IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kyllä mä uskon, että sä raskaana olet myös verikokeen mukaan tuollaisella viivalla. Sitten alkaakin se jännitys, että tuplaantuuko hCG veressä kuten pitää jne. Tsemppiä!

Mulla on siirron jälkeen tullut myös se pissattamisen tunne, siis sillai ett jos käy vessassa niin voi tulla tunne uudesta pissahädästä rakkoon jopa vessasta pois kävellessä. Eli useinkin sitten kun meni vessaan takaisin niin ei edes tullut pissaa. Onneksi se on ajoittain helpottanut, koska onhan se vähän inhottava juttu. Ilmeisesti keltarauhanen rentouttaa lihaksia sen verran, että ilmeisesti rakko ei myöskään koskaan tyhjene täysin, josta myös tämä tunne voi johtua.
 
Kauhee mikä väsymys iski kun nyt labran jälkeen istahdin bussiin.. Eikö muuten lia saanut vähän samanlaisella viivalla ku minä niin hyvän tuloksen? Sai aamulla jokusen kerran soittaa sillo aamulla sille ivf-hoitajalle et sain sen kiinni. Mulla parin viikon päästä aika sille psykologille uudemman kerran. Onks sit seuraava askel et joutuu odottamaan aikaa varhaisultraan? Mä päätin sen et jos ne tyksissä sitä mieltä et luget loppuu viikon päästä niin sit mä haen ne mun 100mg luget joihin on vielä resepti olemassa.
 
Kiitos, niinpä. Toisaalta hyvä että edes yritti kiinnittyä, mutta miksei sitten kiinnittynyt? Mikä ihme mättää, kun on top alkio ja priimat siittiöt ja limakalvokin tokas ultras jo 13mm..mä en käsitä. Oon ihan romuna ja tammikuuhun pitäis odotella seuraavaa..eka pas siis silloin, jos nyt selviää sulatuksesta. Niiden muiden alkioiden kohtaloa en vielä tiedä..
 
Hipsu mulla kun tuli elokuun siirrosta kemiallinen niin lääkäri sanoi, että se ei ollut vaan sitten elinkelpoinen alkio. Jos alkion sanotaan olevan TOP niin se tarkoittaa sen ulkonäöllisiä seikkoja, eli missä vaiheessa jakautumista yms se on. Tämä ulkonäkö ei kuitenkaan kerro mitään alkion genetiikasta, eli alkio on voinut olla trisomia/down/vastaava geneettiseti virheellinen ja täten ei raskaus ei sitten jatkunut eli luonto hoiti pois.

Lääkärini sillon myös sanoi, että positiivista siinä mun kemiallisessa (mikä oli myös mun elämäni ensimmäinen plussa ikinä) oli se, että sen perusteella tiedetään ainakin kommunikaation mun kohdun ja alkion välillä toimivan, että yritystä on ollut.
Uskoisin, että sulla on sama juttu. Eli täytyy vaan kahlata sitä pakastinta läpi kunnes löytyy se TEIDÄN alkio ja vaava mikä on elinkelpoinen ja pysyy siellä sinun masun yksiössä 9kk :)

Mikään tästä ei varmasti helpota harmistusta tässä vaiheessa, mutta toivottavasti jaksat pitää uskoa yllä. Kyllä varmasti on mahdollista! voimia <3
 
Voi Hipsunpöpsy :(
Mä ymmärrän täysin. Mullaki on kiinnitynyt paskemmat alkiot huonommalle (?)limiksele mutta nyt ei kaksi hyvää blastoa hipaissutkaa. Kyllähän sitä miettii että miks.
Mutta kuten Mandala sanoi, yleensä suurin syy on alkoissa. Meilläkin ne 3pv top alkiolle vaikuttavat kuoli viimestään 5pv iässä ja se mitä ei olis edes sillo siirretty odottaa nyt pakkasessa. Eli ei niistä ihan oikeasti tiedä. Moni klinikka on jättämässä tän takia ne 2-3 pv siirrot kokonaan. Ne sun pakkastyypit voi olla niitä mistä raskaus alkaa.
 
hannuliini - joo jos oikein tulkitsin noi sun päivät niin aika samanlaisia viivoja ollut. Toki pp14 oli jo tummempi, mutta sulla taitaa olla suhteessa aiemmin testi?

Sain tänään aamulla ivf-hoitajan kiinni (hannuliinin kanssa samaan aikaan taidettu jonotella). Sanoi verikokeen tulosta tarpeeksi hyväksi ja kontrollia ei oteta, ultra varattu 5.11. Vähän tässä mietin, jos kuitenkin kävisi yksityisellä verikokeessa vielä. Vai sinnittelisikö.. :) Tällä hetkellä siis raskaana, toivottavasti myös jatkuu!

