IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mamido - Meillä tehtiin kaks inssiä yksityisellä ja kirjoitettiin sitten lähete julkiselle puolelle suoraan ICSI-hoitoihin. Ei kukaan edes ehdottanut julkisella mitään muuta, suoraan käytiin hommiin. Ensikäyntiin tuli kutsu parin viikon sisällä ja siitä päästiin hoitojonoon. Multa vielä ottivat lisäverikokeet, mutta eivät tutkineet muuta vaan yksityisen papereiden pohjalta aloitettiin hoidot.

Kiitos kaikille hengessä mukana oleville, tulen heti huomenna kertomaan mitä tuli verikokeesta. Kahden aikaan varmaan saan tietää, jos saan hoitajan heti puhelimitse kiinni.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Sorry nyt hannuliini kun kysyn, mutta oot ilmeisesti kirjoitellut aikaisemminkin täällä, muissa ketjuissa? Muistanko väärin, vai kirjoititko vuosia sitten myös keskenmenon kokeneissakin, ja ilm. inssiketjussa? Mä en jostain syystä saa haettua vanhempia keskusteluja, sun nimimerkki vaan kuulostaa tutulta "aikojen takaa".

Mä ostin kans tänään pregcheck liuskoja 2pkt, aion aamusella dipata huomenna, vai kannattaisko odottaa? Voisko mahdollisesti jotain jo näkyä? Huomenna pp 7. Onhan tää nyt sakeeta, edes miettiä testaamista vielä...vai?
 
Clomittarissa joskus kirjottelin, meillä vika löytyy musta miehen tavara ollu hyvää et siinä ei oo ollu mitään vikaa eli meille o 0n tehty vaa oi-hoitoja ja sit seuraavaksi alkaa ivf-hoidot jos en nyt tuu raskaaks eli inssejå meil ei oo koskaan tehty..
 
Hannuliini peukut testiin! En muista missä oot menossa mutta lupaavalle kuulostaa!

Hipsunpöpsy. Mulla on ollu hitaat alkiot mutta tosiaan pp8 näkynyt apteekin omassa viiva. Luultavasti olisi näkyny pp7. Mutta mikäli ei mitään näy nii ei kannata masentua, voi olla todella liian aikaista! Peukkuja aamuun!

Mää aloin pähkiä yhtä juttua. Kun mulla on oma ovis, pääsääntöisesti luteaali on liian lyhyt, vuoto alkaa jo dpo6/7. Jos kuvitellaan että PAS tehtään omaan kiertoon ja sitä tuetaan lugesteronilla, se korjaa keltarauhasongelman mutta entä estrogeeni?? Käsittääkseni tuollainen huono ovis vaikuttaa myös oviksen jälkeiseen estrogeeniin. Jos ne tasot romahtaa liian aikaisin niin alkio ei kiinnity vaikka luget pitäisi huolen siitä ettei vuoto ala. Did you get my point? Tuli vaan sellanen olo, et onko järkeä yrittää edes luomukiertoon :eek:o_O:cautious:
 
Meillä piti alkaa tässä kuussa ivf-hoito, mut kontrolliultrassa hoito vaihtui ovulaatioinduktio hoitoon, kun oli ovis tulossa ja kaksi kypsää follia näkyi ultrassa.. ja jos nyt en tuu raskaaks niin meillä alkaa suoraa ivf-hoito. Testin kuivuttua viiva näkys hitusen paremmin..
 
Oi ihanaa hannuliini! Olisi niin upeaa jos viiva lähtis nyt vahvistumaan!:love:

Lia teitkö digitestiä vai piinaatko meitäkin veritestin tulokseen asti?:whistle:

Sanokaa sitten itse, kun muokataan listaa niin että piinailijoita muokataan tai koska haluaa että lisätään plussanneisiin jne.:)
Ja jos hoito on mennyt eteenpäin, eli nimen perään tulis jokin muu hoidon vaihe..

