Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja LowRider:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Low rider, yytä sulle!

Ap:lle :hug: Kyllä kaikesta aina selviää!!!

Se YV menikin cabi777:lle. Sori, sekoilen :ashamed:
Vähän jo ihmettelinkin, että missä se yy on, mutta ei paniikkia, taisi mennä oikeaan osoitteeseen :D
Jep jep, tähän aikaan illasta ei käy enää ihan täysillä
:ashamed:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole rekisteröitynyt tälle palstalle, joten en voi hakea kerhoon.

Lapsi täyttää 4 vuotta :) Ajattelin että voitaisiin ehkä keksiä yhdessä esikoisen kanssa jotain hauskaa, mutta en vielä tiedä mitä.
no rekisteröidy hyvä ihminen! ei siinä mee ku muutama minuutti. ja sitte haet siihen kerhoon.

onko kyseessä poika vai tyttökaveri? ja siis oikeinko ymmärsin että yksinhuoltaja oot ja raskaana? jestas.... :/

on kyllä kummallinen kelan toimisto teilläpäin ku eivät voi joustaa tuommosessa asiassa.... :eek:
Poika.

Joo, yksinhuoltaja ja raskaana, eron jälkeen sain tietää olevani raskaana ja päätin, että sisulla selviän mutta aborttia en tee =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Kokoasiasta; mä olen s, joten oot liian pieni mun pöksyihin. Mutta jos tarviit tulevalle vauvalle vaatteita, mulla on pieniä...
Eikös kootkin voi vaihdella eri malleissa?Ei varmaan mikään kovin iso ero ole xs/s.Itsekin käytän m/l.

Niin ja raskaana voi turvotakin... Siis muualtaki kuin mahasta. Ainakin mä turposin reisistä ihan tajuttomasti!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän tunteen, tiedän todella hyvin.

Me ajauduttiin noihin pikavippikierteisiin/ helppoihin lainoihin.
Niitä on aivan järkyttävän paljon nyt, joka kuukausi pitää lyhentää yht 10 eri osamaksua/pikalainaa ja niihin menee yhteensä n.400e kuukaudessa + asumiseen menee 800e kuukaudessa ja tulot n.1500e :( Tuosta pitäisi sitten maksaa vielä puhlasku,sähkölasku ja auta armias kun vakuutusmaksu pomsahtaa joka on erältä 350e.

Tiedän itse olen itseni tähän ajanut ja jotain olen oppinutkin enään ikinä en ikinä tilää mitään osamaksulle tai ota vippejä.

Osamaksut ja vipit on maksettu kaikki pois syyskuussa, siihen asti kidun ja poden omaa tyhmyyttäni, mutta on se itku tullut mulla niin monesti noiden kanssa ja viimeksi tänään, kun palkka ei edes riittänyt kaikkeen.
Mulla harmittais paljon vähemmän, jos tietäis että olis omaa syytä ja omia laskuja. Yhtään pikavippiä en ole ottanut, eipä tuo mitään auttaisi :(

Onneksi laskuja voi pilkkoa eriin, vakuutuksia ainakin ;)
 
onko tosiaan näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en voi uskoa tätä ketjua:
Onko tosiaan niin, että jos on opiskelija, ei voi saada Kelasta sairaispäivärahaa? Eikö sossukaan auta? Eli Suomessa on mahdollista, että joku pieni lapsi kärsii nälkää? Ei tää voi olla todellista...
Saan opintotuen (190 e), en sairaspäivärahaa. Tietysti opintolainankin, jonka nostan muutaman kk erissä, seuraava olisi huhtikuussa, jolloin mulla alkaa äitiysloma, enkä tiedä tuleeko sitä sitten ollenkaan. Käyn Kelalla ensi viikolla viemässä hakemukset äippärahasta ja -avustuksesta, joten kysyn sieltä.

Tjaa, ei nuo lapset vielä kovin nälkäisiltä vaikuta, toivottavasti jollain keinolla saan tilanteen pysymään sellaisena. Tehtiin tänään sämpylöitä, niistä riittää taas vähäksi aikaa ;)

Eli jos opiskelija sairastuu, eikä pysty opiskelemaan sen aikana, hän ilman mitään tukia? Opintotukea varten pitää opiskella joku tietty määrä per kk/vuosi, että tukea voi nostaa. Jos sairaana ei saa opintosuorituksia kasaan, ei voi saada opintotukea, mutta ei mitään muutakaan?? Ei se niin voi millään mennä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en voi uskoa tätä ketjua:
Onko tosiaan niin, että jos on opiskelija, ei voi saada Kelasta sairaispäivärahaa? Eikö sossukaan auta? Eli Suomessa on mahdollista, että joku pieni lapsi kärsii nälkää? Ei tää voi olla todellista...
Saan opintotuen (190 e), en sairaspäivärahaa. Tietysti opintolainankin, jonka nostan muutaman kk erissä, seuraava olisi huhtikuussa, jolloin mulla alkaa äitiysloma, enkä tiedä tuleeko sitä sitten ollenkaan. Käyn Kelalla ensi viikolla viemässä hakemukset äippärahasta ja -avustuksesta, joten kysyn sieltä.

Tjaa, ei nuo lapset vielä kovin nälkäisiltä vaikuta, toivottavasti jollain keinolla saan tilanteen pysymään sellaisena. Tehtiin tänään sämpylöitä, niistä riittää taas vähäksi aikaa ;)
Kysy samalla vielä siitä asumistuen takaisinmaksusta.Ehkä voivat pienentää sitä kun kerrot tilanteesi.Vaikka 50e/kk

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Alkuperäinen kirjoittaja LowRider:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Low rider, yytä sulle!

Ap:lle :hug: Kyllä kaikesta aina selviää!!!

Se YV menikin cabi777:lle. Sori, sekoilen :ashamed:
Vähän jo ihmettelinkin, että missä se yy on, mutta ei paniikkia, taisi mennä oikeaan osoitteeseen :D
Jep jep, tähän aikaan illasta ei käy enää ihan täysillä
:ashamed:
Sellaista sattuu, paremmissakin piireissä, saatika sitten meillä :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en voi uskoa tätä ketjua:
Onko tosiaan niin, että jos on opiskelija, ei voi saada Kelasta sairaispäivärahaa? Eikö sossukaan auta? Eli Suomessa on mahdollista, että joku pieni lapsi kärsii nälkää? Ei tää voi olla todellista...
Saan opintotuen (190 e), en sairaspäivärahaa. Tietysti opintolainankin, jonka nostan muutaman kk erissä, seuraava olisi huhtikuussa, jolloin mulla alkaa äitiysloma, enkä tiedä tuleeko sitä sitten ollenkaan. Käyn Kelalla ensi viikolla viemässä hakemukset äippärahasta ja -avustuksesta, joten kysyn sieltä.

Tjaa, ei nuo lapset vielä kovin nälkäisiltä vaikuta, toivottavasti jollain keinolla saan tilanteen pysymään sellaisena. Tehtiin tänään sämpylöitä, niistä riittää taas vähäksi aikaa ;)
Kysy samalla vielä siitä asumistuen takaisinmaksusta.Ehkä voivat pienentää sitä kun kerrot tilanteesi.Vaikka 50e/kk
No se lähtee nyt tästä mikä tulee ensi yönä, tuskin alkavat enää pilkkomaan. Minunkin mielestäni hieman mielivaltaista, kun kuitenkin lokakuusta asti olen odottanut sitä "pienentynyttä" erää :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja onko tosiaan näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja en voi uskoa tätä ketjua:
Onko tosiaan niin, että jos on opiskelija, ei voi saada Kelasta sairaispäivärahaa? Eikö sossukaan auta? Eli Suomessa on mahdollista, että joku pieni lapsi kärsii nälkää? Ei tää voi olla todellista...
Saan opintotuen (190 e), en sairaspäivärahaa. Tietysti opintolainankin, jonka nostan muutaman kk erissä, seuraava olisi huhtikuussa, jolloin mulla alkaa äitiysloma, enkä tiedä tuleeko sitä sitten ollenkaan. Käyn Kelalla ensi viikolla viemässä hakemukset äippärahasta ja -avustuksesta, joten kysyn sieltä.

