Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hö?:
eli maksat ainoilla tuloillasi laskuja?et siis käytä niitä elämiseen/ruokaan vaan laskuihisi?kyllä sossusta saa minimirahan 370?+vuokraan eli ei suomessa kukaan oikeasti ole pulassa,mikäli laittaa rahansa siihen mihin se on tarkoitettu!se vaan on sääli että jotkut liian tunnollisesti maksaa niitä laskujaan ja elintaso kärsii,ei ruokaa tms.
Vuokraan ja laskuihin. Tiedän kyllä mitä sieltä soskusta saa ja mitä ei, oikeinhan ovat laskeneet, mutta ongelma tuleekin siinä, etten voi jättää vuokraa tai näitä perintätoimiston kanssa sovittuja laskuja maksamatta. Siirtäminen ei enää auta, sillä muuten olen tässä tilanteessa myöhemmin - ehkä pahemmin.

Joo, harmi etten selvästikään osaa käyttää rahojani, mieluummin jättäisin kaiken maksamatta ja lastaisin ostoskärryt täyteen ruokaa, mutta kun en voi.
 
Huvikummun iltavuoro harmaana
Hienoa että on apua saatavilla jopa tälläkin palstalla.
Ap:lle voimia. Yritä jaksaa - ei sen lahjan tarvitse olla kuin kauniisti paketoitu suklaalevy tai karkkipussi ja itse tehty kortti. Joskus on tiukoilla oltu itse kukin, mutta elämä tökkii eteenpäin. Iloitse siitä mitä sinulla on äläkä sure sellaista mihin et voi vaikuttaa. Joo tiedän että on korni neuvo jos toinen on ihan maassa, mutta kyllä se voi vähän auttaa sinä päivänä kun sen sisäistää.
Haleja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Hei!
Hae tosiaan sinne kerhoon!
Ja soita ihmeessä kelalle, sitä voi lyhentää vaikka 10? kuussa!!!
Ei kai sun tarvi koko 200? kerralla palauttaa, kun sanot että joudut perikatoon.
Laitoin sinne kirjettä jo silloin syyskuussa, lokakuussa tuli päätös jonka mukaan takaisinperintä tehdään kahdessa erässä. Nyt kuitenkin (vasta nyt!!!) tuli kirje jonka mukaan se on vähennetty huomisesta asumistuesta. Ää, samapa tuo, kun se on kuitenkin sinne maksettava, toivon vain että sossu huomioisi sen myös, jotta saisin ensi kuun vuokran maksettua kokonaan.
 
en voi uskoa tätä ketjua
Onko tosiaan niin, että jos on opiskelija, ei voi saada Kelasta sairaispäivärahaa? Eikö sossukaan auta? Eli Suomessa on mahdollista, että joku pieni lapsi kärsii nälkää? Ei tää voi olla todellista...
 
vieras
En ole rekisteröitynyt tälle palstalle, joten en voi hakea kerhoon.

Lapsi täyttää 4 vuotta :) Ajattelin että voitaisiin ehkä keksiä yhdessä esikoisen kanssa jotain hauskaa, mutta en vielä tiedä mitä.
 
ap
Ja ei ei ei ei ei, älkää vaan tuosta vetäkö johtopäätöstä että ap olisi provo.
Tää oli ihan mun moka ja jos joku nyt luulee saaneensa ap:n kiinni, mä alan itkeä täällä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Kokoasiasta; mä olen s, joten oot liian pieni mun pöksyihin. Mutta jos tarviit tulevalle vauvalle vaatteita, mulla on pieniä...
Eikös kootkin voi vaihdella eri malleissa?Ei varmaan mikään kovin iso ero ole xs/s.Itsekin käytän m/l.

 
HUOM HUOM HUOM
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja ei ei ei ei ei, älkää vaan tuosta vetäkö johtopäätöstä että ap olisi provo.
Tää oli ihan mun moka ja jos joku nyt luulee saaneensa ap:n kiinni, mä alan itkeä täällä!
Ja voi helvetti, mä olen täällä supistustuskissani ja paniikissa tuosta nikkisekaannuksesta että laitoin sen taas..

