no en mä sanois että turhaa valitusta, mutta jos tänne tulee kertomaan ongelmistaan ja tavallaan pyytämään apua, niin olisi kauhean mukava jos sitä avoimesti sitten ottaisi myös vastaan =)Alkuperäinen kirjoittaja sivusilmä:Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:tää on taas näitä avauksia, joita tulee tasasin väliajoin... joku valittaa huonosta rahatilanteesta, mutta ei ole valmis ottamaan mitään apua tai neuvoja vastaan surullista... liian isoissa äitiyspöksyissä varmasti voi kulkea, ja monenlaista apua on tarjottu tässä ketjussa....
Juu, ihan turhaa valitusta.
Meillä oli tilanne et elisa kun laskuttaa noita laskuja nyt niin usein ja kertyi yhessä kuussa 300e maksettavaa siirtään ei enää pystynyt ja antoivat sossusta ruokaan 13 päivälle n. 250eAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen sairaslomalla, joten en voi käydä töissä. Lapsen isällä ei ole sen parempi tilanne kuin mullakaan ja tilanne on aika monimutkainen..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miten voi olla, ettei edes sossusta saa mitään? Eikö lapsen isä voi mitenkään auttaa esim ostaa sitä lahjaa? Etkö ole töissä? Vielä ehtisit olla ennen äitiyslomaa.
Sossusta en saa enempää, koska siellähän noita perintään menneitä puhelinlaskuja yms. ei katsota menoiksi. Onneksi sain sentään maksusitoumuksen lasten lääkkeisiin.
opiskelijaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:siis oletko ollenkaan kirjoilla missään työpaikassa? Miksi et saa palkkaa tai s-lomarahaa? Sorry mut kuulostaa omituiselta... Millon olet viimeksi tehnyt töitä? Jos olet ennen sairausloman alkua ollut kolmen kk:n aikana päivänkin töissä, olet oikeutettu s-päivärahaan.
No niinpä!!Alkuperäinen kirjoittaja ....:No onpa ystävällisiä tuttavia ap:lla Tarjoisitte sitten ennemmin apuanne hälle, kun täällä kehuisitte tunnistaneenne!
On opiskelija.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen sairaslomalla, joten en voi käydä töissä. Lapsen isällä ei ole sen parempi tilanne kuin mullakaan ja tilanne on aika monimutkainen..Alkuperäinen kirjoittaja vieras:miten voi olla, ettei edes sossusta saa mitään? Eikö lapsen isä voi mitenkään auttaa esim ostaa sitä lahjaa? Etkö ole töissä? Vielä ehtisit olla ennen äitiyslomaa.
Sossusta en saa enempää, koska siellähän noita perintään menneitä puhelinlaskuja yms. ei katsota menoiksi. Onneksi sain sentään maksusitoumuksen lasten lääkkeisiin.
saathan sinä sen sairaslomarahan ja jos olet ollut töissä niin vieläpä sairasloman alkuun täyden palkankin.
Näin just.Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:no en mä sanois että turhaa valitusta, mutta jos tänne tulee kertomaan ongelmistaan ja tavallaan pyytämään apua, niin olisi kauhean mukava jos sitä avoimesti sitten ottaisi myös vastaan =)Alkuperäinen kirjoittaja sivusilmä:Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:tää on taas näitä avauksia, joita tulee tasasin väliajoin... joku valittaa huonosta rahatilanteesta, mutta ei ole valmis ottamaan mitään apua tai neuvoja vastaan surullista... liian isoissa äitiyspöksyissä varmasti voi kulkea, ja monenlaista apua on tarjottu tässä ketjussa....
Juu, ihan turhaa valitusta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joo, moni laskuttaja ymmärtää, mutta en vaan jaksaisi. Onneksi uusilla laskuilla ei olekaan niin älytöntä kiirettä, saan ne kyllä maksettua - lieneekö siinä maaliskuulle sitten maksettavat, niillä ruokarahoilla taas.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Kannattaa niistä laskuista kuitenkin soittaa , parempi sekin, kuin jättää kylmästi maksamatta. Moni laskuttaja kyllä ymmärtää ja antaa maksuaikaa ja mahdollisuuden maksaa osissa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Vakuutus- ja muita laskuja tulee, enkä jaksa edes avata niitä enää, kaikki tulevat rahat on jo laskettu johonkin (ja ennen kuin joku väläyttää, niin ei, niitä ei voi siirtää).
.
Oletko töissä vai työtön/kotihoidontuella?
Olen opiskelija, joten en saa Kelalta mitään muuta kuin opintotuen, asumistuen ja lapsilisän + kunnalta elarit. Asumistuesta tosin peritään nyt takaisin syyskuussa liikaa maksettu 200e.
no tarjottu on! muttakun ei kelpaa!Alkuperäinen kirjoittaja v:No niinpä!!Alkuperäinen kirjoittaja ....:No onpa ystävällisiä tuttavia ap:lla Tarjoisitte sitten ennemmin apuanne hälle, kun täällä kehuisitte tunnistaneenne!
kun ei ap:llä ole luottokortteja eikä saa lainaa koska on opiskelija... vanhemmat ja sukulaiset ei voi auttaa, mitä en oikeasti usko, luulen ettei ap ole edes vanhemmilleen asiasta mitään puhunut, yrittää vaan sinnitellä omin avuin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:huomasin muuten että sulla on vielä luottotiedot kunnossa, mikä ihmeen hätä sulla sit on?! Anteeksi vain, mutta jos näet nälkää osta sitä ruokaa vaikka laskuun sitten, kun on niitäkin joilla niitä luottotietoja ei ole, ja OIKEASTI tarvitsevat apua!
Mitä siitä, jos joudut ostaan hetken aikaa ruokaa luotolla?
jos tiedot on kunnossa, opiskelijakin saa vähäsen luottoa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kun ei ap:llä ole luottokortteja eikä saa lainaa koska on opiskelija... vanhemmat ja sukulaiset ei voi auttaa, mitä en oikeasti usko, luulen ettei ap ole edes vanhemmilleen asiasta mitään puhunut, yrittää vaan sinnitellä omin avuin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:huomasin muuten että sulla on vielä luottotiedot kunnossa, mikä ihmeen hätä sulla sit on?! Anteeksi vain, mutta jos näet nälkää osta sitä ruokaa vaikka laskuun sitten, kun on niitäkin joilla niitä luottotietoja ei ole, ja OIKEASTI tarvitsevat apua!
ja menis myös hakemaan sitä henkistä apua, sitä tuntuu tarvitsevan.
joo esim. nordealta saa semmosen opiskelijoille tarkoitetun 500 euron limiitin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:jos tiedot on kunnossa, opiskelijakin saa vähäsen luottoa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kun ei ap:llä ole luottokortteja eikä saa lainaa koska on opiskelija... vanhemmat ja sukulaiset ei voi auttaa, mitä en oikeasti usko, luulen ettei ap ole edes vanhemmilleen asiasta mitään puhunut, yrittää vaan sinnitellä omin avuin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:huomasin muuten että sulla on vielä luottotiedot kunnossa, mikä ihmeen hätä sulla sit on?! Anteeksi vain, mutta jos näet nälkää osta sitä ruokaa vaikka laskuun sitten, kun on niitäkin joilla niitä luottotietoja ei ole, ja OIKEASTI tarvitsevat apua!
Ap laittoi jossain ettei ainakaan pankki anna lainaa.Alkuperäinen kirjoittaja mä:joo esim. nordealta saa semmosen opiskelijoille tarkoitetun 500 euron limiitin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:jos tiedot on kunnossa, opiskelijakin saa vähäsen luottoa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kun ei ap:llä ole luottokortteja eikä saa lainaa koska on opiskelija... vanhemmat ja sukulaiset ei voi auttaa, mitä en oikeasti usko, luulen ettei ap ole edes vanhemmilleen asiasta mitään puhunut, yrittää vaan sinnitellä omin avuin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:huomasin muuten että sulla on vielä luottotiedot kunnossa, mikä ihmeen hätä sulla sit on?! Anteeksi vain, mutta jos näet nälkää osta sitä ruokaa vaikka laskuun sitten, kun on niitäkin joilla niitä luottotietoja ei ole, ja OIKEASTI tarvitsevat apua!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:Mistä saisin lainaa? :O Ainakaan pankki ei myönnä.Alkuperäinen kirjoittaja nono:mä en nyt oikein usko että sulla on hätä. sun luottotiedot on puhtaat,saisit lainaa vaikka oot opiskelija. laskuista voi aina sopia,perintätoimistoon voi maksaa jopa 20? kuussa ja vakuutusyhtiöt joustaa tosi paljon. seurakunta jakaa ruokapaketteja ja sossusta saa rahaa jos on hätä. myös pyytämällä saa apua. ota nyt edes lapsesi takia apua vastaan. jos sun ex on pilannut sun rahatilanteen niin se on valitettavasti sun omaa syytä,et kuitenkaan voi antaa sun lapsen kärsiä siitä.
Ja jos ap nyt ei olekaan opiskelija, vaan kertoo näin hämätäkseen, vaan työtön;Alkuperäinen kirjoittaja vieras:siis oletko ollenkaan kirjoilla missään työpaikassa? Miksi et saa palkkaa tai s-lomarahaa? Sorry mut kuulostaa omituiselta... Millon olet viimeksi tehnyt töitä? Jos olet ennen sairausloman alkua ollut kolmen kk:n aikana päivänkin töissä, olet oikeutettu s-päivärahaan.
Siellä on sekä avuntarvitsijoita että auttajia, ja milloin kenellekkin, esim. paljon siellä käytetyt vaatteet vaihtaa omistajaa.Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seuraaja:Tpdella hienoa ja yllättävää että teillä on tuollainen kerho ja olette valmiita auttamaan, erittäin herttaista!
Kuinka sen kautta apua annatte ja mitä?