Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Vielä kerran tulin tänne lukemaan, kiitokset kuuntelemisesta ja etenkin niille, jotka ovat samassa jamassa olleet: kiitos vertaistuesta!

Kaikilla ei ole upporikkaita vanhempia tai sukulaisia. On tosiasia, että esim. 1000e on meidän suvussamme kaikille aika iso raha, jota ei niin vain löydy "säästötililtä".

Tänne kun erehtyy kirjoittamaan, saa tehdä selkoa käyttämästään pesuainemerkistä lähtien kaikesta, mikä rahaan liittyy.

En muista mitä muuta mietin tuossa yöllä, nyt pitää alkaa soittokierrosta sossuun ja Kelaan.
Toivottavasti asiat vielä järjestyy :) :hug:

 
ex-yh
Silloin kun minä olin yh, mulla meni monta tvlupaa perintään ja niiden takia olin kusessa. Sain kumminki aika helposti perintätoimiston kanssa sovittua, että maksoin niitä yhden laskun kerrallaan pois, semmosen 40e kuussa. Paljon tuli siirreltyä laskujen maksua. Mulle oli tärkeintä että saatiin vuokra maksettua ja ruokaa ostettua. Joskus kysäsin äidiltä ja siskolta voisko ne maksaa jonku pienemmän laskun, ettei nekin menny perintään ja kasvanu korkoa...

Mä en voi uskoa, että joku voi oikeasti Suomen kaltaisessa oikeusmaassa olla noin kusessa eksänsä laskujen kanssa. Eikö tosiaan voisi vaikka jonku asianajajan kanssa jutella oisko mahdollista saada eksä vastuuseen teoistaan? Tai mee eksän vanhemmille sanomaan että oot kusessa niiden pojan takia.. Jos ei ne oo täysin paskoja nekin...
 
Aina pikkaisen varpeillaan
Naiset hyvät! Muistakaa, että anonyyminä kirjoitellessa tilanne voi todellisuudessa olla mikä vain! Älkää antako virtuaalimaailman sokaista teitä!!!!! On helppo vedota tunteisiin ja sillä vaikka huijata. Mikäli rahaa ja tavaraa on jaettavaksi asti, niin samahan se tietenkin on minne se menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aina pikkaisen varpeillaan:
Naiset hyvät! Muistakaa, että anonyyminä kirjoitellessa tilanne voi todellisuudessa olla mikä vain! Älkää antako virtuaalimaailman sokaista teitä!!!!! On helppo vedota tunteisiin ja sillä vaikka huijata. Mikäli rahaa ja tavaraa on jaettavaksi asti, niin samahan se tietenkin on minne se menee.
Ei voi elämäänsä niin elää, että aina heti toisesta pahinta epäilee.

 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Aina pikkaisen varpeillaan:
Naiset hyvät! Muistakaa, että anonyyminä kirjoitellessa tilanne voi todellisuudessa olla mikä vain! Älkää antako virtuaalimaailman sokaista teitä!!!!! On helppo vedota tunteisiin ja sillä vaikka huijata. Mikäli rahaa ja tavaraa on jaettavaksi asti, niin samahan se tietenkin on minne se menee.
Ei voi elämäänsä niin elää, että aina heti toisesta pahinta epäilee.
Ei voi, mutta monelta pahalta olen säästynyt kun on perstuntuma siitä että jotain voi olla takana. Nimittäin tämä palstaelämä ei ole OIKEAA ELÄMÄÄ!!!! Valitettavasi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ei voi, mutta monelta pahalta olen säästynyt kun on perstuntuma siitä että jotain voi olla takana. Nimittäin tämä palstaelämä ei ole OIKEAA ELÄMÄÄ!!!! Valitettavasi!
Ei olekaan, tiedän sen kyllä. Tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, että ei aina ja kaikesta voi ajatella, että toinen huijaa.
Samaa mieltä. Tottakai kaikki (?) tiedostaa sen, että täällä netissä tai edes oikeassa elämässä ihmiset eivät ihan aina puhu totta. Mutta perusolettamus lienee kuitenkin se, että se mitä joku kertoo, on totuus. Elämä olisi aika rankkaa jos lähtisi aina siitä oletuksesta että tuo valehtelee.
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aina pikkaisen varpeillaan:
Naiset hyvät! Muistakaa, että anonyyminä kirjoitellessa tilanne voi todellisuudessa olla mikä vain! Älkää antako virtuaalimaailman sokaista teitä!!!!! On helppo vedota tunteisiin ja sillä vaikka huijata. Mikäli rahaa ja tavaraa on jaettavaksi asti, niin samahan se tietenkin on minne se menee.
No olenko täältä jotain pyytänyt tai keneltäkään mitään halunnut?

Itken taas, kun tuntuu niin pahalta katsoa tuota tiliä. Soitin sossuun ja käskivät tehdä muutoshakemuksen takaisinperinnän vuoksi, tuntuu kummalta kun kuitenkin näkevät Kelan maksamat etuudet sieltä. Sanoin, ettei mulla ole mahdollisuutta sinne lähteä, mutta.. :( Äh, käyn varmaan sitten vaikka supistelujenkin uhalla.

 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ei voi, mutta monelta pahalta olen säästynyt kun on perstuntuma siitä että jotain voi olla takana. Nimittäin tämä palstaelämä ei ole OIKEAA ELÄMÄÄ!!!! Valitettavasi!
Ei olekaan, tiedän sen kyllä. Tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, että ei aina ja kaikesta voi ajatella, että toinen huijaa.
Samaa mieltä. Tottakai kaikki (?) tiedostaa sen, että täällä netissä tai edes oikeassa elämässä ihmiset eivät ihan aina puhu totta. Mutta perusolettamus lienee kuitenkin se, että se mitä joku kertoo, on totuus. Elämä olisi aika rankkaa jos lähtisi aina siitä oletuksesta että tuo valehtelee.
Ajatus ihan kaunis, mutta kun täällä olisi niin hyvä käyttää niiden ihmisten hyväntahtoisuutta hyväksi ihan ilkeilymielessä. Halusin vain välillä herätellä, koska mielestäni täällä joskus näyttää sekoittuvan tosi ja oikea elämä. Jutut, jotka ihan selvästi menee yli, ajatellaan totena. Mutta tämähän on avoin keskusteluympäristö ja minunkin mielipiteeni saanee sijaa täällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Itken taas, kun tuntuu niin pahalta katsoa tuota tiliä. Soitin sossuun ja käskivät tehdä muutoshakemuksen takaisinperinnän vuoksi, tuntuu kummalta kun kuitenkin näkevät Kelan maksamat etuudet sieltä. Sanoin, ettei mulla ole mahdollisuutta sinne lähteä, mutta.. :( Äh, käyn varmaan sitten vaikka supistelujenkin uhalla.
Etkö saa harkinnanvaraista ttt?

 
Hei, jos sulla on vielä huoli sen synttärilahjan suhteen, niin voisin mielelläni auttaa - saataisiin edes lapsen huoli pois, edes hetkeksi. Asun Helsingissä, joten en kuitenkaan tunne sua - mutta postittaa se lahja tietenkin pitäisi.
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Itken taas, kun tuntuu niin pahalta katsoa tuota tiliä. Soitin sossuun ja käskivät tehdä muutoshakemuksen takaisinperinnän vuoksi, tuntuu kummalta kun kuitenkin näkevät Kelan maksamat etuudet sieltä. Sanoin, ettei mulla ole mahdollisuutta sinne lähteä, mutta.. :( Äh, käyn varmaan sitten vaikka supistelujenkin uhalla.
Etkö saa harkinnanvaraista ttt?
En, tai hain silloin muuttaessani eron aikaan, mutta esim. huonekaluihin saa vain ensiasuntoon. Saan sieltä nyt sen n. 70 euroa, kun eivät tähän ttt ehdi huomioida takaisinperintää.
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka pystyt kotona touhuileen ja lapsien kanssa jos noin kovasti supistelee?
Lapset ovat hoidossa muutaman päivän viikossa, ovat onneksi jo sen verran omatoimisia ettei tarvi hirveästi itseään rasittaa. Olen suosiolla jättänyt isoimpia kotihommia tekemättä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka pystyt kotona touhuileen ja lapsien kanssa jos noin kovasti supistelee?
Lapset ovat hoidossa muutaman päivän viikossa, ovat onneksi jo sen verran omatoimisia ettei tarvi hirveästi itseään rasittaa. Olen suosiolla jättänyt isoimpia kotihommia tekemättä.
Ok.

