IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Domi pahoittelut :( on se epäreilua välillä :(

Tammityttö vähän sama juttu siellä. Uskon, että oman kroppansa jokainen tuntee parhaiten, mutta voi että kuinka toivon sun olevan väärässä tällä kertaa!! halit

Lottainen kaiketi tällä kertaa voi onnitella vuodon alkamisesta, pääsette uuteen hoitokiertoon täysillä sitten (y) onnea tulevaan!

Lia vauuuuutsi vau!! PC testeissä tosiaan se väri haalistuu, harmaantuu, testin kuivuessa. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn ettei jää kemialliseksi :love::love: testaa nyt kuitenkin ihmeessä vaikka edes meidän muiden viihdyttämiseksi ennen verikoetta :D ;)

Kiitos kaikille, jotka vastailitte mun kysymyksiin. Näitä viestejä lukiessa ja eilisiä omia kp1 -tuntemuksia ja itkuja ajatellessa tulee toisinaan mieleen, että lapsettomuus on kyllä yksi iso ja kipeä ihmiskoe, jossa mieltä ja kehoa koetellaan kaikin mahdollisin tavoin.

Vielä yksi kysymys: millä perusteella valitaan lyhyt tai pitkä kaava IVF-hoitoon? Osaako joku vastata?

Sphinx mulle pitkästä kaavasta naikkarilla lääkäri vain totesi, että mulla sitä voidaan käyttää koska tietojeni perusteella ei ole syytä olettaa, että olisi hyperstimulaation riski. Varmaan siihen muutkin syyt voi vaikuttaa, mutta kaikkia niitä en itse ainakaan tiedä.

Lia. Peukut pystyssä!!!

Mulla on käytännössä samankaltaisia oloja. Itse en kuitenkaan osaa innostua koska näitä kaikkia on ollu negoissakin. Lugen valumattomuus nostaa kans toivoja (koska näin ollu plussissa) vaikka en tiedä mihin se perustuu koska suurin osa lugesta on sitä vahaa mikä ei jokatapauksessa imeydy yhtään minnekään :ROFLMAO:
Mutta joo.. toosa tuntuu turpeammalle (plussissa), päivällä palelee (plussat ja negat) , yöllä ajoittain kuuma (negaissa), lämmöt korkealla (luget), väsyttää (luget), mahaa turvottaa (plussat ja negat, johtuu lugesta), menkkamaiset kivut ja kirvelevä tunne kohdistuu (luget, ollu negoissa ja plussissa).. ööh.. mitäs vielä.. hönttö pää joka johtuu tästä piinapäivien stressistä :D joten summasummarum..ei mitään lupaavaa :rolleyes:

Sphinx Mulla nuorempana tehtiin julkisella kaikki 3 hoitoa pitkällä kaavalla (2. hoito erikoispitkä 3kk procren piikeillä). Se on kai ajotusten takia julkisella melko vakio, ja mulla lisäks endo jota lamautuksella pyrittiin etukäteen kuolettaan. Yksityisellä tehtiin lyhyt kaava kun ei nyt vuosia myöhemmin enää amh-arvokaan oo ihan huipussaan, eli toimintaa ei varmaan enää kannata lamauttaa.

Domi ja grey83 pahoittelut negoista, *hug*

Lia varovaisen onnittelut, jospa se viiva siitä lähtisi vahvenemaan. :love:

Itse olen jemmannut kaikki plussakierron tikut ja jos joskus vielä plussaan niin varmaan hermoheikkona niitä vertailen. Ei kovin järkevää touhua :confused:.

on: ei mitään... reilu viikko sitten vielä haamu. Kotona ei testejä, mutta ehkä tänään käyn hakemassa. Sitten sais huomenaamulla varmistettua että negaa näyttää. toivottavasti!! Nyt reilu viis viikkoa lääkeiden lopetuksesta eli km:stä n. 6 viikkoa. Vielä ei näy menkkoja.. Haluaisin niin kovin, että alkais luomuna. En vaan tiedä kuinka kauan jaksan odotella...

Grey :(!! Halaus. .vaikka tiedän ettei lohduta juuri nyt :(!!

Viljonkka. Mulla alkoi kaikista tarkalleen 4vk kohdalla. Mutta eipä kesällä. Hcg oli nolla mutta tavaraa edelleen kohdussa. Mene mieluummin liian aikaisin ku myöhään lääkäriin. Toki noi on yksilöllisiä mut itse tulin ihan liian varovaiseksi ton kokemuksen takia. Halit!!

