Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
tuli vaan semmonen juttu mieleen että jos oli tiukkaa jo ennen raskautta niin se uusi raskausko sen rahatilanteen parantaa? no, ap:n tilanteessa kyllä, onhan se minimiäippäraha vissiin vähän isompi ku opintotuki. mutta onko se juuri se syy tehdä taas uusi lapsi? kun kerta entisetki on allergisia ja tarvii lääkkeitä? sitte taas ruikutetaan että kuinka on kolme lasta eikä yhtään rahaa ja sossu ei auta ja ja ja...

sori nyt vaan ap, mutta otappa kauha kauniiseen käteen ja mietis vähän mihin suuntaan sun elämäs on menossa. ei vissiin niin herkulta tulevaisuus näytä? ei näyttäis mullakaan sun housuissas...
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap, käytkö jossain juttelemassa noista sun ongelmistas? vai mietitkö niitä vaan yksin?

mites sun vanhemmat? eikö lapsia voi viedä sinne syömään? tai menkää vaikka koko poppoo: sinä ja lapset sinne. vaihtakaa asunto pienempään. on vaikeaa kuvitella ettei sieltä löytyisi pienempää, esim. kaksiota? kolmiossa ilmeisesti asustelet?

ja se auto, myy se jos se kerran on sun nimissä. kyllä mä luulen että sielläkin julkiset liikkuu, ei se paikka varmaan ihan korpi oo missä asut... menee nyt muutamat asiat ristiin tässä sun jutussas...
Tervetuloa katsomaan tätä paikkaa jossa asun.. Voi sanoa ettei julkiset kulje. Tai no, yksi molempiin suuntiin niin sanoakseni.

Vanhempiani asuvat liian kaukana, matkat tulisivat kalliimmaksi kuin ruoka.

Asuntoasia ei ihan joka paikassa ole niin yksinkertainen, että "muuta pienempään". Esim. kolmen lapsen kanssa kaksiossa voisi pidemmän päälle syödä aika paljon sitä sisua.. Ei tämä asunto mikään hulppea ole, mahtuu ihan hyvin niihin rajoihin joita Kela ja sossu asettavat. Sossuntäti sanoi, että ei kannata muuttaa, koska edullisempaa tuskin on.
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuli vaan semmonen juttu mieleen että jos oli tiukkaa jo ennen raskautta niin se uusi raskausko sen rahatilanteen parantaa? no, ap:n tilanteessa kyllä, onhan se minimiäippäraha vissiin vähän isompi ku opintotuki. mutta onko se juuri se syy tehdä taas uusi lapsi? kun kerta entisetki on allergisia ja tarvii lääkkeitä? sitte taas ruikutetaan että kuinka on kolme lasta eikä yhtään rahaa ja sossu ei auta ja ja ja...

sori nyt vaan ap, mutta otappa kauha kauniiseen käteen ja mietis vähän mihin suuntaan sun elämäs on menossa. ei vissiin niin herkulta tulevaisuus näytä? ei näyttäis mullakaan sun housuissas...
Joo, näin suunnittelinkin elämäni menevän.. Vielä kesällä suunnitelmissa oli koulun päättäminen, vakituinen työpaikka, asettuminen sellaiselle seudulle jossa lapsille olisi lähellä koulu, kaikki ne pienet jutut. Miehen kanssa yhteinen ulkomaanmatka tänä vuonna. Uuden auton ostaminen. Ehkä joskus se omakotitalo, kunhan minullakin olisi työpaikka.

Mies alkoi puhua kolmannesta lapsesta, harkittiin, söin pillereitä. Sitten kesän lopussa mies jäi kiinni pettämisestä, erottiin - muutin samana viikonloppuna lasten kanssa. Viikko siitä ja tein paniikissa plussatestiä. Ex kieltäytyy olemasta lapsen isä. Siinäpä sitten miettimään, olisiko mies pitänyt valita toisin perustein? Olisi varmaan. Olisi pitänyt.. Lapsiani en kadu, enkä muutenkaan.. Halusin olla lapsilleni läsnä kotiäitinä ja sitten vasta opiskella opiskelut loppuun. Halusin, että on jotain muutakin kuin materiaa.

No.. Nämä valinnat on tehty. Abortti ei käynyt mielessä kuin hetken - ehkä olisi ollut ihan fiksu ratkaisu, mutta sen vaikean eron jälkeen en tiedä missä olisin nyt, ellei olisi näitä lapsia ja tätä raskautta.

Sulla varmaan elämä on mennyt paremmin ja olet osannut tehdä viisaita valintoja. Onneksi olkoon siitä.

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuli vaan semmonen juttu mieleen että jos oli tiukkaa jo ennen raskautta niin se uusi raskausko sen rahatilanteen parantaa? no, ap:n tilanteessa kyllä, onhan se minimiäippäraha vissiin vähän isompi ku opintotuki. mutta onko se juuri se syy tehdä taas uusi lapsi? kun kerta entisetki on allergisia ja tarvii lääkkeitä? sitte taas ruikutetaan että kuinka on kolme lasta eikä yhtään rahaa ja sossu ei auta ja ja ja...

sori nyt vaan ap, mutta otappa kauha kauniiseen käteen ja mietis vähän mihin suuntaan sun elämäs on menossa. ei vissiin niin herkulta tulevaisuus näytä? ei näyttäis mullakaan sun housuissas...
Jos ei vaikka ollut suunniteltu raskaus mutta aborttiakaan ei halunnut?

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
paskaa siis koko kirjoitus. eihän kukaan ny voi tunnistaa tuollaisista asioista. onhan noita elämänsä pilanneita maailmassa muitakin kun ap. apua saa jos sitä haluaa.
Jos joku tuttu täällä kirjoittelee,niin kyllä voi.

 
tota
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
niin minkä ikäisiä nuo sun lapset on?
Ei se kerro.Eikä paikkaakaan missä asuu.
Niin.. ehkä parempi niin, muuten saattaa tulla tutuilta kommentteja :( Ja muutenkin.
no mun mielestä aivan sama sille.

ja kerroit jo nyt niin paljon että mä ainaki tiedän kuka olet. samalla paikkakunnalla asutaan. asut lähiössä joka alkaa o-kirjaimella ja kaupungissa joka alkaa r-kirjaimella ja opiskelet leipuri-kondiittoriksi... eikö vain?

 
vieras
Tiedän, miltä voi tuntua. Itse söin kerran opiskeluaikana pari viikkoa pelkkää perunaa, kun kesäaikana olin työssä, en saanutkaan työnantajalta juuri työtunteja pariin viikkoon, olin nostanut lainat, eikä ollut ketään "sponssaamassa"... Sossusta en saanut penniäkään, vaikka olin tahtomattani ja ilman omaa syytä tilanteeseen joutunut. Ihan vain siksi, että olin käynyt muutama kuukausi aiemminkin opiskelun ohella työssä ja tienannut "normiylitystä" yhteensä 1000 mk, minkä olisi pitänyt edelleen olla tallessa. Kavereilta olisi ollut liian nöyryyttävää lainata ruokarahaa. Itku kurkussa sossuun soittaessa vastaus oli "voi, voi...". Opiskelijaa eivät ottaneet edes henk.koht. vastaan, vaan paperit (osa maksullisia) piti toimittaa ja käsittelyssä meni pari viikkoa. Maksoin siis laskut ja sain kaupan päälle halvan laihdutuskuurin. Onneksi oli vain oma itse huollettavana tuolloin, ja onneksi oli tarpeeksi rahaa niihin perunoihin!

Ne, joiden mielestä raha ei auta onneen, eivät ole koskaan joutuneet elämään ilman sitä... :(
 

No niin... kauanhan tää ketju pysyi suht. siistinä. Huomasitteko että ap pyysi jo otsikossa että "ei v*ttuilua kiitos"?

Ei ap:n ole pakko kertoa täällä tietojaan!
On se kumma kun tänne ei saa kirjoittaa raha vaikeuksista ilman että tulee "pakko-autetuksi". Tai lopputulos olisi luultavasti se että pääsisi sopivasti haukutuksi, eikä suinkaan autetuksi.
Voi kirjoittaa tietämistään etuuksista ja avun haku paikoista ilman että tietää ap:n koko stooria. Ap valitsee niistä ne mitä on mahdollista saada ja voisi hyvinkin tulla jotain tietoa mistä ap ei tiedä.

Omina kommentteinani: Kysy sieltä sossusta harkinnanvaraista toimeentulotukea (pystyvät sen virallisen toimeentulotuen päälle antamaan jotain) Seurakunnalta ruoka-apua (eivät kuulemma kysy kuuluuko kirkkoon) Liity tuonne kerhoon, moni olisi varmaan vilpittömästi iloinen kun saisi auttaa antamalla jotain pientä.

 
Jotain rajaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ota nyt ap apu vastaan kun täällä moni auttavaa kättä tarjoaa!
Kun sais tämän itkemisen loppumaan, pystyy varmaan ajattelemaan tällaista vaihtoehtoa, nyt ei juuri vielä pysty..
Ei voi mitään, mutta verukkeita tuntuu löytyvän ettei tartte tehdä muuta kuin valittaa. Sorde nyt vaan, mutta en usko koko tarinaan.

 
linkki kerhoon
http://www.kaksplus.fi/kerho/Pidetaan_huolta/

tervetuloa porukkaan!

joku tuolla aikaisemmin jo kertoi keneltä salasanan saa. rekkautumiseen ja kerhoon hakemiseen kuluu aikaa minuutteja. kerhossa on apu lähellä, kuten tuolla jo joku sanoi jo aikaisemminkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten voi olla, ettei edes sossusta saa mitään? Eikö lapsen isä voi mitenkään auttaa esim ostaa sitä lahjaa? Etkö ole töissä? Vielä ehtisit olla ennen äitiyslomaa.
Olen sairaslomalla, joten en voi käydä töissä. Lapsen isällä ei ole sen parempi tilanne kuin mullakaan ja tilanne on aika monimutkainen..

Sossusta en saa enempää, koska siellähän noita perintään menneitä puhelinlaskuja yms. ei katsota menoiksi. Onneksi sain sentään maksusitoumuksen lasten lääkkeisiin.

saathan sinä sen sairaslomarahan ja jos olet ollut töissä niin vieläpä sairasloman alkuun täyden palkankin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkavalle kuulle ruokaan rahaa 0e. Tasan pyöreä nolla. Rv menossa 26, äitiyshousut saan ehkä huhtikuussa ostettua, vanhoja ei ole eikä kavereillakaan ole sopivia. Lapsella ensimmäisille kaverisynttäreille meno ensi viikolla, eikä mulla ole varaa edes siihen 5 e lahjaan - eikä rehellisesti sanottuna edes halvempaankaan. Kaikki tämä rakkaan ex-mieheni ansiota, jonka vanhat puhelinlaskut olivat minun nimissäni ja nyt perinnässä. Sosku ja srk eivät voi auttaa, soskusta saan ensi kuulle 70e, jolla lyhennän vuokraa.

Arvatkaa mitä, en jaksa :( En jaksa miettiä, miten saisin kaikesta kaapissa olevasta ruoasta ruoat koko kuukaudelle. Vanhemmat tai sukulaiset eivät voi avustaa. Vakuutus- ja muita laskuja tulee, enkä jaksa edes avata niitä enää, kaikki tulevat rahat on jo laskettu johonkin (ja ennen kuin joku väläyttää, niin ei, niitä ei voi siirtää).

Tuli itku silloin, kun lapsi meni synttärikutsun kanssa nukkumaan ja mietti, saisiko Prismasta NN:lle lahjan.

Joo, ei tarvitse v*ttuilla. Piti vaan johonkin purkaa.
heti tonne välitetään toisistamme kerhoon.. palstalaiset voivat kyllä auttaa
 
tää on taas näitä avauksia, joita tulee tasasin väliajoin... joku valittaa huonosta rahatilanteesta, mutta ei ole valmis ottamaan mitään apua tai neuvoja vastaan :( surullista... liian isoissa äitiyspöksyissä varmasti voi kulkea, ja monenlaista apua on tarjottu tässä ketjussa.... :(
 
sivusilmä
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
tää on taas näitä avauksia, joita tulee tasasin väliajoin... joku valittaa huonosta rahatilanteesta, mutta ei ole valmis ottamaan mitään apua tai neuvoja vastaan :( surullista... liian isoissa äitiyspöksyissä varmasti voi kulkea, ja monenlaista apua on tarjottu tässä ketjussa.... :(

Juu, ihan turhaa valitusta.
 

Yhteistyössä