IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pahottelut negasta Bridge :( jos tää oli tuoresiirto niin oisko klinikalla tarkotettu että nyt ois yks välikierto ja sitten pas? Yleensähän sellanen pidetään punktion ym. jälkeen (tai ainakin mulla pidetty vaikkei kemiallisiakaan) kun seuraava kierto voi olla jotenkin epänormaali.. ei kai sentään 5-6 viikkoo lääkkeitä syödä? Yritä vielä jos saisit kuitenkin luomukiertoon sen! Tai ainakin jotkut perustelut miksei..
 
Hei,
Jos vielä viimeisen kerran aktivoituisi tällä palstalla, vaikkakin pitkälti asennoitunut pysyvästi lapsettoman elämään..takana siis kaksi alkanutta raskautta, 0 lasta. 5.icsissä saatiin siis kaksi alkiota pakkaseen (ens. kertaa), laadultaan aika heikkoja joten lääkäri ei kauheesti toiveita antanut että selviäisivät edes sulatuksesta, mutta pitäähän se katsoa kuitenkin. Ensi Ma (kp 10) ultra ja sen mukaan kohti PASia olisi tarkoitus mennä- siis yrittää! Te kenellä on kortisoni ollut käytössä missä vaiheessa aloitettu passeissa??

Täällä on porukka "vaihtunut" aika paljon, mikä on tietysti hyvä asia!

Ja loppuun perus pahoittelut neganneille ja onnea plussanneille!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Mari erityistsempit sulle! Mä niin toivon teille pysyvää plussaa.

Uä:ssä käyty, punktiopäivö varmistui maanantaille. Huomenna illalla Pregnyl. Limis oli 9mm, 13-20mm rakkuloita oli 12. Pienemmät ei ehdi enää mukaan. Ikään nähden tulos kuulemma hyvä :) Puolet soluista issataan.

Onko muille määrätty Gonapeptyliä kiinnittymisen tueksi?
 
Tänään hoitaja soitti virallisen tuloksen ja negahan se oli edelleen. Nyt tauolle ja maaliskuun kiertoon sitten PAS. Toivon, että täällä on paljon plussanneita siihen mennessä. (y)
Hyvää viikonloppua kaikille. Minä taidan illalla ottaa ison lasillisen hyvää viiniä!
 
Mulla on parin viime vuoden aikana ollu kaikissa yksityisen siirroissa mukana gonapeptyl. Ja siinähän on sama vaikutus kun synarelassa, eli kun kiihdyttää hetkeks lh+fsh tasoja niin saattaa antaa ainakin pari päivää pistoksen jälkeen hämyplussaa/tavallista tummempaa jos o-testeillä testaa. Näin kävi mitä ilmeisimmin itelle viime keväänä kun testasin 3.pv tuoresiirretyillä kummallisen tasavahvan o-plussan pp5, eli kun gonapeptylistä oli 2 päivää. Seuraavana päivänä testi oli taas ihan normi hailu. Ei oikein täsmäis että ois ollu kiinnittymisyrityskään alkioiden ikä ja pp huomioon ottaen ja kun haihtukin noin nopeesti, ja jo muutama päivä aiemmin eli ennen gonapeptyliä olin testannu ettei pregnylkään (5000y) enää näkyny.
 
Täällä tänään ultra takana ja hyvin on rakkuloita ilmestyny lisää. Isoimmat 11mm. 11 ois tällä hetkellä ja maanantaina katotaan onko pienimmät kerinnyt kasvaa vielä. Limis on 10mm. Keskiviikkona ois sit punktio todennäkösesti. Maanantaina irroituspiikki. Suunnitteilla on että tuliskin 2 alkion siirto. Melko jännää, jospa saatais sen verran edes alkioita. Helpotus oli että munarakkuloita on ihan hyvin. :)

Rentoa viikonloppua kaikille. Ja tsempit jokaiselle, erityisesti negan testanneille!
 
Moikka pitkästä aikaa. Tänään oli kolmas pas. Rennosti tähän asti menny, mutta tästä varmasti piina alkaa :) testipäiväksi annettiin 1.3. Tällä kertaa sai kaavion mis ois oikein ulrapäivät ja laskettuaikaki jos hyvin käy.. Ihan kiva jos tärppää, mut varmaan ärsytystä aiheuttaa jos ei.
Gonapeptylistä kysyin et voisko käyttää ku ois sitä jääkaapissa ja oon kuullu et monille määrätään, mut tuli vaan tiukka vastaus että he eivät sitä kenellekään määrää kun ei ole todistettua näyttöä että auttais. Pari päivää oon syöny mini aspiriinia jos siitä vaikka jtn apua olisi, lääkärille en kertonu siitä :)
 
Suna kyllä kiia-s pistäsin ilman muuta sen, kun ei siitä varmastikaan mitään haittaakaan oo! Se siis pistetään alkion ollessa 6 päivänen, eikä sekään niin tarkkaa vaikka unohtas vasta seuraavalle päivälle.. näin mulle on sanottu.
Niin ja erityisesti Mari32:lle kans täältä kaikki (y) että niissä seuraavissa ois teille se vauvaks saakka kehittyvä 9kk plussa, ehkä jopa molemmissakin! Mulla niissä siirroissa kun ollu kortisonia, alotettu siirtopäivänä, mut omin päin alotellu kyllä jo joitakin päiviä aiemminkin...kokeillu myös eri annoksilla, mitä lukenu että muille määrätty.
 
Täysin valkoinen testi eilen ja tänään. Ehdottivat toista veritestiä ensi viikolla, mutten ole maisemissa, joten odottelen sitten kuukautisia. Kuinkahan kauan niissä menee, onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta (viiva näkyviin, vahventunut kolme päivää ja sitten heikentynyt nollaan).
Klinikka sanoi PASin olevan 5-6 viikon päästä!!! ja vielä lääkkeillä. En ymmärrrä miksi lääkkeellinen, kerran ovulaatiossa ei pitäisi olla ongelmaa, enkä ymmärrä 5 viikon limiksen kasvatusta. Tonnin pitäis maksaa lääkkeistä ja ultrista ja sit vielä yli tonni siirrosta kai. Rahastukselta kuulostaa.
Millä perusteilla teillä päätetään onko PAS lääkkeellinen vai lääkkeetön?
Pitkä huokaus. 5-6 viikkoa tuntuu taas ikuisuudelta. Miksei voi parin viikon päästä, seuraavaan ovulaatioon. En ymmärrä. Kysyin kyllä klinikalta, muttei vielä vastausta.
Piinaajille tsemppiä! Nyt todella tarvitaan positiivisia uutisia tähän ketjuun.
Minäki ihmettelen miks pitäis oottaa noin kauan, vaadi perustelut. Nainenhan raskautuu parhaiten heti edellisen raskauden jälkeen, nyt kun sulla on ollut kemiallinen, kohtu on vastaanottavaisempi alkiolle ja elimistö tietää jo mitä tekee.

Mulla oli PAS-lääkkeet Femar (klinikalta ilmaiseksi), Pregnyl + Gonapeptyl, yhteensä 30 e? Miksi sinulle määrätään niin kalliit lääkkeet? Limakalvon luulis kasvavan halvemmallakin, irroituspiikkihän on puoli-ilmainen. Meillä muistaakseni siirryttiin ekan hoidon jälkeen (meidän toiveesta!) halvempiin, ensin oli huippukallis Puregon, nyt on Menopur. Ja onneksi Menopurilla on toiminut. Eihän tuo Menopur halpaa ole sekään, mutta kyllä meillä hoitava lääkäri on ottanut meidän rahallisen tilanteen huomioon (on jättänyt muutaman kerran laskuttamatta ultrista ym) vaikka yksityisellä ollaankin hoidossa. Vaadi keskustelua esim. puhelimessa lääkärin kanssa ja kirjota ylös itelle ne kysymykset joihin haluat vastauksen.
 
kiia-s onnea kyytiläisestä! :) Mulle lääkäri sanoi tänään, että Gonapeptyl on ainoa lääke, joka on nyt tieteellisesti todistettu auttavan kiinnittymiseen.
Hyvä kuulla, meillä oli kans onnistuneessa tuoresiirrossa tuo lääke ja onneksi se on edullinenkin! Minä ainakin uskon, että tuo auttoi meilläkin. Vaatikaapa naiset tuota, esim. julkisella hoidossa olevat. Musta ainakin tuntuu, että ensin yksityissektori ottaa nuo lääkkeet käyttöön ja nämä uudet tulokset ja hoidot tulee hieman hitaammin julkiselle... Jokuhan täällä sanoikin, että hoitava lääkäri ei ollut kuullutkaan tuosta lääkkeestä!?!
 
Bridge, mulla on ollut niin muutaman kerran, että olen saanut vahvan plussan ja silti vuoto alkanut samana päivänä testin teosta. Kerrankin näytti digi raskaana 1-2 ja kova vuoto alkasi samalla istumalla, kun pyyhin testin teon jälkeen. Ei näitä asioita ymmärrä.

Mulla PAS on lääkkeellinen, koska omaa ovista ei kerta kaikkiaan ole. Ehkä kerran, kaksi vuodessa, jos oikein lykästää. Lääkäri olisi halunnut mulle lääkkeettömän, koska sokeritasapaino on mitä on, ja kovat estrogeenilääkkeet kuulemma sekoittavat pakkaa entisestään. Kerroin, että seuraava PAS saattaa olla sitten ensi vuonna, jos tässä omaa ovista aletaan odottelemaan. Siksi mulla lääkkeellinen.
 
Moikka pitkästä aikaa. Tänään oli kolmas pas. Rennosti tähän asti menny, mutta tästä varmasti piina alkaa :) testipäiväksi annettiin 1.3. Tällä kertaa sai kaavion mis ois oikein ulrapäivät ja laskettuaikaki jos hyvin käy.. Ihan kiva jos tärppää, mut varmaan ärsytystä aiheuttaa jos ei.
Gonapeptylistä kysyin et voisko käyttää ku ois sitä jääkaapissa ja oon kuullu et monille määrätään, mut tuli vaan tiukka vastaus että he eivät sitä kenellekään määrää kun ei ole todistettua näyttöä että auttais. Pari päivää oon syöny mini aspiriinia jos siitä vaikka jtn apua olisi, lääkärille en kertonu siitä :)
Mitä Aspiriinia syöt? en äkkiseltään googlettamalla löytänyt kun 500mg tabletteja....miten semmosen saa osiin että on se 50mg....
 
Moikka pitkästä aikaa. Tänään oli kolmas pas. Rennosti tähän asti menny, mutta tästä varmasti piina alkaa :) testipäiväksi annettiin 1.3. Tällä kertaa sai kaavion mis ois oikein ulrapäivät ja laskettuaikaki jos hyvin käy.. Ihan kiva jos tärppää, mut varmaan ärsytystä aiheuttaa jos ei.
Gonapeptylistä kysyin et voisko käyttää ku ois sitä jääkaapissa ja oon kuullu et monille määrätään, mut tuli vaan tiukka vastaus että he eivät sitä kenellekään määrää kun ei ole todistettua näyttöä että auttais. Pari päivää oon syöny mini aspiriinia jos siitä vaikka jtn apua olisi, lääkärille en kertonu siitä :)
Niin minä myös sinuna pistäisin. Tuntuuhan se oudolta alkaa omin päin pistelemään, mutta onhan sulla periaatteessa oikeus pyytää toisen lääkärin mielipidettä tuohon. Tosin niillä voi olla sun hoitopaikassa yhteinen linja! Mut aika laajasti ainakin yksityispuolella tuota Gonapeptyliä on käytetty, että jos sulla ei ole ehdottomia vasta-aiheita, niin pistä ihmeessä.

Eikös näissä hoidoissa tehdä yhtä sun toista, mistä ei ole vielä hirveesti näyttöä, mut joista ei ole haittaakaan. Meidän ihana hoitava lääkäri joskus sanoi, että kaikki konstit otetaan kyllä käyttöön heti kun maailmalta on vähänkään tullut tietoa lääkkeen/hoidon vaikuttavuudesta.
 
Onpa paljon tullut tekstiä tänne päivässä.

Toive* pahoittelen...

Punktio tulossa mulla tiistaina. Kävin ultrassa, eivät vieläkään sanoneet mitään follien määristä. Ei hyvää eikä huonoa. Ehkä ei haluttu luoda turhia toivoja. :unsure:
 
Huutelen taas puhelimella taustalta, Yrittäjä, edelleen samoilla päivillä melkein, mulla viimeinen ultra perjantaina jolloin tiedän punktiopäivän!
Mutta herrajestas Nennalii mikä munasolusaalis, en ole ehkä ikinä kuullut noin suuresta saaliista!
Olihan se hurja saalis kyllä. Hoitsukin mietti et ei hitto, mistä näitä riittää, kun niitä yksitellen kirjaili ylös :p Varjopuolena ne kivut, joista neiti urhea ei hoitajalle maininnut mitään! Ihan heti en ois uuteen suostunutkaan, joten hyvä näin :D nyt ois 3 jo käytetty, 9 jäljellä. Jos joka kiertoon yhden tykittää niin niillä pärjää vuoden :p oon tosi perus pessimisti, joten ehkä suojellakseni itteeni ajattelen alitajuisesti ettei yksikään onnistu. Paitsi nyt kolmannesta siirrosta tehtiin mun pääkopan kans diili, että tää tosiaan onnistuu! Testipäivää odotellessa :) Hyvä määrähän sullakin on folleja! Hyvällä tuurilla yhtä monta huurunenukkia :) tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Siis hemmetti, tilanne on kääntynyt niin, että oikea munasarja on riehaantunut ja se näytti kuulemma mehiläiskennolta, niin paljon rakkuloita! Sairaslomalle jäin heti. Vettä pitää juoda ja ottaa iisisti. Lääkäri vaihtoi irroituslääkkeeksi juurikin Gonapeptylin, mutta sanoi ettei todennäköisesti tuoresiirtoa tehdä hyperin riskin takia :(
Maanantaina punktioon siis, lääkäri sanoi myös, että siitä tulee vaikea. Kiva. Eipä pelota kun niin paljon et toivon olevani tajuton siellä.
Siirto riippuu omasta palautumisesta ja nesteen kertymisestä, mutta onko teiltä esim punktoitu 20-30 munasolua ja päässyt tuoresiirtoon vielä? Oliko punktio erityisen vaikea?
 
