IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mut kyl sais huono mäihä käydä jos kerran oli kaksi kypsää follia ultrassa jos kumpikaan ei hedelmöity. Ja sitä tässä miettisin yks päivä et voiko käydä niin et ne follit ei irtoaiskaan pregnylistä huolimatta. Ja eiks siittiöt kummiskin pysy hengissä oikeassa paikassa myös jonkun tovin ettei ne sieltä heti kuukahda. Paljon asioita pää täynnä ku miettii et mikä on seuraava siirto.
 
hannuliini eikös sulla ollu endoa vai mikä olikaan tää todettu syy? Oliko sulla kuitenkin torvet auki?
Mietin vaan, että onhan ne voineet irrota kuten kuuluukin, mut se endo voi vaikeuttaa putkessa kulkemiseen, kiinnittymiseen jne.

Muoks.ja piti vielä lisätä, että ainakin siksi itsekin myös odotan että se oikea IVF alkaisi että näkisi vähän edes munarakkuloiden ja munasolujen laatua, se kun ainakin omalla kohdalla on se ensimmäinen paikka vasta missä niitä tutkitaan.

koska sulla olikaan the testipäivä?
 
Multa löytys laparoskopiassa yllärinä toi endo, mutta mulla oli sitä vatsanpeitteissä mitkä putsattiin ja yks pesäke on suolessa, torvet ym auki ja siellä sitä ei oo koskaan ollut. Mullahan on jo alkanut yks raskaus oi-hoidossa mikä meni sitten alkuviikkoina kesken. Suurin pelko on jostain kohdunulkoisesta ym tällä hetkellä.
 
Tsemiä kovasti. Oliko sulla joku seuranta sovittu tai koska tosiaan testaat? Miksi pelkäät juuri kohdunulkoista, onko sulla taipumus jotenkin siihen?
Sori kun kyselen paljon, en oo ollut täällä yhtä kauaa aikaa kuin sinä niin en tiedä historiaanne tai oikeastaan paremmin sanottuna sun kirjoitteluhistoriaa.
 
Hannuliini paljon tsemppiä.
Mä luin tosta endosta että niillä naisilla itse limakalvo voi olla tavallaan vähemmän vastaanottava kuin normaalisti. En tiedä auttaako lääkkeellinen kierto siirrossa siihen?

Ja joo en varmaan tilaa mitään. Kävin tänää apteekista vitamiineja ja iski sellanen ahdistus. Piti äkkiä päästä pois testihyllyn luota :unsure: sikäli poikkeavaa koska yleensä hyvissä ajoin varaan kasan tikkuja kaappiin.
 
Lääkkeillä täällä on viimiset pari vuotta menty. Mä en vaa jotenkin jaksa uskoa et tää kaikki tulee vielä päättymään hyvin. Kai siinä vaiheessa voi sen uskoa et se vauva tulee kun näkee sen ekan kerran varhaisultrassa..
 
Voi Hannuliini. Ymmärrän. *hali*. Mulla on vähän eri syyt mutta todella tiedän fiiliksen. Jos yhtään lohduttaa, meillä on takana 14, pian 15v ..7 raskautta josta kaksi elävää lasta. Mulla piti olla jo aikoja sitten munasoluja nolla ja tsäänssi luomiun promille ellei alle. Silti olen ollu vikan 4 vuoden aikana kolmesti raskaana ilman hoitoja (tosin ei vauvaa..joten se ei lohduta, mutta lapset menetettiin muista kuin lapsetomuudesta johtuvista syistä). En tiedä ikääsi mutta kovasti toivon että jaksatte vaan yrittää.

Joo..jatkan yksinpuhelua ja pistän samalla "muistiin"..mun luotto oireet on kovat menkkamaiset ja vähän viiltävät kivut jotka säteilee reisiin. Turvonnut emätin ja maha ja kova palelu. Käytännöss noi puuttuu lievää kipua lukuunottamatta.
Mua ei edes palele!! Naama helottaa ja koko kroppa on tulinen. Meillä om kylmä! Mutta miks..missä palelu!? Ei tää näin oo menny ku negakierrossa
 
Tammityttö paljon sulla on luge annos? Ett voisko palelun puuttuminen siihen liittyä tms. En muuten muista kysyneeni että oliko teillä lahjamunikset vai lahjasimpat käytössä?

