Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[

Joskus se kaupankin lasku sitten on maksettava!
Tuo on tott ja sitä en suosittele ottamaan, meillä lähikauppa (asutaan landella) ja otettiin kauppaan tuo laskusysteemi, heti pompsas ruokalaskut kuussa 100e-150e ylös päin, sinne tulee ostettua niin paljon turhia juttuja että aion sen nyt lopettaa, vaikka tämän kuun ruokalasku pitää sinne maksaa niin pitää kituuttaa tämä kuu onneksi lyhyt kuukausi 29päivää :LOL:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jos olisi oikeasti tosi hätä niin ottaisi apua vastaan,niin se vaan on.
Voi olla. Mulla vain on todella korkea kynnys alkaa tuntemattomilta kyselemään mitään, en ihan oikeasti ole täällä sitä varten purkamassa. Halusin vain jonnekin puhua, kun ei oikein tuttaville ja ystäville viitsi.. :( Heillä kun tuntuu suurimmat rahaongelmat olevan niitä, että ostanko uudet kengät vai takin vai molemmat ja mitä väriä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Kuinka sulla voi olla tuollainen tilanne??? Kun jos sulla ei oikeasti ole tuloja niin sosku antaa kyllä enemmän kun 70e ja susku kyllä yleensä maksaa vuokran kokonaan ja sähkölaskunkin... Ja srklta saa ruokapaketteja joten eikun vaan jonoon...
Ja noihin perintätoimistoihin voi aina soitella ja kysellä osamaksusuunnitelmaa...
Niin, ne osamaksusuunnitelmat on tehty. En nyt ihan osannut arvata, että tilanne menisi tähän. Soskun mielestä menoni ovat paljon pienemmän -totta vieköön olisivatkin, ellei exän tekemiä puhelinlaskuja, auton vakuutus- ja veromenoja yms. yms. olisi jätetty minulle maksettavaksi! Ei sosku niistä välitä.
Jätä ne maksamatta. Lapsen ja sun elanto on tärkeämpi ku mitkään laskut.
 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jos olisi oikeasti tosi hätä niin ottaisi apua vastaan,niin se vaan on.
Voi olla. Mulla vain on todella korkea kynnys alkaa tuntemattomilta kyselemään mitään, en ihan oikeasti ole täällä sitä varten purkamassa. Halusin vain jonnekin puhua, kun ei oikein tuttaville ja ystäville viitsi.. :( Heillä kun tuntuu suurimmat rahaongelmat olevan niitä, että ostanko uudet kengät vai takin vai molemmat ja mitä väriä.
Ethän sä ole pyytänyt mitään, vaan sulle on tarjottu apua hyvillä mielin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko eu-ruokakasseja kysellyt, apua diakonilta, mll, pelastusarmeija? Kaupasta saako ostaa laskulle?
Joskus se kaupankin lasku sitten on maksettava!
Muut jutut kyllä hyviä!
Mut hätävarana, jos rahaa ei ole ruokaan lainkaan kuten ap sanoi. saa jotain syömistä. Me saimme helluntalaisilta joululahjaksi ruokapaketin, vaikka ollaan tavallisia evlutteja, ehkä hekin harrastaa diakoniatoimintaa? Entä jos menee kauppaan kysyyn punaisia tuotteita tai viimeisen päivän tuotteita jotka menis roskiin päiväyksensä takia.. että saisko tässä tilanteessa ne vaikka ilmaiseksi? Nöyrää mieltähän tuo vaatii, että kehtaa kysyä, mutta rahattomana melkeen kaikkea kokeiltava. Miten jos ois mahdollista saada pienikorkoinen pankkilaina pitkällä maksuajalla, ja maksais kaikki rästilaskut pois? tulisi halvemmaksi kuin perintökulut ja muut räväykset? Kannattais kysyä ainakin
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Kuinka sulla voi olla tuollainen tilanne??? Kun jos sulla ei oikeasti ole tuloja niin sosku antaa kyllä enemmän kun 70e ja susku kyllä yleensä maksaa vuokran kokonaan ja sähkölaskunkin... Ja srklta saa ruokapaketteja joten eikun vaan jonoon...
Ja noihin perintätoimistoihin voi aina soitella ja kysellä osamaksusuunnitelmaa...
Niin, ne osamaksusuunnitelmat on tehty. En nyt ihan osannut arvata, että tilanne menisi tähän. Soskun mielestä menoni ovat paljon pienemmän -totta vieköön olisivatkin, ellei exän tekemiä puhelinlaskuja, auton vakuutus- ja veromenoja yms. yms. olisi jätetty minulle maksettavaksi! Ei sosku niistä välitä.
Jätä ne maksamatta. Lapsen ja sun elanto on tärkeämpi ku mitkään laskut.
Kyllä mulle luottotiedot on aika tärkeät, jos haluaa esim. vuokrata/ostaa asunnon, puhelinliittymää tms. On nähty nämä niin läheltä, etten halua siihen kierteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jos olisi oikeasti tosi hätä niin ottaisi apua vastaan,niin se vaan on.
Voi olla. Mulla vain on todella korkea kynnys alkaa tuntemattomilta kyselemään mitään, en ihan oikeasti ole täällä sitä varten purkamassa. Halusin vain jonnekin puhua, kun ei oikein tuttaville ja ystäville viitsi.. :( Heillä kun tuntuu suurimmat rahaongelmat olevan niitä, että ostanko uudet kengät vai takin vai molemmat ja mitä väriä.
rakas ystävä kaikille se on hankalaa.. rohkeutta, anna ihmisten auttaa. sä et tiedä miten paljon se helpottaa kun vaan uskaltaa pyytää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jos olisi oikeasti tosi hätä niin ottaisi apua vastaan,niin se vaan on.
Voi olla. Mulla vain on todella korkea kynnys alkaa tuntemattomilta kyselemään mitään, en ihan oikeasti ole täällä sitä varten purkamassa. Halusin vain jonnekin puhua, kun ei oikein tuttaville ja ystäville viitsi.. :( Heillä kun tuntuu suurimmat rahaongelmat olevan niitä, että ostanko uudet kengät vai takin vai molemmat ja mitä väriä.
rakas ystävä kaikille se on hankalaa.. rohkeutta, anna ihmisten auttaa. sä et tiedä miten paljon se helpottaa kun vaan uskaltaa pyytää.
Niin ja varsinkin kun ap ei pyytänyt mitään vaan hänelle tarjottiin:)

Mutta mieti sitä kirjautumista ja kerhoon menemistä!!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et pääse mihinkään töihin josta saisit rahaa heti? lastenhoitoa, siivousapua tms
jos on raskaana viikolla 26 ja saikulla niin ei siinä töihin mennä... ainua on tietty se, että tekis kotona puhelinmyyntihommia. paskaa hommaa mutta seki on parempi ku ei mitään. tosin tuet voi sitte mennä ja verottaja syö loput :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jos olisi oikeasti tosi hätä niin ottaisi apua vastaan,niin se vaan on.
Voi olla. Mulla vain on todella korkea kynnys alkaa tuntemattomilta kyselemään mitään, en ihan oikeasti ole täällä sitä varten purkamassa. Halusin vain jonnekin puhua, kun ei oikein tuttaville ja ystäville viitsi.. :( Heillä kun tuntuu suurimmat rahaongelmat olevan niitä, että ostanko uudet kengät vai takin vai molemmat ja mitä väriä.
rakas ystävä kaikille se on hankalaa.. rohkeutta, anna ihmisten auttaa. sä et tiedä miten paljon se helpottaa kun vaan uskaltaa pyytää.
Niin ja varsinkin kun ap ei pyytänyt mitään vaan hänelle tarjottiin:)

Mutta mieti sitä kirjautumista ja kerhoon menemistä!!!
niin =) mä toivon todella että uskaltaudut.
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Jos olisi oikeasti tosi hätä niin ottaisi apua vastaan,niin se vaan on.
Voi olla. Mulla vain on todella korkea kynnys alkaa tuntemattomilta kyselemään mitään, en ihan oikeasti ole täällä sitä varten purkamassa. Halusin vain jonnekin puhua, kun ei oikein tuttaville ja ystäville viitsi.. :( Heillä kun tuntuu suurimmat rahaongelmat olevan niitä, että ostanko uudet kengät vai takin vai molemmat ja mitä väriä.
Ymmärrän :hug: minä olin nuorempana samanlailla ajatteleva, jota kutsun nykyisin "tyhmäksi ylpeydeksi" , siis itseni kohdalla, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan?! Ei ole siis häpeä ottaa apua vastaan silloin kun sitä kipeimmin tarvitsee, päinvastoin, olet fiksu jos käytät tämän tilaisuuden hyväksesi "hädän hetkellä" . Kaikille meille tulee tällaisia hetkiä elämässä eteen, näin se vaan on. Nyt mie menen nukkumaan...öitä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ja jos rekisteröidyt,voit laittaa suoraan jollekin joka sen salasanan tietää yksityisviestiä niin sitä ei tarvitse täällä palstalla kysellä.
juu, modeista sen tietää ainaki:

Meduusa
Kookosta
Jätkä

ja Keittiönoita ja cabi777 voivat sen myös antaa.

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Pystyisitkö myymään jotain pikaisesti?
Äläkä vaan pikavippeihin sorru!!
Ainoa, millä olisi rahallista arvoa, olisi joululahjaksi saamani kivi-tuikut ja mariskooli, mutta mietin vielä että auttaako niidenkään myyminen.. :(
Kai noidenkin myyminen nyt jonkin verran auttaisi.

 
Vieras
Tästä tuli ihan yksi vastaava ketju mieleen.Siinä ketjun kirjoittaja vaan teki nikin mutta ei tainnut kuitenkaan ottaa keneenkään yhteyttä.Vaikka sille taidettiin laittaa yv:tä.
 
MINÄ!
Eli ilmeisesti saat kuitenkin rahaa ruokaan? Kun sanoit ettei lapsen tarvi nälkää nähdä. :hug: Toivottavasti saat!

Jos sulla ei ihan oikeasti ole lainkaan rahaa ruokaan, on valinta laskujen suhteen selvä: ruoka lienee tärkeintä?

Jos kunta tarjoaa sosiaalista luototusta, kannattaa kysyä saisitko sitä. Muutenkin talous- ja velkaneuvontaan kannattaa ottaa yhteyttä.
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja MINÄ!:
Eli ilmeisesti saat kuitenkin rahaa ruokaan? Kun sanoit ettei lapsen tarvi nälkää nähdä. :hug: Toivottavasti saat!

Jos sulla ei ihan oikeasti ole lainkaan rahaa ruokaan, on valinta laskujen suhteen selvä: ruoka lienee tärkeintä?

Jos kunta tarjoaa sosiaalista luototusta, kannattaa kysyä saisitko sitä. Muutenkin talous- ja velkaneuvontaan kannattaa ottaa yhteyttä.
Huoh.. en tiedä tarjoaako sosiaalista luototusta, itse en lähtisi luottoja ottamaan, koska suunnittelemalla saan kyllä nämä laskut ennenpitkää maksettua.

Kaipa saan rahaa ruokaan vaikka myymällä kaiken mitä omistan (se ei tosin ole paljon, mutta jotain) ja jollain keinolla.. en tiedä vielä.
 

Yhteistyössä