Itkettää niin kovasti :( ei v*ttuilua tähän kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Taas tulee huomattua että itse ei oikeasti rahattomuudesta mitään tiedäkään. En minäkään miehestä uskoisi että eron sattuessa mut ja lapset (tai ainakaan lapsia) pulaan jättäisi ja vaikka näin kävisi niin mulla olisi kuitenkin runsaasti auttavia sukulaisia apua tarjoamassa.

Toivottavasti saat asiasi järjestykseen ja pääset pian nauttimaan raskaudesta & lapsistasi :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Taas tulee huomattua että itse ei oikeasti rahattomuudesta mitään tiedäkään. En minäkään miehestä uskoisi että eron sattuessa mut ja lapset (tai ainakaan lapsia) pulaan jättäisi ja vaikka näin kävisi niin mulla olisi kuitenkin runsaasti auttavia sukulaisia apua tarjoamassa.

Toivottavasti saat asiasi järjestykseen ja pääset pian nauttimaan raskaudesta & lapsistasi :hug:
Tää menee ot, mutta kaipa se tavallisempaa tosiaan on, että vaikka ero olisi riitaisa, kumpikin huolehtii siitä että kersat saa ruokaa. Ja täytyy myöntää että mäkin luotan siihen että jos noin kävisi, lapsen isovanhemmat (molemmin puolin) kyllä auttaisi LAPSEEN liittyvissä asioissa. Lapsi on kumminkin eroon syytön!
 
mom
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkavalle kuulle ruokaan rahaa 0e. Tasan pyöreä nolla. Rv menossa 26, äitiyshousut saan ehkä huhtikuussa ostettua, vanhoja ei ole eikä kavereillakaan ole sopivia. Lapsella ensimmäisille kaverisynttäreille meno ensi viikolla, eikä mulla ole varaa edes siihen 5 e lahjaan - eikä rehellisesti sanottuna edes halvempaankaan. Kaikki tämä rakkaan ex-mieheni ansiota, jonka vanhat puhelinlaskut olivat minun nimissäni ja nyt perinnässä. Sosku ja srk eivät voi auttaa, soskusta saan ensi kuulle 70e, jolla lyhennän vuokraa.

Arvatkaa mitä, en jaksa :( En jaksa miettiä, miten saisin kaikesta kaapissa olevasta ruoasta ruoat koko kuukaudelle. Vanhemmat tai sukulaiset eivät voi avustaa. Vakuutus- ja muita laskuja tulee, enkä jaksa edes avata niitä enää, kaikki tulevat rahat on jo laskettu johonkin (ja ennen kuin joku väläyttää, niin ei, niitä ei voi siirtää).

Tuli itku silloin, kun lapsi meni synttärikutsun kanssa nukkumaan ja mietti, saisiko Prismasta NN:lle lahjan.

Joo, ei tarvitse v*ttuilla. Piti vaan johonkin purkaa.

En osaa muuten auttaa paitsi että mulla olis yks farkku-raskaushame .. Kokoa S. Sellanen pitkän mallinen ja masun kohdalla trikoota, hyvänkuntoinen, sen voisin lahjoittaa :)
 
no jos ei siulla ollu ees haluja ottaa sitä apua vastaan mitä täällä tarjottiin niin antaahan olla.

elä sitte tuu tänne enää vinkumaan huonosta ja paskasta rahatilanteesta. miulta ainaki saat vaan naurut tulevaisuuessa. paska nakki meille auttamishalukkaille kun toinen vaan veättää...

paska maku jäi tästä kyllä. vituttaa ku ees ehotinki auttamista.... :(
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tulisi mieleen kaivat äitiyshousuja jos rahatilanne on heikko. Jotain isoja paitoja ja trikoita voi käyttää ja käytettiin ennen. Ei kenelläkään ollut äitiysvaatteita.
Ja lapselle voi sanoa, että ei ole varaa lahjoihin.
Niin.. no. Toppahousuissa olen nyt ollut, ei ole muita sopivia, kun maha jostain syystä on kasvanut vauhdilla. Ajattelin kyllä, että jos saisin ompelukonetta jostain, ottaisin jotkut vanhat housut käsittelyyn ja keksisin niistä äippähousut. Mulla ei ole isoja paitoja tai trikoita, en esim. omista verkkareita ollenkaan :D Käytännössä siis tällä hetkellä jalkaan mahtuvat kahdet yöhousut ja nämä toppahousut..

