IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ihan niinkuin aavistelinkin, niin tyylipuhdas nega sieltä tänäänkin napsahti. Ei voittoa tällä kertaa ;) Virallisen testinhän teen vasta maanantaina, mutta se nyt sit on vaan lääkärin vaatimuksesta. Lutinukset jatkuu kuitenkin siihen asti, etteivät pääse pistämään negaa sit sen piikkiin.

Sais nyt sit alkaa ne menkat, niin loppuis tää kipuilu. Siitä alkaapi sit välikierto ja toivottavasti huhtikuun alkupuolella olis sitten taas se ovishetki :) ja toinen PAS jonka suhteen pitääkin nyt miettiä, että otetaanko yksi vai kaksi kyytiin, jos sulatuksesta selviävät. Viimesiä viedään.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut bridge alhaisesta hcg arvosta, onko sulla kontrolli milloin?
Nempula oon sanaton :notworthy:

Sitten taas kysymys kun en googlettamalla löytänyt vastausta. (n)
Tänään on kp 21 ja nyt todella vahva positiivinen ovistesti. Aloitin aamulla Synarelan voisiko se vaikuttaa testi tulokseen?
Koko kierron aikana en oo testiin ovista saanut ja kävin klinikalla ultrassakin jossa lääkäri totesi tämän olevan ovuloimaton kierto. Sanoi ettei ovista ole ollut eikä tähän kiertoon tule. On kuulemma täysin mahdollista ja normaalia ettei ovuloi välikierrossa.
Mutta nyt mietityttää toi selkeä ovis plussa kun aloin noi sumuttelut niin uskaltaisko hyödyntää vai suosiolla missata peti puuhat.
Olis pitänyt olla testailematta mutta kun en osaa ni en osaa :(

Muoks
Laitan nyt vielä kuvaa tän aamun ovis testeistä
http://aijaa.com/gh41rz
 
Viimeksi muokattu:
Nempula onko se testi nyt luotettava vielä... maanantaihin on monta päivää... yyh...

Bridge eikös sinullakin ollut samoin muutama päivä viralliseen testipäivään, ja onko tuo arvo vielä vaihtelun rajoissa? Jotain siellä tapahtuu!

Eikä mullakaan mitään ihmeellistä kerrottavaa ultrasta ole. Tilanne kuulemma ok, jatka samalla annostuksella lääkkeitä. Perjantaina uusi ultra. Ei siis mitään hajua onko siellä kasvanut monta enkä viitsinyt tentata. Ehkä eivät vain halunneet kertoa että kuule tää on nyt ihan ö-luokkaa voit siirtyä tuolta taka-oven kautta keski-ikäisten kerhoon (niin Jasmina20 mulla siis ikää 37).

Toive* miten sulla menee?

Ja hyvä jos alkaa ne Orgalutranit uppoamaan paremmin. Se onkin aika vihaisen näköinen piikki.
 
Ankkalinna:
Kiitos kysymästä. Odotan, että voisin lopettaa luget. Saisi menkat jo alkaa, että helpottais tää paineen tunne alavatsasta. Huomenna on verikoe päivä ja hoitaja uskoi ehtivänsä soittaa tuloksen huomisen aikana. Ajatukset on jo taukokierrossa ja pakastealkion siirrossa. En jaksa enää uskoa ihmeeseen.

Eiköstä vaan me, jotka ei tässä kierrossa onnistuttu, onnistutaan seuraavalla kerralla! :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Nempula ja Darni73
Joo, on maanantaihin pitkä aika ja tällä hetkellä kaikki menkka-oireet taas pois... Toiveita on turha elätellä kuitenkaan siihen asti. Kyllähän se jo näkyis, jos olis kiinni napannut, edes haamuviiva... Tulkoon sitten maanantaina totaalisena järkytyksenä se plussa, jos on tullakseen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Tällä hetkellä suunnittelen kyllä melkoisen kosteeta viikonloppua kuun loppuun :rolleyes: Olishan se kyllä äärimmäisen kiva ylläri sitten joutua se pitkään odotettu irroitteluviikonloppu perumaan sitten plussan takia. Voin kertoo, että yleensä en tykkää suunnitelmien peruuntumisesta, mutta tällä kertaa ei muuten haittais yhtään :ROFLMAO: Ja se olis jo ironista, mutta näköjään tässä elämässä menee kaikki muukin aina vaikeimman kautta ja just päinvastoin kun on suunnitellut...
 