Jännään sun piinailua myös täällä aivan hullunaan!! Toivon niiiin kovasti että ensi viikolla mahdollisimman moni teistä saisi toivotun tuloksen.
 
Mandala.. Sama 800mg kuin kaikissa hoidoissa.
Olen iloinen tästä tän päivän lievästä paineen tunteesta/vti oireista. Siis ei ole virtsistä mutta se sama fiilis että pakottaa tonne rakkoon ja pissahätä tuntuu tulevan mutta sit ei kuitenkaan. Janottaa kylläkin. Jokainen pieni oireenmuru otetaan vastaan :D näitä oli kevään raskaudessa. Tosin slloin oli myös dpo6/7 sitä järkkyä repivää alamahakipua, tuntui kuin toosa olis tippunu lattialle. Ihan sellasfa ei oo nyt :unsure:
Mandala, mikä pv sä kävitkään verikokeessa? Pp12? Kun oli se n.1000? Testasit pp5? Toki sulla oli siellä kaksi , itsellä ollu noissa 3./4. Päiväisissä alkioissa pp12 veriarvo vain n.100, ekassa kävin myös pp10 ja se oli 45. Silti pp8 oli jo selkeästi apteekin omassa viivaa. Tosin kesälläkin kun hcg oli 21 pregcheck antoi selkeän yksiselitteisen haamun. Mietin vaan notta milloin uskaltais uittaa sen ovistikun. Ettei tuu se olo, että höh..se on Blankko.. Nyt voi vielä hetken lillua haavemaassa (n)
 
Pakko nyt sanoo tohon varhaisultra juttuun et mulle sekään ei kyl lupaa vielä mitään...viime vuotisessa raskaudessa ne kuoli viikko varhais uä:n ja sykkeen näkymisen jälkeen ja siitä meni vielä monta viikkoo ennenkun sain tietää siitä. Edes nytkään 3 ultran ja sydänäänten kuuntelun jälkeen ei uskalla uskoo että tästä oikeesti vois tulla jotain, vaikka jo toinen kolmannes alkaa häämöttää...sitä edelleen pelkää ja miettii melkein joka hetki, sykkiiköhän se sydän vielä vai onko sekin jo menetetty (mikä on tietty sikäli turhaa ettei ite voi mitään jos näin käy).
 
Tammis mulla oli sitä pissattamisen tunnetta melkein kai alusta asti. Ett hyvältä kuulostaa!
Mä tein pp10 digin mikä oli 2-3 ja pp11 oli se reilu 1000 verestä. Pp5 siis todella hailura just ja just nähtävä r-testissä.
Jos pystyt vielä pari päivää panttaamaan sitä ovistestiä niin vois varmaan analysoida sitte jo?

Ja joo ei se varhaisultrakaan vielä poista pelkoa mihinkään. Oon nähnyt unta ett on tulevassa ultrassa saman kokoinen kun edellisessä yms. Pelko tosi kova ett näin oikeasti on kun oireet on niiiin vähäiset. Kyllä tämä koko matka siirrosta asti voi olla semmosta tunteiden vuoristorataa että huh huh.
 
Sori kommentoin muut aamulla mut ette arvaa mitä tein :ROFLMAO::D just hetki sitten :LOL::D täysin blankon ovis ja r.tikun :rolleyes:. Se siitä 'nyt en ainakaan sorru "-asenteesta :D. Pp3 aamuyö vasta hei...ihan näin alas en oo vajonnut vielä kertaakaan :whistle:
mutta hei..eihän nää onnistumiset lie tikkuilusta kii...
 
