Itsetehdyt joululahjat ketju

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli kerätäänkö tähän ideoita mitä voi itse tehdä joululahjaksi sukulaisille ja ystäville. Ja jos jollakin kuvia edellisiltä jouluilta niin nekin kivoja. Tai linkkiä johonkin helppoon käsityöhön jne.
Tämä joulu pitäis selvitä pienellä budjetilla joten kaikki ideat tervetulleita.
 
herkkuja
Tee itse toffeeta, siis valkosuklaa-limefudgea ja suklaafudgea. Aineet ei tietty ihan ilmaisia ole, mutta on tosi makeaa ja riittoisaa ja hyvää. Voi leikata paloiksi tai talgoiksi sellofaniin,
 
"a p"
Tee itse toffeeta, siis valkosuklaa-limefudgea ja suklaafudgea. Aineet ei tietty ihan ilmaisia ole, mutta on tosi makeaa ja riittoisaa ja hyvää. Voi leikata paloiksi tai talgoiksi sellofaniin,
Miten noiden säilytys? Kuin paljon etukäteen voi tehdä?

Viime vuonna ostin isot keksipurkit mummoloihin ja leivottiin täyteen pikkuleipiä. Kehuivat kyllä molemmissa mummoloissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27195170:
Parit lapaset ovat jo valmiina, huovutetut tossut suunnittelu asteella, huovutetuista palleroista tehdyt pannunaluset aloitettu ja kovasti yritän etsiä bambulankaa virkattuja pesulappuja varten.
Lapasia en ole uskaltanut ala-asteen jälkeen yrittääkkään tehdä. Molemmat mummot kutoo villasukkia että omia tekeleitä en kehtaa edes heille näyttää (vaikka itelle niitäkin joskus kudon)

Tuo pannualunen kiinnostais. Olisko siihen ohjetta? Saisko tuosta bambulangasta pöytäluutuja tehtyä?
 
herkkuja
En nyt tarkkaan muista säilytystä, minä säilytin jääkaapissa, tein noin joulukuun15 päivä tienoilla ja omiani söin vielä lopiaiasena Googlettamalla voisis löytyä tuokin tieto.
 
"nenna"
Meillä lähtee mummoille virkatut enkelit ja muutama virkattu lumihiutale (vaikka joulukuuseen laitettavaksi). Myös Himppumummun patalappuja on jo valmiina kaapissa odottamassa uusia omistajia (ainakin anoppi tykkäsi kovin).

Bambulankaa minäkin olen etsiskellyt, tekisin siitä tiskirättejä muutaman.
 
"vieras"
Itse olen tehny: Meikkipussin, nukenvaatteita, pyjamapussin, pehmolelun,silmälaput yöksi ja kaulaliinan.

Mielestäni hyvä lahja voi olla esim. Itsetehty taatelikakku, edullinen joulukukka, pieni hyvä kahvipaketti ja yksittäinen kaunis joulukoriste.
 
"a p"
[QUOTE="nenna";27195230]Meillä lähtee mummoille virkatut enkelit ja muutama virkattu lumihiutale (vaikka joulukuuseen laitettavaksi). Myös Himppumummun patalappuja on jo valmiina kaapissa odottamassa uusia omistajia (ainakin anoppi tykkäsi kovin).

Bambulankaa minäkin olen etsiskellyt, tekisin siitä tiskirättejä muutaman.[/QUOTE]

Kuin vaikeita nuo enkeli ja lumihiutaleet on tehdä? Olisko niihin ohjetta?
Mistä langasta olet tehnyt noita patalappuja?
 
Kolmelle rakkaalle ystävälle meinasin leipoa keksejä, joissa on tatuointi-aihe, eli pääkalloja, perhosia, ankkureita, kuorrutettuina värikkäästi. Pakkaan suureen lasipurkkiin, jonka kaulaan satiininauhaa ja joku erikoinen joulukuusenkoriste.
 
Meillä on nyt tämä muutto niin olen niin itsekäs että likka saa neuletakin ja jos ehdin niin pipon, tumput ja sukat setin. Isompi poika saa neuleliivin ja pienempi neuletakin, sorminukkeja ja ehkä jotain pientä vielä. Mies saa neulepaidan.
Muuta en tee enkä osta.
 
"nenna"
[QUOTE="a p";27195285]Kuin vaikeita nuo enkeli ja lumihiutaleet on tehdä? Olisko niihin ohjetta?
Mistä langasta olet tehnyt noita patalappuja?[/QUOTE]

Anteeksi, kun en ole hoksannut vastata. Patalaput on tehty langanjämistä, enimmäkseen Nalle-langasta.

Enkeleitä ja lumihiutaleita olen virkannut Kotiväki-langasta, kun sitäkin sattui kaapista löytymään täys kerä. Ne on ihan suht helppoja tehdä, jos osaat vähänkään virkata.

Lumihiutaleiden ohjeita löytyy täältä: Lauran verstas: virkatut lumihiutaleet

Enkeleitä olen tehnyt tällä ohjeella: Sinikan kutimet
 
Huom! Lankamaailmasta ostin bambulankaa jokunen viikko sitten.

Teen villasta allergiselle sukulaiselle sukat bambulangasta. Sitten teen niitä tiskirättejä kans. Muutamat muutkin sukat tulee tehtyä. Huovutetut tossut mullakin suunnitelmissa yhdelle viluvarpaalle.


Tämän tapaisia teen anopille ja äidilleni joulukukiksi. Laitan vaan vielä siihen valot käpyjen alle.

Sitten itse tehtyjä konvehteja, kakkuja, hilloja teen herkkukoreihin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27220593:
Huom! Lankamaailmasta ostin bambulankaa jokunen viikko sitten.

Teen villasta allergiselle sukulaiselle sukat bambulangasta. Sitten teen niitä tiskirättejä kans. Muutamat muutkin sukat tulee tehtyä. Huovutetut tossut mullakin suunnitelmissa yhdelle viluvarpaalle.


Tämän tapaisia teen anopille ja äidilleni joulukukiksi. Laitan vaan vielä siihen valot käpyjen alle.

Sitten itse tehtyjä konvehteja, kakkuja, hilloja teen herkkukoreihin. :)
ompa komea! miten sait tuosta nuin siistin näkösen, kerran yriten tehä kranssia. paino sanalla yritin :snotty:
 
ompa komea! miten sait tuosta nuin siistin näkösen, kerran yriten tehä kranssia. paino sanalla yritin :snotty:
Maalasin valmiin kranssipohjan ruskeaksi ja aloin siihen asettelemaan käpyjä. Kävyt keräsin jo aiemmin ja kuivasin ne. Erikokoisia ja muotoisia, jotta sain täytettyä kaikki kolot. Nuo tähtianikset peittivät vielä pari koloa. Kasasin sen kuumaliimalla. Aivan ehdotonta kranssiaskartelussa.
 
"vieras"
Mä teen joka vuosi sinappia. Toiset odottaa innoissaan ja toiset varmaan kauhuissaan.:)
Sillä kuulema tulee kinkun päälle hyvä kuorrute. Yhtenä jouluna tein marmeladeja ja viime jouluna suklaakarkkeja. Rockyroadit on helppoja tehdä ja niitä saa paljon.

Tänä vuonna oisin halunnut tehdä kirsikkahilloa, mutta meni jotenkin ohi. Voisin kumminkin tehdä jotain hillon tyylistä, sinappia ja sitten pikkuleipiä tai se bambu tiskirätin. Pitäis kohta päättää, jos meinaa valmista saada.

Ois ihanaa kutoa kaikille jotain, mutta sukkia tulee jaettua ympäri vuoden, etten saa niitä tarpeeksi tehtyä joulua varten. Tässähän taas innostuu.:)
 
hankala akka
Mulla on oman puutarhan antimista tehty hillo, sitä menee joulupaketteihin, vielä on vähän auki että mitä sille kaveriksi.. Jotain pientä herkkua kuitenkin. Pienellä budjetilla mennään meilläkin, kuitenkin halutaan muistaa lasten kummeja perheineen yms, jollain pienellä jutulla. Nämä syötävät lahjat siis aikuisille, kummilapsille teen jotain konkreettisempaa, osalle itse kudottua, osalle ommeltua.
 

Yhteistyössä