Lapselle sanominen onkin aika vaikeaa. Ajattelin, että leipoisimme vaikka yhdessä iiiison piparin ja koristelisimme sen kauniiksi ja sitten käärisimme sellofaaniin :) Jotain se olisi sekin. Lapsi nukkui tuo synttärikutsu kädessä koko yön <3

Mä ihan oikeasti en usko tuota. Alkaa olla jo pikkaisen liian tunteisiin vetoavaa, huh. huh.... Varsinkin tuo "lapsi nukkui synttärikutsu kädessä koko yön". Tämä sulattaa kovemmankin ihmisen. Siksi ap ei anna itseään autettavan kun ei todellisessa tilanteessa edes olekkaan tai odottaa, että joku avustaa sen muutaman tonnin.
 
vieras ap
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tulisi mieleen kaivat äitiyshousuja jos rahatilanne on heikko. Jotain isoja paitoja ja trikoita voi käyttää ja käytettiin ennen. Ei kenelläkään ollut äitiysvaatteita.
Ja lapselle voi sanoa, että ei ole varaa lahjoihin.
Niin.. no. Toppahousuissa olen nyt ollut, ei ole muita sopivia, kun maha jostain syystä on kasvanut vauhdilla. Ajattelin kyllä, että jos saisin ompelukonetta jostain, ottaisin jotkut vanhat housut käsittelyyn ja keksisin niistä äippähousut. Mulla ei ole isoja paitoja tai trikoita, en esim. omista verkkareita ollenkaan :D Käytännössä siis tällä hetkellä jalkaan mahtuvat kahdet yöhousut ja nämä toppahousut..

Lapselle sanominen onkin aika vaikeaa. Ajattelin, että leipoisimme vaikka yhdessä iiiison piparin ja koristelisimme sen kauniiksi ja sitten käärisimme sellofaaniin :) Jotain se olisi sekin. Lapsi nukkui tuo synttärikutsu kädessä koko yön <3

Mä ihan oikeasti en usko tuota. Alkaa olla jo pikkaisen liian tunteisiin vetoavaa, huh. huh.... Varsinkin tuo "lapsi nukkui synttärikutsu kädessä koko yön". Tämä sulattaa kovemmankin ihmisen. Siksi ap ei anna itseään autettavan kun ei todellisessa tilanteessa edes olekkaan tai odottaa, että joku avustaa sen muutaman tonnin.
Jos nyt osaisin, laittaisin sen päätä hakkaavan hymiön. Joo, poika nukkui synttärikutsu kädessään, tuli aamuyöstä minun viereeni se sama kutsu mukanaan. Anteeksi hurjasti, että mainitsin! Se nyt vain oli ja on iso juttu pojalle, kun ensimmäisille kaverisynttäreille menee.

Ei ole pakko uskoa. En oikeasti nyt jaksa tollasta p*skaa, kun yrittää tilanteesta löytää positiivistakin, poika on hurjan iloinen tuosta kutsusta ja siitä, että hänellä on kaveri :)
 
tellu
anteeksi, kun en lukenut koko ketjua, mutta haluan sanoa tämän, vaikka sen varmaan olet jo itsekin tajunnut: Älä ikinä enää ota mitään toisen "juttuja" omiin nimiisi! Kun tästä nykytilanteestasi selviät, pidä tarkka huoli siitä, että hoidat vain omat asiasi, etkä anna toisten käyttää itseäsi maksumiehenä. Todella paljon voimia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
ap vieras vielä
Ja ihan sama mitenpäin; jos ottaa apua vastaan, tulee joku joka hihkaisee: arvasin! Sitä varten se täällä oli ja tänne tuli muka kertomaan jotain.. Jos ei ota, ei voi puhua totta koska jos tilanne on tosi, on vain tyhmyyttä olla ottamatta apua vastaan.

Kumminkas itse toimisitte?
 
noh noh
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eipä tulisi mieleen kaivat äitiyshousuja jos rahatilanne on heikko. Jotain isoja paitoja ja trikoita voi käyttää ja käytettiin ennen. Ei kenelläkään ollut äitiysvaatteita.
Ja lapselle voi sanoa, että ei ole varaa lahjoihin.
Niin.. no. Toppahousuissa olen nyt ollut, ei ole muita sopivia, kun maha jostain syystä on kasvanut vauhdilla. Ajattelin kyllä, että jos saisin ompelukonetta jostain, ottaisin jotkut vanhat housut käsittelyyn ja keksisin niistä äippähousut. Mulla ei ole isoja paitoja tai trikoita, en esim. omista verkkareita ollenkaan :D Käytännössä siis tällä hetkellä jalkaan mahtuvat kahdet yöhousut ja nämä toppahousut..