Noniin, siitä se lähtee! Nyt on sit hyvä seurata kun viiva lähtee ilmestymään, eikö?:geek::D

Noista peloista. Mähön oon urpona katsellut ties mitä ohjelmia, ja todennut että ookoo, en pelkää ainoastaan sit koko mahdollisen raskauden keskeytymistä koko ajan vaan nyös kaikkea muuta, että mitä kaikkea voi synnytyksessä mennä vikaan jne.:cool: Et ikuinen pelko lukittautuu vissiin kroppaan siinä vaiheessa kun tajuaa että lapsi ei tullutkaan ajatuksesta.:unsure:
 
Lottanen. Totta. Käly meni (ulkomailla ) IVF hoitoon koska eivät kuulemma saaneet mätsäämään ajoituksia luomuna ja ukko oli paljon töissä. Eka siirto --> lapsi. Toka siirto --> raskaana nyt. Ei se todellakaan osaa edes kuvitella mitä voi mennä pieleen, sanoo vaan ettei usko sikiöllä olevan vikaa (juu..uskostahan se onki kiinni ). Eikä siinä, eihän raskautta kuulu pelossa elää mutta itsellä ne pinkit lasit on karisseet aikapäiviä sitten :unsure:
 
Kyllä sen hurjan eron huomaa kun selaa noita odotuspuolen kuukausiketjuja ja esim tuota alkionsiirron plussausketjua että miten erilaista se on. Toisessa jotkut ostelee jo äitiysvaatteita yms rv5 ilman huolen häivää odottaen ekaa ultraa rv12, kun toisessa ei kaksinumeroisilla luvuillakaan pysty henkisesti hengähtämään. Se on kyllä epäreilua mun mielestä miten tästä maailman luonnollisimmasta asiasta on niin eri polkuja eteenpäin.

Tammityttö sinä se sitten aloitit <3 :D Lottaisen kanssa samaa mieltä että tästä on sitten hyvältä seurata kun se viiva siihen alkaa piirtymään ;)
 
Uusi piinailija ilmoittautuu. Olen tuolla matalan AMHn ketjussa vähän kirjoitellut.
Tänään oli 3-päiväisen siirto, ei mikään mieluisa kokemus, mutta kyytiläinen on. Ihana sellainen, näin kuvan ja pienen valkoisen pisteen kohdussa.
 
  • Tykkää
Reactions: grey83
Mandala - Totta, tämä lapsettomuus ja traumat hoidoista piinaa varmasti koko raskausajan. Osaltaan uskon myös siihen, että se vaikuttaa myös suhteeseen lapseen. Itseasiassa yhdestä tutusta epäilin pitkään, että hänen 11-vuotias voisi olla hoidoilla tehty. En tiedä mistä tämä tuli, liittyy varmaan siihen miten lämmöllä tämä tuttava puhuu ja kirjoittaa facebookkiin lapsestaan. Toki (lähes) kaikki vanhemmat rakastavat lapsiaan, mutta tässä oli jotain extraa. Myöhemmin selvisi, että kyseessä on kuin onkin koeputkilapsi. :)

ON: Pelko negasta vahvistuu koko ajan, vaikka tämän hetken merkkejä (pp8, 2pv alkio) ei saisi liikaa tulkita. Hyperiin viittaavat oireet ohi, rinnat pehminneet ja nännit kutistuneet ennalleen, ja jotenkin vaan sellainen tunne. Masentavaa! Lugeista olen ollut eilisestä asti ihan kuolemanväsynyt, illalla nukahtelin monta kertaa ennen kuin luovutin ja menin petiin, nyt pitkien yöunien jälkeen voisin ottaa toiset unet perään.

Varmaan täytyy suunnitelmista huolimatta jo maanantaina tehdä eka testi, niin ei tule liian kova pudotus testipäivänä. Jos pp10 jo näkyisi tulos. Harmi vaan sattui loma tällaiseen aikaan, liikaa aikaa murehtia..
 
Tervetuloa Bridge, onnea matkaan.

Itse tänään matalissa tunnelmissa, en jaksa enää seerumitestiin toivoa laittaa. Onneksi tiedän, että tämä epäonnistuneen siirron kipu kestää näin akuuttina vain muutaman päivän. Sitten taas uuden kierron odotus hiljalleen nostaa tunnelmia. Meillä enää yksi pakkasessa. Miehen kanssa on jo sovittu et yksi stimulaatio+ICSI vielä tehdään, mutta sitten ei enää.



