IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Limakalvo . Kai valtakäsitys on että minimipaksuudeksi toivotaan 8mm enennkuin luget ja siirtto aloitetaan. Sen mitä olen lukenut niin toki raskauksia tulee ohuemmallakin mutta todennäköisyys on pienempi.

Hipsunpöpsy. Mulla on ainaki kaikissa plusissa koskenu kovaa sinne ja tänne menkkamaisesti (tai jopa kovemmin viiltäen) joskus pp6/7 aikoihim. Mutta niin on joskus negoissakin. Mut kyl ne kuuluu kuvioon enemmän tai vähemmän . .itsellä ainakin luget lisää kipuiluja vähän.
Peukut!

Papuska. En oo vältelly. Tai no..tälleen "pakonsanelemana"kun ei oo päässy tekee mitään. Mut liikkuminen parantaa verenkiertoa ja alkion kiinnittyminen vaatii sellasta ;) Toki ehkö jos takana on punktio yms niin sit vähä varovaisemmin ja omia oloja muutenkin kuunnellen.
 
Lia_ just tarkastin puhelimen kuvista omat kuvat siitä yhdestä ainoasta plussakierrosta. Mulla on apteekin omalla yllättävän haalea viiva, vaikka pc näytti jo selvää viivaa. Eli tosi paljon riippuu testistä ja ihmisestä. Ymmärrän kyllä hyvin, että tässä kohtaa tulee spekuloitua kaikkea. Yksi kaveri kertoi, ettei tiennyt että useamman kerran edes pitäis testata. Eli kerran sai viivat ja sitten meni neuvolaan!! miten niin ärsyttävää... Mutta siis varovaiset onnittelut :love:

Pupuska81 liikunnan suhteen kuuntelisin kroppaa ja oloja. Ei varmaan yhtä oikeaa tapaa toimia.
LIMAKALVO: tämähän on mun lempiasia, kun tässä hoitojen suhteen huomattu, että myös tämä asia 'ei-kunnossa'. Eli tuota 6 mm pidetään nykyään yleisesti rajana, mutta muistaakseni klinikalla sanottiin että jopa 4,7 mm limakalvolla raskauduttu. Eli paksuuden lisäksi kiinnittymiseen vaikuttaa rakenne. Aikaisemmin pidettiin paksuutta paljon tärkeämpänä, mutta uusein tutkimusten mukaan yli 6 mm riittää. Ja kyllä mulla on luget aloitettu ja siirto sovittu jo 6,3 mm livakalvolla, kun se on mulle hyvä. Ja kiinnittymisestä ei viimeksi ollut kiinni, vaan alkiosta kun tuli km.

ON: ultra 26.11, zumenonit aloitettu ja kolmas PAS häämöttää. JEE :). Ja mielelläni myös pysyisin listoilla eli

Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_ ja Lottainen
Juu totta. Tohon limakalvoon vaikuttaa toki moni asia. Rakenne pitää olla kolmikerroksinen jne. Ja suurin syy niihin negoihim on kuitenkin pääsääntöisesti alkioissa.

Tsemppiä Viljonkka! !

Mä teen aamulla digin ja sit se on siinä. En jaksa enää noita mukaviivoja jotka ei merkkaa mitään.
 
Kiitos ja kumarrus kaikille tuesta ja kannustuksesta <3
Tikut on ja pysyy negoina.

"No ehkä elämässä tarvitsee
Joskus selitellä itselleen
Ja eritellä mielessään
Miksi kuviot on pielessään

Kun sitä tuskin edes
Voi aavistaa unissaan
Kuka saa ja kenelle annetaan
Ja miten raukkamaisesti onnen anti täällä jaetaan"
Leevi and the Leavings"
 
Aattelin tänään hakea aptekista testin ja tehdä yhden huomen aamulla. Koko ajan on vähän sellainen ylensyöneen olotila, tänään on 9 päivää pregnylistä. En tiiä voiko vielä laittaa pregnylin piikkiin nää tuntemukset vai ei.
 
Tsemppiä Hannuliini. Toivottavasti olisi parempia uutisia :) Mula oli kans lugesta se olo kuin olisin syöny kassillisen kiviä vaikka tosiasiassa pärjäsi pelkällä voileivällä päivän kun mitään ei tehnyt mieli.

Lottainen Siis mulla oli ihan liikaa kamaa. Estradot 150mg laastarit, zumet 4mg ja 800mg lugea.
 
No oho, kuulostaa tukalalta lääkemäärältä. tai siis kun itsehän saan kaikki mahdolliset oireet kaikista lääkkeistä..:censored:
Paitsi nyt 2 kertaa piikittänyt menopuria 275 yksikköä eikä vielä kyllä tunnu mitään, hurraa! ;):ROFLMAO:
 
Tammityttö :(

Tsemppiä hannuliini ja muut pian testaavat!