Oon kommentoinut tämän asian jo aiemminkin mutta sanonpa vieläkin...
Meillä annettiin verikoepäivä maanantaille ja sanottiin että jos en mene verikokeeseen vaan testaan kotona niin keskiviikkona vasta koska kotitesti antaa sitten vasta varman tuloksen.
Mulla ei ollut mitään oireita mitä ei olisi luget aiheuttanut ja plussa sieltä pärähti.

Eli älkäähän heittäkö kirvestä kaivoon ennen virallisia testipäiviä!!
 
Meillä annettiin verikoepäivä maanantaille ja sanottiin että jos en mene verikokeeseen vaan testaan kotona niin keskiviikkona vasta koska kotitesti antaa sitten vasta varman tuloksen.
Mulle ei edes ole määrätty verikoetta, vaan ihan kotitestillä pitää testata maanantaina. Eli muut voi vielä jänskäillä, mutta kyllä tää on aika selvä peli mun osalta. Kolmepäivänen siirretty 8. päivä, eli alkion pitäis olla nyt 12 päiväinen, kiinnittyminen tapahtuu yleensä 6-8 päivä, eli sen olis pitänyt olla kiinnittyneenä jo neljä päivää ja pitäishän sen jo näkyä jos istukkahormonia erittyisi yhtään o_O

Lutinukset nyt vaan näköjään lykkää menkkojen alkamista, sillä vielä ei ole rinnat kipeytyneet yhtään, eikä tiputtelu ole palannut. Huomiselle niitä menkkoja silti odotan, sillä niin kellontarkat ne ovat olleet... ja eikös kotitestit lupaa näyttää 99% varmuudella oikean tuloksen vaikka menkat olis vaan päivän myöhässä. :censored:
 
Sitten taas kysymys kun en googlettamalla löytänyt vastausta. (n)
Tänään on kp 21 ja nyt todella vahva positiivinen ovistesti. Aloitin aamulla Synarelan voisiko se vaikuttaa testi tulokseen?
Koko kierron aikana en oo testiin ovista saanut ja kävin klinikalla ultrassakin jossa lääkäri totesi tämän olevan ovuloimaton kierto. Sanoi ettei ovista ole ollut eikä tähän kiertoon tule. On kuulemma täysin mahdollista ja normaalia ettei ovuloi välikierrossa.
Mutta nyt mietityttää toi selkeä ovis plussa kun aloin noi sumuttelut niin uskaltaisko hyödyntää vai suosiolla missata peti puuhat.
Olis pitänyt olla testailematta mutta kun en osaa ni en osaa :(

Muoks
Laitan nyt vielä kuvaa tän aamun ovis testeistä
http://aijaa.com/gh41rz
Mun tietääkseni ei vaikuta testiin, eli anna mennä vaan :) jos luomuihme nyt yllättäis niin synerela ei haittaa mitään vielä noin alussa, sitten se vaan tietty lopetettais plussaan. Oon lukenukin että joillekin on käyny näin kierroissa just ennen ivf:ää, ja ompa sitä käytetty joillain paria suihkausta kiinnittymisenkin tueksi (samantyyppinen vaikutus kun gonapeptylillä).

(edit) Tuli vielä mieleen että mikä kp kävit ultrassa? Meinaan jos ovis ois ollukin jo aiemmin niin eihän siellä ainakaan follia sillon enää näy.. ja tuo o-testin plussa vois kertoo tässä vaiheessa jostain ihan muusta.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Bridgelle ja nempulalla pahoittelut negoista (tai eihän tuo Bridgen tulos ole nega... ja voishan se vielä vaikka noustakin).

Mun asiat ei sitten tosiaan ota sujuakseen. Tänään kontrollikäynnillä ja kiireellisenä perjantaina kohdun tähystykseen/kaavintaan eli ei ollut kaikki raskausmateriaali tullut pois. PRKLE! No toivottavasti toimenpide menee hyvin ja vähän kuitenkin helpotti, että selkeästi raskausmateriaalilta näytti eli ei mitään 'vakavaa'.

