Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
oletkohan ap ihan tosissasi?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten voi olla, ettei edes sossusta saa mitään? Eikö lapsen isä voi mitenkään auttaa esim ostaa sitä lahjaa? Etkö ole töissä? Vielä ehtisit olla ennen äitiyslomaa.
Olen sairaslomalla, joten en voi käydä töissä. Lapsen isällä ei ole sen parempi tilanne kuin mullakaan ja tilanne on aika monimutkainen..

Sossusta en saa enempää, koska siellähän noita perintään menneitä puhelinlaskuja yms. ei katsota menoiksi. Onneksi sain sentään maksusitoumuksen lasten lääkkeisiin.
Eikö Kela maksa mitään sairausloman aikana? Jotain päivärahaa varmaan, eikös vaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Kuinka sulla voi olla tuollainen tilanne??? Kun jos sulla ei oikeasti ole tuloja niin sosku antaa kyllä enemmän kun 70e ja susku kyllä yleensä maksaa vuokran kokonaan ja sähkölaskunkin... Ja srklta saa ruokapaketteja joten eikun vaan jonoon...
Ja noihin perintätoimistoihin voi aina soitella ja kysellä osamaksusuunnitelmaa...
Niin, ne osamaksusuunnitelmat on tehty. En nyt ihan osannut arvata, että tilanne menisi tähän. Soskun mielestä menoni ovat paljon pienemmän -totta vieköön olisivatkin, ellei exän tekemiä puhelinlaskuja, auton vakuutus- ja veromenoja yms. yms. olisi jätetty minulle maksettavaksi! Ei sosku niistä välitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja LowRider:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Voi ei :hug:

Oletko tietoinen tämän palstan Hyvä sydän-kerhosta? kirjaudu ihmeessä sinne sisään ja pyydä apua, sitä varmasti tulet saamaan.
Korjaan hieman: se on nykyään Pidetään huolta, mutta tosiaan, haet kerhon jäseneksi ja kerrot sinne huolesi ja murheesi, niin apu on lähellä.
:hug:
Sori, en tiennyt!
ja multa saa salasanan kerhoon B)

 
:hug:

Ootko ottanu yhteyttä Pelastusarmeijaan? Sieltä saa leipää, ruokakassin (jauhoja, maitojauhetta, säilykelihaa jne.) ja hyvällä onnella pienen summan rahaakin.
Anna niiden laskujen mennä perintään. Niiden kanssa voi sitten sopia maksuaikataulusta. Luottotiedot ei mene, jos perintätoimistolle maksaa velkansa sopimuksen mukaan.
Ex-ukoltasi luulisi irtoavan 5?, että lapsi pääsee synttäreille lahjan kanssa. Sen verran on siulle velkaa, kun tuollasen myrkyn lykkäsi, prkle :kieh:

Jaksamista :hug:
 
:hug:

Oma eksäni myös onnistui sen viimeisen puhelinlaskunsa (joka oli kirjaantunut vielä mun nimiin ennen liittymän omistajan vaihdosta) jättämään maksamatta. Mulle alkoi sadella karhukirjeitä, tämä muka sen kävi maksamassakin vaan taas tuli uusi karhu |O No meidän tapauksessa ei ollut kuin 30e mutta olispa siitäkin voinut luottotiedot mennä jos olisin tehnyt kuten nykyinen ukkoni sanoi, etten olisi periaatteesta maksanut sitä. Rahat sain kyllä eksältä pois, joten luottotietojen menetys tuon asian takia ehdoin tahdoin olis ollut tyhmää.

Mutta hali sulle, voitaisko auttaa mitenkään? Mulla olisi mm. niitä äitiysvaatteita jemmassa, kerro mikä kokosi on ja missäpäin asustat niin katotaan sopisiko, jos laittaisin tulemaan =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vakuutus- ja muita laskuja tulee, enkä jaksa edes avata niitä enää, kaikki tulevat rahat on jo laskettu johonkin (ja ennen kuin joku väläyttää, niin ei, niitä ei voi siirtää).

.
Kannattaa niistä laskuista kuitenkin soittaa , parempi sekin, kuin jättää kylmästi maksamatta. Moni laskuttaja kyllä ymmärtää ja antaa maksuaikaa ja mahdollisuuden maksaa osissa.
Oletko töissä vai työtön/kotihoidontuella?
Joo, moni laskuttaja ymmärtää, mutta en vaan jaksaisi. Onneksi uusilla laskuilla ei olekaan niin älytöntä kiirettä, saan ne kyllä maksettua - lieneekö siinä maaliskuulle sitten maksettavat, niillä ruokarahoilla taas.

Olen opiskelija, joten en saa Kelalta mitään muuta kuin opintotuen, asumistuen ja lapsilisän + kunnalta elarit. Asumistuesta tosin peritään nyt takaisin syyskuussa liikaa maksettu 200e.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vakuutus- ja muita laskuja tulee, enkä jaksa edes avata niitä enää, kaikki tulevat rahat on jo laskettu johonkin (ja ennen kuin joku väläyttää, niin ei, niitä ei voi siirtää).

.
Kannattaa niistä laskuista kuitenkin soittaa , parempi sekin, kuin jättää kylmästi maksamatta. Moni laskuttaja kyllä ymmärtää ja antaa maksuaikaa ja mahdollisuuden maksaa osissa.
Oletko töissä vai työtön/kotihoidontuella?
Joo, moni laskuttaja ymmärtää, mutta en vaan jaksaisi. Onneksi uusilla laskuilla ei olekaan niin älytöntä kiirettä, saan ne kyllä maksettua - lieneekö siinä maaliskuulle sitten maksettavat, niillä ruokarahoilla taas.

Olen opiskelija, joten en saa Kelalta mitään muuta kuin opintotuen, asumistuen ja lapsilisän + kunnalta elarit. Asumistuesta tosin peritään nyt takaisin syyskuussa liikaa maksettu 200e.
Kyllä kannattaa vain jaksaa. Parempi niin, kuin että luottotiedot menee!

 
Pahuksen hyvä että muistutit!!!

Mun veljen vaimo on vähän samanlaisessa tilanteessa, ja mä olen unohtanut ne!! onneksi kerkeen huomenna vielä korjaan asian, kiitoskiitos kiitos tästä ketjusta!! :ashamed: :ashamed:
 
huom
Hei!
Hae tosiaan sinne kerhoon!
Ja soita ihmeessä kelalle, sitä voi lyhentää vaikka 10? kuussa!!!
Ei kai sun tarvi koko 200? kerralla palauttaa, kun sanot että joudut perikatoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja LowRider:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Voi ei :hug:

Oletko tietoinen tämän palstan Hyvä sydän-kerhosta? kirjaudu ihmeessä sinne sisään ja pyydä apua, sitä varmasti tulet saamaan.
Korjaan hieman: se on nykyään Pidetään huolta, mutta tosiaan, haet kerhon jäseneksi ja kerrot sinne huolesi ja murheesi, niin apu on lähellä.
:hug:
Sori, en tiennyt!
nou panik :saint: siksi otin oikeuden oikoa tietoa :D
 
hö?
eli maksat ainoilla tuloillasi laskuja?et siis käytä niitä elämiseen/ruokaan vaan laskuihisi?kyllä sossusta saa minimirahan 370?+vuokraan eli ei suomessa kukaan oikeasti ole pulassa,mikäli laittaa rahansa siihen mihin se on tarkoitettu!se vaan on sääli että jotkut liian tunnollisesti maksaa niitä laskujaan ja elintaso kärsii,ei ruokaa tms.
 
Sori, kerroitkin jo minkä kokoinen olet... :ashamed: Sillä aikaa kun kirjoitin omaa tekstiäni. Eli nuo mun vaatteet olis kyllä isoja. Mutta jos asut lähellä Oulua, niin ehkä voisin jotenkin auttaa. Itsekin opiskelen ja tiedän, miten tiukilla ne rahat voi olla :(
 
Hei oikeesti! Just kirjoitin yhteen ketjuun etten osaa kehua ketään, mutta nyt täytyy nostaa hattua tälle ketjulle!! Kukaan ei ole v**llut eikä provo haukkujakaan ole näkynyt.

Kaikki kynnelle kykenevät ovat ystävällisiä ja tarjoavat apua :heart:
 

Yhteistyössä