IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos Mari32 ! Hitaasti mataa aika. Kortisoni menossa nyt toista päivää, ja olen huomaavinani hiukan enemmän ahdistuneisuutta ja sydämentykytyksiä kuin aikaisemmin, mutta ellei nuo ole psykosomaattisia oireita niin en tiedä mitkä ovat :LOL:

Hipsunpöpsy onneksi olkoon, toivotaan että pääsen perään jo ensi kierrosta.

Täytyy kyllä tunnustaa, et varasin meille valmiiksi seuraavan kierron pp11 ( s-hcg testipäivälle ) iltapäiväksi jo uuden hoitoneuvottelun jos ei tärppää ja tarvii lähteä uuteen stimulaatioon. Kaikki kierrot vaan käyttöön, tämä koko prosessi vaikuttaa elämään niin paljon, eikä vähiten myöskään työhön, jota tämä jatkuva " poissaolevuus" niin henkisesti kuin fyysisestikin siirto- ym. muiden kontrollipäivien muodossa vaikeuttaa merkittävästi.

Kunpa vain alkio selviäisi: varmistin vielä klinikasta, ettei alkio lähdön päälle ole poikennut mitenkään muista sulatetuista, eikä sitä ole sulatettu aiemmin, joten pitäisi olla n. 80% sauma onnistuneeseen siirtoon.

Gynekologi puhui viimeksi myös stressin merkityksestä, ja kehoitti ottamaan mahdollisuuksien mukaan omaa aikaa siirron jälkeen. Siihen ei taida olla mahdollisuuksia, mutta yritän ottaa mahdollisimman lunkisti.
 
Itsekin mieluummin keskustelen täällä avoimessa, koska ainakin itse koin silloin hoitoja aloittaessa hyväksi lukea muiden ajatuksia. Josko joku saa mun panikoinnista, toivottomuudesta ja ehkä joskus positiivisistakin asioista jotain irti, niin hyvä juttu. Ja jos joku sattuis tunnistamaan, niin ei se olisi maailmanloppu. En ole hoidoista avoimesti puhunut kuin parille, muta ehkä muutkin aavistaa.

Teki muuten eilen mieli toivottaa klinikalla seuraavalle onnea siirtoon ja halata. Nyt tiesi mihin kukin oli menossa, kun remontista johtuen ainoastaan PAS-siirrot tehdään vanhassa paikassa. Siinä meitä kolme naista odotteli, eikä kukaan uskaltanut sanoa mitään. Harmi juttu... :(

Ja ehdottomasti plussat pitää infota täällä ja oikeastaan vielä pitää käydä myöhemmin neuvomassa/antamassa vinkkejä. Ja nyt on onneksi oma ketju plussanneille, kun elokuussa sitä ei vielä ollut ja 'oksensin' tänne sen kaiken pahanolon, kun oma raskaus ei edennyt kuin hetken hyvin.

Tämä ketju välillä vähän hiljenee, kun osa porukasta plussaa mutta kyllä aina valitettavasti tulee uusia.

hipsulle isot onnittelut :love:. Nyt toiseen ketjuun.

pupuskalle hieno saalis, tehän viette koko klinikan pakkasen. Mä valitettavasti tein sinne kyllä just tilaa vähän reiluummin. Nyt vaan rauhassa ja toipumisia. Kroppa kuntoon tulevaa siirtoa ajatellen.

lottainen mä olen päiväsaikaan 'hiljainen', kun inhoan puhelimella kirjottamista ja työkoneelta en tänne kirjaudu... :oops:
En mä näistä kivuista tiedä, voi olla kyllä jotain ihan muutakin, mutta kun oikeastaan lääkitys ainut mikä on muuttunut. Ehkä flunssa tai joku yrittää iskeä ja oireilee vain kipuina.

Tajusin just, että jos nyt onnistuisi niin voisi miehen yllättää isänpäivänä odotetulla uutisella. Tosin ei se kyllä varmaan usko että tästä mitään tulee ennen kuin lapsi olis ulkona. Jotenkin aina niin jalat maassa... voi kun osais itsekin olla. Eilen heitin kirveen kaivoon ja tänään jo isäinpäiväplussaa odottelen :ROFLMAO:.. naisen logiikka :alien:
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Vilijonkka mihin se naistenpoli on muuttanut? Jos vanhassa paikassa tehdään vaan siirrot niin mun Varhaisultra on varmaan jossain muualla. Mä en vieläkään pysty uskoa sitä et raskaana oon testit näyttää vahvaa plussaa samanlainen viiva kuin kontrolliviiva ja maanantaina sain digi testiin raskaana 2-3.. oireena vielä väsymys ja tissikipu..
 
hannuliini Se on siellä kuudennessa kerroksessa nyt remontin ajan, ihan selkeät opasteet että löydät kyllä perille :). Tosi ihanaa kuulla, että olet jo noin pitkällä. Toivottavasti kaikki mene hyvin. Käyn tuolla toisessa ketjussa kurkkimassa sunkin (ja monen muun) kuulumisia.
 
Suunnittelukäynti tehty. Itkuhan se meinasi tulla, kun kuuli että vasta maaliskuussa pääsee yrittämään. :cry: ja inssien aloituksesta tähän päivään paino pompsahtanu lähes 10kg eli vielä laihikselle ennen hoitojen alotusta. Tuntuu jo ihan tarpeeksi vaikealta tietää, kuin vaikeaa laihduttaminen pco:n takia on. Melkein tekis mieli kinuta uus Metu -resepti käyttöön, jos siitä ois nyt apua.

Olisin niin mielelläni päässy vuoden vaihteesta jo yrittämään, mutta ei. Miten te olette käyttäneet hyödyksi tämän jonossaoloajan? Tai miten teillä on järki pysynyt kasassa?
 
Reuna.. äkkiä se aika loppujen lopuksi menee :) pistät nyt päälle jonku uuden harrastuksen tai liityt vaikka nettivalmennukseen, otat kaiken hyödyn irtl ajasta jos sun tarvii painoo pudottaa :) ainakin syy on maailman motivoivin! Tsemppiä!

Hannuliinille tsemppiä sinne odotteluun kans!

Lotainen ja Grey ja kaikki siirtoa odottelevat myös peukkuja! !

Viljonkka toivottavasti tulis isänpäiväylläri <3

Jooo.. tosta stressittömyydestä. Mä taas olen sitä koulukuntaa että mahdollisimman normaali tai miellään mahdollisimman kova "kiire" siirron jälkeen sopii mulle paremmin kuin se että istuisin kotona kaivamassa nenää. Mikään "lomailu" siirron jälkeen ei missään nimessä oo mulle se stressittömin ellei kyse olis jostain hellelomasta tropiikissa :geek:. Esim nyt negassa sattui just syysloma ja pyörin ja googlasin puhelin kädessä 24/7 kaikkea oloja ja oiretta ja ehdin surra ja kytätä joka hemmetin nippailun ja nippailettomuuden. Tuntui että tulee hulluksi kun ei ollu niitä oloja ja masensi ja pää levisi kun oli ihan varma ettei onnistu. Kuljin kusitikut kourassa ja yritin toivoa että se viiva tipahtaa tyhjästä. Nyt jos päästään siirtoon nii onneks on niin hullun hektistä hyvällä tavalla että ehkä ehtii unohtaa koko asian :D EHKÄ.

Joo en mä osaa siirtyä minnekään täältä palstalta :ROFLMAO:
 
Mä odottelen menkkoja alkavaksi, osaako joku sanoa, kuinka kauan siihen menee punktion jälkeen? Sitten Terolut-kuuri ja päästään tekemään seuraavasta kierrosta päästään hormonikierrolla tekemään PASia. Pyysin reseptit tätä varten jo kontrollikäynnillä, vaikka ehkä osuu vasta ensi vuodelle. Mulla on lääkekatto täynnä, niin ajattelin hyödyntää sen :) Kaikki eivät taida olla korvauksen piirissä, mutta ne estrogeenilaastarit kai ainakin?!

Mä en tiedä viljelläänkö alkioita tyksissä sulastuksen jälkeen, joku viisaampi tais kertoa, että päivä viljellään... Oliko niin?

Hipsunpöpsy ja Hannuliini, hurjasti onnea! Toivottavasti me muut tullaan perässä :)

Lottaiselle tsemppiä huomiseen, eikö huomenna ollut siirtopäivä? Mikä päivä olikaan Grey83:lla?

Piti vielä kysyä Vilijonkalta ja Hannuliinilta, että onko teillä ollut tyksissä aina eri lääkäri? Mua jotenkin on rassannut se, että tutustutaan joka kerralla uuteen lääkäriin ja tuntuu, että pikaisesti lukee ruudulta tilanteen. Mulla on ollut viime kerrat nyt Varpu Jokimaa ja on jotenkin ollut niin mukava mennä tutulle lääkärille, joka muistaa jo minut. Tiedättekö voiko lääkärivalintaan jotenkin vaikuttaa? Luulis, että olis tehokkaampaa, että olis aina sama lääkäri. Ymmärrän toki, että se voi olla hankala järjestää.
 
Niillä vaihtuva systeemi välillä voi olla muutamaan kertaan sama lääkäri, mut mulla välillä ollut joka kerta eri lääkäri. Siellä on kolme eri lääkäriä joista kahdesta pidän ja siitä yhdestä en niinkään paljon pidä se riippuu et kohtaako kemiat jne..
 
Minusta myös tämä avoinketju on kivempi, sillä uskon että tuolla taustalla on monia jotka kamppailee saman asian kanssa kun me, mutta eivät välttämättä uskaltaudu palstalle mukaan. Pelkästään muiden kokemusten lukeminen auttaa jo omaan pelkoon ja selventää omia ajatuksia. Luulisin siis että palstasta on apua huomattavasti useammalle kuin mitä täällä meitä kirjoittajia on.
Onnea plussanneille!
Itse täällä myös odotellaan vuodon alkamista. Vielä ei ainakaan ole mitään merkejä siihen suuntaankaan.
 
Tsau! Täällä yritetään pysyä kasassa, huomenna olis siirto, jos joku blasto on sinne selvinnyt. Jännitän ihan hulluna, odotan huonoja uutisia paljon enemmän kuin siirtoa. Siis kun kaikki on muutenkin mennyt tässä vaikeimman kautta.:unsure:

Grey tosiaan, koska sun siirto on?

Kyllä mäkin jotenkin tykkään tästä palstasta, joku ulkopuolinen seuraaja voi tulla kertomaan oman kokemuksensa johonkin täällä askarruttavaan asiaan ja kuten joku muukin mainitsi, niin olen kyllä pahimmilla hetkilläni saanut apua kun googlatessa on toisten kaksplus-keskustelu tullut vastaan. Eikä muo haittaa tunnistaminenkaan.

Hannuliinilla hykerryttävää ja jännää aikaa, tuu sit kertoo kurkkasiko ultrassa kaksoset.:love:

Pupuska sai ihanan paljon pakastettavaa, onnea!:love:

Reunalle tsemppiä odotteluun, ei oo helppoa.

En muista keille kaikille piti kommentoida, hipsunpöpsyllä oli ainakin iahanat arvot ja Vilijonkalta oottelen mahdollisia oireita :geek::love:
 
Tervetuloa joukkoon Elika Itse olen kanssa tykännyt tästä palstasta juuri tällaisena. Itsekin olen seurannut tätä monta kuukautta ja elänyt mukana vaikka vasta uskaltauduin mukaan. Ja Jee, menkat alkoi! Eli parin kolmen viikon päästä toivottavasti pääsen siirtoon. Kerrankin olin iloinen kun menkat alkoi..
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Tsemppiä siirtoon menijöille!!

Virvatulia peukut kiertoon!!

On: kävin ultrassa. Limis oli viimein n.7mm ja hyvä kolmikerroksinen. Nyt odotan lääkärin soittoa pitääkö odotella ens viikko vielä ja käydä jossain uusintaultrassa.

Jännä muuten kun olen tässä matkan varrella käynyt yhdellä samalla lapsettomuuslääkärillä joka ottaa vastaan normaaliyksityisellä asemalla sekä lapsettomuusklinikalla. Hintaero ultran kans on monta kymppiä kun klinikan sanassa sanotaan lapsettomuus. Ja lisäks tuolla normaalipuolella ehtii jutella melkein tunnin samaan rahaan kun klinikalla käynti on vartti ja pihalle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Tammityttö oletteko päätyneet mihinkään tiettyyn lääkesettiin? Limis ainakin kuulostaa hyvältä!

