IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pitäisikö meidän siistiä tuo seurattavien lista? Tai siis, haluatteko pitää mukana plussanneet vuoden 2014 heinäkuusta asti? Ja sit listalla on varmaan niitäkin jotka eivät edes enää kirjoittele?
Että jos voitais tehdä ko.lista vaikka uusiks, niin että jokainen laittaa punaisella omat tietonsa seuraavasti:

nimi#yritys aloitettu#monesko lapsi#lapsettomuuden syy#hoito#

Esim. mun tietorivi:
Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF

Tämän lisäksi ilmoittakaa jos piinapäivä on tiedossa.

Voisin sit koota uuden listan annetuin tiedoin tuohon Mandalan ylläpitämään pohjaan.
Musta listaa on nyt hankala seurata, kun mukana niin paljon nimiä joita ei ole näkynyt keskusteluissakaan ja sit niin pitkä plussanneiden lista..
 
Hei!
Olin hetken mukana tuolla inseminaatiokeskustelussa, mutta tämä on meille nyt oikeampi aihe.
Lyhyesti taustaamme. Olen 33-vuotias (pian 34v) ja mieheni 32-vuotias (pian 33v). Vauvaa olemme yrittäneet nyt reilu 2,5 vuotta ja reilu vuosi sitten päästiin lapsettomuushoitoihin kunnalliselle. Tosi hitaasti on edennyt tämä homma. Mulla diagnoosina pco ja miehellä heikot siittiöt. Helmikuussa tehtiin yksi inseminaatio, mutta kuten lääkäri totesi “Taisi mennä lapsi pesuveden mukana..” Nyt vihdoin jonojen jälkeen on aika suoraan icsiin! Tosin tämä alkoi vähän huonosti, kun kuukautiset haluttiin tuottaa Marvelonilla ja menkat eivät meinanneet alkaa millään. Viime perjantaina aloitettiin kuitenkin Gonalilla. Tänään aamulla myös ensimmäinen Orgalutran pistos ja illalla viimeinen Gonal-pisto Ultraan oon menossa huomenna aamulla. Ihmettelen, että miksi Orgalutrania käskettiin laittaa jo ennen huomista ultraa, mutta se selvinnee Punktio olis tarkoitus tehdä viikolla 43, jos kaikki ok. Toivoisin niin, että jotain olisi tapahtunut, koska kaikki testit mitä oon ikinä tehnyt on aina olleet negatiivisia.

Kiitos tästä keskustelusta, on todella terapeuttista! Niin kuin kaikilla fiilikset vaihtelevat täysin laidasta toiseen…
 
Ok. Sori hannuliini täällä niin monta kirjoittelijaa, että en muista milloin kukakin on laittanut minkä lääkkeen. Sun oireilut kuulostaa kyllä hyviltä, olis kyllä ihan mielettömän hienoa jos säästyisitte koko ivf:ltä! :love:

Mites noi lääkekattohommelit menee. Näkyykö apteekissa heti että lääkekatto on täynnä, kun se kerran näkyy kelan asiointipalvelussa omilla sivuillani? Kävin kelassa, todella tyly työntekijä ei osannut vastata mutta ei myöskään suostunut antamaan mitään tositetta lääkekaton täyttymisestä vaan sanoi että "ne kirjeet tulevat mekaanisesti, en voi mitään sulle tulostella". Oli muutenkin tyly, ihmetteli miksi olen siinä vaikka kirje ei ole tullut. Kerroin, että toin hakemuksen kun lääkekatto ylittyi, että haluan yli menneen osan takaisin. "no jaa, no siihen tarvis kyllä kuititki joten ei nyt onnistu" sanoin, että tässä nää olis, täytetty lomake ja haluaako kuitit alkuperäisinä vai kopiot niistä.. Meni mykäksi ja otti vastaan. "näissä menee sit ainakin 4 viikkoa käsittelyssä"..:cautious: Miksi ihmisen pitää olla asiakaspalvelutyössä vielä tuollaisessa toimipisteessä kun asiakaskunta on todella vaihtelevaa.:unsure:
 
