Israel, Eilat. Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja lomalle.
  • Ensimmäinen viesti
lomalle.
Hei, olemme lähdössä kolmen naisen kesken Israelin Eilatiin kahden viikon päästä viikon lomalle. Kertokaa te jotak olette käyneet paikasta hieman, ja esim mitä retkiä suosittelet. Paljonko käyttörahaa tarvitsee ja millaista vaatetusta illaksi? Onko tuulista? Millaisia rantoja, kaunis meri?
 
koko
Olen käynyt nuorempana, joten kovin hyvin en muista. Turvallisen tuntuista, kuten Israelissa yleensä (oikeasti, ei vitsi! olen asunut Israelissa). Ranta oli mielestäni vain yksi pitkä rantaviiva, sitähän ei Israelilla juurikaan edes ole, pieni siivu vain. Kivoja ostareita ja hotelleja. Turistipaikka. Varmaan saa retkiä ainakin Petraan Jordanian puolelle, kenties Kuolleelle merelle ja Masadaan? Lisäksi siellä oli paikallisia korutehtaita missä myytiin koruja joissa on käytetty paikallista vihrää kiveä, ihan kauniita.
 
vieras
sama täällä, käytiin kuolleessa meressä uimassa (muistan kun oli naarmuja polvessa niin kirveli pirusti) sitten käytiin noi perus iitkumuurit ja jeesuksen syntymäluolat läpi historiallisesti mielenkiintoista, vuodenaikaa en muista koska tää oli, mutat lämminta oli ..
 
lkjlkj
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
miten on niiden passileimojen kanssa? Oliko vielä niitä "kiellettyjä" leimoja vai onko se Israel sitten kielletty jonnekin maahan mennessä?
Israel ei jätä päästämättä maahan sen perusteella mitä leimoja passissa on, mutta saattavat maahantulohaastattelussa jututtaa pitempään jos on jotain kiinnostavaa. Joihinkin arabimaihin ei pääse jos on Iraelin leima passissa. Jordaniaan siis pääsee, se on vapaamielisempi ja sinne tehdäänkin paljon retkiä Israelista (Petra).

 
ap
Kiitos vastauksestanne. osaatteko vielä antaa vinkkiä siitä että miten kannattaa raha ottaa sinne mukaan, jos en omista visaa. Eli vain elektron käytössä. Ja miten paljon tarvitsen?
 
Ada-1
Moi! Oon 10vuotias tyttö ja oon lähössä noin viiden päivän päästä mun siskon ja mun veljen ja äitin ja iskän kaa Eilattiin niin olisin vaan kysyny onko siellä lämmintä?! :)
 
On varmasti lämmintä!
Olen itse käynyt 14-vuotiaana, oltiin joulu Eilatissa, ja oli lämminta.
Hiukka koomista viettää joulu uima-altailla :LOL:

mieluummin oisin joulun kotona ollut, mutta matkassa ei ollut muuten mitään vikaa. oikein ihana paikka!
Hyvää lomaa teille!
 

Yhteistyössä