Moikka! Parin kuukauden aktiivisen ja sitä edeltäneen satunnaisen seurailun tuloksena ajattelin liittyä seuraanne (valitettavasti... ). Ikää 35, endo leikattu 2008, yritystä 1,5v mutta kaipuuta niin paljon pidempään. Endon lisäksi ei muuta vikaa ole löydetty, paitsi että ollaan ihan liian vanhoja (mies 46, aika sissi) ;)

Eka IVF-kierros elo-syyskuussa oli mielestäni lähinnä katastrofi: 6 päivää GonalF 150 annoksella pamautti kolme follia 20-21mm kokoisiksi, 2 pienempää ja 2 liian pientä... Punktiossa löytyi 3 solua joista 2 kypsää. Toinen kuitenkin hedelmöittyi kivasti ja siirrettiin 2-päiväisenä, mutta vuoto alkoi jo useita päiviä ennen testiä. No, positiivista oli toki se, että näköjään meidän soluilla edes jollakin asteella synkkaa, mutta aika harjoitteluksi kyllä meni koko homma. Julkisella ollaan, joten mitenkään tuota ei tietenkään päässyt purkamaan. Seuraava suunnittelu 6.11, sen tiedän että kaava vaihtuu pitkäksi ja että lääkäri saa vastata noin kahteen sivulliseen kysymyksiäni!! Mulla AMH 1,3 enää, joten hirvittää senkin puolesta. Eka kierto hoidon jälkeen venähti tietysti muutamalla päivällä, ja johan se toivo sieltä ehti nostaa päätään kunnes.. U know.

Täällä on näköjään paljon piinailijoita ja just pudonneita, tsemppiä kaikille tasapuolisesti, tiedetään kaikki NIIN miltä se tuntuu. Ja onneksi myös onnistujia, vaikkakin joudun kyllä tunnustamaan että olen teille kateellinen -mutta samalla puolestanne tosi iloinen :)

Niinkuin aamulla kirjoitin niin mulla ei oo ollu moneen vuoteen finnejä naamassa niin eiks sit yöllä ollut paukahtanut näppylä naamaan, aamupäivä meni kärsien osittain kipeästä mahasta ja osittain pahaolosta. Tykyttely on jatkutunut myös tänään tulee pikku hiljaa aika vainoharhainen olo. En tiiä onko hyvä vai huono asia, mut tuntuu et luget imeytyy kroppaan pal paremmin kuin ennen, aikasemmin saatto aamulla tulla niitä lugejen rippeitä kun kävin vessassa..

Uskomatonta, mutta totta!!!! Tunti edellisen kirjoituksen jälkeen tuli menkkakivut ja ta-daa tänään on kp1 :ROFLMAO::). Uskomatonta, miten onnellinen voi menkoista olla. Oudointa se, että ikinä menkat ei ole alkanut keskellä päivää vaan lähinnä alkuyöstä. Mutta ei yhtään haittaa. Vielä en uskaltanut soittaa klinikalla jos vuoto nyt vielä olis tyrehtynyt, mutta huomenna voi siis soitella. Seuraavaksi siis (taas) PAS lääkkeelliseen kiertoon, JEE!

Tammityttö voi tuota sun tilannetta, sä kyllä varmaan parhaiten tiedät oman kroppasi. Toivon kovasti, että se jotenkin sua tällä kertaa hämäis.

hannuliini kuulostaa hyvältä, vähänkö olis hienoa jos et joutuiskaan punktioon.

SalamaT tervetuloa porukkaan.

Voi miten mahtavaa Vilijonkka!!!(y) Katsotaan päästäänkö yhtäaikaa piinailemaan, mullahan kp1 myös tänään.:)
Ihanaa, että sun ei tarvii enää ootella.:geek:

Ja todentotta, olisipa hienoa jos hannuliinin epäonni kääntyisikin suureksi onneksi:love:

Kävin ostamassa ekan satsin menopuria ja vihdoin kilahti lääkekatto täyteen. Pitää marssia huomenna kelaan kuittien kanssa, en meinaan usko että apteekissa näkyis perjantaina vielä tieto et maksukatto täys. Tai haluun varmistaa, että ei mee ens tili taas lääkkeisiin.
Ihanasti alkaa helpottaa kun eilen illalla oli vika progynova :ROFLMAO:

Tervetuloa salamat !

Voi ei tammityttö, ootko nyt ihan varma että tulos ei voisi vielä muuttua? Mikä pp sul on? Hali!
Domi ja grey olen pahoillani puolestanne!

Vilijonkka jee pääsette seuraavaan yritykseen! Jospa se nyt tarrais kiinni! Eikö se oo että km jälkeen ois paremmat mahkut raskautua (y)
Hyvä lottainen mehän mennään melkein samoissa! Mulla kp 6 ja tänään ois 4 menopur piston ja huomenna ultra. Saapa nähdä miten lääke on vaikuttanut.

• Tykkää
Reactions: Lottainen
Grey..niimpä. pakkohan se on. Nyt on pp6 eli öö..3+4 juu kuulostaa aikaiselle mutta: sekä kuopus että esikoinen on olleet apteekin omassa 3+5 ja ne ei olleet tällaisia blastoja vaan hitaampia. Eli noup..not believe in miracles. Ne ihmeet ajoi viimeks keväällä ohi kun hautasimme neljännen pienen. Ei pitänyt olla edes mahdollista, todennäköisyyslaskennassakaan. Mutta aina on kiva olla tilastopoikkeus edes jossain :unsure:.

Lia toivottavasti sinun tikut tuo positiivisia tuulia tänne :love:

Miten voikaan olla eri fiilikset toisilla menkkojen alusta! Tsemppiä Lottainen ja Vilijonkka_ uusiin kiertoihin.
Siis alkaako kellään muulla vuoto lugejen läpi?!!! Siis mistä hitosta se johtuu?!! Joka kerta, tuore siirroissa jo pp10 ja 11 ja PAS:seissakin ainakin jotain tuhrutteluu viimeistään pp13!!!! Nytkin oli annostus 300 kahesti päivässä..Jokuhan siellä viturallaan on ku niin tapahtuu..:mad:

Domi, mulla alkoi kans tuhruttelu jo pp11 ja vuoto pp13, Lugeja meni 200mg 3xpvä eli ihan kunnon satsi niinkuin sullakin. Kivat oireet (tissikivut, turvotus, pissalla ravaaminen jne) loppui siinä pp10-11 tienoilla ja siihen tuhrut ja menkkakivut päälle (endolaisena ne on aikamoiset...). Testasin Apteekin testillä pp14 vielä varalta, että uskalsin vetää kunnon kipulääkkeet.

Muistelen lukeneeni täältä, että jollekin oli määrätty Litalginia kohdun supisteluun? Mulla oli taas tosi vahvasti elohiiri/supistusjuttuja siirron jälkeen, niinkuin muutamissa luomukierroissakin. Polilla sanottiin että ei se mihinkään vaikuta (ai ei vai?) joten jos ne ei ota mua todesta nytkään, niin olishan mulla sitä kaapissa...

Tammityttö ja grey83 :( On tää vaan niin epäreilua..

Täällä taas haamu testattu, ei eroa eiliseen mitä en nyt tietty odottanutkaan. Haen tänään apteekista apteekin omia parit kappaleet, jotenkin luotan enemmän niiden tulokseen kun niillä plussasin keväälläkin. Kuvankin koitin teille ottaa, mutta näyttöjen kontrastit vaihtelee niin paljon, että toiselle viiva on selkeämpi ja toiselle juuri ja juuri näkyy. Eli saatte nyt tyytyä mun kertomuksiin :LOL:

Edelleen jalat maassa, siteitäkin kävin ostamassa vuodon varalle.

Domi niin totta. Itkenyt ja raapinut elämän pohjaa joka ikisten menkkojen alettua, mutta nyt ne olivat taivaanlahja. Niin kummallista! Onko kukaan lääkäri puhunut mitään sulle tosta, että vuodot tulee läpi, tai et mistä se vois johtua?

Tervetuloa Salama!

Iik Lia haamu on niin ihana juttu!!!:love: testaatko jo huomenna apteekin omalla?

hannuliini koska aiot testata uudelleen? Kerroitko jo jossain virallisen testipäivän?

Voi Tammis :(

Jee flow kivaa kun joku on niin lähellä päivissä, samoin kuin Vilijonkka!:geek:

Yhteistyössä