IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Sinne meni gonapeptyl vatsa makkaraan :D Mut joo samaa mieltä ihan kauheeta pistettävää rutinan kans meni sisään ja tuntu ettei se neste lopu ikinä.
Tsemppiä kaikille huomenna punktioon meneville! Toivottavasti menee mahdollisimman kivuttomasti ja tulee mukava saalis :D
 
  • Tykkää
Reactions: Juru27 ja Darni73
Juru27 ei tietääkseni muuta haittaa niistä omegoista kuin se verenvuotoriski.

Mitenkäs Yrittäjä Jllä meni Pregnylin kanssa?

Nappeus minulla myös melkoinen turvotus. Paino noussut melkein 5kg viikossa. Eikä hyperista tietoakaan, voin vain kuvitella miten tukala olo esim. Pirunpellolla on...

Heräsin viime yönä sellaiseen painajaiseen missä olin siinä lavetilla punktiohuoneessa ja päätin karata juuri ennen toimenpidettä... Juoksin kanyyli kämmenselässä sairaalapaidan liepeet lepattaen pitkin käytäviä karkuun ja hoitajat ja lääkäri perässä... Enpä tiedä saivatko minut kiinni koska heräsin klo 4.57 aikas ahdistuneena.
 
Ankkalinna kiitos kysymästä, mies toimi kemistinä ja minä pistäjänä, hyvin meni :) sullapa oli hurja yö!

Mulla on kans vatsan turvotusta ja kipuilua. Hei mites muilla spermajuttu hoidetaan, klinikalla vai kotona? Meillä kotipurkitus.
 
Nonni, synarelat nokassa ja pi**upallurat paikoillaan! Tän on ny paree onnistua! Btw, huomasin silloin kun tuota synarelaa käytin, että ne annoskoot ei pidä yhtään paikkaansa. Kun sen piti olla jo loppu, eli merkkattu kertamäärä käytetty ni se pullo oli vielä puolillaan. Eli ei kannata ihan heti uutta putelia ostaa :D etiketti irti ja kirkasta valoa vasten niin näkyy hyvin se määrä mitä on jäljellä. Säästövinkkiä taas! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Juru27 ja Darni73
Klinikalla meillä spermajutut hoidetaan. En oo aikasemmin kuullutkaan kotipurkituksesta.

Hirveesti tsemppii kaikille punktioon(y)
Mä tuun perästä sit joskus reilun kolmen viikon päästä:)

Ja siintä Synarelasta vielä sen verran että kyllä mulla vaikutti ovistestiin. Oli kaksi ekaa sumuttelu päivää testiviiva ihan älyttömän vahva, sellainen mustanpunainen ja kolmantena päivänä lähti haalistuu ja neljäntenä jo vitivalkoinen.
Löysinkin vielä eilen tälläsen

http://www.terve.fi/kysy-asiantuntijalta-anonymous-24-august-1997-000-14

Synarelan alussa tapahtuu yleensä vuorokauden-puolitoista kestävä stimulaatio hormonierityksessä ennenkuin jarrutusvaikutus alkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Nonni, synarelat nokassa ja pi**upallurat paikoillaan! Tän on ny paree onnistua! Btw, huomasin silloin kun tuota synarelaa käytin, että ne annoskoot ei pidä yhtään paikkaansa. Kun sen piti olla jo loppu, eli merkkattu kertamäärä käytetty ni se pullo oli vielä puolillaan. Eli ei kannata ihan heti uutta putelia ostaa :D etiketti irti ja kirkasta valoa vasten niin näkyy hyvin se määrä mitä on jäljellä. Säästövinkkiä taas! :D
Mulle lääkäri sanoi että siihen jää niin paljon "ylimääräistä" pulloon että älä heitä pois jos vielä tarvii muutama lisä päivä sumutella ni ei tarvi ostaa uutta.
Jos sul on ni testaappa huvikseen näyttääkö ovistesti sulla jotain:oops:
 
Mulle lääkäri sanoi että siihen jää niin paljon "ylimääräistä" pulloon että älä heitä pois jos vielä tarvii muutama lisä päivä sumutella ni ei tarvi ostaa uutta.
Jos sul on ni testaappa huvikseen näyttääkö ovistesti sulla jotain:oops:
joo, siellä on kyllä vielä reilusti sitä jäljellä! Mulla ei oo ku noita CB digitestejä, ni en tiiä viittinks hupia lähtee kokeileen. Muutenkin alkaa olla jännäpäivät siinä vaiheessa et vois kohta jo näkyä mahdollinen raskauskin. Muussa tapauksessa voisin koittaakin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Menkkaränkkä ja verenvuoto meni sitten eilen kahdessa tunnissa ohi... Ei sitä verta sitten tullutkaan kuin ehkä pari ruokalusikallista. Missä mun menkat on!!! Nyt ei ole mitään menkkatuntemuksia ollut vuorokauteen, eikä tippaakaan verta o_O Jossain nyt mättää ja pahasti. Huomenna vasta pääsee sen virallisen testin hoitaan alta pois, mutta kyllä mä tänään jo uskaltauduin hiusvärin lätkäsemään päähäni. Mulla jää aina nää kaunistautumiset hoitojen aikana minimiin ja sitten tuntuu, että näyttää ulkoisestikkin yhtä räjähtäneeltä, kuin miltä pään sisällä tuntuu:D Nyt tässä seuraavaa PASsia odotellessa tulee taas katottua tarkemmin mitä sitä suuhunsa lykkää/liikkuu enemmän ja kyllä sitä ulkonäköönsä ihan erilailla taas panostaa. Kaapista löytyy näköjään muitakin vaatteita kuin ne pieruverkkarit ja crocsit :p
 
Onpas paljon punktioita lähipäivinä! Tsemppiä paljon kaikille, kuin myös piinailuihin ja pistelyihin. Aika paljon kaikenlaisia eritavalla jännitettäviä vaiheita näissä hoidoissa kyllä on :). Ja välikierrot tuntuu tuskallisen pitkiltä. Uskomatonta kyllä että toivo meinaa taas herätä luomukierrossakin.. no ei kai siitä haittaa ole, vaikka eipä kai oikeasti sitä toivoakaan :).

Meilläkin on aina ollut purkki kotona, ja valtakirjakin, jos mies jotenkin estyisi tulemasta mukaan niin voisin itsekin viedä. Joskus meinannut kyllä mennä tiukille ruuhkassa se tunnissa klinikalle vienti (siis näin oli jo insseissä niin siks on useampi kerta jo takana).
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Koska nennalii ajattelit alkaa testaamaan vai odotatko ihan testipäivään?:)
Musta tuntuu että tää meni mönkään, join eilen 4 siideriä, vaikka luin ettei pitäisi olla haittaa niin kyllä nyt on syyllinen olo :( tänään pp3
 
En mä usko että neljä siideriä vielä hommaa kaataa... juohan sitä moni kiinnittymisen tienoilla sen lasin viiniäkin. Ja vielä useampi luomusti raskautuva vetäsee perskännit, kun ei edes tiedä olevansa vielä raskaana... Tietty jos ihan varmanpäälle haluaa pelata, niin pysyttelee tiukasti erossa. Ekalla siirrolla pysyttelin pitkään ennen siirtoa ja siirron jälkeen alkottomana, mutta jatkossa en kyllä meinaa ihan niin ehdoton olla ;)
 
Koska nennalii ajattelit alkaa testaamaan vai odotatko ihan testipäivään?:)
Musta tuntuu että tää meni mönkään, join eilen 4 siideriä, vaikka luin ettei pitäisi olla haittaa niin kyllä nyt on syyllinen olo :( tänään pp3
en mä tiedä vielä. Nythän mulla on PP4 menossa. Viime kuusta on jo niin paljon aikaa, etten muista miten muilla on alkanut jo mahdolliset plussat näkyä? :D koska sinä? Sun neljä sidukkaa ei varmasti haitannut yhtään mitään, päinvastoin! Rentouduit varmasti juuri sopivasti :) tsemppiä kaikille punktioihin ja piinailuihin :)
 
Mä olen alottanut yleensä kolmepäiväisen alkion testaamisen pp6-7 paikkeilla... kuulemma voi jo sillon hyvällä tuurilla näkyä, jos on kiinnittynyt ajoissa. Jos istukkahormoni nousee hitaasti/kiinnittyy myöhemmin, niin voi mennä huomattavasti pidempikin aika ennenkun alkaa näkymään viivaa.
 
Ensimmäisen ivf-hoidon suunnittelu ensi viikolla. Yksityisellä ollaan. Vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon ja kysyä? Voikohan itse vaikuttaa siihen, monenko päivän ikäisenä alkio siirretään (jos alkioita saadaan)?
 
Ensimmäisen ivf-hoidon suunnittelu ensi viikolla. Yksityisellä ollaan. Vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon ja kysyä? Voikohan itse vaikuttaa siihen, monenko päivän ikäisenä alkio siirretään (jos alkioita saadaan)?
Yleensä tietyillä klinikoilla on oma tapa mitä tehdä, ja heillä omat perustelut sille. Mutta varmasti siellä voidaan ottaa huomioon asiakkaan toiveet, vähän paremmin varmasti kuin julkisella.
Mun klinikalla vakio on viljellä blastoiksi asti, mutta ainoastaan joissain erityistapauksissa siirretty muistaakseni 3 päiväisinä, mutta todella harvinaista.
Onneksi ensimmäisellä kerralla lääkärit osaavat hyvin kertoa kaikesta tarpeellisesta hyvinkin monisanaisesti, että etköhän säkin sieltä lähde ison tietomäärän kanssa pois.
 
onnea kaikille piinailuihin <3

Tänään pp10 ja sain tunnin päiväpissasta hailuran :eek: mutta en uskalla silti hihkua yhtään..lauantaina kyllä näytti puhdasta negaa päiväpissasta..täällä tissit ei oo enään kipeet, mutta pissalla saa ravata usein. Iltaisin kylmä ja eilen sain kaupanpäälle vielä pukaman. Syödä pitää säännöllisesti ettei huono olo yllätä. Mutta elämäni ensimmäinen hailura saatu tikkuun, saavutus sekin <3
 
Heippa! Voisin tulla tänne toviksi piinailemaan. Pirunpellon kanssa tuolla nelikymppisissä ollaan jo aika siivu venailtu vauveleita... Olen -75, yksi 4v helppo luomupoika on, toista lasta tahkottu kohta 2 vuotta, yksi kemiallinen vuosi sitten ja nyt ensimmäinen IVF yksityisellä Helsingissä menossa.

Nyt on PP4, ainokaisen 8-soluisen alkion siirto oli torstaina, punktio tasan viikko sitten. Se meni mainiosti, suorastaan hemmottelukokemus :) Ainakin siihen nähden, mitä etukäteen pelkäsin. Menopurit ja Synarelat taustalla, Pregnyl 10000 irrotukseen sekä PP2 Pregnyliä 0,3ml kiinnittymistä auttamaan, Luget 400 x 2. Ja ilokseni saan lykkiä 4kpl satasen Lugeja aamuin illoin, koska isommat vahvuudet olivat lopussa. Yllätyksellisen vaivatonta kyllä ollut.

Huomaan, että olen ihan koko ajan googlaamassa kaikkea alkioista ja oireista ja kaikesta, niin ehkä tässä ketjussa olo rauhoittaisi hieman olemusta... Emme tiedä vielä hoidon jatkosta, mies ei ole kovin halukas, katsotaan nyt mitä päätetään. Pakkaseen ei tosiaan jäänyt mitään ja olin ihan satavarma ettei edes siirtoon päästä. 10 follia tyhjennettiin, 5 solua oli, niistä 2 kypsiä ja toinen hedelmöittyi. Jakautui ensin vähän hitaasti, mutta yltyi sitten priimaksi kuitenkin.

Olo on aikas toivoton, muttei täysin... Oireista en osaa sanoa mitään, lääkkeet on niin paljon kaikkea tuntemusta aiheuttaneet koko kuukauden, että mitä ees osaisi sanoa. Rinnat ovat kipeät, ovat olleet koko ajan. Mahaa turvottaa, kuten viimeisen reilun viikon. Vähän juilii välillä, ylösnousukipuja on ollut, eilen oli yksi kipeä pistohetki, mutta aika vasemmalla ja ylhäällä.

Testipäivä on 2.3., en tiedä testaanko ennen. En varmaan ainakaan kovin paljoa ennen.

JÄNNÄÄ! Tsempit kaikille!
 
onnea kaikille piinailuihin <3

Tänään pp10 ja sain tunnin päiväpissasta hailuran :eek: mutta en uskalla silti hihkua yhtään..lauantaina kyllä näytti puhdasta negaa päiväpissasta..täällä tissit ei oo enään kipeet, mutta pissalla saa ravata usein. Iltaisin kylmä ja eilen sain kaupanpäälle vielä pukaman. Syödä pitää säännöllisesti ettei huono olo yllätä. Mutta elämäni ensimmäinen hailura saatu tikkuun, saavutus sekin <3
Mulla on ollut koko ajan tunne että nyt sulla tärppää, eikö sulla siirretty kaks ja toinen ainakin hyvä alkio, vai muistanko väärin? Nyt tarrasukkia ja onnea, peukut ja varpaat pystyyn, että pysyy!!
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77 ja Darni73

Yhteistyössä