Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
eikö sulle maksetas elaria? entäs lapsilisä...? kai niiläkin ruokaa saa.
ai niin ja asumistukea?
No ei saa jos niillä pitää maksaa laskuja. Ei ne elarit ja lapsilisät mitään jumalattoman isoja ole, ex on tehnyt sellaiset laskut ettei edes yhden kuukauden tulot riitä sellaisia kattamaan..

 
mam
mulla on aika samanlainen tilanne: rahaa ei ole paljoakaan, laskuja hirvee kasa joita en viitsi edes avata ja ulosotossa exän puhelinlaskut, ja raskaana olen minäkin! eli et ole ainoa tässä tilanteessa :)
tsemppiä sulla ja yritä jaksaa, jonain päivänä asiat kyllä järjestyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Montako lasta sulla ap on?
Niin ja mistä päin olet?Ota itsellesi nikki ja katso se kerho:)
ap pelkää että joku hänet tunnistaa....
Niin tosiaan.
tää ei oo nyt mitään paskaa niskaan - juttua mutta mie taisin jo tunnistaa... muttaku ei halua apua eikä halua sanua että mistäpäin on niin jätämpä sen apukeinoni sitte kertomatta. :/
 
Vieraana täällä
Miksi et ota apua vastaan, se on niin hienoa että sitä täällä tarjotaan joten miksi et ota mitään kantaa näihin avuntarjouksiin?
Hienoa, että kerroit täällä tukalasta tilanteesta, mutta ei saa jäädä tuleen makaamaan, vaan pitää ottaa apua vastaan ja koittaa vaan järkevästi miettiä selviytymiskeinoja, listata vaikka paperille ja sitten yliviivaus-menetelmällä vaan kaikkea kopasemaan. Lasten vuoksi on pakko saada tuo ruoka-asia kuntoon, ei sämpylöillä voi kuukautta elää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
eikö sulle maksetas elaria? entäs lapsilisä...? kai niiläkin ruokaa saa.
ai niin ja asumistukea?
Saa asumistukea kun tästä tulevasta otetaan liikaa perittyjä pois.
Pystyisitkö muuttamaan pienenpään vai minkä kokoisessa nyt asut?
Soskun mielestä ihan tarpeeksi pienessä & halvassa asunnossa. Muuttaisin, jos olisi tarjolla jotain, missä voisi asua, vaan eipä ole ei.
 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tää ei oo nyt mitään paskaa niskaan - juttua mutta mie taisin jo tunnistaa... muttaku ei halua apua eikä halua sanua että mistäpäin on niin jätämpä sen apukeinoni sitte kertomatta. :/
Mua ihmetyttää kovastikin, miksei ap halua täällä tarjottavaa apua.
Mutta voimia kuitenkin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tikrutyttö:
AP! Tuosa kerhossa on vaitiolovelvollisuus eli niintä asioita ei saa levitellä tällä palstalla kaikille tiedoksi. Rohkeasti vain mukaan!
aivan! justiinsa sen takia siihen kannattais nytten liittyä. ja jos omaa nikin jo tällä palstalla niin rekisteröi uuen ja menee sillä nikillä sinne kerhoon, jos ei halua kenenkään tietävän kuka on.

 
vieras
Jos vain voi, ni perintätoimistoon ei kannata päästää laskuja; niiden korot-kulut on aika isot :( Jos auto on, eikä se ole täysi välttämättömyys kulkemiselle ni seisontaan ja vakuutusmaksut saa pienemmäksi. aikoinaan Kelaan pysty tekeen selvityksenasumistuista, joita heidän mielestä maksettu liikaa; mun ei tarvinnut maksaa kuin osa takaisin ja erissä
 
v
tää ei oo nyt mitään paskaa niskaan - juttua mutta mie taisin jo tunnistaa... muttaku ei halua apua eikä halua sanua että mistäpäin on niin jätämpä sen apukeinoni sitte kertomatta. :/ [/quote]

Kohta ei kirjoita enää tähänkään.Mutta ei kyllä kovin innokkaasti ota apuakaan vastaan.Toivottavasti tekis sen nikin ja katsois sen kerhon.
 
[/quote]
Ei sossu ole mikään kaiken kattava suojelusenkeli. paljon on kiinni tuen saajista. En tarkoita nyt ap:ta.
On vanhempia jotka saavat tukea sossusta mutta käyttävät sen mieluummin viinaan ja huumeisiin. Tällaisten perheiden lapset taatusti näkevät nälkääkin.[/quote]

...ja on vanhempia jotka marttyrimaisesti maksavat laskujaan välttääkseen luottotietojen menetyksen.
Itse jouduin lapsena sisarusteni kanssa näkemään aina nälkää,kun yh-vanhempani maksoi laskujaan (faijan jättämiä ) ettei vain menisi luottotiedot.Ja meille sanottiin,että joudutte lastenkotiin ja eroon vanhemmasta jos puhutte kotiasioista.
Itsekästä,enkä todellakaan tarkoita että ap olisi tälläinen äiti!meillä ei käytetty siis mitään alkoholia,tupakkaa tms.rahat vain meni aina laskulyhennyksiin.Itse en toimisi samoin tuollaisessa tilanteessa,se on varma!
 
Miksi ei voisi sua joku tunnistaa? Mitä pahaa siinä nyt olisi? Eihän tuossa tilanteessa mitään hävettävää ole? Ja saisit apua. Ajattele vaikka niin että nyt näin, toisen kerran toisin päin. Ja kuinka iloiseksi lapsesi tulee kun voi mennä sinne synttäreille kivan lahjan kanssa
:heart: . Ei oo paljon jos sen hankkii joku täältä palstalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vain voi, ni perintätoimistoon ei kannata päästää laskuja; niiden korot-kulut on aika isot :( Jos auto on, eikä se ole täysi välttämättömyys kulkemiselle ni seisontaan ja vakuutusmaksut saa pienemmäksi. aikoinaan Kelaan pysty tekeen selvityksenasumistuista, joita heidän mielestä maksettu liikaa; mun ei tarvinnut maksaa kuin osa takaisin ja erissä
Mulla ei ole autoa, vaan se on exällä, minun nimissäni tosin. Näin on ollut pakko tehdä siksi, etten itse voi ajaa autolla enkä näinollen kuljettaa esim. lapsia. Ex on kyllä maksanut myös autosta tulevia kuluja, mutta.. no, pitkä juttu. Täällä ei kulje julkisia.

Joo, en nyt ihan huvikseni ole niitä laskuja päästänyt perintätoimistoon, kyse on sellaisesta firmasta jolla oli laskuselkkauksia aika paljonkin. Tapahtunut mikä tapahtunut, hoidan niitä nyt parhaan kykyni mukaan.

En tullut kerjäämään sääliä tai muutakaan, halusin vain purkaa pahaa mieltäni. En myöskään tarkoittanut tulla tekemään selkoa kaikista raha-asioistani tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vain voi, ni perintätoimistoon ei kannata päästää laskuja; niiden korot-kulut on aika isot :( Jos auto on, eikä se ole täysi välttämättömyys kulkemiselle ni seisontaan ja vakuutusmaksut saa pienemmäksi. aikoinaan Kelaan pysty tekeen selvityksenasumistuista, joita heidän mielestä maksettu liikaa; mun ei tarvinnut maksaa kuin osa takaisin ja erissä
Mulla ei ole autoa, vaan se on exällä, minun nimissäni tosin. Näin on ollut pakko tehdä siksi, etten itse voi ajaa autolla enkä näinollen kuljettaa esim. lapsia. Ex on kyllä maksanut myös autosta tulevia kuluja, mutta.. no, pitkä juttu. Täällä ei kulje julkisia.

Joo, en nyt ihan huvikseni ole niitä laskuja päästänyt perintätoimistoon, kyse on sellaisesta firmasta jolla oli laskuselkkauksia aika paljonkin. Tapahtunut mikä tapahtunut, hoidan niitä nyt parhaan kykyni mukaan.

En tullut kerjäämään sääliä tai muutakaan, halusin vain purkaa pahaa mieltäni. En myöskään tarkoittanut tulla tekemään selkoa kaikista raha-asioistani tms.
no mutta siulle ois ollu apua saatavana täältä! etkö kehtaa ottaa sitä vastaan vai mikä on? ihan oikiasti, tee se tunnus ja hae tuon kerhon jäseneksi, ei siun tarvi tämmösiä joutua nytten miettimään kun on paljon ihmisiä jotka voi ja nimenomaan HALUAA auttaa. ei tuo hyväksi raskauden aikana oo tuommonen ressi.

 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tullut kerjäämään sääliä tai muutakaan, halusin vain purkaa pahaa mieltäni. En myöskään tarkoittanut tulla tekemään selkoa kaikista raha-asioistani tms.
Hei, ei täällä kukaan sua säälistä olekaan auttamassa vaan ihan omasta tahdostaan. Käytä ihmeessä sitä apua kerta saatavilla on.
 
vieras
Ei sossu ole mikään kaiken kattava suojelusenkeli. paljon on kiinni tuen saajista. En tarkoita nyt ap:ta.
On vanhempia jotka saavat tukea sossusta mutta käyttävät sen mieluummin viinaan ja huumeisiin. Tällaisten perheiden lapset taatusti näkevät nälkääkin.[/quote]

...ja on vanhempia jotka marttyrimaisesti maksavat laskujaan välttääkseen luottotietojen menetyksen.
Itse jouduin lapsena sisarusteni kanssa näkemään aina nälkää,kun yh-vanhempani maksoi laskujaan,ettei vain menisi luottotiedot.Ja meille sanottiin,että joudutte lastenkotiin ja eroon vanhemmasta jos puhutte kotiasioista.
Itsekästä,enkä todellakaan tarkoita että ap olisi tälläinen äiti!meillä ei käytetty siis mitään alkoholia,tupakkaa tms.rahat vain meni aina laskulyhennyksiin.Itse en toimisi samoin tuollaisessa tilanteessa,se on varma![/quote]

