IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista. Minkälaisia määriä teillä on munasoluja saatu kasaan keräyksessä? Entäpä hedelmöittyneitä?

( . ) Eilen saatiin kerättyä siis 10 solua, joista 1 ei voitu käyttää hedelmöitykseen (ei ollut kypsä), eli 9 hedelmöitettiin ja 7 hedelmöittyi. Seitsikkoa nyt seurataan ja huomenna saan tietää miten on jakautunut, pelottaa kuinka moni noista tippuu matkasta vielä ennen varsinaista kyytiin ottoa. Mulla siis tehdään maanantaina noista jakautuneista biopsia, ja ne laitetaan pakkaseen odottamaan. Englannin analyysiä ja sitten vasta päästään etenemään, eli about pääsiäisen tienoolla olisi varsinainen kyytiin otto. Jännittää ihan hirveästi, miten sitten sulatukset jne. menee ja tippuuko moni vielä joukosta tässä viikkojen aikana :unsure:

Tsemppiä kaikille jotka ovat jo kyytiläisen saaneet ja piinaviikkoja viettävät.
 
Hei, Olen uusi täällä ja olisin kysellyt, että onko kellään tullut lievää hengenahdistusta ja huimausta Lutinuksesta? Mulla oli eilen ensimmäinen siirto. Yksi alkio saatiin siirtoon; pakkaseen ei valitettavasti selvinnyt yhtään ja nyt odotellaan. Täytän nuo tiedot tuonne myöhemmin.
 
Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista. Minkälaisia määriä teillä on munasoluja saatu kasaan keräyksessä? Entäpä hedelmöittyneitä?
:unsure:
Mulla saatiin kerättyä 55 follia, joissa 37:sä oli kypsä munasolu. Kaikki lähti hedelmöittymään. Lopputulema oli, että pakkaseen saatiin 12 alkiota, 6 kaksipäiväistä ja 6 blastoa. Kaikki tosi hyvä laatuisia. Kato oli siis aika iso, vaikka kaikki issattiin. Naikkarillahan ei pakasteta alkioita, joissa fragmentaatio % on yli 20%. Mulla oli osassa max. 10% luokkaa. Toivotaan sinulle ToiveissaToinen78, että kaikki hedelmöittyy ja jatkaa kehitystään kohti pakkaskelpoisuutta ☺
 
Hei, Olen uusi täällä ja olisin kysellyt, että onko kellään tullut lievää hengenahdistusta ja huimausta Lutinuksesta?
Mulla tuli Lugrsteronista huimausta, siinä määrin että välillä piti ottaa lukua. Nyt käytössä lutinus 100mg, ku lugesteronit aiheutti tajutonta väsymystä. Lutinuksen kanssa ei oo ollu mitään ongelmia, ihan normaali olo ☺
 
Mulla saatiin kerättyä 55 follia, joissa 37:sä oli kypsä munasolu. Kaikki lähti hedelmöittymään. Lopputulema oli, että pakkaseen saatiin 12 alkiota, 6 kaksipäiväistä ja 6 blastoa. Kaikki tosi hyvä laatuisia. Kato oli siis aika iso, vaikka kaikki issattiin. Naikkarillahan ei pakasteta alkioita, joissa fragmentaatio % on yli 20%. Mulla oli osassa max. 10% luokkaa. Toivotaan sinulle ToiveissaToinen78, että kaikki hedelmöittyy ja jatkaa kehitystään kohti pakkaskelpoisuutta ☺
HUH, mikä saalis!!(y) ja onhan toi pakkseenkin saatu saldo huikee.:)
Mikä olo kun noin paljon tavaraa munasarjoissa? toivottavasti ei tuu hyperiä...:sick:
 
