IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Vilijonkka, pessimistinen olo täälläkin. Tuntuu että tämä vie kaiken energian. Oireita ei havaittavissa (näin myös minulla aiemmin negoissa, joten toiveet eivät ole korkealla).

Lottaiselle parantumisia!

Mari, mulla on aloitettu kortisooni noin 5 päivää aiemmin, 4 päivää isommalla annoksella. Nyt se aloitettiiin 10 päivää aiemmin.

Epätoivoista yritystä, en osaa lukea noista mun papereista millä testillä ne vasta-aineet todettiin. Ymmärsin kuitenkin niin, että kohtu ikäänkuin hyökkäisi alkiota vastaan (epäilen, että niin se tekee kortisoonista huolimattao_O)

On tämä piinaavaa! Viimeyönä näin ekan kerran unta, että meillä on vauva:love:
 
Unista... mä näin viime yönä unta että otin silikonirinnat. Olin lääkärin vastaanotolla ja olin vienyt itse mukanani riittävän määrän silikonia (jotain kirkasta hyytelöä) ja lääkäri jakoi sen suurin piirtein kahtia. Kysyin että eikö se pitäisi punnita, muuta riitti että tasoitettiin ero mustikoilla ja valmista tuli :LOL:. Muistan kertoneen lääkärille että me ei voida saada lapsia ja sen vuoksi haluan isot tissit. Ja mulla jo ihan luonnostaan c-kuppi enkä todellakaan haaveile isommista tisseistä :ROFLMAO:. Tätä ei taideta laskea vauvauneksi :LOL: :X3:.
 
Mä näin piiiitkästä aikaa vauvaunen punktion jälkeen:
Siinä meille syntyi poika, meillä on siis ennestään miltei 7-vuotias tyttö.
Olin koko unen ihan häkeltynyt, että miten sieltä poika tuli, et miten mä osaan muka poikaa hoitaa.:ROFLMAO:
Vilijonkan uni on kyllä huippu, ahhahhaa!:LOL::p

piinatarkkailua: Itsellä aallottain paineen tunnetta alavatsalla, ei muuta.

Wawwi en osaa myöskään sanoa, mun muistaakseni mullakin oli ekassa ultrassa ainakin tuota 10-12 mm pienempiä rakkuloita, mullahan kasvoi isoilla lääkeannoksilla rakkulat hyvin hitaasti.

Niin mä oon yksityisellä, ei tullut siirron yhteydessä kysyttyä kuinka nopeasti uuden ivf:n voi aloittaa..pitääkö kropan nollaantua tästä hoidosta ensin..
 
Moi taas, hetki mennyt seuraillessa kun vaan odottaa ja odottaa... Paljon on piinailijoita -olisko joulukuulle joku piinaseuralainen myös?

Nimittäin 2.IVF suunnittelu perjantaina. Menkkoja tässä odottelen kivusta päätellen varsin pikaisella toimitusajalla. Todennäköisesti sisäiset endopesäkkeet jo vuotaa, kun vatsa on ihan tulessa ja turvotus kuin rv 20 vähintään. Jos joku kysyy, lyön ja kovaa. No, jotain hyötyä edes tästä iästä (35) -kukaan ei enää juuri kysele. Paitsi vanha kollega faceviestissä sunnuntaina -oon ollut niin maissa viime viikot tämän kanssa, että sain ihan totaalisen itkupotkuraivarikohtauksen siitä. Kaiken huipuksi hän on itse pitkän lapsettomuuspolun käynyt -noinko nopeesti se unohtuu?

Lottainen, noin fyysisesti pitää olla kaksi kiertoa välissä uuteen IVF:ään. Näin mulle sanottiin syyskuun epäonnistuneen jälkeen, tulevasta kierrosta siis mennään taas. Ja sitä negavuotoa ei lasketa.

Oliko täällä muita matalan AMH:n uhreja, mitäs mieltä olette pitkästä kaavasta..?
 
Jospa minäkin kantaisin korteni kekoon tähänkin ketjuun. Liityin tuonne syksyllä aloittaneisiin jo ja tämä tuntuisi myös sopivalta paikalta :) Tätä ketjua on mukava lukea, kun on rentoa meinikiä.

Ensin vähän taustaa....
Me kävimme reilu vuosi sitten ensikäynnillä TYKS:ssä, ja nopeasti todettiin että syy löytyy miehestä. Hänellä tuotanto pelaa, mutta jostain syystä yhtään siimahäntää ei kulkeudu sitten ulos asti :( Miehelleni tehtiin viime keväänä biopsia ja löytönä oli 12 olkea siimahäntiä, jotka olivat ilmeisesti ihan kohtuullisia laadultaan.

