa.
 
Gemmy, mulla oli kolmannessa hoidossa eka ultrassa tilanne, että vasemmalla kaksi pientä ja oikealla ei mitään. Meinas jo mennä inssiks, mut nostettiin kuitenkin reippaasti annostusta, ja olikohan kaksi vai kolme päivää myöhemmin hyvännäköisiä folleja 5+6. Lääkärikin ällisteli että mitä taikatemppuja oot tehny tässä ultrien välillä. Kymmenen kypsää lopulta saatiin, ja tuoresiirrosta lähtikin raskaus (joka tosin päättyi surkeasti). Mitä siis yritän sanoa, on että toivoa on vielä! (y)

ON. Aivan jäätävät menkkamöyrinnät la-su, viime yönä meinannu saada nukuttua kun repäisi aina asentoa vaihtaessa ja möyri koko ajan. Ollu koko ajan varma et menkat alkaa millä hetkellä hyvänsä. Tänään maha ollut rauhallisempi, mistä tietysti päättelen ettei siellä mitään tapahdu. :( Nivusia särkee kans koko ajan.
 
marrasmai hyvinnii tuolta se saattaa tuntua ennen plussaa :) mikä sun testipäivä on?

Gemmy toivotaan, että isomman annoksen myötä sieltä spurttaisi jokunen hyvään kasvuun.

Toiveikas81 onko aiemmin ollut joku syy miksi on siirretty lääkkeelliseen? Usein kai aloitetaan kuitenkin toisin päin (n) tsemppiä siirtoon!

ON: Jos ovis+ liuskalla pitää paikkansa, pitäisi vuodon alkaa to-pe. Ja heh. Ostin junaliput. Ihan varmaan käy niin, että 10. päivä olisi ultra.
 
Zoona ainut syy oli et on helpompi ajoittaa siirto kun tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Tämä oli edellisen klinikan kanta. Yritin silloin kysyä miksi ei tehtäis luonnolliseen kiertoon niin lääkäri oli sitä mieltä et lääkkeellinen parempi. Nyt ollaan eri paikassa hoidossa ja luonnolliseen kiertoon tämän lääkärin mielestä parempi kun normaali kierto ja ovuloin. No kokeillaan nyt sitä tätä.

Siida tupla onnittelut!!!! On kyllä hienoa!
 
Siida ihan mielettömän ihana juttu! Tuplaonnea! Tuntuu varmaan kaksinkertaiselta lottovoitolta?

Toiveikas81 mulle yritettiin siirtoa lääkkeettömään juuri sillä perusteella, että luonnollinen on aina parempi, jos ei mitään syytä lääkkeeseen. Nämä parempi-huonompi -jutut taitaa perustua enimmäkseen hoitavan lääkärin kokemuksiin (n)

Joku jolla kokemusta lääkkeellisestä kierrosta! Lääkkeiden aloitusajankohta. Aloitetaanko heti, kun tiputtelu alkaa vai ensimmäisenä kunnon vuotopäivänä??? Musta tää on vaikea juttu, kun joskus vuoto alkaa kuin napista painamalla ja joskus on 3 päivää epämääräistä käynnistelyä.
 
Valtavasti onnea Siida!

love- :( jäikö sulla vielä pakkaseen jotain vai pääsetkö heti ens kierrosta uuteen hoitoon?

Zoona Mulla alotettu zumenonit toisena kunnon vuotopäivänä.. ja sama homma, välillä alkaa selkeesti hulahtamalla ja välillä on vaikeemmin tulkittavissa...oon laskenu niukemmankin vuodon alkamiseks kun on kipuja ja vuoto on selkeesti valuvaa tummaa verta. Ja tuolla lasketaan vasta seuraavasta päivästä kp1 jos kunnon vuoto alkaa klo 18 jälkeen.
Siellä ollaan aina tyrkyttämässä ensin lääkkeellistä vaikka ite haluan juuri luonnolliseen tai puolilääkkeelliseen mieluummin. Se lääkäri jolta vaihdoin nyt pois tarjoo aina toimintatapoihin syyks että "kun täällä nyt vaan on tapana tehdä aina näin" mikä tuntuu aika heikolta perustelulta jos haluaa saada yksilöllistä hoitoo. Väittää myös että noissa ois ihan yhtä hyvät mahdollisuudet raskauteen, vaikka niin monesta paikasta on lukenu muuta..
Onko täällä kuultu tutkimuksesta että tuoresiirrossa kannattas käyttää lugen sijaan mieluummin terolutia mikä nostaa raskauslukuja? Luin tästä toiselta palstalta. Pakko kai totakin yrittää vaatia jos nyt tuoresiirto joskus vielä onnistuu...
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Love- Eikä, kaikki 4 siis hiipuneet. On kyllä surullinen juttu. Voimia kovasti. Iso pettymys.

Kiitos teille kaikille onnitteluista. Oma olo on ollut suoraan sanottuna tosi kauhee. Toisaalta ei tuu mitään ressattua, kun ei jaksa ajatella mitään ylimääräisiä juttuja. Kunhan nyt selviää päivästä toiseen jotenkuten. Jospa tää ois hyvä merkki ja kumpikin jaksaisi tuolla sinnitellä.
 
Pikainen päivitys ja samalla avautuminen...mulle siirrettiin 5 päiväinen pakkasalkio. Siirto olikin sit yhtä tuskien taivalta. Lääkärillä oli huono näkyvyys kohtuun. Mulla ei ollutkaan tarpeeksi virtsaa rakossa vaikka ohjeen mukaan toimin. Sit näkyvyyttä haittas vielä myoomakin. No toinen lääkäri tuli paikalle joka painoi sitä ultra anturia todella kovasti alamahalle. Varoitti että menee mustaksi iho. Siinä sit arpoivat missä se katetri on ja siirron teki toinen lääkäri. Vakuuttivat että meni oikeaan osoitteeseen. No enpä ole kovin luottavainen. Että mua harmittaa! Alkaa oikeasti ottaa pannuun koko tämä homma. Mulla on niin pitkä matkakin hoitopaikkaan et ei tälleen turhikseen viitsis täällä ravata. Luottoa on tasan nolla tähän siirtoon. No yksi alkio jäi pakkaseen vielä.

Jos joku päivittäisi mulle 2.icsi/1.pas 5. päiväinen alkio testipäivä 15.11.
 

Yhteistyössä