HUH, mikä saalis!!(y) ja onhan toi pakkseenkin saatu saldo huikee.:)
Mikä olo kun noin paljon tavaraa munasarjoissa? toivottavasti ei tuu hyperiä...:sick:
olin ihan helvetin kipee! Kovasti leikin lääkärissä urheeta, etten joudu osastolle tms. Hyperiksi se meni ja siksi en tuoresiirtoon päässytkään. Kypsyttelyvaiheen annokset oli oikeesti tosi pieniä (muistaakseni se yksi 140€ kynä riitti koko hoitoon) eikä tollasta määrää odotettu missään vaiheessa. Toisessa munasarjassa oli 44 ISOA follia, toisessa loput 11. Toisen munasarjan halkaisija oli 20cm, siitä voi laskee kuin turvoksissa olin, jos normi koko on noin 3cm. Ihan ku 6:lla kuulla olis ollu raskaana. Punktio itsessään oli helppo ja suht kivuton, maksimi lääkityksillä tosin. Sitä toista lääkettä en suostunu ottaan, mistä pää menee sekaisin. Mulla oli siis vaan se opiumin johdannainen ja johan oli letkeä olo! Punktio jälkeen kolmeen päivään en pystyny tekeen oikeestaan mitään, kaikki sattu ihan tajuttomasti :( makasin ja itkin kun sekin sattu. Nestettä alkoi kertymään tonne rintaonteloon (ko?) Ja munasarjoihin. Siitä johtuen mun ryhti oli kuulkaa parempi ku koskaan! Sattu sattu ja sattu, en toivo kyllä kenellekään koskaan! Meni kuitenkin ohi lääkityksellä, mutta kyllä mua pelotti ku ei meille hyperistä edes puhuttu ennen hoitojen alkua sen paremmin. Tulipas romaani :D Ne harvat ketkä asiasta tietää, ei yhtään ymmärtänyt mistä puhuin, kun tilanne oli käsillä. Te ehkä ymmärrätte :)
 
Nennalii juu kyllä on nyt täälläkin kyytiläinen matkassa mukana, pakkaseen jäi vielä 11 :)
Verikoe päivä on 2.3. Nyt piinailemaan (y)
Jee, mahtavaa! Ollaan lähes samoissa piinoissa sun kans! Moniko päiväinen, yksi vai kaksi kyytiläistä? Sulla on kans hieno saalis pakkasessa :) issattiinko sulla kaikki? Mulla on testipäivä jo 29.2. Mulla ei oo mitään tuntemuksia, välillä mahaa vaan kipristää ikävästi :(
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmina20
olin ihan helvetin kipee! Kovasti leikin lääkärissä urheeta, etten joudu osastolle tms. Hyperiksi se meni ja siksi en tuoresiirtoon päässytkään. Kypsyttelyvaiheen annokset oli oikeesti tosi pieniä (muistaakseni se yksi 140€ kynä riitti koko hoitoon) eikä tollasta määrää odotettu missään vaiheessa. Toisessa munasarjassa oli 44 ISOA follia, toisessa loput 11. Toisen munasarjan halkaisija oli 20cm, siitä voi laskee kuin turvoksissa olin, jos normi koko on noin 3cm. Ihan ku 6:lla kuulla olis ollu raskaana. Punktio itsessään oli helppo ja suht kivuton, maksimi lääkityksillä tosin. Sitä toista lääkettä en suostunu ottaan, mistä pää menee sekaisin. Mulla oli siis vaan se opiumin johdannainen ja johan oli letkeä olo! Punktio jälkeen kolmeen päivään en pystyny tekeen oikeestaan mitään, kaikki sattu ihan tajuttomasti :( makasin ja itkin kun sekin sattu. Nestettä alkoi kertymään tonne rintaonteloon (ko?) Ja munasarjoihin. Siitä johtuen mun ryhti oli kuulkaa parempi ku koskaan! Sattu sattu ja sattu, en toivo kyllä kenellekään koskaan! Meni kuitenkin ohi lääkityksellä, mutta kyllä mua pelotti ku ei meille hyperistä edes puhuttu ennen hoitojen alkua sen paremmin. Tulipas romaani :D Ne harvat ketkä asiasta tietää, ei yhtään ymmärtänyt mistä puhuin, kun tilanne oli käsillä. Te ehkä ymmärrätte :)
No huh mitä oot joutunu kokee. Sulle ei voi kun nyt toivoa sitä onnistumista täböillä kun oot tommosen läpikäynyt. Olet sen ansainnut(y):love:
Mä pelkään kanssa tota hyperiä ihan hulluna kun on toi pco. 1 ivf meni niin minimi annostuksella ettei saatu kun 6 follia ja nekin tyhjiä. eli ei menny todellakaan putkeen. :cry::cry:
Nyt alkaa 2 ivf ja lääkeannos tuplattiin heti kättelyssä...jaiks..
 
