IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Palailen palsta- ja hoitotauolta suoraan tositoimiin.

Viime viikolla kuukautisten myötä aloitin Letrozolit, KP2 pistin Elonvan ja huomenna olis eka ultra. 4. IVF-hoito on täten alkanut (y). Alavatsalla, ehkä munasarjojen paikkeilla on ollut tuntemuksia jo parin päivän ajan, olisiko tuo Elonva onnistunut buustaamaan munasarjoja aikaisempia hoitokierroksia paremmin? En muista että aikaisemmissa hoidoissa olis tuntunut missään ennen kuin vasta lähempänä punktiota. Tai sitten se on endometrioosi joka siellä jyllää, toivottavasti kuitenkaan ei :).

Neljän kuukauden hoitotauon söin e-pillereitä, joiden tarkoitus oli pitää endometrioosi aisoissa. Ja se tuntuu pysyneenkin, kipuja ei ollut kuukautistenkaan aikana juuri lainkaan. Ai niin, kilpirauhaskokeetkin otin viimeisimmän kemiallisen jälkeen, mutta tulokset olivat normaalit. Mikä on tietysti hyvä uutinen, mutta siinä olis ollut jonkinlainen selitys epäonnistumisille.

Hmmm. Vaikea sanoa millä mielellä nyt. Tavallaan positiivisella, mutta mitenkään en pääse nyt siihen ensimmäisen hoidon toiveikkuuteen... Toisaalta tämä on yksityisellä eli oikeiden ammattilaisten käsissä vasta toinen hoito, joten ehkä tästä vielä tulosta tulee. Toivotaan. Ja uskotaan.

Täällä oli paljon uusia nimimerkkejä ja paljon tapahtumia, onnea niin maan mahottomasti ihan jokaiselle!
 
Kiitos Tupsuli <3 joo mulla siirrettiin kaks, toinen oli huippuluokan alkio ja toinen hyvä alkio. 11 pitkää vuotta tässä on odotettu ja toivottu ja vaikka mitä, mutta elämäni ensimmäinen hailura tikussa, tuntuu niin ihmeelliseltä ja samalla pelottaa että onko tää ensinnäkään totta ja jos on, niin viekö sen haamun multa joku pois..mutta päivä kerrallaan mennään ja ollaan toiveikkaana :love:
 
Ilmoittaudunpa minäkin tänne mukaan. Toivottavasti lyhyt visiitti tulee, ensimmäistä hoitoa kun tässä on aloiteltu. IVF/ICSI hoidossa ollaan pitkän kaavan mukaan ja toinen ultra olis huomenna. Punktio ja alkionsiirto sitten vkolla 9, jos kaikki menee niinkuin on suunniteltu. Paljon tsemmpiä tänne kaikille piinailijoille ja onnea plussanneille (y)Päivittelen tietoja myöhemmin lisää.
 
Oi onnea jonpa :love: voisit laittaa meidän muiden iloksi kuvia viivan vahvistumisesta :giggle:
Sitten kysymys lugeista, miksi pas hoitoon määrätään paljon miedompaa luge annosta? Mulla on nyt 400mg/päivässä kun aikaisemmin oli 600mg? Ja tuleeko noista pimpspillereistä minkälaisia vatsaoireita? Minulla kun tuntuu välillä oikealla ja välillä vasemmalla nipistelyä tai vihlontaao_O nyt pp4...vasta.. Aika matelee. Josko vklp uskaltaisin ensimmäisen testin tehdä :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Täällä taas päivät matelee... Tänään pp4 menossa ja eilen illalla tuli ihan oviskipukohtaus vasemmalle, tai siis jos en paremmin tietäisi niin oviskivuksi olisin sitä veikannut, mitähän lienee? Samalla puolella vielä jossa oviskivut tuntui oikeaan aikaan...

Ollut kauhea härdelliviikonloppu ja ensimmäinen passissta alkunsa saanut ollut korkeassa kuumeessa. En oo oikein ehtinyt siis perehtyä missä vaiheessa kukanenkin on, joten toivotan yleisesti tsempit kaikille missä vaiheessa sitten oletkin :) se jäi mieleen lukiessa, että jonpalle pitää laittaa erityistsempit viivan vahvistumiseen!

Öitä! Toivottelee univelkainen Rizu ja lähtee laittaan illan lutinuksen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Magda78 ja JONPA77
Täällä saatiin lupa lopettaa eilen lutinukset ja nyt odotellaan menkkoja alkavaksi... jotka on jo 5 päivää myöhässä. Ei ne ole IKINÄ myöhässä!!! Ei edes mitään tuhruttelua havaittavissa. Kuulemma voidaan jo tähän alkavaan kiertoon tehdä seuraava PAS kunhan se kierto vaan alkais o_O
Ne vähäisetkin menkkakipuilut hävis samantien kun eilen lopetin lutinukset.... Noooo jos ne ei nyt parin viikon sisällä ala, niin pakko testata varmuuden vuoksi uudestaan ja jos vielä sillonkin nega, niin sitten ottaa yhteyttä klinikalle, että pitääkö tässä alkaa joku lääkitys niiden käynnistämiseksi....
 