SalamaT # 5/14 # 1.yhteinen # endo/ikä/selittämätön # 2. IVF marraskuussa

Lottainen, kerro kun selviää ton lääkekaton käyttäytyminen, mulla täyttyy heti kun toka IVF alkaa. Polilla oltiin jopa oikein ajateltu sitäkin jatkojen suunnittelussa (edes jostain sinne pisteet). Mä niin mietin koko ajan vaihtoa yksityiselle, jotenkin tosi vähän luottoa julkiseen... Mutta ehkä nyt katotaan vielä toi toinen kierros.
 
voi ei tammityttö :( Mutta kiitos kun vastasit kysymykseen etteilimakalvo voi liian paksuksi kasvaa lääkkeillä, heti rauhotti voi luottavaisin mielin odotella seuraavaa kiertoa ja uskoa että siirtoon vihdoin päästään :)

no joo ei voi ymmärtää noita nyrpeitä asiakasalvelijoita, oisko aika miettiä alanvaihtoa jos ei kiinnosta palvella asiakkaita..Ei mitään hajua tuosta kuinka nopeasti menee apteekkiin mutta luulis että jos se kelan sivulla jo näkyy nii apteekissaki ainakinhan ne summat apteekista menee heti apteekkiin, mutta mistä noista tietää :D
 
Bridge. Mulla ainaki tukilääkkeet tekee ihan samoja oloja negoissa kuin raskaana. Olen ollu ties monessako siirrossa enkä edelleenkään osaa tehdä eroa negaan ja plussaan oireiden perusteella. Nytkin lugevuoto puuttuu, väsyttää, oksettaa, mahaa kipuilee yms "plussaoiretta" mutta negaa näyttää tulevan .
Mutta joo viimeks ku plussasin 4.pv alkiolla meni pp0-6 täysin neutraalisti. pp7 alkoi todella rajut repivät kivut ja maha turposi pysyväksi isoksi palloksi. Seuraavana aamuna plus. Sen jälkee olot tuli ja meni ja esim tissikipua ei ollu ollenkaan.
Tsemppiä!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 11/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI 10/2015?
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
grey83
# 2015 # ensimmäinen # monitekijäinen #1.IVF
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?


Piinailijat::whistle:

Lia_ - testipäivä 16.10
Saaga76 . testipäivä 16.10
Tammityttö - testipäivä 16.10.
Hipsunpöpsy ?



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF



Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
yritin nyt karsia sellaiset pois, joita ei ole aikapäiviin näkynyt. huhuilkaa jos joku jäi erehdyksissä pois tai joku tieto on väärin. Ja haluatteko pitää tuon plussanneiden listan vuoden alusta asti? 2014 plussanneet karsin pois..Toivottavasti kukaan ei pahastunut.:whistle:
ja tuotahan pystyy kuka tahansa kopioimaan ja muokkaamaan tietoja...:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_ ja Mandala
Tervetuloa Pupuska81! Mulla aloitettiin kummallakin kerralla Orgalutran ennen ultraa, eli ainakin täällä ihan yleinen käytäntö. Toivottavasti sujuu ensimmäinen hoito hyvin, niin vierailu täällä jäisi lyhyeksi. :)

Lottainen hyvältä näyttää lista. 2015 alusta on hyvä aika jättää plussanneet, näkee samalla milloin ollut vilkkainta tänä vuonna :D

Bridge jos vaan kykenet, niin kokeile vielä hetkeksi unohtaa oireiden etsiminen. PP3 on niin vähän, että enintään kiinnittymiskipuja tai vuotoa bongaisin. Raskausoireilla ehtii sekoittaa pään myöhemminkin, heh. Helppo sanoa, mulla kun tuohon aikaan oli lievän hyperin oireet viemässä huomion. Tsemppiä piinan alkutaipaleelle!

Apteekin omat testit odottaa käyttäjäänsä, toinen huomenna ja toinen joko to tai perjantaina ennen verikoetta. Ja siis ihan vaan teitä varten, itsehän en tietenkään.. :whistle:;)

Lääkekatosta, itse en saanut aikaiseksi hakea erotusta kevään ostoista, ei tosin olisi ollut mikään iso summa (nyt jo kuitit hukassa). En siis tehnyt asian eteen mitään ja unohdin koko jutun, kunnes syksyllä kohtasi iloinen yllätys apteekissa kun pääsi halvalla. :)

Olikohan tässä kaikki.. en muista pitikö vielä kommentoida jollekin, tabletilla on nii ärsyttävä selailla edestakaisin. Tyydyn siis nostamaan kaikille tasapuolisesti peukkua ( (y) ).
 