Mulla on tänään tämän IVF-kierron eka ultra. Odotan jännityksellä mut ilolla, siellä väki on niin ihanaa.:love:
Näin unta, että klinikka oli muuttanut ja eksyin isoon tavarataloon enkä ikinä löytänyt perille:alien:
 
Lottainen - En jaksanut lähteä enää apteekkiin eilen kun pääsin kotiin, mutta pregcheckin tein huvikseni. Siinäpä se, tosin ei oikein voi verrata kun edellispäivätaas tehty eri merkillä:


Testiajan sisällä kuvattu, nyt jo ehkä aavistuksen tummunut tuosta kuvasta. Ei ole kokemusta pregcheckistä näiltä päiviltä (pp14 siis, pp10 ja pp11 tein pc liuskoilla haamut).

Kohta verikokeisiin, viivyttelen näemmä lähtöä parhaani mukaan. Kammoan verikokeita, hoitojen aikana olen sen verran siedättynyt että en enää pyörry.. o_O:ROFLMAO:

hannuliini (y) toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan ja vältät ivf-hoidot!

Lottainen vielä, tulee kertomaan sitten, mitä ultrasta löytyi! Toivotaan hyvää saalista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Onnea lia! Näyttää kovin samalle ku mun pp15 viiva aikoinaan :)! Pc ja apteekin oma on käsittääkseni sama tikku.

Mandala. Olisiko vaivaa jos kaivat tarkat pv tohin sun puolilääkkeelliseen hoitoon? Siis että mitkä kp mitäkin meni. Meidn lääkäri tosiaan on ihan pihalla tollaisesta. Olisin äärettömän kiitollinen.
 
Hienoa Lia! Tulee niin hyvä mieli aina noista viivoista! Ja samalla luo itsellekin uskoa tulevaan.

Mä yritän keksiä itselleni muuta ajateltavaa joulukuuta odotellessani. Eilen viihdyin töissä yllättävän pitkään ja heti kotiin päästyäni lähdin pitkälle juoksulenkille, kotona vielä kuntopiiriä. Tuntuu, että 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen jokainen viikko ja kuukausi on liikaa.

Onko täällä muita NKL:lla hoidossa olevia? Olisi kiva kuulla kokemuksia. Onko monesti käynyt niin, ettei olekaan päässyt suunniteltuna ajankohtana hoitoon, jos onkin ollut ruuhkaa?
 
Sphinx me oltiin vuoden verran naikkarilla tekemässä ekaa IVF:ää. Välillä oli sellaisia välikiertoja kun oli ruuhkaa ja olihan siellä usein ajat myöhässä minkä takia esim kerran oli aivan kauheaa odotella siirtoa rakko täynnä kun aika myöhässä 30min ...
Mulla ei valitettavsti yhtään onnistumista siellä koko vuodessa (yht 7 siirtoa) mutta kyllähän sielläkin ihmiset raskautuu koko ajan. Mulle ei näköjään vaan sopinut heidän toteutus.

Ihana viivanen siellä tummentunut Lia! <3 eiköhän se verikoe vahvista myös ihan hyvän tuloksen! Ootko meinannut mennä kontrolliin?
 
Niin. .näimpä se on. kyllähän joka klinikalla ihmisiä raskautuu ja onnistumisia tulee. Kukaan ei lopulta kuitenkaan tiedä mikä oli se ratkaiseva tekijä X miksi sitten joskus onnistuu. Jokaisen ihmisen jokainen kiertokin on erilainen ja sen kuulemma näkee oikeim hyvin noista luovuttajista. Sama terve nainen voi kerralla Y luovuttaa paljon ja hyviä soluja ja kerralla Z vain muutaman vaikka mikään ei muutu. Ja jokainen kuka onnistuu raskautumaan jossain paikassa kokee että tämä oli oikea ja tässä oli se oikea tapa toimia mitä muut ei osaanneet. Ja jos tulee sitä negaa niin ihminen väkisinkin hakee syyn jostain , monesti protokollasta tai lääkkeistä tai vastaavasta.. ainakim itse.
Hollannissa on kuulemma tekeillä iso usean vuodem tutkimus jossa tutkitaan lahjasoluilla tehtyjä siirtoja luomu, letro ja Estrogeenikiertoon. Ja toistaiseksi ei ole nähty mitään merkittävää ja selittävää eroa noiden Onnistumis % välillä.
Mua itseäni kyllä ketutaa esim meidän klinikassa, alusta asti, vähä sellanen epävarma fillis. Lääkärit antaa aika paljon vastuuta ja päätäntävaltaa potilaalle. Jollekin tämä varmaan sopii mutta itse toivoisin että olo olisi varma ja että lääkäri seisoisi 100% ajatuksiensa takana. Mä esim nyt kysyin miten kannattaa jatko tehdä, niin vastaus on taas että "miltä susta tuntuu..haluatko omaan vai lääkekiertoon" jne. Mä haluan et mulle sanotaan, että nyt on sellanen juttu että käytetään tätä protokollaa koska se on sulle varmin ja piste. Luulisi että heillä on kuitenkin kokemusta kaikenlaisista potilaista, mulla ei. Ja siis se sellanen "tekemisen meininki ", että on sellanen olo etyä lääkärin ajatuksiin voi luottaa ja että asiat on otettu huomioon MUN kohdalta eikä vain sen perusteella "tää toimii suurimmalla osalla". Ja siis nimenomaan lääkärin taholta eikä mun "valinnoista " . Nyt kun kyselin mielipiteitä toiselta klinikalta nii jo puhelimessa tuli sellanen olo että nää tietää mitä tekevät. En osaa tarkemmin selittää.
 
