IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Hannuliini. Mikäs pv sulla o menos?

Hipsunpöpsy. Jos se viiva näkyy silleen et otat tikun käteen ja katsot riippumatta valosta juurikaan, ja se tuli about heti niin se on todennäköisesti oikea viivan alku. Mut mikäli se näkyy vain kulmasta x ja vähä käännellen ja on väritön ja tuli vasta testiajan jälkeen kuivuttua nii se on viivanpaikka.
 
Aaaaaaargh tunti vielä odottelua. Ja sitten alkaa puolen tunnin ivf-hoitajan puhelinaika, en kestä jos en ehdi puhelinaikaan saamaan sitä kiinni. Tuolla kun ei ole jonotusmahdollisuutta, joskus olen soittanut 15 puhelua ja mikään ei ole mennyt läpi... o_O:censored:(n):ninja:

Ja miksi ihmeessä juuri nyt pitää olla loma, tässähän menee hyvä päivä hukkaan kun ei saa mitään tehtyä kun jännittää.. Kanta.fi avattu myös kerran, pari, viisi...kertaa, mutta tuskin se tulos sinne tuleekaan ennen kuin olen soittanut.. :whistle:
 
Oi tiedän tuon tunteen :D Mä tiesin itse, että mun tulokset menee omadextraan saletisti ennen kuin ehtii klinikalta soittaa niin päivitin sitä sivua oikeasti jonku sata (varmaan enenmmänkin) päivän aikana :D
Toivottavasti pääset läpi hoitajalle! Onkohan siellä sairaalassa muuta tahoa minne voisit soittaa ja kysyä jos et läpi pääse? kyllähän ne sun tiedot sieltä koneelta näkee missä vaan, luulis?
 
Saa sieltä aina päivystävän hoitajan kiinni, eli tuskin tarvii viikonlopun yli hermoilla. :) Täytyy ruveta jo ennen puolta pommittamaan puheluilla.

Jaahas, jospa sitä rupeaisi raivosiivoamaan keittiötä tän seinille hyppimisen sijaan. Herätyskello soimassa, niin ei tarvii koko aika tuijottaa kelloa.
 
Lia peukut!!
Täällä omakantaan tulee verikoetulokset viikon perästä. .joskus menee kauemminki..
:unsure:

Lottainen. Me menee mistä tulee kelakorvaus. Ainakaan gonapeptylistä ja lugesta ei tule eli ne menee itselle..muut voi tarkastaa vaikkapa yliopiston apteekin sivuilta.
 
Argh kun ei sitä hoitajaa saa kiinni.

Soitin sitten saman klinikan yleiselle sairaanhoitajille, hcg oli 179 ja tää hoitaja ei osannut/halunnut sanoa mitään muuta. Sanoi vaan, että kun ei ole mikään kiireinen asia niin ivf-hoitaja soittelee ehkä joskus alkuviikosta takaisin. Just tällaisina hetkinä kaipaisin sitä yksityisen klinikan palvelua.

Onko toi 179 nyt ihan hyvä vai pitääkö tässä olla huolissaan? Viimeksi oli samana päivänä 85 ja se oli kemiallinen, onhan tää nyt paljon parempi.. Mutta onko tarpeeksi..
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Lia mikäs pv sulla on menos? Mulla on ollu sekä 3 ja 4 pv alkioilla hcg pp12 pikkuisen yli sata joka oli vähä alakanttiin mutta eläviö lapsia tuli. Seuraava arvo pp14 olikin jo sitten melkein 400 eli lähti hyvin nousuun. Yksi arvo ku ei juuri välttämättä kerro mitään vaan kaikki riippuu hcg noususta. Ja sittenki kaikki voi olla hyvin tai huonosti. Todella matalillakin arvoilla on ollu normi raskaus.
Muok mut siis ei toi äkkiseltään huonolle kuulosta!!
 
Nyt on pp14 ja kaksipäiväinen alkio. Voi että mua ärsyttää tää epätietoisuus ja se, että ei saa hoitajalta mitään kommenttia (ja nämä lyhyet puhelinpäivystysajat). Just ja just suostui kertomaan tuloksen, siitäkin oli vähän nihkeänä. En edes tiedä, pitääkö jatkaa lugeja vai ei, "ei ole kiireinen asia tämä, eikös juu". :mad:
 
Lia. Kaksipv alkiolle toi kuulostaa ihan loogiselle arvolle. En toki ole lääkäri enkä silleen mitään faktaa tiedä, mut jos mun "vanhemmilla" alkioilla oli sellainen 380 silloin pp14 niin kuulostaa ihan oklle,eikös? Voi peukkuja. Eiköhän kaikki ole hyvin.
 
Huh, kiitos rohkaisevista viesteistä. Ei auta kuin odotella vähän lisää.. olisi ollut kiva mennä jo maanantaina verikokeeseen, mutta en pääse ennen kuin saan hoitajan kiinni. Enkä maanantaina ehdi soittoaikana soittaa, joten toivottavasti sieltä soitetaan sopivana hetkenä takaisin..

Mutta kyllä mut voi plussanneisiin tällä lisätä, kävi miten kävi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Jee Lia kyllä tuo ihan hyvä tulos on, erityisesti kaksipäiväisellä alkiolla eli onnea olet raskaana! :love: :D
Tosiaan kannattaa käydä sitten uusimassa verikoe varmasti sitten ensi viikolla niin pystyt laskemaan tuplaantumisvauhdin. Siihen muuten löytyy sitten netistä laskureita kun googlaa beta doubling time calculator ja laittaa siihen molemmat tulokset. Voithan sä aina käydä yksityisellä ottamassa hCG:n jos et meinaa housuissas pysyä ;) mun lapsettomuusklinikallakin maksoi 44eur kvantitatiivinen hCG verikoe, joten ei mikään älyttömän paha.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen ja Lia_
Mandala anteeksi ku viel sua kiusaan. Mutta miten sun Pas sit toteutettiin naikkarilla? Oliks neki blastoja? Oliko ne aina puhtaasti lääkkeellisiä siirtoja?

Mä en lakkaa ihmettelemästä miten eritavalla joka paikassa asioita tehdään. Kysyin paikalliselta tutulta sairaalan gyneltä tota ovis juttua. Tosiaan oviksesta ei voi tietää onko se hyvä vai huono eli periaatteessa letrolla voidaan saada visuaalisesti hyvä ovulatio mutta munasolu onkin paska ja keltarauhanen on huono ja siten luteaalivaihe tökkii vaikka siihen lisättäis luget. En mä jaksa alkaa muodostaa siitä uutta stressiä. Ehkä pitää nöyrtyä ja mennä sillä tutulla estrogeenilaastarilla ja toivoa parasta.
 
Tammis mulle tehtiin naikkarilla molempia eli lääkkeillä ja ilman. Ilman kun mentiin niin aloitin Lutinuksen jotain päiviä ennen siirtoa,oiskohan pari päivää. Sitten yhdessä kierrossa pakkasen lopun alkaessa häämöttää jäi limis johonkin 5mm ja keskeytettiin. Päätös tuli että lääkkeellinen seuraavaks. Aloitin progynovat muistaakseni heti kierron alusta 3pilleriä päivässä. Silti ekassa ultrassa limis oli 5mm ja annos nostettiin 4pilleri per päivä. Sitten luget muistaakseni 3x200mg päivässä siitä taas ennen siirtoa. Ja toi setti ois jatkunut rv9 asti jos oisin plussannut.

Mun nykyinen lääkäri sanoi että ne letrot mulla oli lähinnä tukemaan siirron jälkeen enemmän kuin mitään muuta. Mulla ei ole amh:ssa eikä ovuloinnissa häikkää siis. En ole ihan varma letrojen toimintaperiaatteesta enkä sitä kautta tarkalleen tiedä miten ne siellä siirron jälkeen auttoi tukilääkkeenä.
 
Kiitti Mandala! Okei.. Emmäätiiä. Hulluksi tässä tulee jos alkaa miettiä. Kahdesti olen onnistunu lääkkeellisellä kierrolla joten sikäli joku luotto siihen on. Nyt sit vaan jotenkin homma meni päin puuta satasella. Edelleen vituttaa enkä osaa syyttää ku sitä että aloitin ne luget liian aikaisin vaikka kuinka joka taho jankuttaa ettei se haittaa eikä sillä ollu väliä. Mut hei kaks blastoa!? Mä en tajua. Ne oli kuitenkin parempia ku toi pakkasessa oleva. Olevinaan ainaki ..
 
tammityttö, se viiva näkyi mun mielestä suht selkeesti, ja paremmassa valossa tietty paremmin. Nyt kun katoin sitä, kun on jo ihan kuiva, on ihan blanko. Ja eikai tällaisia menkkakipuja voi olla, jos olis raskaana..vaikka olihan mulla muuten esikoisestakin :D
 

Yhteistyössä