Taustalta huutelen että kai mää voisin pysyä listalla saastuttamassa tilastoja..

Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI

Marraskuun lopulla varmaan kehissä vielä viimosen yrityksen merkeissä. Olettaen että ens vkon peruslabrat on hormoonien osalta "ok". Edellisistä aikaa joten otetaan uusiksi nyt

Seurailen vieläkin täällä kyllä. Hirmuisesti tsemppiä taas neganneille ja onnea plussanneille!
 
Hienohan se olis kun sais ens viikolla soittaa tyksiin et oon tehnyt positiivisen testin et vihdoin ja viimein kävi hyvä tuuri.. mä meen tällä hetkellä sillä mielellä et kaikki otetaan vastaan mitä elämä tuo tullessaan. En mä oikee jaksa murehtia mistään tällä hetkellä.
 
Grey83/2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS

Yritän tässä suunnitella elämää toisen epäonnistuneen PAS:n jälkeen, ja usko horjuu enää viimeisenkään PAS:n onnistumiseen, kun jotenkin tuntuu, että noissa meidän alkioissa täytyy olla jotakin heikkoutta, kun "kaikki muu" on kunnnossa: kroppa hyrrää just niin kuin hormonit lääkeinä käskee, ja saalistakin tuli ensimmäisessä stimulaatiossa ihan ok:sti.

Mutta, kysymykseen, erityisesti teille, joille ois tehty toinen stimulaatio ns. "suoraan" : jos negaan vielä viimeisen PAS:n jälkeen ja kuukautiset alkaa, niin voiko tuon toisen IVF/ICSI - stimulaation aloittaa suoraa, vai täytyykö siinä välissä silti vetää se lyhyt tai pitkä "sammutus", joka mulla oli viimeksi Procren?


 
Ei muistaakseni ole lääkäri kauheemmin siitä lugejen läpi vuotamisesta ole "kommentoinut".. mutta on sanonut että jos plussaisin niin lugeja jatketteisi ainakin ekaan ultraan asti... joopa joo sitä päivää ootellessa.. Pitää huomenna vielä soittaa polille kun ei minun maananatainen soitto "kelvannut", kun pitää tehdä virallisena päivänä testi, kun voi tulla vuotoa vaikka olisi raskautunut.. jepjep.. Mutta eihän siellä lääkäri luurin päässä ole, toivottavasti edes eri hoitaja, kun se maanantainen on vähän.. tuota.. jumi :)
Minut olikin listalla pidetty joten en nyt turhaan tietoja enää laita.
Joku oli uusi, tervetuloa..
Aivot nyt ihan narikassa..
 
Ainiin lääkekattoasia. Mulla ainakin näkyi heti apteekissa. Tänä vuonna tosin olikin kertaostos joka sen jo yksistään ylitti. Siitä on kuitti tallessa ja noin viikon päästä tuli kelalta kirje missä paperit et voi ylimennyttä osaa hakea takaisin.. Tosin ei mulla ole mitään käsitystä sit aijemmista ostoista tältä vuodelta, mut kai ne näkeene jostain, en siis ole vielä saanut aikaseksi lähettää sitä hakemusta.. Ja luonnollisestihan yksikään lääke mitä olen sen jälkeen ostanut ei ole ollut kelakorvattava (luget, gonapeptyl). Että jippii, hieman ottaa aivoon se. :mad:
 
Oma napailu jatkuu.. tänään suihkuun menessä huomas sen kun otti rintsikat pois niin et kuin turvoksissa noi tissit on. Ootteko muuten huomannut sen kun laittaa lugeja sisään et olis kohdunkaula muuttunut? Illalla un laitoin lugen niin se oli tullut eteenpäin ja turvoksissa mä luulen et siitäkään ei voi mitään päätellä..
 
Hannuliini. Kertaatko kulta mulle mikä sun tilanne olikaan.. ? Kyllä, mä en tiedä onks se näin aina mutta ainakin plussista muistan että toosa turposi sisältä päin. Siis niin että lääkkeiden sullominen oli hankalampaa. Nytkin se tosin on samanmoinen ja ainakin toistaiseksi tikut on negaa..joten en enää osaa sanoa onko se sit ollu myös negoissa noin (n)
 

Yhteistyössä