Sori, positun koko ketjusta häiritsemästä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja en voi uskoa tätä ketjua:
Onko tosiaan niin, että jos on opiskelija, ei voi saada Kelasta sairaispäivärahaa? Eikö sossukaan auta? Eli Suomessa on mahdollista, että joku pieni lapsi kärsii nälkää? Ei tää voi olla todellista...
Saan opintotuen (190 e), en sairaspäivärahaa. Tietysti opintolainankin, jonka nostan muutaman kk erissä, seuraava olisi huhtikuussa, jolloin mulla alkaa äitiysloma, enkä tiedä tuleeko sitä sitten ollenkaan. Käyn Kelalla ensi viikolla viemässä hakemukset äippärahasta ja -avustuksesta, joten kysyn sieltä.

Tjaa, ei nuo lapset vielä kovin nälkäisiltä vaikuta, toivottavasti jollain keinolla saan tilanteen pysymään sellaisena. Tehtiin tänään sämpylöitä, niistä riittää taas vähäksi aikaa ;)
 
Tarviit apua, ota se vastaan! Minäkin antaisin tosi mielelläni jotain, sillä itse olen aikani ollut vastaavanlaisessa liemessä ja saanut apua ihanilta ihmisiltä.

Joskus sitä vaan on ollut niin aidon onnellinen siitä, että naapurissa on tarjottu kunnon ruoka - minulle ja lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole rekisteröitynyt tälle palstalle, joten en voi hakea kerhoon.

Lapsi täyttää 4 vuotta :) Ajattelin että voitaisiin ehkä keksiä yhdessä esikoisen kanssa jotain hauskaa, mutta en vielä tiedä mitä.
no rekisteröidy hyvä ihminen! ei siinä mee ku muutama minuutti. ja sitte haet siihen kerhoon.

onko kyseessä poika vai tyttökaveri? ja siis oikeinko ymmärsin että yksinhuoltaja oot ja raskaana? jestas.... :/

on kyllä kummallinen kelan toimisto teilläpäin ku eivät voi joustaa tuommosessa asiassa.... :eek:
 
vieras
Tiedän tunteen, tiedän todella hyvin.

Me ajauduttiin noihin pikavippikierteisiin/ helppoihin lainoihin.
Niitä on aivan järkyttävän paljon nyt, joka kuukausi pitää lyhentää yht 10 eri osamaksua/pikalainaa ja niihin menee yhteensä n.400e kuukaudessa + asumiseen menee 800e kuukaudessa ja tulot n.1500e :( Tuosta pitäisi sitten maksaa vielä puhlasku,sähkölasku ja auta armias kun vakuutusmaksu pomsahtaa joka on erältä 350e.

Tiedän itse olen itseni tähän ajanut ja jotain olen oppinutkin enään ikinä en ikinä tilää mitään osamaksulle tai ota vippejä.

Osamaksut ja vipit on maksettu kaikki pois syyskuussa, siihen asti kidun ja poden omaa tyhmyyttäni, mutta on se itku tullut mulla niin monesti noiden kanssa ja viimeksi tänään, kun palkka ei edes riittänyt kaikkeen.
 
Huvikummun Iltavuoro
Alkuperäinen kirjoittaja en voi uskoa tätä ketjua:
Onko tosiaan niin, että jos on opiskelija, ei voi saada Kelasta sairaispäivärahaa? Eikö sossukaan auta? Eli Suomessa on mahdollista, että joku pieni lapsi kärsii nälkää? Ei tää voi olla todellista...
Ei sossu ole mikään kaiken kattava suojelusenkeli. paljon on kiinni tuen saajista. En tarkoita nyt ap:ta.
On vanhempia jotka saavat tukea sossusta mutta käyttävät sen mieluummin viinaan ja huumeisiin. Tällaisten perheiden lapset taatusti näkevät nälkääkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Kokoasiasta; mä olen s, joten oot liian pieni mun pöksyihin. Mutta jos tarviit tulevalle vauvalle vaatteita, mulla on pieniä...
Eikös kootkin voi vaihdella eri malleissa?Ei varmaan mikään kovin iso ero ole xs/s.Itsekin käytän m/l.
S on mulle melkoinen teltta, ainakin H&M S oli niin iso, että mahtuisi toinenkin samankokoinen sisään ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole rekisteröitynyt tälle palstalle, joten en voi hakea kerhoon.

Lapsi täyttää 4 vuotta :) Ajattelin että voitaisiin ehkä keksiä yhdessä esikoisen kanssa jotain hauskaa, mutta en vielä tiedä mitä.
Olisiko se hankalaa jos rekisteröitysit että voit hakea kerhon jäsenyyttä. Voithan silti kirjoitella harmaana tällä palstalla jos niin haluat
 

Yhteistyössä