Ensimmäinen IVF/ICSI alkoi lokakuussa, ja viime viikolla olin TYKS:ssä tiistaina punktiossa ja perjantaina istutuksessa. Minulta löytyi 10 rakkulaa, joista saatiin 8 solua ja 6 hedelmöittyi. Mutta vain 1 ok laatuinen ja loput 5 vähän huonolaatuisempaa alkiota. Minulle istutettiin sitten se yksi, ja loput viisi laitettiin yhdessä pakkaseen.

Nyt tässä sitten piinailen 12.11. saakka, jolloin minulla on testeipäivä. Täällä näyttäisi olevan muitakin suunnilleen samalla aikataululla olevia. Toivottavasti tulee paljon plussia tuolloin (y)

On ollut myös kiinnostava lukea noita muiden oireita, kun itsellä on rinnat aivan tolkuttoman kipeät... Ollut jo viime viikosta alkaen. Alavatsan nipistelyt ja nipistelemättömyydet tuottavat päänvaivaa. Pitäisi varmaan olla ajattelematta liikaa..
 
Tervetuloa Kiisuli!:)
Hauskaa että sullakin noin sama aikataulu monen meistä kanssa.(y)
Alkoiko sulla jokin tukilääkitys?
Mulla nimittäin sekä se irrotuspiikki pregnyl että nyt käytössä oleva Lutinus aiheuttaa kovia tissikipuja, etenkin rintsikoiden pois ottaminen on tuskaa.
Heh, helpommin sanotty kuin tehty et ei pitäis ajatella liikaa. Miten näin isoa asiaa osais olla ajattelematta?:ROFLMAO: Ahhaha, itse siis en mitenkään pysty olemaan noteeraamatta joka ikistä tunnetta tai tuntemattomuutta koska tää on niin harras toive ja jyskyttää vahvana takaraivossa. Saispa joskus lääkäriltä joka sanoo et ota rennosti, jonku pakkoloman jossain etelän rannikolla, siinä pystyis ehkä rentoutuu samalla kun tutkailee kroppaansa.:p:LOL:
 
Tervetuloa Kiisuli!:)
Hauskaa että sullakin noin sama aikataulu monen meistä kanssa.(y)
Alkoiko sulla jokin tukilääkitys?
Mulla nimittäin sekä se irrotuspiikki pregnyl että nyt käytössä oleva Lutinus aiheuttaa kovia tissikipuja, etenkin rintsikoiden pois ottaminen on tuskaa.
Heh, helpommin sanotty kuin tehty et ei pitäis ajatella liikaa. Miten näin isoa asiaa osais olla ajattelematta?:ROFLMAO: Ahhaha, itse siis en mitenkään pysty olemaan noteeraamatta joka ikistä tunnetta tai tuntemattomuutta koska tää on niin harras toive ja jyskyttää vahvana takaraivossa. Saispa joskus lääkäriltä joka sanoo et ota rennosti, jonku pakkoloman jossain etelän rannikolla, siinä pystyis ehkä rentoutuu samalla kun tutkailee kroppaansa.:p:LOL:

Niin tosiaan nuo lääkkeet jäi kertomatta... :rolleyes:
Minä menin siis pitkällä kaavalla, eli ensin sumuttelin Synarelaa, ja sitten pistelin Gonalia. Ja irrotus Pregnylillä ja nyt sitten Lugesteroneja 3+3 päivässä. Ne vissiin tekee tuota nipistelyä ja rintojen arkuutta. Ja tosiaan rintsikoiden pois ottaminen on tuskaa. Totesin tuossa että nukkuminen sujuu paremmin kun on urheiluliivit päällä, kuin ilman. Saa edes vähän tukea ja turvaa pyörimiseen öisin :ROFLMAO:

Pakkoloma etelässä ei kuulosta ollenkaan huonolta idealta :p;)
 
Ahhahhaa! Täällä kans urheiluliivit käytössä!:ROFLMAO::LOL::D

Vitsi että aika matelee hitaasti. Mullakin oli olevinaan ohjelmantäyteinen viikko; mut hah meikä joutu taas saikulle ja pakkolepoon. Ei oo yhtään kivaa, minuutit kulkee etanavauhtia ja selailen täällä vähän väliö josko ois hetkeks ees asiasta kirjoteltu..:coffee:
 
Oireista... Pregnyl täräytti sellaiset tissikivut, etten osaa sanoa mikä lugen osuus asiassa oli. Se nimittäin loppui 2-3pv ennen vuodon alkua vaikka luget oli päällä. Ihan niinkuin normikierroissakin, jos tissikipu ylipäätään on tullut (ei oo muuten näkynyt hoidon jälkeisissä kierroissa ja kesällä jo oli hiljaista), sen loppuminen on kertonut et peli on menetetty. Ainakin mulla!
 