 
Lia.. mä olen tietysti jäävi sanomaan ku itsekin panikoin täällä. Ja vaikka en edes ole ekaa kertaa pappia kyydissä.
Mutta ainakin aikaisemmi on oölu tiettyjä maha juttuja lukuunottamatta täysin oireetonta vaikka luomuissa tissit on reagoimu ekana. Näissä ei mitään kun vasta plussan jälkeen joskus 5+0 eteenpäin.
Peukkuja!
 
Tammityttö samaa mieltä muiden kanssa, hyvä aloittaa testaus jo nyt niin saa sitten seurata kun ne kaksi viivaa alkaa tulla niihin testeihin :love:
Tervetuloa bridge! !
Hannuliini
hyvältä kuulostaa sun oireet! Toivottavasti johtuisi jostain ihan muusta kuin lääkkeistä !

Joo ei ole helpoksi tehty tätä lasten tekoa kaikille. Mieskin totesi viimeksi lääkärille että ei kyllä ne ihmiset tiedä mitä lapsen teko voi pahimmillaan olla, jotka saa sen vain kerran yrittämällä. Niin totta. Joskus oon sitäkin miettinyt että mitä jos otettaisiin pariskunta jolla jo vaikka muutama lapsi ja laitettaisiin ne ivf hoitoon. Minkälaisia alkiota tulis ja olisiko se raskautuminen silläkin tavalla helppoa, niin että aina siirto ym. Onnistuis? Siis ajan takaa sitä että onko se raskautuminen sitten helppoa millä tahansa tyylillä jos niitä luomunakin helposti saa. Vai olisiko se hankaa ns. Normi pareillakin eikä vain oikeasti lapsettomilla ? En tiedä saiko kukaan mun ajatuksesta kiinni:D

On: 2 ivf alkoi. Tänään kp 3 ja juuri aloitettu menopur 150 iu annoksella. Saapa nähdä mitä tästä tulee. Jotenkin positiivinen mieli mut sit taas toisaalta miks se nyt Onnistuis jos ei ekalla kerrallakaan.
Miten muuten flunssa vaikuttaa hoitoihin? Mulla hirvee yskä ja nenä vuotaa. Yöllä pahin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Flow onnea uuteen yritykseen <3!

Omanapa. Mulla on ihan v**** kuuma. Nukahdin nukutukseen ja heräsin hiestä märkänä. Tämä tietää tasan varmaa negaa. Raskaana mä palelen alusta loppuun ihan horkassa. Luomuna ja hoidoissa. Negoissa ollu tätä hikeä ja negaa tullu. Hoidoissakim. Vi***
maha on ihan kuopalla. Mitään ei todellakaan ole. Mä haluun lopettaa nää typerät lääkkeet ja elää omaa pientä elämääni. Vituttaa tää koko juttu. Tää kaikki on täysin tuttua niistä negakierroista. Mä ryssin tän itse aloittamalla luget väärin ja koko limakalvo oli alusta asti tuhoon tuomittu kesän jäljiltä.. mä itse paska ahnehdin enkä odottanut että kaikki paikat toipuu 100%. Mä olen raskautunu ihan paskoilla alkioilla ja nyt oli priimaa..blastoja. Ja mitä.. vituksi meni, tiedän nää merkit jo nyt. Voi ***** mä en jaksa.
 
Tsemppiä Tammityttö, tietty tunnet itse parhaiten oman kroppasi, mutta kovasti silti toivon että olet tällä kertaa väärässä!

Grey83 tsempit myös, kauheita tällaiset piinat!

flow^ Joskus olen itsekin miettinyt tota flunssajuttua, mutta en ole mistään lukenut aiheesta. Parempi varmaan alkukierrosta, loppuvaiheessa pistelyä (saati sitten punktiossa) voisi aivastelu tehdä kipeää..

ON: Nyt alkoi kunnon menkkakivut, tosin en osaa vertailla ovatko samanlaisia kuin yleensä. Toisaalta on tullut suonenvetoja, joita tuli viimeksi plussatessa, mulle niitä ei yleensä tule. Ristiriitainen olo, toisaalta luovuttanut toisaalta toivonkipinä. Täytyy nyt toivoa ettei vuoto ala, ei vielä kokemusta puhtaasta negasta koeputkihoidossa (vain se kevään kemiallinen). Voihan piina.
 

Yhteistyössä