No huh mitä oot joutunu kokee. Sulle ei voi kun nyt toivoa sitä onnistumista täböillä kun oot tommosen läpikäynyt. Olet sen ansainnut(y):love:
Mä pelkään kanssa tota hyperiä ihan hulluna kun on toi pco. 1 ivf meni niin minimi annostuksella ettei saatu kun 6 follia ja nekin tyhjiä. eli ei menny todellakaan putkeen. :cry::cry:
Nyt alkaa 2 ivf ja lääkeannos tuplattiin heti kättelyssä...jaiks..
Ilo2010, kiitos, ihana oot :) kaikki meistä lapsettomuudesta kärsivistä ansaitsevat tällä saralla pelkkää hyvää :) Sovitaan niin, että sun tuleva ivf tuo toivotun tuloksen! Uskoisin, että toi ale koskee myös niitä :) haluatko? ☺
 
Mulla saatiin kerättyä 55 follia, joissa 37:sä oli kypsä munasolu. Kaikki lähti hedelmöittymään. Lopputulema oli, että pakkaseen saatiin 12 alkiota, 6 kaksipäiväistä ja 6 blastoa. Kaikki tosi hyvä laatuisia. Kato oli siis aika iso, vaikka kaikki issattiin. Naikkarillahan ei pakasteta alkioita, joissa fragmentaatio % on yli 20%. Mulla oli osassa max. 10% luokkaa. Toivotaan sinulle ToiveissaToinen78, että kaikki hedelmöittyy ja jatkaa kehitystään kohti pakkaskelpoisuutta ☺
Huh mikä määrä (y) Mahtoi tehdä kyllä kipeää kantaa noin isoa satsia!

Minulle jo tiistaina töissä kommentoitiin, että olenko raskaana (n), eikä mulla oli 8 toisella puolella ja toisella loput, vatsa kyllä turposi ihan kiitettävästi. Lisäksi vatsa oli eilen aamulla ennen keräystä todella kipeä, on vähän vieläkin. Mulla 9:stä, joissa oli kypsä munasolu saatiin 7 kpl eilen hedelmöittymään ja huomenna saan kuulla miten niiden kanssa on jatkunut. Maanantaihin asti jatketaan, eli sitten ne olisi 5päiväisiä.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF
Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Deseo
#hoidoissa2012#toinen(eka tuoresiirrosta10/13)#selit.#1.ivf 1.pas
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
Elika # hoidoissa 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 2.ICSI/IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 1. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön #
1.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Magda78 # 01/2012 # toinen # alhainen amh # 1. IVF

Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Misericordia
: # hoidoissa 08/2013 # toinen # selittämätön # 2IVF/1.PAS
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/2.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
Rizu
# 1/2016 # toinen # selittämätön/kilpirauhasen vasta aineet # 1. IVF/2.PAS
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
Tupsuli # 1/2016 # toinen (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön # 1. PAS (tässä yrityksessä)

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
Toive*
: testipv. 18.2 (verikoe) (siirretty 4.2)
Bridge: testipv. 19.2 (verikoe) (3pv siirretty 5.2)
Nempula: testipv. 22.2 (testi) (3pv siirretty 8.2.)
JONPA77:testipv. 26.2(testi) (2kpl 2pv siirretty 12.2)
Deseo:testipv.26.2(testi) (2pv siirretty 12.2)
Magda78:3.2 (siirretty 17.2)



Plussanneet 2015::love:

Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI (kkm)
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Mulla tuli Lugrsteronista huimausta, siinä määrin että välillä piti ottaa lukua. Nyt käytössä lutinus 100mg, ku lugesteronit aiheutti tajutonta väsymystä. Lutinuksen kanssa ei oo ollu mitään ongelmia, ihan normaali olo ☺
Kiitos vastauksesta. Mulla on ollut koko päivän vähän vaikea hengittää, haukon henkeä ja voi olla, että sen takia sitten vähän huimaakin. Soitin varmuuden vuoksi klinikalle, mutta sanoivat, etteivät olon johtuvan hoidoista. Itse kyllä liitin sen niihin, koska ihan vieras tuntemus ja eilen tehtiin alkionsiirto. Muuten koko hoitojen ajan olo on ollut ihan hyvä.
 
Huutelen taas puhelimella taustalta, Yrittäjä, edelleen samoilla päivillä melkein, mulla viimeinen ultra perjantaina jolloin tiedän punktiopäivän!
Mutta herrajestas Nennalii mikä munasolusaalis, en ole ehkä ikinä kuullut noin suuresta saaliista! Mulla edellisessä ultrassa oli yhteensä 11kpl munasoluja kypsymässä. On se enemmän kuin nollat. Toivottavasti saadaan tuloksia! Pistäminen on edelleen ihan persiistä. Vuodan verta joka helkkarin kerta gonalin jälkeen, vaikka pistäisin mihin ja miten vain. Ja se Orgalutran,voi tauti miten se kirvelee ja jättää ison punaisen patin nahkaan. Lisäksi sain rytmihäiriöitä jostain syystä aina pistojen jälkeen ja kävin ihan sydänfilmissä asian takia. Kaikki oli onneksi ok, mutta äärimmäisen pelottava tunne.