Pregnylin jälkeen tais mullakin alkaa nää tissikivut. Mulla on aina ollu niin, että noin kaks viikkoo ennen menkkoja on alkanu hirvee tissikipu ja sitten se on loppunu paria päivää ennenkun vuoto alkaa. Siks ensimmäisenä vedin johtopäätöksen, että mettään mentiin tässä hommassa :( mutta nyt olen saanut jo rauhoituttua ja jalat taas vähän lähemmäs maan pintaa. :D toivo elää (y)

Bridgen mainitsemaan väsymykseen en pysty ottamaan kantaa, koska olen Synarelan aloituksesta lähtien nukkunut ihan tolkuttoman huonosti, eikä uni ole vieläkään palannut normaaliksi. Väsymys on siis joka päiväinen seuralaiseni :sleep:

Tuntuupas vapauttavalta päästä hieman avautumaan ajatuksistaan ja lukemaan muiden ajatuksia asiasta. Kotona kyllä miehen kanssa jutellaan paljon asioita, mutta kaipaan samassa tilanteessa olevien naisten ajatuksia... Siksi tämä on ihana paikka :)
 
Mullakin pregnyl teki pahimmat kivut, tänään onkin 10pv sen pistämisestä ja sen huomaa siinä että voin koskettaa nännejäni ilman irvistyksiä.:LOL: Jomottaa kyllä, mutta ei läheskään niin kovin.

Mäkin miehelle näitä tunteita ja tuntemuksiani latelen, vastauksina lähinnä:" aijaa, vai niin, aha, joo, ei auta ku ootella, joo varmaan.":cautious::ROFLMAO:
 
Mulla on 9 pv Pregnylistä, eikä ainakaan vielä tunnu helpottamisen merkkejä :unsure: mutta kai se taas siitä helpottaa... tavalla tai toisella...

Me saadaan ihan hyviä keskusteluja välillä aikaan miehen kanssa, kun sillä on keväältä se kivesbiopsia takana, niin sillä oli aika inhottavat tuskat herkässä paikassa sillon kanssa :D:ROFLMAO: ... ai kauhee ei saa nauraa... :oops::rolleyes:

Mulla on viä semmonen mies, että kun sille puhuu jotain niin se googlettaa hyvin herkästi kaikkee :geek: ja lukee sitten hirveesti netistä ja sitten huolestuttaa itsensä ihan tolkuttomasti.. Että ei sille voi aina ihan kaikkee purkaakaan, reppana huolestuis vaan turhasta.. Että voitte vaan kuvitella mitä kaikkee se on löytänyt kun oon valittanu rintojen arkuutta ja alavatsan nipistelyä :rolleyes:
 
Nyt on simpat analyysiin toimitettu ja torstaina saadaan tulokset. Me haettiin Terveystalo-rahoitus tälle projektille ja nyt tuli pienenä yllärinä, että sillä ei pystykkään maksamaan lääkkeitä, eli piikkeihin pitää rahat kaapia sitten lähes tyhjästä yhtäkkiä :( No onhan tässä pari viikkoa aikaa vielä ekaan piikkiin o_O
 
Onko se Terveystalo-rahoitus sama kuin tuolla mis mä oon Dextralla, eli vähän niin kuin luotto mitä maksaa sit osissa pois?
Joo, valitettavasti siihen kuuluu meillä ainakin ihan vaan ne klinikan omat maksut. Toivottavasti pystytte esim visalla maksaa tai hakee pankista pienen lainan tai jotain?
Lääkekattoon asti plus jonkun verran yli meni meillä yhteen ivf-kiertoon pelkkiin lääkkeisiin, kaikki lääkkeet kun ei oo kelakorvattavia. About 700-750e meillä tais mennä. Järkkyjä summia isojen klinikkamaksujen päälle.:confused::unsure:

Jee grey!! Mihin aikaan teillä on siirto? Täällä peukut pystyssä ja varpaat ristissä että tuo melkein-Usain sinnittelisi voittajana maaliin!:love:
 
No nyt ei ole hiljaista...

Tervetuloa kiisuli80, kylläpä meitä on monta lähes samoilla päivillä. Siis meneekö sulla luget 3+3? Minkä vahvuisia? Onneksi itse joudun vaan yhen kerrallaan laittamaan vaikkakin kolme kertaa.

grey83 Jess, hieno homma. Toivottavasti pääsette nyt siirtoon ja kaikki menis hyvin.

Tisseistä (ja ne ei ole ne unen silikonit :LOL:).. Mulla ei ole tullut kipeäksi oikeastaan kun viime kerralla jotain viikon plussan jälkeen. Ja olikin vielä aika pitkään km:n toteamisen jälkeen. Mutta mulla ei luget ole vaikuttanu eikä muistaakseni pregnylikään (tosin viimeisestä jo yli puoli vuotta aikaa, niin ei voi muistaa :eek:).