Hipsunpöpsylle pahoittelut, oon itsekin kemiallisen kokenut ja kyllä tuntui pahalta. Nyt annat itsellesi aikaa surra ja sitten taas taistoon..
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Vaikka kp 14 limakalvo oli vaan 4mm nii kiertojäi sit 18 päivän pituseksi..Otin viidennen terolutin ehkä tunnin myöhässä ja oli heti alkanu tiputtaa ja vaikka otin sen terolutin silti nii seuraavana aamuna tuli jos sit ihan kunnolla. Noh eipä tarvinnu oottaa seuraavaa kiertoa kauan, jos tässä lääkkelliisessä kierrossa sit päästäis vihdoin siirtoon.
Ja mun tiedothan siis on
11/2011#ensimmäinen#pcos#1.IVF
 
Mä vaan haluasin uskoa et tää jatkuu loppuun asti, mut silti mua pelottaa kun on se km jo takana ja mitä jos kaikki ei menekään hyvin niin alkaako sit taas se puolen vuoden jonotus uuteen hoitoon. Kuulemma jow olisin ennen puolta päivään ehtinyt labraan niin vastaus olis tullut vielä tänään mut en vaa voinut töistä lähteä mihinkään kesken kaiken. Huominen aamupäivä tulee olemaan pitkä kun oottaa et kello tulee puol kaks ku alkaa soittoaika. Mies on sitä mieltä et mä en saa tehä mitään en kantaa kauppa kasseja ja tänään pitää kuulemma salillakin ottaa iisisti..
 
Tammityttö, kiitos kun jaksat kommentoida niin järkeviä tällaiselle kirveen kaivoon heittäneelle. On tulossa uusi verikoe, torstaina. Vuoto on aikasta rankkaa ja ihan siteeseen asti tulee koko ajan. Musta oli aika huimaa, että hoitaja sanoi puhelimessa, hyvin jyrkästi, että kyseessä on biokemiallinen raskaus kun arvo on noin pieni. Silti arvo on minusta ihan viitteissä, joskin enemmänkin voisi olla? En toki mitään toiveita enää elättele, mutta on sitä alhaisemmillakin arvoilla raskaus jatkunut, muilla siis.
 
Mää en tajuu. Lääkeet on lopetettu viime torstaina eli nyt on 4.s kokonainen päivä ilman mitään lääkkeitä. Mä palelen kuin onneton, lämmöt eiku kohoaa, nytkin 37,2, kipee en ole. Kaikki tökkii ja hajut tuntuu nenään. Edelleenkin, en varmasti ole raskaana. Miks noi typerät lääkkeet ei lopeta tota vaikutusta :eek:? On mulla ennenkin kestänyt että vuoto alkaa mutta kyl noi olot on kadonneet aika nopeasti. Ärs :mad:
 
Olen mä tehny noit ovistikkuja just in case mutta ihan vitivalkoisia ne on . Ja tosiaan pe digi oli nega. Lääkkeet on lopetettu joten mikään tuolla ei voi elää ilman niitä. Ja siis ei ole mitään raskausoireitakaan. No, nää on näitä. Lääkkeiden ihanuuksia. Luin Lugepaketista että lääkkeen puoliintumisaika on n.28h (mä otin sitä vielä neljä palloa päivään ) ja poistuminen vie yleensä n. 5×puolintumisajan. Eli reilut viis päivää. Menee aika linjassa, yleensä mulla alkaa vuoto n.viikon vikasta lääkkeestä.
Toivottavasti alkais pian.
 
Tattis :) Sitäpaitsi ny olis jo niinku pp 12 blastosiirrosta jolloin ei ole mitään mahkua normi raskauteen vaikka plussa olis ollu aamulla tikus
Eiköhä se vuoto tässä ala..sen verran juilii alamahaa.

Sikäli edelleen ihmettelen että siirron jälkeen täysillä hormoneilla mä hikoilin ja kuljin hihattomassa kylmässä kämpässä. Ikinä millonkaan ei oo sitä oloa siirroissa ollu vaan just tää tolkuton palelu ja "kipeä" olo. Aina. Siis lugen takia nimenomaan, ihan kuten oviksen jälkeen normaalisti. Pistää vaa miettimään että ihan oikeasti jotain meni noissa hormoneissa/määrissä pieleen. Ja koska ne olot tuli het lopetuksen jälkeen ku se ylimääräestrogeeni viimein poistui elimistöstä.
 

Yhteistyössä