Haloo, tottakai pidän lapsistani ensisijaisesti huolen! En ikinä, missään nimessä, jättäisi lapsiani nälkiintymään ja maksaisi laskuja sen sijaan, mutta kun jossain tulee raja vastaan! En voi jättää näitä enää maksamatta - jätin viime kuussa yhden 100 e erän tulevaisuuteen, jotta voin ostaa lapsille ruokaa, söin itse vain vähemmän.. Lapset eivät tiedä raha-asioistamme, enkä niitä heille selitä!

En ole ihan vastuuton äiti, mulla on maailman ihanimmat lapset ja heistä huolehdin enemmän kuin muusta, mieluummin myyn kaiken irtaimistoni kuin pidän lapsiani nälässä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vain voi, ni perintätoimistoon ei kannata päästää laskuja; niiden korot-kulut on aika isot :( Jos auto on, eikä se ole täysi välttämättömyys kulkemiselle ni seisontaan ja vakuutusmaksut saa pienemmäksi. aikoinaan Kelaan pysty tekeen selvityksenasumistuista, joita heidän mielestä maksettu liikaa; mun ei tarvinnut maksaa kuin osa takaisin ja erissä
Mulla ei ole autoa, vaan se on exällä, minun nimissäni tosin. Näin on ollut pakko tehdä siksi, etten itse voi ajaa autolla enkä näinollen kuljettaa esim. lapsia. Ex on kyllä maksanut myös autosta tulevia kuluja, mutta.. no, pitkä juttu. Täällä ei kulje julkisia.

Joo, en nyt ihan huvikseni ole niitä laskuja päästänyt perintätoimistoon, kyse on sellaisesta firmasta jolla oli laskuselkkauksia aika paljonkin. Tapahtunut mikä tapahtunut, hoidan niitä nyt parhaan kykyni mukaan.

En tullut kerjäämään sääliä tai muutakaan, halusin vain purkaa pahaa mieltäni. En myöskään tarkoittanut tulla tekemään selkoa kaikista raha-asioistani tms.
No mutta apu se on pienikin apu. Jos minua neuvottaisiin ja tarjottaisiin tämmöistä tukea niin tarttuisin siihen jos olisin avun tarpeessa. Jos tuossa kerhossa on vaitiolovelvollisuus niin eiköhän sinne ole aika turvallista liittyä. Mutta jaksua kovasti sinulle :hug: :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tullut kerjäämään sääliä tai muutakaan, halusin vain purkaa pahaa mieltäni. En myöskään tarkoittanut tulla tekemään selkoa kaikista raha-asioistani tms.
Mutta kun tämmöisen ketjun laittaa niin auttajia tulee:)
On nähty ennenkin:)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vain voi, ni perintätoimistoon ei kannata päästää laskuja; niiden korot-kulut on aika isot :( Jos auto on, eikä se ole täysi välttämättömyys kulkemiselle ni seisontaan ja vakuutusmaksut saa pienemmäksi. aikoinaan Kelaan pysty tekeen selvityksenasumistuista, joita heidän mielestä maksettu liikaa; mun ei tarvinnut maksaa kuin osa takaisin ja erissä
Mulla ei ole autoa, vaan se on exällä, minun nimissäni tosin. Näin on ollut pakko tehdä siksi, etten itse voi ajaa autolla enkä näinollen kuljettaa esim. lapsia. Ex on kyllä maksanut myös autosta tulevia kuluja, mutta.. no, pitkä juttu. Täällä ei kulje julkisia.

Joo, en nyt ihan huvikseni ole niitä laskuja päästänyt perintätoimistoon, kyse on sellaisesta firmasta jolla oli laskuselkkauksia aika paljonkin. Tapahtunut mikä tapahtunut, hoidan niitä nyt parhaan kykyni mukaan.

En tullut kerjäämään sääliä tai muutakaan, halusin vain purkaa pahaa mieltäni. En myöskään tarkoittanut tulla tekemään selkoa kaikista raha-asioistani tms.
En mä pahalla :0 mut joku neuvo että päästää vaan laskut perintätoimistoon, meille sateli perintätoimistoilta laskuja ja niissä on aika isot kulut ja korot. Siks varoitin noista, meillä osa meni ulosottomiehelle, mut saatiin maksettua ennen ulosottoa. Kerran oli sähkömies tulossa katkaseen sähkötkin maksamattomien laskujen takia. yritin vain keksiä jotain säästökeinoja jota toiset eivät vielä olleet sanoneet. Jaksamisia sulle, tiedän mitä käyt läpi. meillä tähän kierteen syynä on osittain molempien sairastamat masennukset
 

Yhteistyössä