Mullakin tänään pp5. Ja myös oli pp3 ovikselta tuntunut pistos vasemmalla puolella. Mutta mietin sitten, että meniköhän sieltä justiin se punktioneula, kun vähän samasta kohdasta melkein oli kipeän tuntuinen punktiota seuraavana päivänä.
Jasmina: minä myös yrittäjä, ei oo paljon sairaslomia voinut pitää (lue = yhtään). Tosin pystyn välillä lepäämään ihan kotosalla.

Tänään on aika mitätön olo. Vähän alavatsassa jotain painetta, mutta turvotus vähentynyt huomattavasti ja rinnatkaan eivät niin kipeät. Laskin, että lugeja on nyt viikoksi, voikohan kesken kaiken vaihtaa lutinukseen? Valmistajalta kai on yhä luget loppu. Me suurkuluttajat... Lutinukseen sain kyllä reseptin eli kai se on sitten ok vaihtaa.
 
Terveiset sairaalasängyltä. Punktion saalis ei ollut kummoinen. 5 solua, mutta follikkeleja oli melkein 15. Eli todella paljon tyhjiä. En voi ymmärtää mistä johtuu. Vähän on suru puserossa :unsure:
 
Ankkalinna voi harmi, uskon että on pettynyt olo. MUTTA jospa kaikki hedelmöittyisi!

MaiMei
mulle sanottiin eilen ettei saisi vaihtaa lennossa. Luget jäi siis kaappiin ja hain apteeksita läjän Lutinuksia.

Yrittäjä täälläkin, yllätys yllätys... :)

Omaa napaa, vähän pettynyt olo. Biologi soitti. 10 munasolusta 9 oli kypsiä, mutta vain 4 hedelmöittyi :( Mulle piti tehdä 50% icsi hoito, mutta juuri ennen punktiota lääkäri ja biologi päätti, että vain kolmasosa iksataan. Noo 6ivf:stä 2 hedelmöittyi ja 3icsi 2 hedelmöittyi. Prosentuaalisesti valtava ero.
 
Harmi, Yrittäjä J, mutta toisaalta 4 kuitenkin hedelmöittyi, siinä on kokonaista neljä mahdollisuutta! Se on paljon enemmän kuin esimerkiksi, no, yksi.

100mg lugeja näyttää vielä olevan apteekissa. Niitä sitten edelleen. En oo kyllä huomannut, että olisi mitenkään paljon valuneet, vaikka onkin tuplamäärä 200mg verrattuna. Apteekissa ne antoivat mulle ennen punktiota automaattisesti noita, kun se 200mg oli lopussa. Lääkäri antoi Lutinus-reseptin siirtopäivänä ja sanoi, että jos ne luget paljon valuvat ja kertyvät, niin tätä sitten. Nyt muistin, että noin sanoi. Meen silti lugeilla.

Jonpalle onnea!!
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Ihanaa jonpa! :love: Kyllä noita kuvia mielellään katsoo ja tulee itsellekkin toiveikkaampi olo!

Minkä ikäiset alkiot teille siirrettiin rizu ja maimei? Koska uskallatte testata? Minä olen ihan malttamaton kun viikonloppuna ajattelen jo kokeilla onneani :ROFLMAO:
 
Jasmina: 3 päivän ikäinen oli alkio. Testaamisesta en tiiä! En ikinä!! ;) Koska otin Pregnyliä kiinnittymisen tukemiseen, niin se kai näkyy kropassa vielä jonkun aikaa, oli tosin pieni määrä. En siis ole testaamassa ainakaan tällä viikolla. Ehkä maanantaina... Jos menkat ylipäänsä pysyvät poissa.

Voi voi, nyt varmaan on jo kiinnittyminen tapahtunut, jos se oli tapahtuakseen. Ellei ollut, niin mitä se alkio nyt, lilluu vaan jossain... No en ajattele!
 
JONPA77, onpa sulla hyvä hcg-nousu, sehän enteilee hyvää ja varmasti tiukkaan on tarrannut pieni/pikkuiset! Nyt peukut pystyssä! Saispa itsekin kohta tihrustella tuommoisia tikkuja! :p

Ankkalinna ja Yrittäjä J, muistakaa, että ei siihen vauvaan sit lopulta tarvita kuin se yksi hyvä alkio. Mä olin kans pettynyt, kun 3. IVF:ssa 10 follista kahdeksan sisälsi solun ja vain 5 hedelmöittyi, vain 1 TOP, yksi surkea ja kolme luokkaa 2-3. No se TOP kuitenkin kehittyi vauvaksi asti. Itse ajattelen niin, että kunhan nyt saadaan se yksi TOP, muulle ihan sama! Ymmärrän kyllä, että tuohan isompi saalis varmuutta ja toistuvia mahdollisuuksia, kun saadaan enemmän alkioita, mut laatu kummiski ratkaisee alkioissa, ei määrä! Jos tämä nyt yhtään lohtua toisi. Tiedän nuo fiilikset punktion jälkeen, kun mulla on kolmesti tuo sama pettymys iskenyt. Mut toivotaan, että teidänkin kohdalla siellä hedelmöittyneiden joukossa olisi nyt ainakin se yksi, joka tuo vauvan kotiin. (y):love:
 