 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ei voi, mutta monelta pahalta olen säästynyt kun on perstuntuma siitä että jotain voi olla takana. Nimittäin tämä palstaelämä ei ole OIKEAA ELÄMÄÄ!!!! Valitettavasi!
Ei olekaan, tiedän sen kyllä. Tarkoitinkin noin yleisellä tasolla, että ei aina ja kaikesta voi ajatella, että toinen huijaa.
Samaa mieltä. Tottakai kaikki (?) tiedostaa sen, että täällä netissä tai edes oikeassa elämässä ihmiset eivät ihan aina puhu totta. Mutta perusolettamus lienee kuitenkin se, että se mitä joku kertoo, on totuus. Elämä olisi aika rankkaa jos lähtisi aina siitä oletuksesta että tuo valehtelee.
Ajatus ihan kaunis, mutta kun täällä olisi niin hyvä käyttää niiden ihmisten hyväntahtoisuutta hyväksi ihan ilkeilymielessä. Halusin vain välillä herätellä, koska mielestäni täällä joskus näyttää sekoittuvan tosi ja oikea elämä. Jutut, jotka ihan selvästi menee yli, ajatellaan totena. Mutta tämähän on avoin keskusteluympäristö ja minunkin mielipiteeni saanee sijaa täällä.
Tottakai sulla on oikeus olla tuota mieltä, mutta tämä ketju ei ehkä ole oikea paikka keskustelulle siitä, onko kaikki täällä kerrottu totta vaiko ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Ajatus ihan kaunis, mutta kun täällä olisi niin hyvä käyttää niiden ihmisten hyväntahtoisuutta hyväksi ihan ilkeilymielessä. Halusin vain välillä herätellä, koska mielestäni täällä joskus näyttää sekoittuvan tosi ja oikea elämä. Jutut, jotka ihan selvästi menee yli, ajatellaan totena. Mutta tämähän on avoin keskusteluympäristö ja minunkin mielipiteeni saanee sijaa täällä.
Kai jokainen terveellä järjellä varustettu ihminen ymmärtää, että netissä tapaamalleen vieraalle ihmiselle, ei välttämättä kannata 1000? lainata. Ellei se ole itselle pikku raha, jonka takaisin saamisella ei ole merkitystä.

Mä voisin antaa 10-20?, jollekin, joka sitä mun mutu-tuntumalla tarvii. Enkä kuolis, vaikken sais takaisin.

 
vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Itken taas, kun tuntuu niin pahalta katsoa tuota tiliä. Soitin sossuun ja käskivät tehdä muutoshakemuksen takaisinperinnän vuoksi, tuntuu kummalta kun kuitenkin näkevät Kelan maksamat etuudet sieltä. Sanoin, ettei mulla ole mahdollisuutta sinne lähteä, mutta.. :( Äh, käyn varmaan sitten vaikka supistelujenkin uhalla.
Etkö saa harkinnanvaraista ttt?
En, tai hain silloin muuttaessani eron aikaan, mutta esim. huonekaluihin saa vain ensiasuntoon. Saan sieltä nyt sen n. 70 euroa, kun eivät tähän ttt ehdi huomioida takaisinperintää.
Aika vähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Itken taas, kun tuntuu niin pahalta katsoa tuota tiliä. Soitin sossuun ja käskivät tehdä muutoshakemuksen takaisinperinnän vuoksi, tuntuu kummalta kun kuitenkin näkevät Kelan maksamat etuudet sieltä. Sanoin, ettei mulla ole mahdollisuutta sinne lähteä, mutta.. :( Äh, käyn varmaan sitten vaikka supistelujenkin uhalla.
Etkö saa harkinnanvaraista ttt?
En, tai hain silloin muuttaessani eron aikaan, mutta esim. huonekaluihin saa vain ensiasuntoon. Saan sieltä nyt sen n. 70 euroa, kun eivät tähän ttt ehdi huomioida takaisinperintää.
Aika vähän.
no nyt mie tajusin! ne laskee sielä sossussa tietenki sen opintolainan tuloiksi...

:headwall:
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
no nyt mie tajusin! ne laskee sielä sossussa tietenki sen opintolainan tuloiksi...

:headwall:
Niinpä.. Olen sen kyllä nostanut, paitsi että mulle se tulee 3 kk erissä (sen kelan "suunnitelman" mukaan) ja seuraava olisi huhtikuussa, jolloin olen jo jäämässä äippälomalle. Kaikki mikä tilille tippuu on tuloa ja niinhän sen tietysti pitääkin olla.. :(
 
vieras
oletko soskusta kysynyt esim maksusitoumusta kauppaan? kyllä sen ainakin saa jos kertoo tilanteen että rahat on loppu ja lapset tarvii ruokaa. toinen paikka mistä apua varmasti saa,ainakin ruoka apua ja maksusitoumuksia kauppaan niin on seurakunta.

ja samassa tilanteessa rahan suhteen olen ollut joskus ja silloin me pieneneettin suosiolla perintätoimistoon ne maksuerät,vaikka se maksoikin pari euroa lisää,mutta se muutama euro on aika vähän!
 

Yhteistyössä