IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mandala. Niimpä. Sepä tässä onkin. Jos olis yks niin sit se menis ihan logiikkaan että saataa epäonnistua. Mut mistäpä näitä tietää :( kun jos olis sit käyny nii että olisi pantu yks ja se toinen olis päätyny roskiin tms. Emmäätiiä. Parempi ku ei mitään mieti. Olishan se tietysti kiva että olis ne kaks nyt oottamassa pakkasessa :( Ärsyytää tää oma pää kun ei tälle enää mitään voi.

Maanantaina pystyn seuraavan kerran testaamaan ku ollaan viikonloppu Helsingissä, mä menin googlettamaan ja joku oli saanut haamun apteekin omaan vaikka ei ollut raskaana ja jollain se ei ollut näyttänyt raskautta. Tiiä sit voiko siihen luottaa pitkä viikonloppu tiedossa, maanantai aamuna teen sitten sen toisen testin, mut raskaus selittäisi sen minkä takia luget ei oo valunut olleenkaan pois. Selkää särkee mut ei mitenkään menkkamaisesti vaan sillai et se olis väsynyt liiallisesta rasituksesta ja mahasta vihloo välillä..

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Grey83
#2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS
Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS

Piinailijat::whistle:

Saaga76 . testipäivä 16.10
Tammityttö - testipäivä 16.10.
Hipsunpöpsy -testipäivä 23.10.
Bridge - testipäivä 23./24.10.

Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)

Lääkekatto on luksusta! 3 euroa meni neljänsadan sijaan tänään.(y):ROFLMAO:
Eka ultra takana tähän ivf-kiertoon: 9 ja 8 rakkulaa suht tasasella kasvulla. Jatkan samalla 275 annoksella, sunnuntaina mukaan kuvioon orgalutran ja ens ke seuraava ultra. Punktio sit ens viikon pe tai seuraava ma kuulemma.
Nyt vasta sit jännittääkin, et käykö seuraavaan ultraan samoin ku viimeks. Ja lääkäri sanoi suoraan että sitä jännittää hänkin.:confused:
Kummasteli myös sitä, et jännä juttu kun mulla reservissä hurjat määröt rakkuloita mutta vain vajaa 10 per puoli lähtee kasvamaan.

Tammis eikös siinäkin oo sit riski, kun siirtää kaks, että jos toinen ei jaksakaan niin voi ns.vetää toisen mukanaan pois?

Oi Lia!!!:love::love::love::love:

• Tykkää
Reactions: Mandala
Voipi olla et illalla kun mennään yhdeltä keikalta hotellille et käyn yo-apteekin kautta hakemassa testit ja teen huomen aamulla hotellihuoneessa. Mulla on niissä kieroissa mistä on välillä vuoto alkanut lugejen läpi niin kaikki melkee valunut housujen ja nyt ei mitään et oisko ne sit oikeesti imeytynyt tonne kehoon kunnolla..

Kerro sit hannuliini mitä testi aamulla näyttää!:)

Ainii, se on niin hassu miten se mun lääkäri elää mukana, ja tuntuu kuin olis ainoa potilas vaikka niitä taitaa tulvia ovista ja ikkunoista: "me ei kuule sun kans varmaan kumpikaan nukuta seuraavaa ultraa odotellessa!":ROFLMAO:

Lottaisen lääkäri on ainakin oikealla alalla. :) Uskoisin tuon ivf2 olevan heidän omia merkintöjä varten, ensimmäinen nähdään varmaan keskeytyneenä hoitona mutta on numeroitu potilastietoja/arkistointia varten? Näin ainakin itse sen järkeilisin.

Hipsunpöpsy - En oikein itsekään käsitä. Mulla on toisina päivinä luget "hävinneet" ja toisina valuneet päivän mittaan ulos. Esim. tänään on valunut vaikka plussasin.

Hipsunpöpsy. Ei se perustu mihinkään. Periaatteessa raskauduttua verenkierto paranee ja emätin voi "turvota" joten imetyminen voi olla teoriassa parempaa tai tavara pysyä "tiukemnin". Lugesta suurin osa on vahaa joka ei imeydy joten se valuu jossain vaiheessa pois jokatapauksessa. Mutta itsellä ne ei nytkään juuri valuneet, sitä töhkää ei tullu ulos edes kakkoshädällä kuten yleensä, ja negaa tuli. Lisäksi emätin oli turpea niinku plussissa. Luget oli myös kevään kierrossa missä plussasin ja muistiinpanoissa just ennen plussaa oli joka päivältä että luget valuu vetenä.

Lottainen. Jep jotkut osaa :) munki vakkarigyne on joka raskaudessa ollu ihan itku silmässä ar.ultrissa ja sitten kun jossain vaiheessa menetys on tullu. Kuitenkin hänkin on "perusolemukselta" sellanen kiireisen ja viileän oloinen.

