IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mari kyllä blastoiksi on tarkoitus viljellä. Saas nähdä nukunko ensi yönä kun jännään jaksaako hedelmöittyneet jakaantua..

Vatsa on vielä kipuillut, etenkin jos seison yli viisi minuuttia. Mutta levätessä ei enää niin pahasti, kyllä tää tästä siis.(y)

Jee kiiansiirto lähellä!:)

Toivotaan grey että huurutyyppi jaksais sulatuksen läpi!
 
Lottainen mulla tuli niin tuoresiirrossa kuin pas siirrossa lutinuksesta hirveitä vatsa kipuja. Yritin aina sanoa siitä mut ei uskottu. Lugesta ei saamaa.
Grey mulla myös ekaa kertaa kortisoni ja lääkäri varoitteli unettomuudesta mutta ei mulla oo vaikuttanut mitenkään. Nukun ehkä jopa paremmin(y)
Tsempit siirtoon!
Ja Tsempit pupuskan ja lottaisen alkiolle :love:
 
Kyllä mäkin joudun vähän nyt lutinustakin syyttämään; n.tunti aamu- ja iltalaiton jälkeen kivut olleet selkeästi kovemmat. Kumma.
Mites muuten, onko kaikilta tullut vuotoa punktion jälkeen? Multa ei yhtään mitään. Yllätyin.
 
Moikka! Täällä seuraanne ilmottautuisi vielä yksi samaa piinaa teidän kanssa elävä. Olen taustalta teitä seuraillut jo useamman kuukauden ajan, mutta nyt vasta rohkenin itsekkin mukaan kirjoittelemaan. Tietoja meistä: minä 31-vuotias ja mies hieman vanhempi. Yritystä takana syksystä 2012. Kolme inssiä tehty tuloksettomina ja lapsettomuuden syy tuntematon. Hoidoissa ollaan julkisella ja maanantaina oli ensimmäinen IVF-Punktio, josta soluja saatiin 13kpl, näistä ei kuitenkaan yksikään hedelmöittynyt :(. Nyt yritetään toipua järkytyksestä ja odotellaan vuodon alkua. Osaako kukaan kertoa kuinka nopeasti vuodon pitäisi alkaa?
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
Tervetuloa Elika, otan osaa shokkiuutisesta.:cry:
Kuulostaa rankalta. Itse olen jo hajalla kun kävi niin suuri kato, en osaa kuvitella miltä tuntuu kun yksikään ei lähde hedelmöittymään. Halaus.
Oliko teillä jo puhetta miten jatkatte kun vuoto alkaa?
 
Kiitos kanssaelämisestä. Tää ei kyllä oo millään tavalla kivaa, eikä reilua niin kuin tiedätte. :cry:
Munasolut ja sperma oli hyviä. Niissä ei pitänyt olla mitään vikaa ja siksi hedelmöitys tehtiin maljalla. Mitään syytä miksi solut ei hedelmöittynyt ei meille osattu sanoa. Jatkosuunnitelmia on sen verran että nyt odotellaan tämä vuoto ja sen jälkeen kaksi seuraavaa normaalia kiertoa, jonka jälkeen ICSI. Tuntuu vaan että tuonne on ikuisuus. Odottavan aika on aina pitkä.
 
Mulla jatkuukin saikku loppuviikon. Vatsa turposi tänään ihan mielettömästi, eikä laske. Pystyssä ei oikein voi olla, etenkin pienetkin tärähtelyt sattuu munasarjoihin, vähän lämpöäkin. Turvotus sattuu, kuin olis viimeisillään raskaana. Lääkäri käski seuraamaan painoa, juomaan paljon ja lepäämään sitäkin enemmän.

:cautious:
 
Elika tervetuloa. Ihan hirveä tuo tilanne, varmasti kestää tovi toipua, varsinkin kun ei mitään ennakkotietoa asiasta. Toivottavasti kuitenkin jokin ratkaisu tilanteeseen löytyy seuraavalla kerralla.

mari muistelinkin, että sulla oli hyviä kokemuksia noista kakspäiväisistä. Luot vähän toivoa tähän epätoivoiseen tilanteeseen.

Lottaiselle kärsivällisyyttä, toivottavasti menee itsellään ohi ja pääsette suunnitellusti siirtoon lauantaina.

pupuska Onpa outoa, että miten samoilla luvuilla mennään. Mulla tais olla 22 vai 24 munasolua (folleja yli 60) ja 15 hedelmöittyi > lopputuloksena 8 alkiota pakkaseen. Toivotaan, että teidän alkioista joku/jotkut tuottaisi sen toivotun tuloksen.

ON: Tänään heti alkuun klinikalla kerrottiin ns. huonot uutiset. Yhden oljen molemmat alkiot kuolleet sulatuksessa. Otettiin käyttöön toinen olki, josta siirrettiin yksi 8-soluinen hyvännäköinen yksilö. Eivät siirtäneet kahta, kun kuulemma tutkimustan mukaan ei kannata siirtä eri tasoisia alkioita, sillä jos toinen ei kiinnity/keskeytyy, niin veisi kuulemma toisenkin pois. En nyt ihan allekirjoittais tätä, mutta en edes ollut hinkumassa kahden alkionsiirtoa vaan lähinnä asiaa kysyin. Tätä yhtä siis vielä jatkoviljellään ja perjantaina saan tietää, että voidaanko vielä laittaa pakkaseen. Jos ei niin pakkanen on tyhjä :(. Olisin vaan jotenkin halunnut, että tämä rumba olis nyt tällä erää ollut tässä siirrossa. Todennäköisesti onkin kun ei ole ennenkään selvinnyt enää uudelleen pakkaseen. Jotenkin tuli tosi epäluottavainen olo koko hommasta, vaikka alkio oli hyvin jakautunut, limis parempi kuin ennen ja siirto meni hyvin. Mutta, mutta... ei kyllä ole yhtään luottoa tähänkään! Aloin jo miettiä, että jos tästä ei tule mitään niin suostuukohan ne kirjoittaa jo jotain lääkkeitä tämän vuoden puolella (lääkekatto olis täynnä), vaikka itse hoito menisi vasta jonnekin kevääseen. Ärsyttää, että niin epäuskoinen olo :mad:.

Kysymys: onko zumenon tai lugesteron aiheuttanut jollekin niveloireita tai muita kipuja? Mulla ollut oudosti ollut polvi kipeä jonkin aikaa ja eilen tuli olkapää ja ranne kipeiksi. Enkä tiedä mikä olis muuttunut, ihan normaalit treenit olen tehnyt eikä pitäis olla mitään syytä kipuihin... Outoa.
 
Onpa täällä tänään huonoja uutisia :cry:

Elika, olen niin pahoillani mönkään menneestä ivf:stä. Tämä ei varmaan auta yhtään oloasi tällä hetkellä, mutta kun seuraava hoito tehdään icsillä, tulos on varmasti parempi. Meillä kävi ensimmäisen punktion jälkeen samalla tavalla, mutta kun toinen hoito tehtii icsillä, hedelmöitys onnistui. Meillekään ei osattu kertoa mistä johtui, mutta googlailtuani tulin siihen johtopäätökseen, että muniksien kuori on liian kova. Eli siittiö ei pääse sisään itsestään. Julkisella puolella tällaisia ei näköjään tutkita, mutta yksityisellä käyneet ovat osanneet kertoa. Mietin, voiko sama ongelma olla myös meidän alkioissa. Eli jospa yksi syy siihen, ettei ne kiinnity on niiden kovakuorisuus. Alkionkuoren raapaisu voisi auttaa, mutta eihän sitäkään tehdä julkisella :cautious:
 
Vilijonkka onnea alkionsiirrosta, toivottavasti tyyppi pysyy kyydissä. Ainakin sulla oli se limis tosi hyvä!:)
Aika jännä juttu noi sun nivelkivut! Onko lääkeselosteessa mainittu mitään sellaisesta?

Mulla tehtiin tosiaan muutamalle alkiolle niin, et 3:lle isci ja 2:lle perus maljassa kelluminen. Saa nähdä selviääkö näistä joku siirtoon ja onko se sit juuri mikrohedelmöitetty.

Kivut jatkuu, kun makoilen niin turvotus hellittää. Kun seisoskelin n.10min, tuli ihan järkky turvotus. Lämpöä myöskin 37,6. Toivottavasti ei mikään tulehdus!:confused:
 
Moikka pitkästä aikaa. Mä ajattelin tulla käväsemään täällä vielä, ennenkuin muutan pois, pyydän anteeksi jo nyt että jollekulle tulee paha mieli. Olen vilpittömästi siitä pahoillani, mutta toivon ja suorastaan käsken teitä muita liittymään seuraani..

Kävin tänään vimpassa HCG-mittauksessa, tänään siis pp 20. Viikko sitten torstaina arvo oli 109 ja tänään 1532. Tukevasti viitteissä (1050-4900) ja arvo reilusti tuplaantunut per kaksi vrk. Sain ultra-ajan muutaman viikon päähän. Olen helpottunut, mutta pelkään ja jännitän kovasti, että tämäkin raskaus meiltä viedään. Yritän olla luottavainen ja pitää itseni kiireisenä, mutta hankalaa se on.
Rakkautta, siskot <3
 
Onnea ultraan Hipsunpöpsy! !

Mä kirjoitin paljon tänne kun aloin odottaa esikoista, tosin eri nimellä mutta en saa sitä enää käytettyä. No kuitenkin. Ketju oli silloin tosi aktiivinen, meitä oli kiva sakki, joista yhden kans ollaan livenä edelleen "kamuja". Tekstiä tuli aina sivutolkulla päivään. Mua on harmittanut nykyisin että kaikki häipyy Facebookiin ja ketjut kuolee. Itse koen että en halua taas kirjoittaa suljetussa ryhmässäkään omalla naamalla..tää johtuu ehkä omasta ammatista ja siitä että koko Face on mulle vähän .hmm..tylsä paikka monestakin syystä. En ole siihen kuulunut kuin puoli vuotta ja nyt jo harmittaa että edes liityin. No anyway. Mä en jaksa uskoa että kukaan tunnistaa mua täältä kaksplussalla livenä tai eksyy just sattumalta tähän ryhmään ja tajuaa ahaa..toi on muuten se napurin Kaisa! Voi olla että olen liian luottavainen mutta koen että joku Face on paljon riskimpi tässä suhteessa. Lisäks musta on rikkaus että raskaana olevat tai vanhat hoitolaiset tau kokeneet tai vähemmän kokeneet kertoo ja kommentoi tällä. Ja itsekin ku googlaan jotain niin mua lohduttaa löytää tarinoita täältä ja sitä miten joku asia on jollain menny. Mut siis onhan täällä tosiaan ryhmiä facessa käsittääkseni, esim. Tuolta hätähousuista. Ja varmasti hyvä idea kuka tykkää silleen kirjottaa :)!
 
Onpas täällä ollut surullisia ja kurjia juttuja, halaus ja voimia kaikille!

Eilen olin tosiaan kontrollissa, vointi ihan ok, tosin särkylääkkeillä parannetu olo. Nestettä oli kropassa aika paljon vielä. Munasarjat olivat palanneet paikalleen, mutta olivat vielä isot 12cm molemmat (norm 3-4cm). Olin järjettömän onnellinen, että 22 löytyneestä munasolusta 19 oli kypsiä, 12 kpl hedelmöittyi ja lopulta 11 kpl selvisi pakkaseen.

Lääkäri sanoi muuten, ettei enää ikinä mulle samankaltaista hoitoa kuin tällä kerralla. Munarakkuloita, kun syntyi loppumetreillä niin paljon, että ma-aamulla olo oli melkein kestämätön. Hän oli sitä mieltä, että ens kerralla, jos siihen joudutaan aloitetaan kevyesti lääkkeillä, ns. herätellään munarakkuloita ja loppuvaiheessa aletttais vasta pistämään piikkejä. Mietin, että voisko joku muu hyödyntää tätä ideaa?!

Mä olen tykännyt tästä palstasta. Täältä saa tukea, mielipiteitä, tietoa ja vertaistukea. Ymmärrän toki, että kaikki eivät voi olla kaikkien puolesta onnellsia, elämä on epäreilua. Uskon, että kaikilla on oma historiansa ja omat ongelmansa näiden juttujen lisäksi, ja tylsää, jos tästä tulee skaba kenellä menee paskimmin.

Pus! (y)
 
Mä kans tykkään että tää palsta on avoin- itekkin kun poissaolon jälkeen tänne pystyi "helposti" palaamaan! Noita kerhojan ei täällä enää ole..ja tokihan täällä plussatkin kerrotaan, se on ihan selvä ja nii pitääkin mielestäni olla :) ja musta on se hyvä että nyt on oma palsta hoidoista plussanneille missä voi sitten jatkaa juttua vielä!

Hieno tulos pupuska! Toiv paranet hyvin!
Jollekkin muullekkin piti kommentoida vielö mutta en nyt muista! Mä menossa kuulemaan niitte peruslabrojen tulokset ja suunnittelemaan seur hoidon..

Niin lottaiselle piti peukut pitää siirtoon! Jäätävää odotella päiviä siirtoon..ja greylle myös, toiv alkio selviää sulatuksesta :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä