IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tervetuloa uusille! Saitte todellakin vipinää keskusteluun :LOL:

Tsempit piinailijoille myös täältäkin! Vaikken itse piinailekaan, päivät tuntuu matelevan sinne 11. päivän tienoille, jolloin monilla on testipäivä :confused:

Kettu, kiitos tulkitsemisyrityksestä! Oon tullut samaan johtopäätökseen, että kohtu hylkii vaikka miten kortisonia käyttäisi. Viimeisimmän icsin jälkeen on ollut neljä siirtoa ja yksi kiinnittymisen yritys. Nyt odottelen vuotoa alkavaksi, jotta pääsee viimeiseen tämän icsin siirtoon. Toivottavasti viimeiseksi olisi jäänyt se oikea alkio :love:
 
Vilijonkalle: Juu minulla on luget siis 3+3, eli kolme aamulla ja kolme illalla, ja 100 mg on papanakoko. Ja juu tuo kolmen yhtäaikainen laittaminen on hieman hankalaa :giggle:

Mulla on muuten eräänä oireena myös se, että mun vasen nivunen on kipee/jumissa. En tiedä onko se ottanu vaikutteita siitä, kun mulla oli käytännössä kaikki rakkulat vasemmalla, ja vasenpuoli on ollut muutenkin kipeempi kuin oikea... Muutenkin tuntuu alavatsassa painetta enemmän vasemmalla kuin oikealla... Oikeesti tässä tulee vainoharhaiseksi :D:eek:

Onnea kovasti muillekin piinailijoille ja yrittäjille (y):love:
 
Mulla luget 2x2 ja koko 200mg per nappi.
Mulla toi kortisoni aloitettiin viikko ennen siirtoa ja annosta vähennettiin siirron jälkeen.
En muista enää mitä kukakin kirjoitti.. Pitää illalla lukea tarkemmin.

Täällä ei oireita muuta kuin eilen ja toissapäivänä tuikkiminen yhdessä tietyssä kohdassa ala vatsalla. Ja rinnat arat. Ei muuta. Outoa että olen jo näin pitkälle päässyt ilman vuotoa. Ja en tiedä milloin uskallan testata:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF/ICSI
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #2.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Grey83
#2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS
Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS
Kettu81 #?#?#?#2.IVF ? PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu #8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#?#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Kiisuli80 #2015#ensimmäinen#simppojen kulkuyhteys poikki#1.IVF/ICSI
Nempula #11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF

Piinailijat::whistle:

flow - testipäivä 8.11.
Vilijonkka - testipäivä 11.11.
Lottainen - testipäivä 11.11.
Kettu81 - testipäivä 11.11.
Kiisuli80 - testipäivä 12.11.



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF
Hipsunpöpsy 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti mandala, toivotaan tosiaan.

Flow mua niin jännittää sun puolesta. Hienosti olet malttanut, jos vielä et ole testannut.

Tää puhelimella kirjoittelu on välillä kyllä niin työlästä kun kaikkien nimimerkkien kohdalla vaihtaa sanoja. Eikä tää ole vieläkään tunnistanut lapsettomuussanastoa :X3:.

Täällä ei mitään mainittavia oireita! Mitä nyt sitten vois yrittää tulkita... sitä että kynsi lohkes äsken pahasti ja peukalon pää kipeä :ROFLMAO:. Mä luulen että olen tulossa hulluksi.
 
Yritän laittaa tuota tietoriviäni tässä... Meneeköhän oikein... :unsure:

Kiisuli80 # 2015 # ensimmäinen # simppojen kulkuyhteys poikki # 1. IVF/ICSI
Ja piinailen 12.11. saakka

Täytyy tunnustaa tässä, että näihin hoitoihin liittyy hirvittävä määrä lyhenteitä ja termejä, joita en ymmärrä :whistle: mutta kovasti yritän ja jokapäivä oppii uutta :)

