IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Menin eilen innostumaan. Olot olevinaan pahenee mutta..
Noup. .nada tyhjiä tikkuja. Ei mitään häivää. Kyllä nää massiivisetkin olot, sydämen järkyttävä syke, turvonneet paikat,kivut, älyttömät unet, ihan kaikki tulee lääkkeestä. Jopa tuo toosan turvotus ja lugen 100% valumattomuus on sitten myös negaoire. Ei olis pitänyt innostua.

Käyn tänään verikokeessa jotta saan jättänyt tän tolkuttoman lääkemäärän pois. Lisäksi lääkkeet loppuu viimestään huomenna. En haluaisi ostaa yhtään turhaa.
 
Lottainen minkälainen annos sulla on menopuria? Mulla 150 iu. Onko sulla tullut mitään sivuvaikutuksia lääkkeestä? Tai ootki laittanu vasta niin vähän aikaa mut ootko aiemmin käyttäny? Mulla tullu hirveetä hikoilua öisin ja sit tuntuu että aiheuttaa jonkin asteista ahdistusta. .
Tänään olis se ultra.
Hannuliini mulla viimeisimmässä pas:ssa kun oli se tod.näk kemiallinen, niin huomasin että kohdunnapukka (vai miksi sitä sanotaan) oli ylhäällä, kiinni ja kovempi kuin muissa siirrossa se on ollut auki ja alhaalla. En tiedä oliko näillä yhteyttä vai oliko sattumaa.
Marille tsemppiä suraavaan yritykseen(y)

Tammityttö tuo on kyllä inhottavaa kun löytää itsestään oireita jotka nostaa toiveita mutta sit kuitenki testit negaa. .. Mut jospa se vielä vois muuttua!!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)


Lottainen#9/2011#toinen#toinen putki tukossa/toinen munasarja laiska?#1.IVF
Sphinx
#06/2013 #ensimmäinen yhteinen #selittämätön+endo #1.IVF 12/2015
Pupuska81
#2013 #ensimmäinen lapsi #pco+heikot siittiöt #1.ICSI
Bridge
#2015 yksin#ensimmäinen#ikä ja matala amh# 2.IVF
hannuliini
# 8/11# ensimmäinen # pco/endo #1.IVF
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön #2.IVF
Lia_
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön #2. ICSI
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana#1.IVF
Mamido
# n 1,5v # toinen # siittiöt #1.ICSI
virvatulia
# ? # toinen # siittiöt + pco #1.ICSI / 3.PAS
Suvipilvi
# 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön #1. IVF
Tammityttö
# kolmas # soluissa vikaa #
SalamaT#? #ensimmäinen #endo/ikä? #2. IVF?
Mari32#ensimmäinen#siittiöt &endo#5.ICSI
Grey83
#2015#ensimmäinen#mies steriloitu aiemman suhteen jälkeen+endometrioosi#1.ICSI 3. PAS
Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF 1.PAS
Vilijonkka_ #ensimmäinen# siittiöt ja pco-tyyppiset munasarjat#1. IVF:n 3. PAS


Piinailijat::whistle:

Lia_ - testipäivä 16.10
Saaga76 . testipäivä 16.10
Tammityttö - testipäivä 16.10.
Hipsunpöpsy ?



Plussanneet 2015::love:

Tammikuu 2015
Deja1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina1.IVF
RiiMini5.ICSI (kemiallinen)
Hertta20151.ÍVF 1.PAS
Tuutunen802.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF



Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos(y)
 
Viimeksi muokattu:
Domi toivon että saat langanpäähän jonkun ihmisen joka tajuaa että luurin toisessakin päässä on ihminen.;) hyvä juttu toi lääkekattoasia, siis kun mulla ostettavana vielä ainakin 2 menopur1200-pakettia..:confused:

Tammis kerro kun tiedät verikokeen tuloksen!!

flow mulla on 275 yksikköä annos. Eka hoitokierto kun päättyi 150 yksikön jälkeen siihen että vastetta ei ollut tarpeeksi.:cautious: Eka vasta pistetty, oletan että olen tästä enemmän turvoksissa. Edellisen kierron 150 yksikköä ei kyllä aiheuttanut kummempia, alavatsa oli jonkin verran turvoksissa, alkuun enemmän kuin mitä sit muutaman päivän päästä. Olin itseasiassa menopur-päivien loppupäässä kikattelevampi ja levottomampi, en tiedä johtuiko niistä. Ei ainakaan ollut ihan normaali mielentila työpaikalla.:ROFLMAO:Ahdistusta tai yöhikoilua ei ollut, saa nähdä miten tässä kierrossa.
 
Yep yep.. käyn siellä verikokeessa jahka saan terkan kiinni.
Se aamun tikku oli kuivuessaan tehny harmaan "viivanpaikan ". Ei siis sellanen kuin haamu on, vaan most definitely tuli kuivuessa. Mutta EN innostu tästä koska muistelen joskus noita saaneeni ja innostuneeni. No, nytpä tulee realiajassa todettua mitä noi harmaat jutut merkkaa versus hcg.

Sori tää omanapainen oleminen. Illalla fiilis oli jotenkin yks kaks levollinen mutta ja sitten menin pöllö haaveilemaan ja näkemään satoja unia positiivisista tikuista. Näin jopa unta että äiti joutu sairaalaan ja mietin eteisessä että mun on päästävä kertomaan raskausuutiset :rolleyes: Juuu juu. .mun unet on ihan tieteellistä faktaa :ROFLMAO::D
 
Jaahas, täällä on näemmä listat pistetty uusiksi.

Nenna81#3/2013#tuhoutuneet johtimet#3.(1.yhteinen)#2.IVF

Täällä alkoi menkat ja valmistautuminen 2.IVF 1. PAS:iin. Aika epätoivoinen ja pessimistinen olo. Tämänhän piti olla lääkäreiden mukaan läpihuutojuttu, mutta kuinkas kävikään. Kokoajan miettii vain syitä siihen miksi ei tärppää, ahdistavaa.

Onnittelut plussanneille ja voimia niille joilla ei vielä tärpännyt!
 
Pikaisesti päivitän vaan oman navan.

PP12 apteekin omalla haalea haamu. Katsotaas saanko tähän kuvan, niin ymmärrätte miten haaleasta on kyse..

On vähän turhan haalea siis.. Tosin kuvassa ehkä aavistuksen vaaleampi kuin livenä, riippuu tietty näytöstä.

Täytyy alkaa henkisesti valmistautumaan kemialliseen, viimeksi hcg vaan 85 pp14 ja seuraavana päivänä alkoi vuoto. Toki on toivoa, mutta edelleen vaan koitan pitää jalat lähellä maata ettei tulisi liian kova pudotus (niinpä niin, tulee joka tapauksessa jos huonosti käy).

Seuraava testi perjantaina ennen verikoetta, huomenna menisi hukkaan kun päivässä tuskin tulee niin isoa eroa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Ihan selkeä viivahan siinä on Lia!!:love: Se on jännä miten täällä palstalla huomaa, että jos pp12 ei ole vahva viiva niin täällä heitellään hyvin helposti jo kirveitä kaivoon. Mä en oo ikinä ajatellut, että voisi saada plussaviivoja alle pp14. Siis kun olin esikoisesta raskaana v.2008 niin tein testin pp14 ja oli noin haalea.:) Mut ehkä se täällä puolella tarpeeks kauan hengaaminen tuo siihen sen toivottumuuden, kyynisyyden ja epäuskon niin lähelle, että ei uskalla toivoa yhtään mitään ennen kuin tyyliin se vauva on oikeasti käsivarsilla. Ja mulla ei myöskään kuin kahdesta kemiallisesta tänä 4 vuoden yritysaikana kokemus, niin en haamujen suhteen ole siksikään heittänyt itse toivoani.
 
  • Tykkää
Reactions: Lia_
Jep Lia! Mulla oli 3. Ja 4.pv alkiosta molemmista hcg pp12 n.100 eikä.apteekin omaan todellakaan tullu ku haaleaa viivaa.
Sehän tässä hommassa on että ensin panikoidaan koko alkua ja sit kun saa viivan niin sit sitä vahvuutta. Mutta sepä siinä on kun takana on pettymyksiä ja huonoja kokemuksia nii pelot on aina läsnä. Ymmärrän 100%. Ei mulla yksikään onnistunukaan raskaus ole menny huoletta. Elämäni ekasta raskaudesta sain terkalla ROSKIShaamun ja se riitti tuloksesta. En edes osannu ajatella ettei se olis ok...
Tsemppiä. Toivottavasti kaikki olis ok <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen ja Lia_
Kiitos Lottainen, totta tuo ettei vielä pitäisi heittää kirvestä kaivoon. Itse ollut kovin negatiivinen tässä hoitokierrossa, ihan alusta asti olen kuvitellut erilaisia katastrofeja joita tässä voi käydä. Kyseessä on varmaan jonkinlainen defenssi, yritän suojella itseäni pettymyksiltä, mikä on tosi turhaa.

Taustalla vaikuttaa tosiaan kevään kemiallinen. No, pitää nyt koittaa olla murehtimatta (ihan totta, on VASTA pp12) ja jatkaa perjantaina kotitestillä ja verikokeella.

Kieltämättä helpotti pieni googlettelukin, apteekin omalla näyttäisi muutkin saaneet vastaavia pp12. Osalla ollut pp12 nega ja se on kääntynyt vielä positiiviseksi. Google on kerrankin puolellani :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Tässä kun epätoivon ja toivon välissä yrittää repiä itseään molempiin suuntiin, niin on varmaan luonnollistakin yrittää itseään suojella. Itse (vielä) jaksan naiivisti ajatella, että toivoa on aina siihen asti kun vuoto ei ala. Tai musta tuntuu että mun on _pakko_ ajatella niin, että selviän.
Ja totta Tammis mulla myös ensimmäinen tuli todella helpolla ja silloin se tuollainen haalea haamukin riitti ja oltiin jo neuvolaa varaamassa. Nyt oon jo miettinyt etukäteen, että JOS joskus saan plussan vielä kokea niin ainakin varhaisultra pitää olla ennen mitään neuvolapuheluita.:ROFLMAO:
 