Tsemppiä everybody <3 tää toivoo että menkat alkais. Yleensä on menny melkein viikko lugesta ennenku vuoto alkaa. Ärsyä.

Paljon onnea Lia! Täällä alan toipua pettymyksestä, kun ei päässytkään passiin. Aluksi olen syyttänyt itseäni ja lääkäriä ja kaikkea kun keho ei toiminutkaan odotetusti. Mutta näin alkupettymyksestä selvinneenä ihan hyvillä mielin odottelen uutta kiertoa ja ns. normaalia clomiannostusta. Tähän kiertoon kun söin vain 3.,5. ja 7. päivä. Ja eipä se mitään auttanut. En ole kuullut että muille olis noin pientä annosta määrätty.. Ja siksi pohdin että miksi näin.. Noh taas menkkojen odottamista että pääsee (toivottavasti) tosi toimiin. Lääkäreistä kyllä kuulostaa Lottaisella olevan ihminen oikealla alalla. Tuollaiset pienet jutut lämmittää mieltä. Olitko julkisella vai yksityisellä hoidoissa? En nyt muista onko ollut puhetta. Tsemppiä kaikille tähän odotteluun.. Se itselle tuntuu olevan hankalaa kun odottaa että olis edes jotain mitä odottaa..

Onpa kiva kuulla virvatulia et mieli alkaa helpottaa.
Mä oon siis yksityisellä, mun lääkäri on kyllä suomen huippua mun käsittääkseni, eikä varmaankaan vähiten siksi että on niin aidosti kiinnostunut työstään.:)

Tammis aiotko testailla enää?

Lottainen juu en. Lääkkeet on lopetettu jo torstaina ja odottelen vuotoa :) Lääkäri käski että pitäs testata sellaisilla 10 yksikön testeillä, mutta sanoin että jos pp9 (blastot) digi näyttää ei-raskaana niin ihan turhaa mä kannan enää uusia testejä kaupasta. Jos pp9 olis hcg jossain 10 tuntumassa nii lasta siitä ei enää tulisi. Alkio kiinnittyy kuitenkin 1-2 päivän kuluttua siirrosta ja biologinkin mukaan kovin paljon myöhäisempi kiinnittyminen kertoo siit että alkiossa on lopulta jotain vikaa. Ja sen lisäks olot oli tasan nolla. Mä en kovin monessa asiassa ole hyvä, mutta raskauden mä nyt jo luulen tunnistavani 7 kerran kokemuksella ;)

Uutta siirtoa odotellessa. Sit on pakkanen tyhjä ja mietitään oliko tää perhe tässä.

Käyn jännämässä muiden tikkuja, toivottavasti Hannuliini ja Hipsunpöpsy on saanu aamulla plussaa.:)

Mä olen itse itkenyt verta näiden neljän vuoden aikana, kun toiset ovat kertoneet raskausuutisistaan tai plussistaan. Olen ajatellut, että mun täytyy olla läpeensä paha ihminen, kun mua ja meitä (miehessä ei vikaa) rangaistaan ja ollaan oikeasti asennoiduttu niin, että yksi lapsi on meidän elämämme, niinkuin on jo pitkään ollutkin. Olen oksentanut omaan blogiini pahan oloni ja lakannut lukemasta blogeja, joissa on raskauduttu, vaikka olen heille plussaa toivonutkin. Niin henkisesti riekaleina olen ollut, että mies on jo puhunut, että jätettäisiin tämä baby nro 2 projekti kesken.. Että pystyisin olemaan oma ihana itseni ja keskittymään lapseemme entistä paremmin.
Eilen sain pientä esimakua siitä, että ihmeitä voisi jopa tapahtua ja tänään asia on jo niin paljon kirkkaampi. Tänään ei tarvinnut testiä enää käännellä ja tarkastella, se oli niin hieno. Hento, vaaleanpunertava, kuitenkin selkeä viiva. Minun raskaustestissäni. MINUN. Monta muuttujaa on matkassa ja testipäivä on vasta ensi perjantaina, mutta tieto siitä, että meidän pieni nelisoluinen on porautunut kiinni minuun, tuo ja niin paljon valoa tähän mustuneeseen ihmiseen. Toivon niin, mutta pelkään vielä enemmän.

• Tykkää
Reactions: Lia_
Hei, liitynpä minäkin tänne, kun on tullut jonkun aikaa seurattua keskustelua. Yritystä takana 3 vuotta, joista hoidoissa hoidoissa kaksi. Taustalla kilpirauhasen vajaatoiminta, johon lääkkeet, vasta-aineita, joihin kortisooni ja ilmeisesti endon kanssa vähän ongelmia. Takana 1 ivf, josta 4 pas siirtoa, kaikki negoja:( kesällä vaihdoimme klinikkaa ja siellä 2 ivf, josta 4 5-päivän alkiota. Tästä nyt tulossa viimeinen pas siirto. Eli saadaan hyvännäköisiä alkioita, limakalvo kehittyy hyvin, mutta kiinnittymisyrityksiä nolla. En saa oikeastaan edes lääkkeistäkään mitään oireita.. Mutta nyt siis piinailemaan kanssanne tuon viimeisen pas:n kanssa! Ensi tiistaina ultra, jossa mietitään siirron ajoitus ja tukilääkkeet, kääk.