Sittenhän tästä alkaa toipuminen.. n. 2 vkon päästä vois testi näyttää nollaa ja siitä lasketaan 6 viikkoa, että pääsee SPR (hyytymistekijä) -verikokeeseen. Eli huhtikuun loppupuolella olis sitten verikokeiden aika ja osassa menee n. 2 kuukautta... ja kas kummaa, kesätauko!
Eli syksyllä vasta uudelleen tositoimiin, nyt ajatukset mahdollisimman hyvin muualle.

Pusuja tutuille :love:
 
Kiitti lullaby paljon vastauksesta. Ovis testit vahvistuu entisestään testiviivat on ihan mustanpunaisia. Pitääpä hyödyntää :)
Ultrassa kävin perjantaina tuolloin oli kp16.
Joka päivä ahkerasti testannut eikä selvää ovis plussaa oo tullut. Kp13 oli lähes tasavahva mutta en luokitellut plussaksi koska mulla on aina käytössä saman merkin testit ja niissä aina tullut vahvempi testiviiva. Tota mietinkin että jos olisikin ollut plussa tuolloin viikko sitten, taas tää jos jos jos. Mutta lääkäri oli vahvasti mieltä ettei ovulaatiota ole tapahtunut. Selitti jostain vähäisestä nesteen määrästä. Joo ja kun mielikuvitus otti tänään vallan niin tietysti olen uittanut tänään jo kaksi puhtaan valkoista r-testiäkin.
 
Moikka,
Mahtuisiko tänne vielä yksi hoidoissa oleva. Taustana täällä kirjoittaa 37-vuotias nainen, jolla yksi luomuna alkunsa saanut lapsi jollä tänä vuonna ikää 7-vuotta. Pikkukakkosen toiveet alkoivat 02/2014, jolloin poistin kierukan. Tulin suht' nopeasti luomuna raskaaksi 05/2014, mikä meni kesken 06/2014 (kehitys oli pysähtynyt). Sitten KM:n jälkeen alettiin odottaa, josko tulisi uusi raskautuminen. Ekassa raskaudessa ei ollut isompia ongelmia, mitä nyt puolil vuotta odotettiin, ennen kuin aloin odottaa. Alkuvuodesta 2015 mentiin yksityiselle jossa taidettiin tehdä 3 inseminaatiota, mutta ilman toivottua tulosta. Minulla on ylipainoa, miehellä vähän vasta-aineita simpoissa. Loppukesästä 2015 tein luomuna positiivisen raskaustestin (olin juuri kesällä hakeutunut kunnalliselle puolelle tutkimuksiin). Raskaus meni taas kesken 08/2015.

Syksyllä meidät otettiin kunnalliselle, mutta kilpirauhaslääkitykseni ja ylipainoni takia ei hoitoja siellä aloitettu (pitää saada painoa alas), joten hakeuduimme saman lääkärin hoitoon kuin aiemmin yksityiselle. Keskenmenojen vuoksi päädyttiin IVF + PGD-hoitoon. Tänän oli munasolujen keräys ja saimme 10kpl talteen. Huomenna selviää, montako niistä on hedelmöittynyt. Alkioiden tutkimuksen jälkeen sitten olisi siirto. Jännittää todella paljon hoidot ja pelkään luonnollisesti onnistuuko nämä + keskenmenoja. Syksyinen keskenmeno oli todella rankka ja henkisesti en tiedä kestänkö enää uusia keskenmenoja. Lähipiirissä ei ole ketään tukihenkilöitä, jolle voisin avautua, joten siksi kirjoitan tänne. Löytyykö täältä muita näin vanhoja ja ylipainoisia tai kenellä olisi hoidot toimineet?
 
Täällä kans 78 vuosimallinen. Apua kuulostaapa pahalta!

Vilijonkka
, onneksi ei ollut mitään vakavaa <3 koita jaksaa, tuntuu kurjalta sun puolesta.

Tervetuloa ToiveissaToinen ja tsemppiä siirtoon (y)

Darni, ei muuta kuin peitot heilumaan :)

Onko muilla vatsassa tuntemuksia? Mulla on niin selkeät ovisfiilarit, limat kipuineen. Mut kai ne munikset on siellä turvassa kuitenkin...
 
  • Tykkää
Reactions: Juru27 ja Darni73
Vilijonkkalle voimia ja jaksuhali <3
Pahoittelut Nempula ja Bridge, mutta toivotaan silti loppuun asti.