Unikeskusteluun liityn sen verran, että Synarela sai aikaan sen että aloin näkemään TODELLA levottomia unia (niinä lyhyinä hetkinä kun nukun). On tullut seikkailtua vaikka missä ja tehtyä vaikka mitä :D:LOL::rolleyes: Mutta olen nähnyt myös unta, että synnytän (ja se ei muutan sattunut ollenkaan oli vaan semmonen nopea toimitus...) ja pari kertaa olen ollut unessani raskaana... toivottavasti on enneunia :love:
 
Tiedot lisätty. Ja Kiisuli heti vaan kysyt jos jokin mietityttää, täällä yleensä jollain aina tietoa.:) Ja oijoo, ei käy kateeks sun lugemäärät.:eek:

Hienoa pussipiru! Koska teillä siirto?

Flowlla ja Kiisulilla myös tunne erityisesti yhdessä kohtaa alavatsalla, aika jännä juttu. Toivottavasti meillä kaikilla se on merkki hyvästä.;)

Täällä aika mateleeeee...:poop:
 
Hehheee... :LOL: mun oli eilen illalla pakko tarkistaa toi luge annostus, kun täälä oli paljon puhetta siitä. Ja kyllä se on todellakin 3+3. Kauheen erikokoisia annoksia tuntuu olevan väellä, mistähän se mahtaa johtua...?

Lottanen onneks mie oon töissä, että päivät menee vähn nopeemmin, mutta ens viikko odotan kammoten kun mies lähtee viikoks työreissulle Hesaan ja jään yksistäni ajatusteni kanssa :eek: Mahtaa olla hitaita illat ens viikolla ennen testipäivää... :confused:
 
Tuli muuten mieleen tuosta, että samasta kohtaa tuntuu kipua/painetta tms. Pp2 mulla illalla tuikki sillai tylpästi yhdestä ja samasta kohtaa jonkin aikaa tuolta alaoikealta mahasta mitä en pitänyt minään silloin. Seuraavana päivänä oli pöksyissä just ne pari ruskeaa pistettä mitä olen ajatellut, että saattanut olla sitä kiinnittymisvuotoa mitä kyllä aina itse pitänyt vähän urbaanina legendana. Sitäkään en pitänyt minään ennen kuin nyt vasta alkanut miettimään sitä.

Mutta se harva kerta kun mulla jotain mahatuntemuksia on ollut (paitsi munasarjojen kohdan tuikkimista - keltarauhanen kai) niin ollut just tuolta alaoikealta. Ja sieltä kohtaa saanut myös dopplerilla äänet aina kuuluviin.
Joten mä kyllä näkisin hyvänä merkkinä jos samasta kohtaa tuntuu! (y)

Hurjasti plussatuuuuuuulia :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Onko jollain tietoa siitä, että vaikuttaako kohdun supistelu alkion kiinnittymiseen? Mä saan kauheita supistuksia jo pelkästään papa-kokeen jälkeen, voin vaan kuvitella mimmosta on siirron jälkeen :unsure:

Vai annetaanko siihen jotain estolääkitystä?
 
Ei hitsi.. nythänä mä vasta tajusin... Oon ihmetelly tässä kun monessa paikassa on puhuttu kohdun supistelusta, ja mie oon ihmetelly että mistä ihmeestä ne tietää että kohtu supistelee, että miltä se tuntuu... En oo ollenkaan tajunnu, että menkkakivut on niinkun kohdun supistelua... nyt kyllä hävettää :X3:

Mut siis mulla on tänään alkanu menkkakivun tyyliset kivut ja oon ollu koko päivän sata varma että no nyt ne sitten alkaa ja että ei onnistunut. Joka kerta kun meen vessaan niin hirvittää... Mut siis ilmeisesti tää voi olla merkki suuntaan kumpaan tahansa... jos oikein ymmärsin :confused: No täytyy edelleen vaan jatkaa toivomista :love:
 
Viimeinen pakkasukko kyydissä. Sulatuksessa 4-solusta katos yks mutta yön yli seurannassa oli jatkanut hyvin jakaantumista ja siirrettiin. Ekstroina alkiokuoren avaus, kortisonit, ja Gonapeptyl 3 pv. siirrosta. Lisäksi mies mukana UÄ/ruutua tuijottamassa hyvän onnen amulettina. S-hcg 15.11. Olo hyvä ja toiveikas. Lisäksi kävi ilmi, et miehen simppoja on pakkasessa vielä 2 olkea, kun ei ollenkaan tiedetty, oliko kaikki punktoidut käytetty tähän ekaan ICSIin.
 