  • Tykkää
Reactions: Nennalii
Pirunpelto, voi ei! Nyt sitä lepoa ja vettä. Sullahan oli aika iso annostuskin? Jospa pääsisitte vielä tuoresiirtoon (y) Mulla se gonapeptyl pistetään vasta viisi päivää alkionsiirrosta.

Ankkalinna, meille ne laskettiin ääneen ja papereissa lukee millitarkkuudella määrät. Myös omakannassa oli kirjattu kaikki.

Nennalii, hyvä asenne :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nennalii
Mitä Aspiriinia syöt? en äkkiseltään googlettamalla löytänyt kun 500mg tabletteja....miten semmosen saa osiin että on se 50mg....
Mulla aikoinaan määrättiin 50mg Disperiiniä (ns. "minidisperiiniä"), nyt se on ilmeisesti poistunu markkinoilta.. mut 100mg on, ja senhän voi puolittaa ;)
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=644&d=3097107&i=ORION+PHARMA_DISPERIN_DISPERIN+tabletti+50+mg,+100+mg

Ja jos jollekin ei anneta gonapeptyliä, mutta jotain synarelan jämiä löytyy niin se ajaa käsittääkseni samaa asiaa, eli 2 suihkausta sillon kun alkio 6 päivänen. Tuolla mm. jotain juttua siitä http://kaksplus.fi/threads/siirroista-aina-puhdasta-negaa-kohtalotovereita.1740008/page-3
 
Siis hemmetti, tilanne on kääntynyt niin, että oikea munasarja on riehaantunut ja se näytti kuulemma mehiläiskennolta, niin paljon rakkuloita! Sairaslomalle jäin heti. Vettä pitää juoda ja ottaa iisisti. Lääkäri vaihtoi irroituslääkkeeksi juurikin Gonapeptylin, mutta sanoi ettei todennäköisesti tuoresiirtoa tehdä hyperin riskin takia :(
Maanantaina punktioon siis, lääkäri sanoi myös, että siitä tulee vaikea. Kiva. Eipä pelota kun niin paljon et toivon olevani tajuton siellä.
Siirto riippuu omasta palautumisesta ja nesteen kertymisestä, mutta onko teiltä esim punktoitu 20-30 munasolua ja päässyt tuoresiirtoon vielä? Oliko punktio erityisen vaikea?
mä voin lohduttaa sua ja kertoo ettei mun punktio ainakaan ollut erityisen vaikea tai kipeä. Parista kohtaa vähän sattui, kun joutuu sen piikin kaa kaivelemaan niin syvältä. Mut oikeesti, se oli ihan piisOfNakki vaikka sitä pelkäsin ihan hulluna! Ja joo, mä en hyperin takia päässy tuoresiirtoon vaan sain läpystä vaihdon niihin hyperin lääkkeisiin... hirveen kiva ku annatte näitä vinkkejä, mähän tungen heti sunnuntaina synarelat nokkaan ja aspiriinit kurkkuun het tänään! Epätoivoissaan sitä tekee mitä vaan. Eli jos joku sanois et syö ketsuppia 3dl päiväs, ni onnaa. Söisin sitte! :D
 
Ompas tänne tullut paljon juttua, hyvä niin.
Mielenkiintoista toi gonapeptyl. Miksi sitä ei määrätä kaikille, jos kerran näyttöäkin toimivuudesta on. Itselläni ainakin tota synaralea löytyy. Pitää harkita uskaltaako ominpäin sitä sitten vaikka käyttää.

Täällä myös punktio maanantaina. Soluja oli noin 15 + muutama pienempi, jotka voi ehtiä mukaan tai sitten ei.
Nyt toivotaan vaan tsemppiä kaikille ja plussa aaltoa tänne.
Omat odotukset on nyt lähinnä siinä että saataisiin edes joku soluista hedelmöittymään. Sekin olisi jo puoli voittoa meillä, vaikka ei mitään syytä pitäisi olla miksi ne ei hedelmöittyisi. Punktiota en oikeestaan jännitä yhtään. Se meni viimeeksikin niin sujuvasti, mutta toi hedelmöittyminen arvelluttaa siitä edestä enemmän. Et vissiin jonkinmoiset traumat siitä viime kerrasta on jäänyt. Eli tiistaina täällä paniikissa puhelinta sitten vahditaan.
 

Yhteistyössä