Tervetuloa Toiveissa Toinen 78 :)

Täällä on pp5 ja kauhee turvotus masussa ja edelleen masua juilii, tänään juilinut alaselkääkin, vähän närästänyt ja pissattaa usein, mutta tulee ihmeen vähän pissaa hätään nähden :eek: ja janottaa ihan kiitettävästi mutta kai nää oireet lugeista johtuu, nekään ei valu ulos enään niin paljoa kun viime vkolla, outoo sekin..
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli
Jonpa77, en halua olla ilon pilaaja, mutta mulla oli tismalleen samanlaisia oireita. Yksi yö ja toiveikkuus vaihtui epätoivoon. Onneks oireet on hyvinkin yksilöllisiä. Toivon todella, että sulla nää oireet päättyy plussaan! Jännään sun kanssa :love:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Kuulostaa JONPA77 lupaavalta nuo oireet, kohtahan voit alkaa jo testaamaan :p Mä testasin viimeksi onnistuneessa hoidossa vasta pp9 koska ko aamulla alko niukka vuoto ja epäilin menkkojen puskevan läpi, mut sainkin selkeän plussan eli jotain haamua olis voinut tulla jo päivää paria aiemmin. Minäkin haluan päästä äkkiä piinaileen ja tikuttaan, aika menee niin hitaasti!
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Toive* totta että sopii luge-oireiksi, mut voin lohduttaa että raskausoireet ainaki mulla oli kyllä ihan samoja mitä luge-oireet negakierroissaki, että ei sitä koskaan tiedä. Toisaalta olin varma että nyt on tärpännyt ja toisella hetkellä ihan varma että ei! Onneksi omilla ajatuksilla ei voi asiaa hallita, pessimismi ei oo kovin hyvä ehkäisyväline:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Toive*
Joo mä en uskalla kyllä yhtään toivoo mitään, yritän vaan mennä päivä kerrallaan hötkyilemättä mitään..ennemminkin odottelen näillä juilimisilla menkkoja alkaviks.

Tupsuli, en tiedä koska uskaltais alkaa testaileen, päätin että teen vasta 26.2 mutta voi olla että joudun aikaistaan :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Toive*
Darni73lle vielä, tässä aikani kuluks hain kans tietoa Synarelasta (nafareliinista), ja ilmeisesti voi sittenkin vaikuttaa (ja luultavasti näin tekeekin) myös lh-pitoisuuteen, koska alkuun kiihdyttää sitä ja muita hormooneja ennenkun romahduttaa ne
http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/1/55071.pdf

5.
FARMAKOLOGISET OMINAISUUDET
5.1
Farmakodynamiikka
Farmakote rape uttinen ryhmä:
Gonadotropiinia vapauttavat hormonit
, ATC
-
koodi:
H01CA02
Nafareliini on gonadoliberiinin (GnRH) potentti agonistijohdos. Kerta-annos nafareliinia stimuloi gonadotropiinien, luteinisoivan hormonin (LH) ja follikkelia stimuloivan hormonin (FSH),
vapautumista aivolisäkkeestä, mikä lisää munasarjojen ja kivesten steroidituotantoa. Toistuvassa annostelussa vaste heikkenee vähitellen.


Ihan uutta tietoo tuli taas itellekin...
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Yrittäjä J mulla taas ei vieläkään oikein tuntemuksia. Vähän jossain vaiheessa juilinu mut todella vähän. Toisaalta ei viime hoidossakaan ollut kummempia oireita ja kuitenkin ihan hyvin saatiin kerättyä munasoluja..mut jännityksellä odotan perjantai aamua jolloin vika ultra. Pitää tulla sit raportoimaan kuulumiset..jospa ois hyviä uutisia. :)
 
Jasmina20, kyllä sun huurunenukki selviää, ois ne varmasti jo soittaneet sulle jos toisin olis :) mullakin on kaikki kolme selvinnyt ilman ongelmia. Ja vaikka sattuiskin jotain, niin mulle sanottiin että on aikaa sulattaa vaikka toinenkin. Se itse sulatushan ei kauaa kestä. Onko sulla monta alkiota vielä jäljellä? ☺mulle jäi vielä 9 kpl. Tsemppiä kyytiläisen hakuun ja hirveesti nyt tarrasukkia ja vauvaliimaa alkiosi matkaan! ☺
 

Yhteistyössä