Kai se täytyy todeta, että tummenee se viiva! Tässä pp13 (2pv alkio) ja apteekin oma testi.

Melkein jo uskoin itseänikin, että tänään jää testaaminen väliin. :whistle: Huomenna se hcg sitten selviää iltapäivästä, toivottavasti on hyvät lukemat. Siihen asti hypin seinille.
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Tammis tottakai! Mulla ei ollut välikiertoa sen tuoresiirron kemiallisen ja tämän PAS:n välillä. Mulla on nyt hukassa se lääkekalenteri mikä tehtiin tähän PAS:iin, mutta en usko että nämä tiedot paljoa heittää. Ainoa mistä en ole 100% varma on se monta päivää Ovitrelleä pistettiin.

Kp 2-6 letrozol
Kp 9 lääkäri + ultra
Kp 9 - 12 Ovitrelle kynästä yksi käännös per päivä
kp 12 lääkäri + ultra
kp 13 loput Ovitrelle kynästä
Kp 16 luget 100mg aamuin illoin
kp 20 siirto
Lugeja vain se yksi paketti eli 15päivää yhteensä

Ainakin mun lääkärin mukaan tämä kaava on tämän hetkisten tutkimustulosten mukaan niin täydellisesti tuunattu kuin pystytty. Ja meidän klinikalla on todella monet raskautuneet juuri tällä; nekin kellä ollut ongelmia raskautumisessa.
Ja siis tätä lääkäri kutsui 'avustetuksi luomukierroksi' koska tosiaan hyvin pienistä lääkemääristä on kyse, vain sen verran että boostataan omaa kehoa ja toisaalta että saadaan ajoitus aivan nappiin tuon Ovitrellen kanssa ilman mitään ovistikkujen kanssa suhaamista, koska niissä ei koskaan voi olla varma milloin se ovis sitte oikeasti tapahtuu.
Toisaalta en tiedä miten olisi muuttunut tuossa välissä jos mulla ei olisi limis ja johtofolli kasvanut tasaisesti samaan aikaan.


Ooooh Lia :love::love: ihan selvästi tummunut viivanen, onnea onnea!!!
 
Lia! Onnea!!

Mandala kiitos tuhannesti <3
Juu..hankalahan sitä on sanoo mikä se syy milloinkin on jos ei plussaa kuulu. Mutta nyt oli niin hyvät alkiot että en millään jaksa uskoa syyn olevan niissä. Jos kroppa luulee olevansa valmiiks raskaana hormonikuorman takia niin miks ihmeessä sinne enää mikään tarttuisi. Se tuntuu ainakin itsestäni loogiselle selitykselle. Ja se että itsellä alkoi n.4-5pv siirrrosta ne hikoilut niinku aina negoissa. Sekin mun mielestä kertoo sen että kaikki ei oo kohdallaan.

Mulla vaan on silleen epävarmaa noi omaan kiertoon tehdyt koska tosiaan munasoluja ei juuri ole jäljellä enkä usko että ovuloin kovin usein enää.

Mutta mä päätin ehdottaa nyt lääkärille että hangattais noita "luomuja" vaikka seuraava puol vuotta jos tarvii ja odotetaan se kerta kun kroppa päättää toimia. Mä en halua enää yhtään lastia tätä kamaa kroppaan. Eikä mulla ole nyt enää kiire. Mä ryssin tämän siirrättämällä kaksi tähän epävarmaan paskakiertoon. Se ehkä harmittaa eniten. No..Toisaalta voihan olla ettei niitä olis saatu pakkaseenkaan.

Mitenkähän.. se blasto pakastettiin 6.pv ikäisenä. Onko se siirto sitten 6pv oviksesta? Wtf..

Ja hnm..onkohan kukaan siirtänyt toisen klinikan pakkaseen pantuja soluja muualle? Tai voisinko mä ottaa tohon lääkitykseen "second opinnionin" jostain vaikka Dextrasta ja käydä sit siirrossa tuolla klinikalla X?? Ideoita? Siis jos ne ei tuolla ala käyttää mitään muita kaavoja. Mä olen ny tullu siihen tulokseen että tuolla hangataan niin pinttyneillä kaavoilla. Vaikka tietystikään en valittaisi jos tämä olis plussan tuonut.
 
Se kuudentena päivänä pakastettu on kuitenkin blasto. Ja se siirretään aivan kuten mikä tahansa blasto siirretään eli viidentenä päivänä oviksesta. Jotkut alkiot vaan saavuttaa sen blasto vaiheen vaikka jopa kuudennen päivän iltapäivälläkin (sen jälkeiset kaiketi on sitten jo aivan liian hitaita), mutta ovat blastoja kaikki tyynni. Ja kuten mun lääkäri aina sanoo, että kuudennen päivän blastot on ihan yhtä hyviä kuin nopeammat kollegansa, kunhan ne siirretään pakastimen kautta oikeaan aikaan.

Tuosta klinikka-jutusta en kyllä osaa sanoa ollenkaan. Luulis, että kyllähän sä voit konsultoida ihan ketä vaan missä vaan ja ehdottaa sitten esim sun klinikalle siitä. Tiedä sitten miten toteutus sitten lopulta menisi.
 
Pahottelut negasta Tammityttö :(
Tuolla klinikalla missä oon ite käyny siirretään kaikki blastot 6 päivää ovisplussasta.
Oon vieläkin taipuvainen uskoon siihen että suurin syy negaan on alkioissa itessään, aina välttämättä huipuilta näyttävät ei oo ollukaan niin hyviä jatkosssa, ja toisaalta heikomman näköset voikin olla juuri niitä elinkykysiä jotka korjaa itteensä kohdussa jne. ..mutta eipä sitä koskaan varmaks voi tietää miksei raskaus ala, tosi monen tekijän kai pitäs olla kohdillaan ja joskus voi jäädä harmillisen pienestäkin kii :/

Onnea Lia_lle, toivotaan hyviä lukemia! Tulehan sitten tonne jatkoketjuun kun siltä tuntuu :)
 
Sepä se näiden alkioiden kanssa. Mun lääkärin tulevaisuuden näkymät siitä alkiodiagnostiikasta jos tulee toteen niin yhtään turhaa siirtoa ei sitten joskus hamassa tulevaisuudessa tulla tekemään. Nythän sitä diagnostiikkaa jo tehdään, mutta se on todella hidasta ja kallista puuhaa vielä nykylaitteilla. Lääkärin mukaan tämä kuitenkin joskus tulee olemaan varmasti käytäntö, noh ehkä ainakin yksityisillä :)
 
Mandala. Kysyin tota lääkäriltä. Hän toki tiesi letrokierron mutta ei sitä että ovitrelleä pistetään noin monta päivää. Että mihin se perustuu. .
ja soitin myös Dextraan.. sanoivat että he voi toki siirtää alkion jos se "siiretään" heidän pakkaseen mutta muuten eivät anna mitään "konsultointia ".

Nyt tää jää huilille. Katsotaan millo ikinä jaksaa sitä PASia. Alkio on joku luokkaa BA.. keskinkertainen siis. Siirretyt oli olevinaan parempia mutta kuten sanottu..kukaanhan di tietä mitä vikoja niissä on vaikka maljalla näyttää hyvälle.
 
Uuui Lia, hieno viiva! Pidän peukut myös muille jännäilijöille!

Täällä loppui inssin piinailu dpo13 negatestiin..tosin sen nyt oli odotettavissa kun siittiöt oli niin kehnot :( alunperin meidän piti nyt heti siirtyä icsiin, mutta lääkärit oli joukolla puinu tätä meidän tätä tilannetta ja tullu siihen tulokseen et toinen inssi viel heti perään. Tätä perustelivat sillä, että saadaan selville oliko edellinen kehno spermatulos vaan oikku vai onko sperman laatu todella noin paljo heikenny. Varmistellaan diagnoosit miehen sperman suhteen ja kerätään tietoa mun adenomyoosiepäilystä. Ymmärrän kyllä tuon kannan, mutta toisaalta tää tuntuu niin turhalta, koska ei noilla simpoilla inssissä mitään tuu!! Joudun siis vielä takomaan päätä seinään ennen kuin pääsen virallisesti tälle puolelle! Nyt lähti myös julkiselle lähete, eli toivovat, että kun ollaan sitte jo kokeiltu pari inssiä yksityisellä niin ei jouduttais enää julkisella niihin.. Nyt siis vielä vuodon odottelua ja uudet letrot napaan..anteeksi väärältä puolelta huutelu.
 
Ei mulla vielä oo testipäivää, reilu viikko vielä. Ei mulle mitään päivämäärää annettu sen tarkemmin,mutta eikö se kaks viikkoa ole yleensä, eli se olis sitten 23.10. Oon niin sakee, että ensiksikin tilaan jotain susitestejä sadan pakkauksen ebaystä ja sit dippaan niitä joka päivä ja masistelen negaa..onhan tänäänkin nyt JO pp 6..
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Grey83
#2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS
Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS


Piinailijat::whistle:

Lia_ - testipäivä 16.10
Saaga76 . testipäivä 16.10
Tammityttö - testipäivä 16.10.
Hipsunpöpsy -testipäivä 23.10.
Bridge - testipäivä 23./24.10.



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF



Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä