Itsetehdyt joululahjat ketju

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kutoja
[QUOTE="a p";27195194]Lapasia en ole uskaltanut ala-asteen jälkeen yrittääkkään tehdä. Molemmat mummot kutoo villasukkia että omia tekeleitä en kehtaa edes heille näyttää (vaikka itelle niitäkin joskus kudon)

Tuo pannualunen kiinnostais. Olisko siihen ohjetta? Saisko tuosta bambulangasta pöytäluutuja tehtyä?[/QUOTE]

Bambulangasta kukkatiskirättejä, googleta.
Junasukkia, myös aikuisille.
Iso "kauluri"
 
"Mila"
Sytykeruusuja olen tehnyt jo parina vuonna ja aina niitä kysytään. Tarvitset vain kananmunakennoja ja kynttilänjämiä. Ohje löytyy googlaamalla. Helppoa ja halpaa, hyödyllistäkin, ei jää nurkkiin pyörimään kun poltetaan pois.
 
apu
Me meinattiin lasten kanssa tehdä saippuaa. Ei tosin alusta asti aleta itse keittelemään, mutta valmismassasta tuunataan tuoksuille ja väreillä nättejä palaisia kauniille etiketeillä.
 
meillä näin
Me tehtiin tänä vuonna saippuoita, askartelukapan valmismassasta ja väreistä. Lapset piirsivät tekstiilitusseilla Tiimarin meikkipussit ja laitetaan saippuat niihin.
 
drt
Saippuat onkin jo mainittu mutta niitä siis lahjaksi, tarkemmin itsetehtyä joulusaippuaa itsetehdyin etiketein.
Jos jaksan, lisäksi itsetehtyjä konvehteja. Kynttilöitä meinasin kanssa tehdä itse mutta saas nyt nähdä.
 
mietin vaan
Noista valmismassasaippuoista: ne on ihan kiva ajatus ja kivannäköisiäkin, mutta ovatko teidän mielestä käyttökelpoisiakin? Mielestäni ne on kauniita kattoa, mutta käyttöön eivät kelpaa (eivät pesee kunnolla, eivät vaahtoutuu jne). Varamasti massoissa on erojakin, mutta itse olen kyllä kaikki saamani saippuat nakannut roskikseen, kun ei pysty käyttämään. Paitsi anopin itsekeittämää oliiviöljysaippuat jotka ovat todella hyvät kuivalle iholle!
 
"venkku"
joulu on kohta ja en oo keksinyt mitään lahjoja.. Oon 10.v eli jotain helppoa mieluiten sellaisia tarvikkeita jotka löytyy kotoa.... lahjat tulisi 25-60 vuotiaille. kiitos ideoista niille jotka niitä viitsii mulle antaa
 

Yhteistyössä