Jännittää ja pelottaa tuleva. Punktio, onnistuminen/epäonnistuminen. Voi, kun aikaa voisi kelata eteenpäin. Paitsi sitten tähän elämän kirjaan ei jäisi paljoa kokemuksia jos näitä asioita vois vaan kelailla eteenpäin. (n)

Ihan mielettömästi tsemmpiä kaikille. Ihan extrasuuri hatunnosto heille, jotka pelailee noiden saamarin piikkien kanssa jo monetta kierrosta. Ihan helkkarin urheita naisia tällä palstalla (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja JONPA77
Eilen piti alkaa menkat, ei merkkiäkään, mutta nyt yöllä näin jo unta niiden alkamisesta ja mahaa kyllä juili siihen malliin, että kyllä ne sieltä on tulossa vaikkakin myöhässä. Rinnat ei ole tosin edelleenkään kipeet, eli saattaapi venyä tonne testipäivään asti. Lutinuksen asettimeen kyllä jäi taas jo hieman verta.

Osaako kukaan sanoa, mistä johtuu, kun mulla oli toissapäivänä kohdunsuu laskeutunut ja tosi tosi herkkä? Nyt oli palautunut normaaliksi? Ihan tuli yökköreaktio kun lutinuksella siihen vahingossa osuin :sick: Eikös se laskeudu aina menkkojen alkaessa?? En kyllä viimekerralla huomannut tuommoista ilmiötä o_O
 
Täysin valkoinen testi eilen ja tänään. Ehdottivat toista veritestiä ensi viikolla, mutten ole maisemissa, joten odottelen sitten kuukautisia. Kuinkahan kauan niissä menee, onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta (viiva näkyviin, vahventunut kolme päivää ja sitten heikentynyt nollaan).
Klinikka sanoi PASin olevan 5-6 viikon päästä!!! ja vielä lääkkeillä. En ymmärrrä miksi lääkkeellinen, kerran ovulaatiossa ei pitäisi olla ongelmaa, enkä ymmärrä 5 viikon limiksen kasvatusta. Tonnin pitäis maksaa lääkkeistä ja ultrista ja sit vielä yli tonni siirrosta kai. Rahastukselta kuulostaa.
Millä perusteilla teillä päätetään onko PAS lääkkeellinen vai lääkkeetön?
Pitkä huokaus. 5-6 viikkoa tuntuu taas ikuisuudelta. Miksei voi parin viikon päästä, seuraavaan ovulaatioon. En ymmärrä. Kysyin kyllä klinikalta, muttei vielä vastausta.
Piinaajille tsemppiä! Nyt todella tarvitaan positiivisia uutisia tähän ketjuun.
 
Luulis että sullakin on jotain sanavaltaa tuota lääkkeellistä PASsia kohtaan... Ite en ainakaan ihan heti suostuis maksamaan, kun tulee muutenkin jo kalliiksi tää homma :eek:

Kyllä mulle tehdään ainakin luonnolliseen kiertoon seuraavakin PAS, koska tää on ollut niiiiiin paljon helpompi ja vähemmän lääkkeiden aiheuttamia sivuoireita
 
Bridge mun elämäni eka plussa viime vuonna vahvistui muutaman päivän ennen kuin lähti haalenemaan, verikoe kontrolloitiin ja laskuun lähti. Tämä oli muistaakseni keskiviikko kun toisen verikokeen tulokset sain, siitä sitten sunnuntaina alkoi menkat. Toivotaan, että sulla alkaa myös nopeasti.

Mun ei sillon tarvinnut odottaa ollenkaan vaan samantien menkkojen jälkeen tehtiin PAS. Mulla oli arvo korkeimmillaan 94, joten ei käynyt liian ylhäällä lääkärin mukaan eli ei tarvinnut odottaa välikiertoa. Koeta puskea vaan läpi tulevaan kiertoon PAS, mitä sitä turhaa odottelemaan jos sullakaan ei liian korkealla käynyt tulos!

Muoks. mulla siis tuoresiirrosta se kemiallinen, jonka jälkeen PAS tehtiin heti seuraavaan kiertoon.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä