IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tervetuloa uudet! !

Ja Lottainen peukkuja aamun tikun kanssa!!

Äsh. Sain selville ettei se meidän alkio ole mikään kuorestaan tullu vaan vain laajentunut, vaikka pakastuspäivänä biologi sanoi muuta :confused: Biologi sanoi tänään, että tällä on heikommat % selvitä sulatuksesta. Raskaus% on matala. Hahhaa. Ai että oikein intoa puhkuen menen sinne siirtoon :mad::cry:
 
Mua rupes hämään sen verran se blastojen kuoriutumis-asia että lueskelin muutamalta sivulta...ilmeisesti useimmat tulee kuoresta 5. päivän aikana. Luulin tosin että laajentuminen vois tapahtua vasta kuoresta tulon jälkeen, mut vissiin sit päinvastoin? :0 Tälläsen sivun löysin missä tota oli selitetty, tosin ihan kaikkee en vältämättä ymmärtäny mut ehkä joku muu saa enemmän irti..
http://fertilitylabinsider.com/2010/11/embryo-stages-progression/
The blastocyst stage typically occurs on day 5 of culture and we would see hatching early on day five, especially if the zona was hatched earlier for embryo biopsy. Sometimes the blastocyst will not become expanded until day 6. Differences in culture medium or other features between programs may explain why some programs see full expansion and hatching on day 5 and others see this more on day 6. In our program, we expected to see most if not all the embryos in a patients group of embryos reach this stage on day 5.

ja tuolla oli kiintoisaa tutkimusta ivf-alkioista ja identtisiks jakautumisesta,
http://www.ivf.net/ivf/time-lapse-recordings-reveal-why-ivf-embryos-are-more-likely-to-develop-into-twins-researchers-belie-o2803.html
 
Teillä menee jo hermot mun piinailuun kun koko ajan täällä hyörin, mut liittyköhän tähän mun flunssaan vai tähän kun kohtu yrittää miettii pitäiskö alkion sisällään vai ei, mut siis ihan järjetön palelu!!
Toissailtana iski nukkumaanmennessä horkka ja kääriydyin peittoon. Eilen tuli jo iltapalan aikaan palelu ja nyt oon kerrospukeutunut, kaivautunut peiton alle ja silti ihan jäässä jo toista tuntia!:confused:
Toisaalta mietin et oispa tää, mut samalla pelottaa ihan hulluna et kehittelenkö oireita ja sit romahdan ja lujaa..:oops::alien:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tammis älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, taistele! Toivotaan että alkio selviää..

Voi lottainen niin samoja fiiliksiä täällä. Meinasin jo päivällä kirjoittaa että nyt tuli se tunne että plussa tulee, mutta en uskaltanut tulla kirjoittaa kun ajattelin sen jotenkin tuovan epäonnea. Kai huomenna on pakko antaa testin kertoa totuus, nyt jo sellaisissa pilvilinnoissa että mahdollisesti sattuu ja kovasti. Pelottaa!! Jos plussa niin sitten voin kertoa mistä päättelin, mutta jos ei niin varmaan pitää alkaa varaamaan aikaa joltain päätohtorilta, kun keksii niin vakuuttavia oireita :cautious:.
 
Minäki oon ihmetelly tuota kohdun supistelua et miltä se tuntuu, mut ilmeiseti nää mun tuntemukset on just sitä, aina lutinuksen laiton jälkeen tuntuu ja tänään on pitkin päivää tuntunu sitä..hmp

Lupaavilta kuulostavia oireita lottalainen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Tänään on yksi "nätti" nelisoluinen otettu kyytiin. :) Tänään on myös pakastettu kaksi alkiota ja 5 jäi jatkoviljelyyn. Hyvällä säkällä siis koko perhe pakkasessa. :D

Testipäivä on 17.11. mutta en mä siihen asti malta odotella. Joku mainitsi ovulaatiotestit varhaisessa testaamisessa. Miten ne siis toimivat tässä tarkoituksessa ja milloin voin testailla? :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Nempula ja Mandala
Voi vilijonkka!! Kuulostaa niin hyvältä!!
Mä en vielö heitä kirvestä kaivoon vaik ei vkl aikanakaan näkyis mitään. En suostu. Oirehdinta on sellaista, et luovun toivosta vasta kun testipäivä mennyt negana ja menkat valuu.
Niin kauan on toivoa!:D

Tai mä en kestä.:notworthy:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF/ICSI
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #2.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Grey83
#2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS
Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS
Kettu81 #?#?#?#2.IVF ? PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu #8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#?#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)
Kiisuli80 #2015#ensimmäinen#simppojen kulkuyhteys poikki#1.IVF/ICSI
Nempula #11/2015#ensimmäinen#steri#1.IVF
Tiituli #2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#1.IVF

Piinailijat::whistle:

flow - testipäivä 8.11.
Vilijonkka - testipäivä 11.11.
Lottainen - testipäivä 11.11.
Kettu81 - testipäivä 11.11.
Kiisuli80 - testipäivä 12.11.
Pussipiru - testipäivä 17.11.



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF
Hipsunpöpsy 1.IVF
Marraskuu 2015


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Viimeksi muokattu:
PC ovisliuskoilla oon testannu blastoilla (5 ja 6 pv) tummunutta viivaa pp5. 2 päiväsillä vois siis jotakin näkyä ehkä pp8? Myös jos kypsytyksessä on käytetty pregnyliä tms. hcg:tä, senkin poistumisaika kannattaa huomioida.
Toki jos o-liuskoista ei oo aiempaa kokemusta, ois hyvä jos vertailun vuoks ois se negakin jemmassa, niihinhän tulee aina jonkinlainen hailu viiva.

Teillä kellä supisteluja siirron jälkeen tai lugen takia, ootteko kokeillu magnesiumia? Mulla tuntui ainakin jossain määrin auttavan. Oon alottanu siirtopäivänä ja jatkanu ekaan testiin saakka, eli kun jotain pitäis jo näkyä. Viralliseen testipäivään sit jos viivaa alkanu näkyyn.
 
Tänään taas testattu, dpo11/pp6.
Hailuroiden esiäiti siellä taas testiajan jälkeen, minusta kuitenkin inasen parempi kuin eilen.
Pieni kuvotus kuitenkin antaisi toivoa. Muistelin miehelle aiemmin, että ainokaisesta kun plussasin niin sekin oli ns.testipäivänä vielä haalea vaikka olin tosi pahoinvoiva. Samoin kesän kemiallinen näkyi 2pv testipäivän jälkeen haaleana, toki sehän oli kemiallinen..
Mut että en oo vielä heittänyt kirvestä kaivoon.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Voi vilijonkka! En ymmärrä ollenkaan miksi pidät nyt jo peliä menetettynä? Sehän on suhteellisen harvinaista nähdä näillä päivillä yhtään mitään?
Samanlaista viivanpohjaa mulla on kuin sulla, onko mullakin siis peli menetetty?

Ei ne lääkärit ihan turhaan niitä testipäiviä määräile, siinä on joku pointtikin.;)
 
Ehkä vaan huono aamu, tällä hetkellä tuntuu etten kestä negaa mutta kyllä mä vielä toivon. Pelkään vaan niin kovasti...

Juu, kyllä mä tiedän että se voi vielä muuttua. Viimeksi sain pp10 jo selkeän haamuviivan, mutta sehän varmaan voi vaihdella.. kiitti lottainen tsempeistä :). Jännätään vielä yhdessä, jookosta??
 
Minäkin jännään, toivon parasta ja pidän peukkuja teille. Tiedän tuon pelon, odotuksen, pettymyksen ja toivon pilkahdukset.
Mulle tuli haamujen esiäiti pp10 ja hyvä viiva pp11 eli 8 päivää kiinnittymisestä (ainakin uskon tietäväni kiinnittymispäivän).
Tsemppiä!
 
Viljonkka kyllä mä tuosta sun kuvasta jotain viivan varjoa erotan eli en sanois negaksi ainakaan kuvan perusteella!!

Lottainen ne one stepit vahvistuu mun mielestä tosi hitaasti verrattuna esim PC liuskoihin. Ja siis näyttää paljo hailumpaa ku PC. Mä muistaakseni pp5 vai pp6 hain päivällä PC:n kun one step oli se esiäiti niin PC oli selvempi. Sittenhän siitä jäin koukkuun ett testasin joka päivä one step ja PC :ROFLMAO: että jos haluat varmistella onko mitään tapahtumassa niin käypäs nappaamassa PC mukaan ;)

Ja ovistestien käytöstä. Mulla ne liuskat on toooosi hailuja tai ihan täysin blanco kun mitään ei ole tapahtumassa. Mutta plussakierroissa ne on ollut sillai epäilyttävän selviä ne haamut, liian selviä siihen kierron vaiheeseen josta osannut epäillä että jotain olisi tapahtumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Huoh... tein aamulla testin, ei edes haamun esiäitiä... :unsure: Mies yritti kovasti sanoa, että kyllä siinä nyt sellainen ihan haalean haalea haamu vois olla, mutta mie en kyllä edes hyvällä tahdolla silmät sirrillä ja kieroon katsomalla saanut siihen haamua... :(

Mutta ei kai sitä vielä saa heittää toivoaan ihan kokonaan. Testipäivään on kuitenkin vielä viikon verran aikaa, että eipä se vielä välttämättä näy kotitestillä. Ja noi mun testit on jotain netistä ostettuja "varhaisen vaiheen" testejä. En muista nimeä. Että en tiedä kuinka luotettavia ne ovat. Ostin eilen apteekissa käydessä kyllä Clearbluenkin, jonka pitäis olla herkkä, mutta en uskaltanut vielä tehdä sitä... ehkä ensi viikolla...:unsure:

Tänään ollut siis vähän alakuloinen aamu...
 
Hei hei hei! Kuulkaas nyt tyttäret, siis Lottainen, Vilijonkka ja Kiisuli ( olikohan vielä muita). Teillähän on virallisiin testipäiviin vielä vaikka kuinka aikaa, joten mitään kirveitä heitellä mihinkään suuntaan vielä tässä vaiheessa. Piinaillaan nyt vaan ihan rauhassa... (y) Helppo homma, eikö?

Tosin itse ihan samalla asenteella jo tuota iltapäivän hedelmöitysuutista odottelen, että tuskin siellä maljalla ovat itsekseen osanneet hommaa hoitaa, kun alunperin oli suunnitelmissa osa icsata. Ja jos nyt onnistuvat hedelmöittymään, niin miten niistä nyt yksikään blastoksi asti ainakaan jaksaisi jakaantua. :notworthy: Niin monta epäonnistumisen mahdollisuutta ennen kuin pääsisi edes pinnailemaan...

Tiltuli#2014#ensimmäinen#selittämättömiä/ikä#1.IVF
 
Joo, kirvestä en vielä aatellut heittää kaivoon.

Muo kuvottaa aika paljon, miltei jopa oksettaa. Eli hyvä merkki. Mutta myös alkoi yhtäkkiä hyvin hailan haaleanpunainen vetinen vuoto.:eek: mitä ihmettä? Alkaako mulla menkat? Ihan siis kuin vetistä valkkaria mut siinä on kyllä selkeä sävy.:unsure:
 

Yhteistyössä