IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kettu, koska sulla on testipäivä? Lisään listalle.

Kiitos tsempeistä. Aika hurjalta tuntuu ja kovin oli lääkärikin ihmeissään että miten tää menikin näin vaikeen kautta.
Olin varma että yksikään ei ois selvinnyt.
Kovat on toiveet, odottavan onnen sijaan olen kauhuissani.
Totesi, että on varsinainen ihme että meillä on yksi luomulapsi, että näillä soluilla ei ihan heti uskois et on luomuna joku tullut.
Jessus sentään tätä rumbaa.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF/ICSI
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #2.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Grey83
#2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS
Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS
Kettu81 #?#?#?#2.IVF ? PAS
Wawwi
#05/2015#ensimmäinen#alhainen Amh,korkea Fsh#1.IVF
epplu #8/2011#toinen#?#1.IVF 2.PAS
Reuna #2013#ensimmäinen#pco,ovuloimattomuus ja simpat?#1.IVF
kiia-s #11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
Jasmina20
#?#ensimmäinen#siittiöt#1.ICSI 1.PAS
Hilippa #?#?#?#2.ICSI 1.PAS
epätoivoista yritystä#10/07#ensimmäinen#selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä#3.icsi 5.pas (7.siirto)


Piinailijat::whistle:

flow - testipäivä 8.11.
Vilijonkka - testipäivä 11.11.
Lottainen - testipäivä 11.11.
Kettu81 - testipäivä 11.11,



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF
Hipsunpöpsy 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Onnea lottainen kettu ja vilijonkka kyytiläisistä! ! Minulla vähän ennen testi päivä mutta toivotaan hyvää plussa riviä:love:

Ja tuosta suljetusta ryhmästä niin kyllä itse tykkään enemmän tästä missä voi kirjoittaa ja muutkin taustalta voivat sitten vastailla jos heiltä löytyy kokemusta ja tietoa.

Ja en minäkään koskaan muista kelle piti kirjoittaa ja mitä....

Täällä pp8 ja ajoittain viikon aikana menkkamaisia tuntemuksia mutta nyt ei niin mitään. Kaikki mitä yleensä on ollut niin ei oo kyllä nyt. Rinnat arat, en tiedä onko lääkkeistä vai mistä. Siitä oon ollu vähän huolissaan kun laittaa lugeja niin se kohdunnapukka vai mikä se nyt onkaan, niin tuntuu välillä olevan jotenkin alhaalla.

Miten teillä jotka ootte raskaana ollu, niin onko se muuttunut jotenkin kovemmaksi ja mennyt ylemmäksi? Taas tämmöstä itsensä tutkiskelua:whistle:
Viimeksi tuoresiirrossa pp8 alkoi tuhruvuoto... Toivottavasti ei nyt.

Mites teillä muilla olot:cool:
 
Flow oireettomuus kuulostaa mun mielestä just hyvältä!

Mä en kyllä muuten ole koskaan sitä kohdunnapukkaa osannut tulkita tai edes oikein tunnustellakaan, tuntuu että sekin on ihan oma tutkimuksen alansa näissä kropan tutkailuissa :D

Oi vitsi likat, nyt kuulkaas pyyhkäsette plussa-aaltoa tänne taas ja marraskuun plussalistaan kaikkien nimet! (y)(y)(y)
 
Kaikenlaista sitä pää osaakin pyöritellä.
Jotenkin "masennuin" tuosta meidän huonosta solusaaliista niin kovin, että tuntuu et kaikki menee väkisinkin alamäkeä, et ei tästä siirrosta voi plussaa tulla.
Mulla ollut tänään aaltoillen alavatsakipuja ja etenkin oikea munasarjanin kipuillut, joten sanoin jo miehellekin ääneen että mun kohtu varmaan yrittää kaikin voimin työntää sinne vietyä solurykelmää pois sisästään. Ja ihan oikeasti ajattelin näin. Nyt taas sattuu vatsaan ja oon ihan varma et kohtu supistaa joka kerta kun blasto yrittää hivuttautua lähemmäs.
Toivottavasti tästä mieli normalisoituisi. En toivo pääseväni toiveissa pilviin, mut ei kyllä tää perse-eellä-puuhun-ajatusmaailmakaan omalta tunnu.
Varmaan tyypillisiä ekan siirron ekan päivän ajatuksia, etenkin kun takana noin paljon mutkia matkassa.

Huoh.
 
Lottainen. Tiedän todella tunteesi. Halaus :(!!

Napukka. Mulla ainaki se on menny piinapäivinä edes takas ( lugea laittaessa tuntee) ja noussu vasta joskus alkuraskaudessa.

Omanapa. Voi vittu en sano paremmin :( Mulla tulee verensekaista limaa :( siis iham punaisia viiruja ja pinkiä limaa. Ei taida taaskaan päästä siirtoon. Mä en jaksa tätä nyt enää :cry:
 
Lottainen, tämä on välillä niin mäkistä maastoa, että heikompaa hirvittäisi. Itse olen myös taipuvainen etsimään merkkejä ja tarkoituksia; itse tosin tulkitsisin varmasti niin päin että tämä oli juuri se alkio, jonka piti selviytyä. Se sitkeä sissi joka on niin vahva että johtaa raskauteen. Supistelutaipumushan lienee ihan normaalia toimenpiteen jälkeen, joten hiukan lämpöä alavatsan päälle ja lepoasentoon, aivot narikkaan

Tammityttö toivotaan että ei siitä reipastuisi!

Omanapa: LimisUÄ:ssä todettiin että mun munasarjassa oleva endometriooma on tuplaantunut IVF - hoitojen ja hormonien aloittamisen jälkeen. Jotakin hormoniherkkää syöpää tässä viimeiseksi kaivataan … Mulla on ollut selkeitä toispuoleisia alavatsatuntemuksia munasarjan tienoolla, joten löytyipä niillekin syy.(n)
 
Tammis, voi persuus! Tuo pelko siirron mönkään menemisestä vuodon takia on niin turhauttavaa, ikävää, surullista ja epätoivoista. Onko lääkäri suositellut sulle progynovaa otettavaksi alakautta? Tämä sekä se, että siirto tehdään joka toiseen tai kolmanteen kiertoon on auttanut mulla siihen, että limis ei lähde vuotamaan kesken kaiken.

Greyn kommentin lukemisesta kostui silmät myös ja nousi pala kurkkuun. Kun nuo taudit voisi vain selättää lääkkeillä ja sitten kaikki menisi simsalabim juuri niin kuin toivoisi.

Toivottavasti Lottaisen tuntemukset kohdussa johtuisivat vain blaston kiinnittymisestä!

jaksamista kaikille missä vaiheessa hoidot ovatkaan!
 
TammiTyttö toivottavasti vuoto ei jatku ja pääsette suunnitellusti hoitoon.

Grey voi ei :cry:. Onko sulla siis ennen hoitoja ollut jo jotain näkyvissä ja nyt ärhäköitynyt hoitojen myötä? Jaksamisia *hug*

Flow sä voit ottaa sen ekan plussa muutamaa päivää ennen meitä muita :LOL: ja me muut tullaan perässä.

Lottainen samaa mieltä, että tämä yksi on juuri se sinnikäs yksilö. Älä heitä vielä kirvestä kaivoon.

ON: PP4, ei mitään muuta oirerintamalla kuin väsymystä, mikä tietty johtuu lugeista. Ja muistamattomuus jatkuu.. tänäänkin unohdin päivälugen (PRKL!!). No en kyllä viime kierrossakaan niitä kellontarkasti laittanut ja silti tärppäs, mutta nyt kuitenkin syytän muistamattomuutta yhdeksi syyksi jos ei onnistu.

Mites aikaisin muut alkaa testailee? Mandala ja tammis tais olla aika ajoissa liikkeellä, mutta blastot tietty vaikuttaa. Itse sain viimeksi pp10 päiväpisusta jo ihan selkeän haamun (joka kyllä taisi ilmestyä vasta testiajan jälkeen mutta kuitenkin..). Nyt pp 10 olis ens lauantai, mutta saatan kyllä jo viikolla alkaa uittelee testejä. En kuitenkaan ennen keskiviikkoa, enhän :whistle:?
 
Heip ja kiitos tsempeistä.
Tänään jo parempi fiilis, ei loistava, mut parempi. Päätin että testaan ekan kerran dpo10 eli pp5, mulla on noita Sofiliuskoja. En tiedä, mieli voi toki vielä muuttua. Isänpäivänä aion testata apteekin omalla, jos saisi annettua isänpäivälahjan, silloin sitten pp8.

Voi grey!:unsure: Tutkitaanko sitä nyt jotenkin enemmän?

Kohdunnipukkaa en oo ikinä mäkään tajunnut..:ROFLMAO:

Flow testaatko vasta 8.11.?

Tänään ollut vatsa "kireä" aamusta asti, aamulla kun aivastin (aina vaan hirvee flunssa päällä) niin kipu oli kireään alavatsaan niin kova et menin salamana vaistomaisesti kaksinkerroin. Oikean puolen munasarja on myös yhä kipuillut. Lääkäri sanoikin siirrossa, että kohdun takana oli vielä nestettä ja munasarjat aika isoina.
Onneks meen töihin ja joka illallekin on puuhaa, niin päivät menee vähän pelkkää odottamista nopeammin.
Tosin, tää flunssa on niin kamala ja vie voimat kun lämpöäkin 37,7 niin voi olla rankkaa. Mut toimistotyö, pitää ottaa iisisti. Varmuudeksi käyn varmaan otattaa pika-crp:n.
 
Voi mikä määrä piinailijoita: hermoja ja hirmusesti peukkuja kaikille :)

Täällä päästään toimiin ensi viikolla taas! Labrat oli ok, kilppariarvot jopa parempia kun pari vuotta sitten ja samoin amh (outoa?!) Lääkäri koitti vähän vielä puhua pitkän kaavan puolesta mutta en suostunut, eli lyhyellä mennään mutta menopurilla kuten pitkässäkin. Kortisoni myös mukaan..te kenellä myös kortisonia koska olette sen aloittaneet?
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Täällä tosiaan monella jännät paikat, hurjasti tsemppiä ja hyviä vointeja! Mulla on kaikille peukut ja varpaat pystyssä :) Toivottavasti tulee paljon hyviä uutisia teiltä.

Mulla alkoi menkat eilen, jes! Jännä, miten yleensä menkat on huono uutinen ja nyt kuitenkin uuden alku! Laskeskelin kalenterin kanssa, että jos oikein hyvin menee voisin EHKÄ ehtiä PASiin ennen Tyksin joulutaukoa. Houkutteleva ajatus... Eikö siirto yleensä tehdä kp 20:n tienoilla?
 
Jee, hienoa pupuska!
Itsellä siirto oli kp20 kyllä, en muuten tiedä.

Täällähän on ihan mielettömän hiljaista!

Sain tänään flunssaani lääkearsenaalin, onkin sit poskiontelontulehdusta etc, että saas nähdä miten vaikuttaa tohon alkion kiinnittymiseen ja kiiinni pysymiseen.
Ja saikkua, taaaaaas.:cautious:
 
On tosiaan hiljaista...

Pupuska hienoa, että menkat alkoivat. Nopeasti tekin sitten pääsette siirtoon. Mulla on PAS-siirrot vaihdellut kiertopäivien 17-26 välillä, tosin mulla kaikki ollut lääkkeellisiä niin niissä ajankohdalla ei ole väliä kunhan limis on hyvä.

Lottainen toivotaan ettei flunssa vaikuta. Nyt lepäilet kunnolla saikulla.

Yritin tänään valehtelematta yli 20 kertaa soittaa TYKSiin kahdella eri soittoajalla, mutta en päässyt läpi. En siis edellenkään tiedä onko meillä vielä yksi alkio pakkasessa (balsto?) vai ei. En kyllä tiedä mitä tässä kohtaa sillä tiedolla teen.

Tänään ollut tosi pessimistinen olo koko hoidon suhteen ja tulevaisuuden kanssa muutenkin. Tuntuu, että nyt kaikki junnaa paikoillaan enkä uskalla tehdä päätöksiä tai ei oikein löydy edes halua. Tajusin just, että aika unelmatyöpaikan hakuaika loppui viime viikolla, enkä edes saanut hakemusta lähetetyksi. Jotenkin tämä prkelen projekti vie kaikki muutkin elämän osa-alueet tällaiseen välitilaan. Ärsyttävää!!

Eikä mitään oiretta suuntaan tai toiseen, paitsi luget valuu ulos. En kyllä tiedä onko se varma negan merkki.
 
Viimeksi muokattu:
Vilijonkka miksi se ulosvaluminen olisi negan merkki? löysin viime viikolla Väestöliiton sivuilta tällaisen tekstin:
Emättimeen annosteltu keltarauhashormoni imeytyy nopeasti limakalvon läpi. Suurin osa kapselia on annostelun mahdollistavaa sidosainetta, joka liukenee ja valuu pois kehon lämmön vaikutuksesta. Valuminen on kiusallista, mutta ei vaaranna itse lääkeaineen vaikutusta. Uimaan kannattaa mennä ennen lääkkeen ottoa.
Joten mä en ainakaan suostu laskemaan minkäänlaiseksi oireeksi noiden valumista..:LOL:

No onpa tayssiin hankala saada yhteys!!:devil:

Jos tästä tulee nega, niin onko teillä tiedossa kuinka pian uuden ivf:n voi aloittaa? Me kun ei saatu mitään pakkaseen.
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille ! :)

Mie oon viime keskiviikosta asti pistäby Gonalia annoksella 350iu. Tänään oli ensimmäinen seurantaulra ja folleja löyty oikeelta 1x10mm, 1x5,5 ja 2x4.8. Vasemmalta 1x5,6 ja 2x4,3 + molemmilta puolilla muutama pieni. Kysyin että mitä noiden mittojen pitäis olla näihin aikoihin ja sain vastaukseksi 10-12mm.

Osaaks kukaan miulle yhtään selventää, et onkoha noi +- 5mm jo menetettyjä tapauksia, vai onko ootettavissa et ne lähtee kasvamaan? Ja onks tuo ero isoimman ja muiden follien välillä huono vai tosi huono?

Positiivista on et ees jotakin tapahtuu Gonalin avulla miun rupumunasarjoissa. :)
 
Lottainen Tyksiin :sneaky:, mutta samapa se. Vaikeaa joka tapauksessa. En tiedä mikä mahtaa olla käytäntö, mutta jos pakkanen on nyt tyhjä niin kyllä se varmaan jonnekin maaliskuulle menee.. Olen ymmärtänyt että muutaman kuukauden jonot. En tiedä pitäiskö siirtyä yksityiselle, jos sais lääkkeet tämän vuoden puolella. Ei olla vielä miehen kanssa tästä juteltu (pihi kun on :eek:)..

Ja tuosta lugesta. En mäkään sitä nyt negaoireeksi laskisi, mutta joskus jotkut plussanneet kirjoittaneet, että siitä tietää plussan kun luget ei valu o_O. Mulla ei siis mitään omakohtaista kokemusta...

Edit: wawwi mä en osaa sanoa noista kokoluokituksista, sori. Tsemppiä jokatapauksessa munisten kasvatteluun. Toivottavasti ne siitä riittävän tasaisesti kasvaa.
 
Mari, hyviä uutisia sulla labroista, jess! (y) minä olen syönyt kortisonitabletteja lääkäreiltä salaa, koska julkisella eivät usko niihin eivätkä niitä määrää. Ennen ensimmäistä siirtoa kävin yksityisellä gynellä, joka kertoi, että prednisolon kannattaa aloittaa 4-5päivää ennen siirtoa. Olen aloittanut tabletit muutamaa päivää aiemminkin, jos nämä autoimmuunisairaudet ovat kovin ärhäköinä.
 
Ihan vaan kommenttina
Luget. .juurikin noin. Suurin osa on sitä vahaa joka ei imeydy minnekään. Esim mulla: yhdessä.hoidossa tuntui ettei ne valu yhtään --> plus. Kevään plussassa luget oli kans mukana ja ne valui vetenä ihan solkenaan ennen plussaa. Nyt alkion siirron jälkeen ei tullu kuin vähä hituja vessareissulla (se töhkä jumi jotenki tonne sisuksiin) eikä sitä vettäkään juur tullu --> negaa tuli. Ei se lugehomma todellakaan ole mikään merkki mistään :D in my opinnion :LOL:

Paljon tsemppiä piinailuun likat! ! Päivillä ei turhaan ole moinen nimi :ninja:..

Ja eikös ne sano että kun alkio kiinnityy vastustuskyky on alhaalla (y) :D
 

Yhteistyössä