Missä sä oot Tammis hoidoissa?
Dextraan oon itse juuri siksi itse 110% tyytyväinen, että he tuntuvat olevan todella kiinnostuneita hommastaan ja siksi myös tietävät mitä tekevät. Siellä ei todellakaan kysellä potilaalta, että mitäs lääkettä sä haluisit käyttää. Siellä menneään juuri niin kuin sanoit, että nyt tehdään näin ja piste. Ja musta se on mahtavaa.(y)

Muo jännittää ultra ihan tosi paljon, vaikka vasta 3 menopuria pistettynä eli tuskin hirveesti vielä voi tietää mihin menossa. Mut jos ei onnistukaan..plääh.
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Tammityttö kyllä se mitä listasin tuosta mun hoidosta niin pitää paikkansa päivineen kaikkineen. En tosiaan osaa sanoa siitä estrogeenista yhtään.

Ja joo mä kaipaan kyllä todella paljon sellaista varmuutta ja tekemisen meininkiä lääkärin puolelta ja siellä Dextrassa tosiaan näin on. Ainoa mistä periaatteessa kysyttiin oli, että pregnyl vai ovitrelle ja päädyttiin ovitrelleen kun olin sitä aiemmin jo käyttänyt. Ja mistä pidin siellä myös, että periaatteessa kaiken tekemisen tueksi lääkäri voi kertoilla uusimmista tutkimustuloksista yms, josta tuli lisävarmuutta ja lähdin joka kerta sieltä aina tosi fiiliksissä koska lääkärikin oli aina niin fiiliksissä :D
 
Lottainen. En halua tässä klinikkaa mainita koska uskon sen periaatteessa olevan hyvä klinikka ja ollaan siellä yksi lapsi alulle kuitenki saatu. Eli en halua silleen mollata mitään enkä aiheuttaa sinne suuntaan kurjaa koska luultavasti vika ei oo heissä vaan mun omassa päässä. Mutta täytyy sanoa että esim. se ku limis ei kasvanu: "no..mitä te itse ootte mieltä..haluateko jatkaa vai perutaanko nut tää hoito" tai tää pitkä viljely oli silleen että "no..milles susta tuntuu.. olisko se kuitenkin se siirto 5.pv vai miten..vai seurataanko nyt vaa päivä kerrallaan?" NO totta vitussa mä mieluummin jatkan hoidon lopuun kun olen syöny viikkoja lääkkeitä ja järkänny kuviot j käyny jo 200e edestä ultrassa, jos kerta on yhtään mahdolista että hoito voisi onnistua! ! En mä tiedä! !! En mä oo lääkäri!!
Eli just se että ei potilaan tehtävä näitä ole päättää. Jää sit just tää paska fiilis jälkeenpäin että ITSE teki vääriä valintoja ja siksi kävi näin. Se on se huonoin vaihtoehto.

Ja sekin oli outoa että miten ulkomailla ne tietää tarkkan kertoa punktio päivät ja ne päivät millo vastaanottajan pitää matkustaa sinne kun täällä se oli koko ajan että "ei voi tietää ku vasta maks edelliselle viikolla "..

Mutta se mistä tykkäsin ja mistä kysyin neuvoja oli nimenomaan Dextra. Vaikka varmasti sielläkin niitä negoja tulee ja neganneet saattaa kokea että homma epäonnistui ja sit valittavat jossain palstalla. Koska osahan nimenomaan inhoaa sitä että lääkärit sanelee mitä tehdäön.. Näinhän se menee.

Mä alunperin ehditin miehelle tota Dextraa mutta hän halusi pysyä samassa missä on hoitoja tehty. Sanotaanko nyt kuitenkin niin että ihan inan jäi kuitenkin kaivelemaa .. Mutta edelleen. .tuskin tässä itkisin ja valittaisin jos plussaa olis tullut.
 
Täytyy sanoa kyl että hieman on sellanen olo et tekis mieli ottaa se alkio pakastekannuun ja vaihtaa klinikkaa. Just nyt on sellanen olo. Anteeks vaan :( kaikella hyvällä heitä kohtaan. Kaikki on kuitenkin ihan kultaisia, hoitajat ja silleen lääkäritkin. Mutta tällanen itse epävarma ja syyllisyyteen taipuva henkilö haluaa että ohjissa on joku joka seisoo sanojensa takana ja ainakin vaikuttaa olevan ohjat käsissä :(
 
Terkut ultrasta, olin tänään toisen kerran. Mikään ei siis mikään ollut muuttunut/kasvanut sitten keskiviikon! En tiedä, nyt ottaa kyllä päähän. Lääkäri sanoi, että hljaa hyvää tulee. Mut olis ne voineet ees millin kasvaa... Soittavat lisäohjeet päivällä. Kai nostavat Gonalin määrää. Harmittaa niin vietävästi, vaikka pitäis saada positiivinen fiilis tähän hommaan.
 
Sphinx - tiedän hyvin ton tunteen, että jokainen kuukausi on liikaa. Meillä tulee marraskuussa 3 vuotta täyteen, tuntuu hurjan pitkältä ajalta (vaikka ei sinänsä mikään mahdottoman pitkä ole, toiset käy paljon pidempään hoidoissa). Hoitotauot tuntuu kidutukselta.

Mandala - heh, en osaa ajatella niin pitkälle vielä. Hyvää tulosta toki uskallan jo vähän odottaa, mutta varovaisin mielin vielä. Meinaan tänään hoitajalta kysyä, suositteleeko kontrollia.

Pupuska81 - voi ei! :( Toivottavasti annoksen nostamisesta on apua!

Hipsunpöpsy - oliko siinä viivan paikassa yhtään väriä? Edes haaleaa? Peukut pystyssä!

Tammityttö - Tismalleen samaa mieltä siitä, että lääkärin tulee seistä sanojensa takana! Sellainen kyselevä tyyli saa vaan potilaan epävarmaksi.

Mulla on tyksissä ollut hyvät lääkärit. Jotkut täällä sanoi että vaihtuvat usein, mutta mulla on käynyt tuuri - ekan icsi:n hoiti sama lääkäri alusta loppuun ja toisen toinen lääkäri. Siis ihan kaikki käynnit suunnittelukäynnistä siirtoon asti. Varsinkin tästä jälkimmäisestä ja hänen tyylistään pidin kovasti, hyvin varma siitä mitä tekee. Siitä tulee itsellekin luottavainen olo, vaikka hoito ei onnistuisikaan niin silti tuntuu siltä, että lääkäri on kartalla. Toki kaipaisin vielä soittoaikoja lääkärille, mitä yksityisellä oli, mutta ymmärrän etteivät resurssit riitä siihen.
 
Se viivanen mikä aamulla ilmesty siihen apteekin omaan testiin niin en saanut sillon sellasta viivaa näillä päivillä mikä päättyi keskenmenoon.. Jos mä oikeesti raskaana oon niin seuraava jännitys on sitten se et onko molemmat hedelmöittynyt.. Ens viikolla teen uutta testiä..
 

Yhteistyössä