IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hipsunpöpsylle iso peukku ja toivotaan, että hcg lähtee nousuun!

wawwi Mä olen kanssa ymmärtänyt, että tulehduskipulääkkeistä voi olla haittaa hoidon onnistumiselle.. eli parasetamolia vaan. Tiiän kyllä miten karmeeta toi rannekipu voi olla, itsellä myös ongelmia rannekanavissa (eikä aina malta olla neulomatta tai soittamatta pianoa..). Pärjäisitkö hoidon ajan kunnollisella tuella, jota pitäisit myös öisin ja parasetamolilla? Tulehdukseen ei tietty auta, mutta voi helpottaa ranteen kanssa elämistä. Tai sitten kysy lääkäriltä uskallatko syödä buranaa.

Meinasin käydä ostamassa uuden testin taas tai mahdollisesti viikkonäytöllisen. Mutta päätin jättää väliin, turhaa lisästressiä vaan. Täältä en vielä osaa päästää irti, en oikein usko plussaamiseen ennen "todisteita" (hcg:n nousu tai varhaisultra). Enkä varmaan sittenkään osaa ottaa rennosti.. iltaisin on paha olo ja tissit on turpeat, muuten ei mitään oireita oikein ole. Niin ja väsyttää koko ajan, mutta mulle nyt muutenkin maistuu aina uni. :)
 
Mä olen ymmärtänyt että ibuprofeeni vaikuttaa mahdollisesti ovulaatioon, jollekin täällä palstalla oli sitä määrätty myös jarruksi kasvatteluvaiheeseen jonkun toisen, perinteisemmän, jarrulääkkeen lisäksi. Eli periaatteessa ei se välttämättä ole huonoin mahdollinen juuri sinun tilanteeseen, mutta ehdottomasti kannattaa varmistaa omalta IVF lääkäriltä.

Tervetuloa uusille!

Haamuviivasille vahvistumisia! :)
 
Mä vihaan tätä oloa kun nää lääkkeet ei vaan lähde. Tuntuu että vasta nyt lopetettua iskee nämä "olot" ihan kympillä. Illallaki palelee niin ettei peitot riitä. Murinaa..

Nyt mä punnitsen se lääkkeellisen ja puolilääkkeellisen välillä. Lääkkeellinen olisi "varma ja helppo " mutta siinä tulee se hiivatin lääkekuorma. Mutta sit puolilääkkeellisessä saa panikoida sitä että ovis on huono ja kaatuiko onnistuminen siihen :( vaikeaa!
 
Juu oli, vielä en uskalla kauheasti ajatella et voisin olla raskaana kun itsellä takana yks keskenmeno viime kesältä.. Jos tiistaina taikka keskiviikkona tekis uuden testin vielä niin sit vois soitella tyksiin päin.. Vai pitäisikö huomenna soittaa ja kysyä et pääseekö verikokeelle?
 
Jotenkin mua pelottaa sekin kun luget loppuu ens viikolla niin onko mun oma hormonitoiminta niin hyvällä mallilla et se pystyy pitämään raskautta yllä. Viimeks mulla alko keskenmeno niin et kun luget loppus niin parin päivän päästä alko vuoto.
 
Lottainen
Mä oon pudonnut tuolta listalta kokonaan pois, en osaa lisätä tietoja siihen :(
Meillä siis toista yritetään, eka luomu. Yritys alkanut 8/2011. Reilu 2 vuotta hoidoissa, nyt 1.ivf ja 2.pas tulossa.

Kierto myöhässä, ennen hoitoja kaikki oli kellontarkkaa, nyt menkat tulee ja menee miten huvittaa. :whistle:
 
Hipsunpöpsy toivottavasti vuoto on sitä harmitonta!

Hannuliini. Luultavasti lääkäri käskee jatkaa lugea. Niistä ei ole mitään haittaakaan. Mulleki sanottiin (kerran luomukiertosiirto) että jos raskaus olis alkanu nii luget olis ollu varmuudeks vähintään ekaan ultraan asti vaikka normaalisti ne olis jätetty plussatessa pois.
 
Hipsunpöpsy mä olen tuhrunnut kunnolla virallisesta testipäivästä tyyliin reilu kuukauden ja silti kaikki ollut verikokeissa ja molemmassa ultrassa hyvin. Ekan ultran jälkeen tuli ihan vertailin. Ja tosiaan tullut jokaista ruskean ja oranssin ja vaaleanpunaisen sävyä, joka päivä. Nyt vasta on selvästi vähentynyt määrällisesti melkein nolliin.
Ja menkkamaiset yms kaikki masukivut kuuluu raskauteen. Eli toivotaan vaan kovasti, että tummeneva testi kertoo totuuden! Ymmärrän kyllä huolesi todella hyvin!

Onnea hannuliinille.

Pahoittelut negoista, on se epäreilua :(
 
Mullahan on reseptillä niitä 100mg lugeja, jotka oltais käytetty jos oltaisiin päästy punktioon ja siirtoon ainahan mä voin ne hakea apteekista. Kaipa sitä pitäis ens viikolla soitella aikaa ultraan tyksiin ja kysellä muutenkin noista lääkkeistä. Kerran mulle sanottiin oi-hoidon aikana et luget loppuu ku paketti on käytetty mut katotaan..
 
^niihän ne yleensä loppuukin mutta luulen että jokainen lääkäri osaa ottaa taustat huomioon koska kuitenkaan haittaa niistä ei ole ja luomuraskauksissakin joskus käytetään tukena :) muuten tietysti pitäs harkita jos ne olisi jotenkin haitallisia ;)
 
Okei siis yks tabu päivään?
Mä ajattelin jos saisin millään järkättyä käyntiä sinne Dextraan. Jos ne suostuu tälleen auttamaan ku en ole heillä hoidossa :( Haluaisin vähä niinku toisen mielipiteen tähä siirtoon ennenku aletaan taas sähläämään. Toisaalta olen kahden vaiheilla siinä että onnistuuko mulla luomuna ollenkaan kun arvot on päin mäkeä, fsh koholla ja amh matala.
 
Tammityttö, oon lukenut ERA:sta, mutta eivät ainakaan vielä ole klinikalla sitä suositelleet, ehkä kyselen siitä nyt itse. Onhan se harmittavaa käyttää vähiä alkioita tällä success ratella, jos vika onkin ajoituksessa. En tiedä tehdäänkö eraa paljon Suomessa, joltain jenkkisivuilta siitä löytyy kyllä positiivisia kommentteja. Mun klinikalla on se kyllä hinnastossa, joten kait senkin sitten rahalla taas saisi.

Tässä toisessa ivf:ssa luget on alkaneet aina 4 päivää ennen siirtoa. Siirto on ollut 20/21 päivä, ehkä sitä nyt aikaistetaan.. Toi toisen klinikan konsultointi kuulostaisi kyllä mielenkiintoiselta, mutta se voi olla, että eivät suostu antamaan vinkkejä kilpailijansa hyväksi, tää kun on melkoista bisnestä klinikoille.

Onnea plussanneille ja tsemppiä meille plussaa toivoville!
 
No näimpä. Mutta toisaalta mun tausta on vähän erilainen, takana on aikamoinen liuta kaikenlaista neljästä kuolleesta vauvasta ja 14v lapsettomuudesta lähtien. Että toisaalta ymmärtäisin sen jos yhden negan jälkeen menee kysymään muualta apuja kun on toisaalla hoidossa . Lähinnä toivoin että lääkäri ottaisi kantaa kannattaako ylipäätään kokeilla mihkää luomukiertoon vai suosiolla pelkillä lääkkeillä..en mä silleen välttämättä mitään "reseptiä " sieltä haluaisikaan , ja ainakin hoitaja sanoi ettei he HOIDA toisen klinikan potilaita siten et menee sit toisaalle siirtoon . Mut siis ajattelin vaan.silleen et olis "varma" olo kun oma klinikka jättää asian vähän "up yours".. :(
Mäki luin jenkkilästä noita era kokemuksia. Osalle se autto mutta osalle siitäkään huolimatta ei plussaa tuu. Luitenkin isoin tekijä on alkioissa loppukädessä. Sitähän ei tiedä mikä siinä plussakerrassa meni nappiin..lääkkeet vai ajoitus vai alkio.
 
Kait jotkut tekee sitäkin, että käyvät useammalla klinikalla aloituskäynnillä ja sitten valitsevat klinikan. Joten kait sitä voisi käydä kysymässä, että miten heidän klinikka sinua hoitaisi. Jos mulla olisi joku vakava sairaus (miltä lapsettomuuskin välillä tuntuu), niin kyllä varmaan yksityisiltä lääkäriasemilta saisi hankittua second opinioneita. Ja toivottavasti parantumiseni olisi silloin kaikkien intressissä ;)
 
Epplu sori, yritin parhaani mukaan muistella ketkä on tässä lähiaikoina kirjoitelleet, lisään sut kun pääsen koneelle!:)

Voi itku noita negoja.:cry: Voimia!

Ja onnea viivanvahvistujille!:love:

Itsellä hirvee flunssa ja köhä aina vaan. Vatsassa vasta hyvin kevyttä painetta, tänään kuudes pistos menopuria illalla. Keskiviikkona ultra. Jännitän hulluna.:barefoot:
Mies oli nähnyt viime yönä unta että mulla oli iso raskausmaha. Sykähdytti jotenkin ihan tosi kovin, mies kun harvoin puhuu näistä toiveista vaikka on toki sanonut sen verran et joo hoitoihin mennään. Hyvä että en itkuun puhjennut; anteeksi kun en ole toivetta pystynyt toteuttamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hei, mulla oli tänään ihan hirvittävä päänsärky, mikä päättyi oksentamiseen (vähän niin kuin migreenikohtaus). Onko jollain ollut vastaavia kohtauksia Gonalin tai vastaavan lääkkeen aikana? Päänsärkylääkettä en ottanut, en tiedä olisiko siitä ollut haittaa tässä vaiheessa. Olen nyt pistänyt Gonlia jo kahdeksan päivää ja tiistaina ultra, onko munarakkulat kasvaneet yhtään...
 

Yhteistyössä