Tjaa, ei nuo lapset vielä kovin nälkäisiltä vaikuta, toivottavasti jollain keinolla saan tilanteen pysymään sellaisena. Tehtiin tänään sämpylöitä, niistä riittää taas vähäksi aikaa ;)

Eli jos opiskelija sairastuu, eikä pysty opiskelemaan sen aikana, hän ilman mitään tukia? Opintotukea varten pitää opiskella joku tietty määrä per kk/vuosi, että tukea voi nostaa. Jos sairaana ei saa opintosuorituksia kasaan, ei voi saada opintotukea, mutta ei mitään muutakaan?? Ei se niin voi millään mennä.
Ei niitä suorituksia koko ajan tipu. Se tilanne tarkistetaan tiettyinä kuukausina. Mut esim voi olla niin että saat tammikuussa merkinnän marraskuisista suorituksista. Ei se siis mee ihan noin. Jos kela tekee pistotarkastuksen sillee, että sulta näyttäs puuttuvan opintopisteitä, pyydät opettajalta läsnäolotodistuksen jos tenttiä ei ole vielä tarkistettu. Nimimerkki kelan kanssa tapellut
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onko tosiaan näin:
Eli jos opiskelija sairastuu, eikä pysty opiskelemaan sen aikana, hän ilman mitään tukia? Opintotukea varten pitää opiskella joku tietty määrä per kk/vuosi, että tukea voi nostaa. Jos sairaana ei saa opintosuorituksia kasaan, ei voi saada opintotukea, mutta ei mitään muutakaan?? Ei se niin voi millään mennä.
Kuraattori on mulle luvannut, ettei opintotukea katkaista koska olen sairaslomalla, enkä "luvatta" poissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla harmittais paljon vähemmän, jos tietäis että olis omaa syytä ja omia laskuja. Yhtään pikavippiä en ole ottanut, eipä tuo mitään auttaisi :(

Onneksi laskuja voi pilkkoa eriin, vakuutuksia ainakin ;)
Varmasti harmittaa todella paljon kun ei omaa syytä ole tuo, mutta kyllä se itku on täälläkin herkässä :( Ihminen vaan voi olla niin tyhmä kuin minä olin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla harmittais paljon vähemmän, jos tietäis että olis omaa syytä ja omia laskuja. Yhtään pikavippiä en ole ottanut, eipä tuo mitään auttaisi :(

Onneksi laskuja voi pilkkoa eriin, vakuutuksia ainakin ;)
Varmasti harmittaa todella paljon kun ei omaa syytä ole tuo, mutta kyllä se itku on täälläkin herkässä :( Ihminen vaan voi olla niin tyhmä kuin minä olin.
Uskon :( Ja varmasti se tilanne on yhtä vaikea, vaikka olisi itseaiheutettukin. Eiköhän tästä nousta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: tiedän todella tunteen. eikö ne diakonitoimistossa edes ruokaan antanut maksusitoumusta?
Kummallista jos näin.Kannattaisi ehkä puhua neuvolassakin tilanteesta,ehkä voisivat auttaa eteenpäin.
Mä en puhuis vältsisti neuvolassa. Tai riippuu tädistä. Meidän neuvolassa en sanoisi ongelmista yhtään mitään
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: tiedän todella tunteen. eikö ne diakonitoimistossa edes ruokaan antanut maksusitoumusta?
Kummallista jos näin.Kannattaisi ehkä puhua neuvolassakin tilanteesta,ehkä voisivat auttaa eteenpäin.
Mä en puhuis vältsisti neuvolassa. Tai riippuu tädistä. Meidän neuvolassa en sanoisi ongelmista yhtään mitään
Itse taas voisin.Ihana neuvolantäti meillä:)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskon :( Ja varmasti se tilanne on yhtä vaikea, vaikka olisi itseaiheutettukin. Eiköhän tästä nousta =)
Niin noustaan! Minä viisaampana enkä pikkuvippeihin sorru ja sinäkin viisaampana, ei liittymiä toisten nimiin enään ;) =)
 

Yhteistyössä