Meidän lapsettomuusklinikalla ar-ultrakin maksaa 163eur, tiiä sitten oiskohan se näin kallis ihan esim perus Diacorissa. Onneksi varsinaisilla käynneillä ei kyllä lääkärit yhtään hoputtanut pihalle, korkeintaan jäi sinne aina jopa suustaan kiinni :D

Lottaisen alkioita jännäilen täällä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Seurailen nyt tätä ja tuota syksyllä hoidot aloittavien ketjua. Esittelen sit meidän tapauksen myös tässä ketjussa. Eilen oli ensikäynti Fertinovalla, käytiin hoitosuunnitelma (IVF) läpi ja otettiin verikokeet. Mies vie simppanäytteen ensviikolla. Marraskuun puolivälin jälkeen pitäis alkaa menkkojen ja sitämyöten eka pistos :) Jouluna jo tiedetään siis, onko onnistunut vai ei.
 
Grey mikä kp sulla tulee siirto?

Nempula tsemppiä hoitoon!

Mandala. Ihan sama estradot menossa. Lääkäri soitti ja sanoi että ensi pe luget ja siitä keskiviikkona siirto. Varmaan ihan ok?

Ja siis joo! Juuri näin. Tuolla normi yksityisellä maksoi ultrineen ja toimistokuluineen 89e :eek::D sen sijaan ku klikikalla sen n.150e
 
Kiitos Mandala :love:
Mulla ei tuu ovista kun mulla on noi hormoni laastarit. Oma vakigyne sanoi (kävin tiistaina juttelemassa ) että ei luota mun ovikseen kun luteaali on usein niin lyhyt. Ja hänen mielestään mulle letroista ei välttämättä ole apua koska fsh on vähän jo koholla ja hyvin laihoilla se ei muutenkaan usein toimi. Eli nyt vaan läiskitään laastaria ja kp16 aloitan luget ja siitä siirto kp21 siirto. Puh..ei niinku mitään mielenkiintoa jos suoraan sanotaan(n)
 
Lottainen vielä en ole onneksi oireita seuraillut. Toisaalta mulla on kyllä kaikissa negakierroissa ollut enemmän oireita kun viimeksi kun oikeasti plussasin. Sen vuoksi en aluksi meinannut uskoa plussaa todeksi. Että se siitä kropan tuntemisesta. Kovasti tsemppiä huomiseen :love:

Pupuska Mulla tais alkaa menkat 5-6 päivän päästä punktiosta ja samoin sain primolutin, jolla käynnistin sitten seuraavat menkat. Hyvä pakkastulos, hienoa. Mulla on nyt reilun kahden vuoden aikana ollut varmaan 8-9 eri lääkäriä. Viime aikoina olen tainnut 4 eri lääkärin luona käydä eli niin se valitettavasti menee. Maanantain ultran teki eri lääkäri ja siirron tuo sinun sanomasi lääkäri eli siinäkin viikon aikana vaihtui. Toisaalta en ole kokenut mitään suurempaa 'sidettä' lääkäreihin, lähinnä kuuntelen ja odotan, että hommat hoituu. Jotenkaan en osaa odottaa sympatiaa tai vastaavaa, vaikea selittää. Luulen, että ne luulee klinikalla että olen kylmä ja laskelmoiva..

greylle piti sanoa jotain, mutta unohdin jo.. Pian sullakin jo siirto häämöttää, toivottavasti kaikki menis hyvin.

En tiedä kokeeko joku muu tämän vastaamisen hankalaksi vai onko mulla alkava alzheimer?? Aina unohdan, että mitä piti kennellekin vastata.

ON: unohdin kokonaan soittaa, että selvisköhän alkio vielä pakkaseen. No josko maanantaina muistais. Ja mulla on ongelmia muistaa laittaa päivällä lugea, aina meinaa unohtua. Selvä muistisairaus :unsure: tai sitten vaan sekoilen muuten...

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille. Mä 'joutusin' jättää halloweenpippalot väliin, kun kukaan ei kuitenkaan olisi uskonut mun lääkekuuriselitystä.
 
minä en ainakaan muista ikinä mitään mitä mietin vastaavani ja nykyään en juuri kirjoittelekkaan oikein mitään vaikka haluttais..Pitäs varmaan ottaa paperi ja kynä esille ja alkaa tutustumaan teihin ku tuntuu että on ihan pihalla missä tilanteessa kukin oli :rolleyes:

Mullaki muuten tuli vuoto muutaman päivän päästä punktiosta oisko ollu 5pv en muista enää sitäkään:D
Huomenna alkaa lutinus..Mikshän keltarauhasvalmisteet ei voi kuulua kela korvaukseen piiriin, kalliiksihan tuoki tulee jos 10 raskausviikolle asti pitää käyttää, varsinki jos ensin monta siirtoa pitää tehä..
 

Yhteistyössä