  • Tykkää
Reactions: Ankkalinna
Kiitos kaikille :love: jännittää ja on ihan pöllähtäny olo, ihan kun olis unessa.
Tää hoitokerta tuntu muutenkin menevän päin mäntyä, mulla oli ensimmäisestä pistopäivästä olo että rukkaset vaan naulaan, tuntu että päivät mateli ja keho oli ihan kypsä hormoneihin..sitten tuli flunssa ja olo ihan syvältä kun menin punktioon. Meillä oli aika 8.45 ja siellä oli niin ruuhkaa, että pääsin toimenpiteeseen vasta n 11.30 ja se odottelu otti niin aivoon..Punktiossa neula osu ohi ja lääkäri sai aika kovalla kädellä tyrehdyttää vuotoo, no siitä selvittiin mutta olin ihan varma ettei päästä siirtoon, no, sinnekin päästiin.
Pp3 lähtien mulla on ollu harva se päivä menkkajuilimisia, ainoana erona että ne menee välillä pois ja taas ne tulee takasin. Samoin pissalla saa ravata vähän väliä ja aina pissalla käynnin jälkeen tuntuu niinkun olis pissatulehdus ilman kirvelyä. Välillä huimaa ja se mikä on mulle uutta, niin toi syöminen, jos sen unohtaa, niin se olo mikä siitä seuraa on ihan syvältä..parin tunnin välein saa jotain puputtaa, mulla kulkeekin banaani mukana joka paikassa :) mutta olot on ilman tota syömistä ihan kun ennen menkkoja.

Nyt kaikille plussasäteitä miljoona :love:

Ja tosiaan alkioita ei tarvita kun yksi, siitä ei kannata stressata. Meillä ei saatu ekalla kerralla yhtään solua, toisella kertaa saatiin 3, mutta hedelmöitystä ei tapahtunut ja nyt saatiin 4, joista 3 hedelmöittyi, kaksi siirrettiin ja kolmas lopahti. Ei se määrä vaan laatu <3
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF
Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Deseo
#hoidoissa2012#toinen(eka tuoresiirrosta10/13)#selit.#1.ivf 1.pas
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
Elika # hoidoissa 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 2.ICSI/IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 1. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön #
1.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Magda78 # 01/2012 # toinen # alhainen amh # 1. IVF

Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Misericordia
: # hoidoissa 08/2013 # toinen # selittämätön # 2IVF/1.PAS
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/2.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
Rizu
# 1/2016 # toinen # selittämätön/kilpirauhasen vasta aineet # 1. IVF/2.PAS
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
Tupsuli # 1/2016 # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
JONPA77:
testipv. 26.2(testi) (2kpl 2pv siirretty 12.2)
Deseo:testipv.26.2(testi) (2pv siirretty 12.2)
Magda78:3.2 (siirretty 17.2)



Plussanneet 2015::love:

Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI (kkm)
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Mullakin oli kolmipäiväinen 8-soluinen alkio. En taida uskaltaa testata kuin ehkä aikaisintaan maanantaina... sen se lääkärikin sanoi että olisi ensimmäinen päivä jolloin voisi jo näkyä :) Toisaalta testasin edellisessä passissa pp11 nega ja pp13 nega ni nyt ajattelin jännätä loppuun asti.... ehkä ;) :D

Jonpalle ihan älyttömästi onnea ja seesteisiä odotuspäiviä:)
 
  • Tykkää
Reactions: JONPA77
Täysin sama meininki siis, Rizu, hauskaa! Miltä sulla tuntuu mahassa? Mä huomaan, että tosi tukala olo tulee, kun on pissahätä. Eli usein, koska juon yhä normaalia enemmän (siitä tuli tapa! on kyllä janokin). Kovasti varjelen mahaa, mikä on vaikeaa, kun sängyssä potkii aamuöisin kiivas nelivuotias... Mutta ei tee mieli esim. laskea pulkalla, tärinä tuntuu epämiellyttävältä. Mutta suurimman osan aikaa työpöydän äärellä ei tunnu yhtään miltään, ei ainakaan raskautuneelta.

MaiMei# 7/2014#toinen # ikä+AMH 0,5 # 1.IVF
 
PIRUNPELTO; Mikä sun tilanne on? Olit ilmeisesti maanantaina punktiossa, jos oikein muistan :) menikö kaikki hyvin ja oothan kunnossa? Mun silmiin ei oo osunut päivitystä sulta. Oon huolissani, anna kuulua itsestäsi! :D Mulla on nyt menossa pp6, välillä menkkamaisia oloja ja välillä öklöttää. Eli ihan varmasti se nyt onnistu! :D tarvii kyllä testailla ennen verikoetta, en halua töissä kuulla vastausta :p Ihana Jonpa, ihan mielettömästi onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja JONPA77

Yhteistyössä