Lapselle sanominen onkin aika vaikeaa. Ajattelin, että leipoisimme vaikka yhdessä iiiison piparin ja koristelisimme sen kauniiksi ja sitten käärisimme sellofaaniin :) Jotain se olisi sekin. Lapsi nukkui tuo synttärikutsu kädessä
koko yön <3

Mä ihan oikeasti en usko tuota. Alkaa olla jo pikkaisen liian tunteisiin vetoavaa, huh. huh.... Varsinkin tuo "lapsi nukkui synttärikutsu kädessä koko yön". Tämä sulattaa kovemmankin ihmisen. Siksi ap ei anna itseään autettavan kun ei todellisessa tilanteessa edes olekkaan tai odottaa, että joku avustaa sen muutaman tonnin.
Hei!
Meidän melkein 4v nukku muumimainokset kädessä vaikka meillä ei oo "pulaa mistään" noille pienille tommoset lappuset on uskomattoman tärkeitä....
Ei viitti jooko... kumminkin kaikki tietää että elämä ei mee aina niinkun on kirjotettu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras vielä:
Ja ihan sama mitenpäin; jos ottaa apua vastaan, tulee joku joka hihkaisee: arvasin! Sitä varten se täällä oli ja tänne tuli muka kertomaan jotain.. Jos ei ota, ei voi puhua totta koska jos tilanne on tosi, on vain tyhmyyttä olla ottamatta apua vastaan.

Kumminkas itse toimisitte?
Mä ottaisin apua vastaan, mitä täällä tarjotaan. Tossa tilanteessa, mulle olis ihan sama, mitä ihmiset musta ajattelee.

 
vieras
On hienoa, että pikkuisella pojallasi on kaveri. Tottakai meilläkin ollaan iloisia kun kaverit kutsuu synttäreille.
Voimia sinulle ap! Toivottavasti saat jotenkin asiat järjestymään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras vielä:
Ja ihan sama mitenpäin; jos ottaa apua vastaan, tulee joku joka hihkaisee: arvasin! Sitä varten se täällä oli ja tänne tuli muka kertomaan jotain.. Jos ei ota, ei voi puhua totta koska jos tilanne on tosi, on vain tyhmyyttä olla ottamatta apua vastaan.

Kumminkas itse toimisitte?
Mä ottaisin apua vastaan, mitä täällä tarjotaan. Tossa tilanteessa, mulle olis ihan sama, mitä ihmiset musta ajattelee.
Taas mä peesailen :xmas: .
Jos tilanne on niin kurja, että rahat on finaalissa eikä mistään ole tulossa lisää, niin siinä vaiheessa ei joku palstalaisten tai live-tuttavienkaan mielipide paljon painaisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä ihan oikeasti en usko tuota. Alkaa olla jo pikkaisen liian tunteisiin vetoavaa, huh. huh.... Varsinkin tuo "lapsi nukkui synttärikutsu kädessä koko yön". Tämä sulattaa kovemmankin ihmisen. Siksi ap ei anna itseään autettavan kun ei todellisessa tilanteessa edes olekkaan tai odottaa, että joku avustaa sen muutaman tonnin.
Mun tyttö on nukkunut mm. synttärikutsu, Hesen lastenklubista tullut onnittelukortti ja apteekin vuoronumerolappu (sai sen yhdeltä mummolta apteekissa) kädessään, eikä meidän lapsilta kyllä puutu yhtikäs mitään. Synttärikutsu kädessään nukkui pari viikkoa sitten, ja ne oli kolmannet kaverisynttärit 10 päivän sisään...eli kyllä mä uskon, että asia on tosi tärkeä ap:n lapselle. Niin tärkeä, että kutsusta ei irroiteta edes yöllä :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras vielä:
Ja ihan sama mitenpäin; jos ottaa apua vastaan, tulee joku joka hihkaisee: arvasin! Sitä varten se täällä oli ja tänne tuli muka kertomaan jotain.. Jos ei ota, ei voi puhua totta koska jos tilanne on tosi, on vain tyhmyyttä olla ottamatta apua vastaan.