On se jännä miten näillä piinapäivillä tulee niin tietoiseksi alavatsan tuntemuksista. Siis on jos jonkinmoista nippailua, mitä varmaan on normaalistikin mutta kun kaikkea tulkitsee nyt suuntaan tai toiseen.
Viimeksi mulle tuli näillä päivillä päänahkaan finni ja nyt ei, eli peli menetetty. Toisaalta tänään saattoi etoa, jos oikein kovin mietti eli onnistui.
Joopa joo, pitäiskö hankkia vaikka ihan elämä :ROFLMAO:???
 
Tunnistan Vilijonkka!:ROFLMAO:
Tänään ollut järjetön himo smetanaan ja suolakurkkuihin, senhän on pakko liittyä siihen paineentunteeseen joka sijoittuu pääosin kohtuni oikealle puolelle eikä yhtään liity siihen että mulla on järjetön flunssa eli ei hyvää makuaistia ja kaipaisin siksi vahvoja makuja..:LOL::p:rolleyes:

Kylläpä nuo luge-annokset vaihtelee. Itsellä siis Lutinus ja aamuin ja illoin tyrkkään yhden 100mg möllykän looraani.:alien:
 
Juu justiin semmonen samanlainen systeemi. Veronpalautukset on tulossa enskuussa, mutta se ei tähän hätään auta :confused:
Täytyy varmaan koittaa miehen korttiin nostaa luottorajaa... mä en saa enää korotusta kun olen työttömänä. Ärsyttää kaiken muun stressin lisäksi murehtia nyt sit tämmöstä.
 
Tuli vissiin jännäiltyä tätä siirtoa ku oli huonosti nukuttu yö, tosin enemmän pelkäsin sitä et soitetaan ei tästä tuu mitään kaikki kuolee sulatuksessa..
Mutta joo kyllä sieltä hyvin oli onneksi selvinny yksi. Ensimmäinen ei ollu selvinny mutta sen jälkeen oli sulatettu toinen ilmeisesti tänään nii se oli kuulemma hyvännäkönen 4 solunen..
Testipäivästä sanottiin että aikasintaan 10 päivän päästä joten eiköhän tuo testi tule tehtyä sillon 13. päivä :D
Siirto oli niin nopea toimenpide ettei sitä vielä edes tajua et se on tehty, mutta eiköhän nämä piinapäivät muutu pian nimensä veroisiksi :rolleyes:
Täälläkin lutinus aiheuttaa sitä et rinnat ihan arkoina tai vähän vaihtelee välillä ei tunnu mitään ja välillä kauheen kipeet ja alavatsa on kans heti lutinuksen laiton jälkeen arka tai sellanen oudon tuntunen :D
 
Onpas tänne tullut paljon juttua sitten viime visiitin On mukava lukea erityisesti piinailijoiden oirelistaa, niin tietää sitten mitä oireita toivoa.. Ja on tänne mukavampi avautua oireistaan kun meilläkin kotona se vastaus on "aha", melkein kaikkeen Täällä ei tapahdu vielä mitään, ens maanantaina ois kp12 ja ultralla pitää kattoo tuleeko ovista ja että pääseekö passia tekemään tähän kiertoon.
 
kiia jee! Onnea siirrosta ja tervetuloa piinapenkille.:D:love:

Piti vielä kysellä, et voiko siirretty blasto yrittää sukeltaa siihen tukossa olevaan munatorveen..?
Mietin kun nyt toka ilta, et oikean puolen alavatsalla iltaa kohden voimistuu ns.paine. Niin et pidän housuja, löysiä, lonkan päällä että ei paina alavatsaa koska siihen kohtaan sattuu paljon enemmän jos housut tai mikä vaan siihen painaa..:confused:
Pelottaa jo et nyt siellä jotain muuta vialla, en oo mistään kvg:sta löytänyt mitään vastaavia juttuja. Siis et vain täsmästi yhteen kohtaan sattuisi.:unsure:
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja muuten vaan tuskailijoille!

Minulla on vaihteeksi toiveikas olo tämän projektin suhteen.:DToinen punktio nyt takana, ja saalis huomattavasti parempi. 15 munasolua, viime kerralla vain kuusi, joista kaksi kypsää. Gonal-F:ää meni tällä kertaa 200 yksikköä 125 sijaan.

Olettaisin että nämä uusimmat munasolut ovat kelvollisia, kun ei niistä mitään puhelua ole tullut, niin kuin viimeksi? Punktion jälkeen lääkäri sanoi niiden olevan harvinaisen tasakokoisia, joten toivo elää. :)

Mies joutui biopsiaan annettuaan kaksi lähes nollanäytettä, mutta nytpä ne siittiöt sitten löytyivät. Ovat jumissa jossain rakkulassa, ja siellä niitä olikin sitten paljon! Toivottavasti tukoksen saa korjattua, niin voitaisiin tulevaisuudessa jatkaa luomusti.
 

Yhteistyössä