Onnea kyytiläisestä Grey!

Lottainen mä aloitin testauksen pp5. Blastothan pitäisi kiinnittyä jos ei siirron iltana niin sitten 1-4 päivää siirrosta kuulemma (netistä opiskeltu, ei klinikan kertomaa). Sen perusteella aloin jo noin aikaisin. Ei vaan huvittanut pitkittää sitä mahdollista tulevaa negaa yhtään varsinkaan sen edellisen siirron kemiallisen takia.
 
Joo siis mullakin varmaan se hailuran haamun esiäiti näkyi vähän testiajan jälkeen pp5 koska tosiaan alkoi kaksosraskautena ja hCG alkoi nousta aika kovaan tahtiin.
Tsemppiä testailuun, kurkin kyllä tiukasti nyt täällä kun niin paljon piinailijoita!

Ovisliuskat on myös tosi käteviä jos aikaisin aloittaa testaamaan ;) Jos niitä löytyy siis.
 
Onnea matkaan taas uusillekkin kyytiläisen saaneille- ja tervetuloa uusille!

Mä ajattelin kans kysyä tuosta alkiokuoren avauksta tällä kertaa..katotaan mihin aikaa alotan kortisonit sitten tällä kertaa, tod näk aiemmin kun ennen vasta punktion jälkeen.

Mulla oli nega-hoidon /vuodon jälkeen yksi normikierto ja nyt siis kun menkat alkaa niin uusi hoito..
 
Mulla myös 5 ja 6 päiväsillä blastoilla näky eka merkki tummumisesta o-liuskoissa pp5. Viime kertasessa r-testiin "roskishaamua" noilla päivillä. Tässä nykysessä testasin r-testillä vasta pp7 jollonka jo selkee haamu testiajalla. Viime kertanen oli, kuten Mandalallakin, kaksosraskaus mutta hcg oli silti heikompi kun tässä toisessa. Ehkä se jo enteili sitä miten sit kävi (kkm rv8+)..

Eiks blastoks viljely aja samaa asiaa kun alkionkuoren avaus? Sillohan alkio on jo omia aikojaan tullu ulos kuoresta.

Melkoinen rypäs täältä nyt ensviikolla siirtymässä eteenpäin ;) hieno listaus noi parin viime kuun plussat kun aiempiin vertaa. Jospa siinä jatkoketjussa ois jotain taianomaista joka ikäänku imee väkeä pois täältä hoidoista..? :rolleyes:
 
Ei blastot vielä oo tulleet ulos mun käsittääkseni.
Lääkäri mulle selitti kun mun ainokainen blasto siirrettiin, et oli sinä aamuna mennyt vielä vähän eteenpäin ja siitä seuraava vaihe on sit vasta se kuoriutuminen..
 
Kääk täällä on paljon tekstiä etten pysy perässä

Blasto ei yleensä ehdi ulos kuoresta ennen siirtoa mutta joskus kyllä. Silloin se on ns hatching blastocyst. Mikäli hedelmöitys on tehty ICSIllä sanotaan, että se vastaa alkiokuoren avausta koska silloin siihen tehdään neulalla reikä. Sellainen tehdään itse alkiokuorenavauksessakin.

Peukkuja piinailijoulle ja testaajille! ! Kuulostaa ainakin lupaavalle Lottainen <3

Huomenna alkaa luget :rolleyes: Toivottavasti se ainokainen selviää ens vk pakkasesta. Tiistaina siirto :ninja:. Se on käsittääkseni sellanen kuorestaan ulos tullu 6.pv alkio.
 

Yhteistyössä