Eli aika pitkä matka takana lapsettomuuden kanssa, mutta toivoa yritetään silti pitää yllä (välillä vähän vaikeaa)..

Kettu. Oletteko harkinneet koskaan sellasta ns era testiä jossa kohdun limis näytteestä nähdään onko kohtu vastaanottava alkioille sinä hetkenä kun ne on tarkoitus siirtää.
On olemssa tietty aikaikkuna millon siirto pitäs tehdä. Osalla tää on 5 ja osalla 7 päivää lugen aloituksesta ja osalla siltä väliltä. Osa on saanut plussaa kun tämä aikaikkuna on selvitetty, osalle se ei oo auttanut.
Tämä on aika vähän käytetty ja osa lääkäreistä on edelleen sitä mieltä ettei tolla päivällä ole ratkaisevaa eroa. Kauanko sä olet käyttänyt lugea ennen siirtoa? Onko aika ollu aina se sama?
Mä olen käyttänyt plussissa 4 ja toisessa plussassa 5,5 päivää ennen siirtoa. Nyt siirrettii kaksi hyvää blasfoa ja käytin lugea 6,5 päivää ennen siirtoa. Itse olen vakuuttunut että tässä tapahtui se virhe vaikka lääkärit omalla klinikalla sanoo ettei se johdu siitä. En sitte tiedä :( syytä tietysti haluaa jotenki aina hakea.

Onnea Hipsunpöpsy! Muistan sinut inseminaatio-ketjusta, joten olen erityisen iloinen puolestasi. Onnea toki myös kaikille muille plussanneille ja tsemppiä meille kaikille muille!

Onpas täällä ollut vilkasta keskustelua. Olen lueskellut näitä nyt vähän satunnaisesti, mutta kun hoidot alkavat niin aktivoidun varmaan itsekin. ON: Tiedossa ensimmäinen lääkärikäynti 4.11. Lyhyellä kaavalla mennään ja punktio on suunniteltu alustavasti jo 16.11. alkavalle viikolle!! Kyllä se siitä vielä lykkääntyy, sillä ei mun menkat ala kuitenkaan ajallaan, mut hurjalta tuntuu silti, et asiat lähtee mahdollisesti jo näin pian rullaamaan.

• Tykkää
Reactions: Hipsunpöpsy
Peukkuja ja tsemppiä Suvipilvi!

Hannuliini. Eiköhän sen oo ihan selvä peli jos kerta jo haamua tikkuun sait :)

Josta tuli mielee.. Omanapa ei pääse näistä lääkkeistä. Paino tippuu puolen kilon päivätahtia kun ei pysty syödä mitää. Eilen muutama palanen kiinalaisessa ja piti alkaa yökkiä. Sen jälkeen meni loppupäivä yhdellä ruisleivällä. Ei mitään näläntunnetta ja kaikki oksettaa etenki syötyä. Menisivät äkkiä pois elimistöstä :(!!

Heip ! Kirjoittelin täällä aiemmin ja hiljaiseloa olen viettänyt nyt muutaman kuukauden, kun hoitojen saralla ei mitään ole tapahtunut.

Lapsettomuuden syy alhainen Amh ja korkea Fsh. Ikä 24, miehellä 31. Kesällä kokeiltiin muutama kierto Letrozolilla, Pregnylillä ja ajoitetuilla yhdynnöillä. Yksi folli kasvoi molemmissa kierroissa mutta en ovuloinut kummallakaan kerralla. Inssit jäi välistä ja nyt ollaan ensimmäisellä ivf-hoitokierrolla.

Julkisella ollaan hoidossa ja pitkällä kaavalla mennään. Synarelaa oon sumutellut reilu viikon ja ens keskiviikkona ensimmäinen ultra. Kauheita itku- ja masennuskohtauksia tuli tuossa kierron alkupäivinä, nyt on mieliala vähän jo tasoittunut, enkä oikeen malta oottaa ekaa ultraa ja pistosten aloittamista. Mahdollinen punktio marraskuun ekalla viikolla. Hurjan jännää....

Ootteko muuten hoitokierroissa uskaltaneet syödä Buranaa tai muita tulehduskipulääkkeitä? Miun pitäis syödä kuurina sitä nyt kun on rannekanava tulehhunut...

Mä tein sen toisen testin päivä pissasta voi olla et väli oli liian lyhyt kun mun mielestä siinä oli joku tosi hentonen viiva mut mies sitä ei nähnyt. Joko odotan maanantaihin et teen sen apteekin oman testin taikka huomen aamulla sen toisen..

Yhteistyössä