Kumminkas itse toimisitte?
no en ainakaan olis nuin saatanan paukapää ku sie oot ja ottasin apua vastaan. jos oikeesti oisin tuommosessa tilanteessa.

ja tässä siulle se päätä hakkaava hymiö, voit vapaasti lainata :headwall:
 
Maria
En jaksanu lukea koko ketjua.Mutta monella ihmisellä on varmasti antaa lastenvaatteita,leluja tms.Jos jokainen vaan raaskis antaa omat vanhansa eteenpäin niin siitä tulisi iso apu monelle eikä aina vaan mennä kirpparille niitä myymään.
 
mievaan..
on tilanne..? Oliskos jotain mitä tarvitset? Olen ihan vain vierailevana tähtösenä täällä mutta bongasin tämän.. Missäs päin asutte, voin auttaa jos satuttais olemaan lähellä toisiamme. Käydään vaikka ruokakaupassa täyttämässä teidän kaapit!:)
 
virta
Siis onko kyseessä vain helmikuu, kun sulla ei ole rahaa ruokaan? Vai myös maalis-, ja ehkäpä huhti? Onko velat sen jälkeen maksettu?

Jos pitenpään tuo tilanne, pakko ihmetellä sun prioriteetteja. Ihan oikeasti vuokra on ykkönen, sitten ruoka, sitten muut. Muista laskuista kannattaa vielä kertaalleen yrittää sopia, vaikka olisi jo sopinutkin :)

Tässä kun kaikki kehoittaa sossusta pyytämään, oon kyllä samaa mieltä jos kyseessä tosiaan lyhyt tilanne. Jos jatkuu pitempään, toivon ettei teille ylimääräistä myönnetä, koska kyseessä on teidän mokat... En tarkoita että olisit etukäteen arvannut mitä tulee, mutta ei yhteiskunta voi kovasti ylimääräistä maksaa sun luottotietojen takia. Ruoka kuitenkin toimeentulotuessa kuuluu siihen perusosaan.. Lapsilisät olet saanut vähän aikaa sitten? Tuleeko elatusmaksut kohta? Aiotko siis maksaa laskuja niillä?

:hug: Saattaa kuulostaa tiukalta, mutta toivon että asiat järjestyy teille. Onneksi palstalaiset voi auttaa synttärilahjassa ja äitiyshousuissa ainakin :)
 
Maria
Alkuperäinen kirjoittaja mievaan..:
on tilanne..? Oliskos jotain mitä tarvitset? Olen ihan vain vierailevana tähtösenä täällä mutta bongasin tämän.. Missäs päin asutte, voin auttaa jos satuttais olemaan lähellä toisiamme. Käydään vaikka ruokakaupassa täyttämässä teidän kaapit!:)
Tuo on hyvä idis!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten voi olla, ettei edes sossusta saa mitään? Eikö lapsen isä voi mitenkään auttaa esim ostaa sitä lahjaa? Etkö ole töissä? Vielä ehtisit olla ennen äitiyslomaa.
Olen sairaslomalla, joten en voi käydä töissä. Lapsen isällä ei ole sen parempi tilanne kuin mullakaan ja tilanne on aika monimutkainen..

Sossusta en saa enempää, koska siellähän noita perintään menneitä puhelinlaskuja yms. ei katsota menoiksi. Onneksi sain sentään maksusitoumuksen lasten lääkkeisiin.

Mutta ulosotto katsotaan menoksi. Niin valitettavaa kuin se onkin, priorisoi OIKEIN. Anna laskujen mennä ulosottoon, ensin turvataan ruoka ja asuminen ja sitten vasta muut laskut.
 
mievaan..
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Alkuperäinen kirjoittaja mievaan..:
on tilanne..? Oliskos jotain mitä tarvitset? Olen ihan vain vierailevana tähtösenä täällä mutta bongasin tämän.. Missäs päin asutte, voin auttaa jos satuttais olemaan lähellä toisiamme. Käydään vaikka ruokakaupassa täyttämässä teidän kaapit!:)
Tuo on hyvä idis!
Niin, oon tehnyt sitä ennenkin. Ja siitä tulee aivan käsittämättömät hyvä olo kun auttaa.
 

Yhteistyössä