Lia mun mielestä kyllä myös ihan hyvä viiva kun sulla kuitenkin siirrettiin kaksipäiväinen! jos sulle olisi siirretty blasto niin voisi olettaa olevan EHKÄ tummempi, mutta tosiaan ei siitäkään voi mitään varmaa sanoa koska jokainen ollaan yksilöitä eikä pysty varmuudella sanomaan milloin on kiinnittynyt!
Ymmärrän kyllä tuon defenssin tosi hyvin. Kyllä mäkin nyt panikoin älyttömästi viivan vahvuuksia joka aamu sen oman kemiallisen jälkeen. Ja eihän ne huolet sitten siihenkään lopu kun kemiallisen vaara mennyt ohi, kyllä se oma pää keksii vaikka mitä kaikkea, huh... Pidän sulle älyttömästi peukkuja, että kaikki menee hyvin :love:
 
Olin äsken ultrassa; munarakkuloita löytyi noin 20 kpl/munasarja, mutta olivat kovin pieniä vielä 6-8mm, tosin nyt on menossa vasta oikeastaan kiertopäivä 6. Nostettiin Gonalin annosta ja uusi ultra perjantaina, toivottavasti lähtisivät reippaaseen kasvuun, jotta päästäisiin punktioon ens viikolla. Kunnallisella on niin kurjaa, kun viikonloppuisin ei tapahdu mitään, niin tää on päivien kanssa pelaamista... Kuinka paksu kohdun limakalvon pitäisi muuuten olla, jotta se ois kiinnittymisen puolesta hyvä?
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Hyvältä kuulostaa Pupuska81! Kyllä ne siitä lähtee nopsasti kasvamaan, varsinkin jos annosta nostettiin. Aika kivasti ovat samaa kokoluokkaa, eivät ole mitkään lähteneet karkaamaan kasvuvauhdissa. :)

Limakalvon paksuudesta en osaa sanoa, mulla ei ole ollut sen kanssa ongelmia niin on jäänyt paksuudet vailla huomiota.

Tsemppiä, toivottavasti olosi ei tule kauhean tukalaksi ennen punktiota! Rakkuloita kuitenkin on aika paljon. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pupuska81
Taas venytetään kärsivällisyyttä. Suunnittelukäynti NKL:lla takana. Päästään ilmoittautumaan vasta joulukuussa hoitoon ja hoito menee pitkän kaavan mukaan. Niillä nenäsumutteilla sitten joulunviettoon siis. Elin uskossa, että marraskuussa voidaan aloittaa hoito, mutta ei sittenkään. Hammasta purren eteenpäin. Tuntuu, että jokainen päivä ja viikko on liikaa, kun asiat eivät etene.
 
Sphinx - Sehän näissä hoidoissa ottaa eniten päähän, jatkuva jonottaminen ja odottaminen. Välillä mietin, olisiko lisälainan (asunnosta sitä lainaa löytyy jo..) maksamisesta kuitenkin vähemmän murhetta kuin siitä, että menee tuhottomasti aikaa hukkaan odotellessa julkisella puolella.

Meillä varmaan molempien vanhemmat maksaisi mielellään niitä hoitoja yksityisellä, jos tietäisivät niistä. Ei kuitenkaan haluta kertoa, ei heidän tarvitse osallistua kustannuksiin. Anoppi varsinkin on sellainen murehtija, että pahaa tekisi ottaa hänet mukaan kantamaan tällaista taakkaa.
 
Minä en ainakaan ole vältellyt liikuntaa, vaan mennyt omien olojen mukaan. Tosin, olot olleet viimeiset 2 viikkoa niin hirveät, että olen päässyt vain kävelylle. Saa nähdä miten nyt menopur-vaihe menee. Viimeksi alavatsa oli niin turvoksissa, että ei paljon liikunta kiinnostanut.

Hipsunpöpsy ja Tammis, on mielestäni enemmän kuin normaalia että piinapäivien kohdalla ajatukset hyörivät vain oman navan ympärillä joten antakaa mennä vaan. Siksi täällä ollaan.(y)
 
Anteeksi että tungettelen. Viime vuonna täällä tuli kirjoiteltua paljonkin ja vielä enemmän luettua. Nykyään olen lapsellinen lapseton ja käyn silti edelleen lueskentelemassa tätä palstaa.. oli tämä niin tärkeä henkireikä ettei tästä pääse eroon vieläkään.

Noista testipäivistä halusin kommentoida. Meille sanottiin että veritesti on 13pvää siirrosta (siirrettiin 3päiväinen alkio) ja silloin ei kannata vielä tehdä kotitestiä kun ei välttämättä näytä oikein vaan 15.päivä vasta kotona voi testata. Eli älkää menettäkö toivoanne ennen kuin "fat lady sings"!!

Tsemppiä kaikille teille, missä vaiheessa hoitoja olettekin!
 

Yhteistyössä