IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Meillä on se Randelin..vaaleatukkainen, silmälasipäinen. Etunimee en nyt muista olikohan Kaisa?! Miehen simppamäärä vähäinen ja fragmentaatioo hieman..ja ajatteli kerta 2 alkioo siirretty syksyllä eikä kiinnittymistä tapahtunu joten jospa sillä saatais raskaus alkamaan sit.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Pirunpelto, mulla oli kans paljon palluroi. Yhteensä 37 keräsivät ja oikealta puolelta suurimman osan. Vasemmalta puolelta löytyi kuulemma todella paljon rikkimenneitä, käytti jopa sanaa räjähtäneitä. Mullakin ol siis se hyperin riski suuri, punktion jälkeen lääkäri vielä oli sitä mieltä ettei varmaa voida tuoresiirtoa tehdä. Käski kuitenkin juoda nesteitä 4litraa päivä ja lisäksi 0,5 litraa osmosalia (aivan järkkyä, enkä ymmärrä miten lapset sitä voivat juoda :D ) lisäksi menin vielä virtsa- ja verikokeisiin oletettun siirtopäivän aamuna. Hoitaja kuitenkin soitti, että lääkäri ei osaa valita kolmesta hedelmöityneestä sitä parasta vielä joten käski tulemaan torstaina (punktio siis tehtiin maanantain ja siirto piti olla keskiviikkon) ja tarkastellaan silloin ultralla munasarjojen tilanne ja paras siirretään mahdollisesti.

Torstai tuli ja munasarjat ol siin kuosis et siirto pystyttiin tekemään :) 1 siis siirrettiin ja 2 meni pakkaseen. Nyt sit jännäilen vielä ens viikon puoliväliin saakka..

Niin ja siitä punktiosta, itellä se meni ainaki kivuttomasti. Ja kuulemma oli jännä et sykkeetkin pysyi niin matalalla (alle 80) vaikka oli eka kerta mulle. Sain sen jälkeen jotain hyytymiseen lääkettä kun aloin operaatiosta hieman vuotaa normaalia enemmän. Tyksin henk.kunta ainakin on ollu tosi mukavaa ja heidän kanssa on ollut rento asioida.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
No mutta Nempula sullahan oireet harhauttaa edelleen! Kyllähän tässä vielä jotain toivoa on!;)

Yrittäjä J mitkä fiilikset tulevan punktion suhteen? Minä arvon että mistä aineesta sais pällin tarpeeks sekaisin etten kramppaa pelkästä kauhusta sairaalan ovelle. Mulle on tehty useampia punktioita muuaalle päin kehoa ja on olleet helkutin epämiellyttäviä ja kivuliaita. No nyt tässä tulevassa saa sentään kipulääkkeitä.

Täällähän on kattava edustus '78 ikäluokkaa. Ollaanko me jotenkin harvinaisen hedelmättömiä? Tshernobyl?
 
Tänäänkään ei menkkoja vielä näy eikä kuulu... nyt siis kaksi päivää jo myöhässä o_O
Huomenna aamulla on pakko tehdä vielä tommonen onestep- testi, kun niitä sattuu kaapinpohjalla vielä olemaan ja katsoa, että mikä on homman nimi... Luulis sen jo sitten silläkin näkyvän, että ollaanko sitä raskaana vai ei. Edelleen itellä on semmonen fiilis, että ei olla raskaana... :D Vatsan turvotuskin on laskenut mun mielestä jonkun verran...
 
  • Tykkää
Reactions: Ankkalinna
Yrittäjä J onko aiempaa kokemusta Pregnylistä? sehän on oikea kotikemistin unelma... Mulla ainakin mielenkiintoisia kokemuksia niistä ampullien hajoamisesta, lantrailuista ja neulojen kanssa sekoiluista. Ja jos sohlaan kaiken niin mistä saan korvaavan lääkkeen tilalle sunnuntai-iltana ilman reseptiä... Auugh.

Ajatus siitä että jos tämä eka IVF tuottaisi tulosta herättää minussa enemmänkin hysteeristä naurua ja epäuskoa... Ei tää niin hyvä taikakonsti voi olla vuosien tahkoamisen jälkeen. Koetetaan kuitenkin. Mutta että ajatus siitä että olisin raskaana kolmen viikon päästä... :LOL: salli mun nauraa, lehmätkin oppii lentämään sitä ennen (toki teille muille toivon parempaa tuuria).

Nempula nyt loppujännät tulille!
 
Äsken tein parin tunnin pidätyksellä onestepin, mutta ei haamun tapaistakaan... eli ei olla paksuna :p Aamulla teen ton toisen aamupissasta, mutta eipä se siitä mihkään muutu enää :rolleyes:

Kai ne menkat alkaa sit viimestään maanantaina kun pääsee lutinukset lopettamaan... eipä ne kyllä viimeksikään vuotoa pitäneet pois. Ehkä kierto on vaan ihan sekasin...
 
Kävin vähän kurkkimassa. :)
Lapsettomuustutkimuksissa ollaan ja lääkäri oli sitä mieltä, että ivf-hoitoihin joudutaan. Laittoi kyllä eka kyssille lähetteen. Hoitoihin on kuulemma vuoden jonot. :( Nyt olen pikkuhiljaa lueskellut ivf-juttuja, kun itsellä ei ole tarkempaa tietoa kyseisestä hoidosta. Parille tutulle on tehty ivf ja ekalla kerralla onnistunut. Toivon samaa itsellekin. :)
 
Niin kai se pitää omin lupineen pistää mietin sitä jo viime kerralla, mut sit mietin et no kysyn sit seuraavassa kierrossa luvan, mut pah eihän sitä tullu :D Ehkä kuitenki pistäis jos muilla lääkäreillä kerta se mielipide, että apua on. Sen kuvan minä sain että oyssissä yleinen mielipide että ei määrätä.
Joo siis 100mg aspiriiniä ja puoleksi olen laittanu vaikka vaikea niin pientä on puolittaa :)
 
Nempula, voi ankeus. Jos jotain on pakko syyttää niin otetaan vaikka planeettojen asennot taivaalla, sulla oli kuitenkin lupaava tilanne. Nyt kai pari päivää taas uusien korttien jakoa ja sitten kai taas eteenpäin... huokaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Nempula
Olen hämmästyksissäni lueskellut, kuinka valveutunutta porukkaa täällä on. Olen näköjään edennyt tässä asiassa aika laput silmillä, kun en oo ennen viime viikonloppua lukenut asiasta juuri mitään eikä mulle sairaalassakaan ole koko proseduuria selitetty. Punktio oli maanantaina enkä todellakaan tiennyt, mitä odottaa, mutta täytyy sanoa, että se ei ollut normaalia papakoetta pahempi. En voi väittää, etten ois pistoksia tuntenut, mutta se oli niin pientä, ettei käynyt kipeää. Joku mainitsi aiemmin Pregnylin. Sitä jännäsin myös viime viikonloppua, kun sairaanhoitaja varoitteli, että helposti hajoavat ne pikku putelit. Hän neuvoi, että jos niin kävisi, kannattaa soittaa lähimmälle synnytyslaitokselle ja selittää tilanne. Sieltä voivat kai auttaa. Hyvin se sitten meni kuitenkin.Yksi saatiin sitten siirtoon, pakkaseen ei jäänyt yhtään. Nyt jännätään.
 
Mä täältä hoitotauolta lueskelen muiden kuulumisia ja pidän peukkuja kaikille piinailijoille.

Jotenkin sitä aina kokoaa itsensä pettymysten jälkeen ja nyt kun negatestista on pian kaksi viikkoa, menkat tulivat ja menivät ja uusi hoitokierros pitkällä kaavalla odottelee tuolla huhtikuun tietämillä, elämä näyttää taas ihan siedettävältä.

Itse uskon, että toiseen hoitokierrokseen suhtaudun jotenkin rauhallisemmin. Olin jotenkin hartiat korvissa ja superjännittyneenä koko hoidon ajan - toki mulla ajoittui myös pari jättimäistä työprojektia tismalleen samalle ajankohdalle kuin hoidot.

Maalikuun menkoista saan ilmoittautua naikkarille toiseen hoitoon, joka siis tällä kertaa tehdään ICSI:llä. Pitkä kaava, kuten viimeksikin.

Ja joo, mä myös vuosikertaa -78, varmaan se Tschernobyl on tehnyt meille tuhojaan ;)

Joku jossain aikaisemmassa vaiheessa luetteli vitaamiineja ja muita lisä"ravinteita", joita nappailee hoitojen tueksi. Multa kysyttiin NKL:lla, että enhän vaan syö Omega3:sta hoitojen aikana! Sanoin, että en ja totesivat, että hyvä, se saattaa vaikuttaa haitallisesti IVF-hoitoon. En tullut kysyneeksi, että miksi. Nyt vedän vaan foolihappoa ja sinkkiä, oon vähentänyt gluteenia endometrioosin takia ja hapanmaitotuotteita menee kans aika vähän.

Kivaa viikonloppua kaikille ja valoisia ajatuksia - me ollaan aikamoisia sissejä kaikki! (y)
 
Minä luovutin niitten Pregnyl-kikkojen kanssa ja oon pari viimeistä aukaissut suosiolla nahkahanskat kädessä. Jos se ampullin kaula rusahtaa säpäleiksi niin ärhäkät haavat saa sormiin.

Minä ainakin syön vitamiineja ja lisäravinteita. Omegat jätin pois reilu viikko sitten kun saattavat lisätä verenvuotoa punktiossa, eivät suosittele leikkauksiin menijöillekään. Maca-tabletit jätin myös toistaiseksi , väittävät vaikuttavan hormoneihin. Akupunktiossa käyn, itselleni siitä on ollut paljon apua. Oliko täällä joku muu joka käy?

Alkuviikosta punktiossa on Pirunpellon ja Yrittäjä Jn lisäksi ainakin Juru27, Elika, Nappeus, Päivän paisteessa muistaakseni. Ja taitaa olla muutama muukin, kuten minä. Eli jännittävä alkuviikko tulossa. Ja siitä muutama viikko eteenpäin.

Juu, Tshernobyl poksahti muistaakseni vuonna '87, jospa olimme juuri silloin herkässä vaiheessa kehityksessä ja siksi täällä epäonnisena vuosikertana.
 
Täällä uusi liittyisi mielellään joukkoonne :) olen kohta vuoden lueskellut keskusteluanne ja nyt on ensimmäinen punktio keskiviikkona ja tämä IVF maailma on totisentotta:) Alkion siirto, jos sinne päästään, on perjantaina. TYKSillä ollaan hoidossa.

Taustaa sen verran että ensimmäinen lapsi saatu myös hoidoilla, tosin ovuulaatio +induktiolla, eli helpolla menetelmällä. (Clomit kokeiltu mutta letroilla loppupeleissä onnistui) Pikkukakkosta yritetty 1,5 vuotta ja erillaisten komplikaatioiden takia (synnytyksessä, synnytyksen jälkeen) niin lääkärit yhtyivät omaan mielipiteeseeni että IVF taitaa olla paras meille.

Pikkukakkosta alusta asti yritetty lääkäreiden ohjeistuksen mukaan, ensin yksityisellä nyt kunnallisella. Minulla PCO, miehellä kaikki kunnossa. Ikää minulla 28 ja tämä on siis toinen yhteinen lapsi.
Aivan mahtavaa että täällä on niin monta punktiota menossa, vertaistuki on kultaa! Toivon kaikille plussatuulia ja iso rutistus kaikille tasavertaisesti!

Laitan punaisen rivin tulemaan kunhan olen taas koneella.
 
  • Tykkää
Reactions: Ankkalinna
En ole nyt pitkään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan tänne ja siitä hiukan huonoa omaatuntoa poden. Meillä on punktio edessä nyt maanantaina eli ylihuomenna. Keskiviikon ultrassa näkyi 12 eri kokoista rakkulaa, joista suurin oli 16mm. Mahdollisesti joku ehtii karata mutta eivät kaikki. Kauhunsekaisella innostuksella odottelen ylihuomista. Liikkumista olen vähentänyt selvästi tällä viikolla ja alavatsassa tuntuu oloja... Lisäksi tuntuu, että kroppa on alkanut keräämään nesteitä ja varsinkin tissit ovat turvonneet ihan uusiin muotoihinsa! Vaa'alla en ole uskaltanut käydä... Onko muita miten turvottanut jo ennnen punktiota?

Nyt illalla pitäisi pistää Pregnyl klo 21.00 ja puntio tosiaan ma klo 8.00. Viimeinen jarru annos laitettu eilen illalla. Jos Pregnylin vaikutusaika ovulaatioon on 36h, niin sehän tulee täyteen ma-aamuna klo 9.00. Mietin vain, ehtiikö mun saalis karata ennen punktiota? No, kai tässä pitää vaan luottaa ammattilaisiin.

Tulen ma päivittämään tänne punktion jälkeen tuntemuksia ja kertomaan, onko minkäläista saalista saatu. Tsemppiä piinailijoille ja muille punkteerattaville ensi viikkoon! Kyllä me täältä tullaan! :)
 
Nappeus sähän olet tuntia ennen mua pöydällä, iiik :) Ei sulla mikään munis karkaa! Mulla oli paljon isompia perjantaina ja lääkäri sanoi ettei tarvitsisi pelätä.

Muoks. Mun pitää pistää klo 21.15, kun punktioaika on klo 9.15.
 
Nappeus, mä oon ainakin kävelevä ilmapallo/nestepallo/taikinamassa! Edes collagehousut ei meinaa sopia jalkaan

Ja mun piti pistää tänään se pep..mikä perhana se oli? Gonapeptyl (?) tänään klo 21:00, punktio maanantaina klo 9:00! Meitä on tosiaan monta ämmää ketarat ojossa ja pää pehmeenä maanantaina, aatelkaa jos meidät kaikki laitettas samaan huoneeseen


Ainiin, tuo peptyl, oliko minulla taas asenneongelma, vai onko ne neulat tylsiä? Pistäminen sattui ihan hemmetisti taas!? Olin varma, että nyt lähtee taju, kun jännitin niin paljon ja se sattui niin kädet täristen ja hiessä yltäpäältä söhräsin 2 piikkiä nahkaan. Lääkärin ohjeen mukaan. Ei yksi, vaan kaksi.

Juominen ja lepo on auttanut oloon paljon, tänään on ollut parempi päivä. Saas nähdä, millainen huomisesta tulee?

Ainiin, YrittäjäJ se mun annostus, en tiedä oliko se iso tai mitä muilla oli kun tämä hypeririski nyt tuli. Tais olla 3 päivää 225 yksikköä ja oliko 3 päivää 200 yksikköä paitsi tämä viimeinen muuttui 150. Lääkettä ei voi kuulemma lopettaa vaikka hyperin riski olisi, sillä munasolut saattaisivat lässähtää kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä