ISOmpaa pesuetta haaveilevat 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aukkis ... ;o)

No joo, tonne Tukholmaan ei lasten kans ainakaan kannata lähteä sunnuntaiksi,
silloin ei ole esim. Junibacken auki, mutta ainakin Wasa-museo oli.
Äärettömän mielenkiintoinen paikka, lapsetkin tykkäsi,
mut meillähän nuo on jo niin isoja, teidän ei varmasti vielä viihtyisi.
Keskustan kahvilat ja baarit on auki, niissä voi nauttia ihanasta rauhasta,
kun sielläkään ei sunnuntaina ole paljon porukkaa liikenteessä.
Varsinkaan siellä sivummalla, ihan ytimessä varmaan vilskettä riittää silloinkin.

Mutta ainakin me on nautittu siellä muutamakin sunnuntai rauhassa
kahvilassa notkuen hyvän baakelsin ja kaffen äärellä.
Ollaanpa kerran oltu niin, ettei laivastakaan poistuttu koko päivänä kuin kannelle
vaan pieneksi aikaa maisemia ihailemaan ...
Laivallakin saa siis sunnuntain kulumaan kivasti, ainakin shoppailla voi rauhassa,
jos ei muuta keksi.
Tai vaan lökötellä hytissä, joista promenade-hytti on mun suosikki.

Joo, tonne autokannen alapuolelle ei muakaan enää saisi millään.
Lapsuuden traumoja täälläkin.

Eikä enää kahdeksi viikoksi Morris Miniinkään koko perhe, kokeiltu sekin koko perheen voimalla....siis 4 henkeä, yötä päivää Minissä. juu. Nou thanks !!

Korjaus edelliseen ; Junibacken on kiinni maanantaisin.
Siellä on jotain Peppi-juttuja ja eemeli,yms....
Mehän oltiinkin viimeks näppärästi maanantai stokiksessa,
eikä sunnuntai ....... vaimitenseoli....dalmat...eiikäkö....mikäseoli ??

Mut missä kaikki on ???

Tökkiiks teillä netti ? Meillä tökkii, jouduin taas sammuttaa/käynnistää
koneen 3 kertaa,
ennenku suostui mua päästämään tänne linjoille.

Hui, nyt alkoi tosissaan jännittää, missäää Titti? Olikohan se minun veikkaus juuri tälle päivälle. Toivottavasti et nyt hermostu, kun heti huhuillaan, jos sua ei näy. Loppuajan tunnelmissa eletään jännityksellä mukana.

Mulla tökki netti eilen illalla, enkä meinannu millään päästä tänne. Nyt ei ollut ongelmia. Meillä on vielä tälläinen suuuuper nopea langaton laajakaista. Ja kun just tähän ei ylety tuo 3G verkko, niin nopeus on siis ihan mitätön. Eli tökkii enemmän ja vähemmän aina.

Joox: ymmärrän sua hyvin, että joulu ei tunnu samalta, kun kaikki ei ole koolla. Tuntuukohan se sitten samalta, kun lapset on lentänyt pesästä pois ja ehkä viettävät joulujaan puoliskojensa vanhempien luona?! Vai osaako sitä irrottaa siinä vaiheessa? Onhan tässä tosin siihen aikaa "kasvaa".

Meillä joulu tosiaan alkanut, niin tai kai odotus paremminkin. En nyt ihan hullu jouluihminen ole, olen paljon pahempiakin nähnyt. Mutta tykkään laittaa ja koristella. Tosin aika maltillisesti. Valot taisin kaivaa aikaisemmin tänä vuonna, ihania tässä pimeydessä. Lapsuudessa äitini oli ehdoton, että ei mitään jouluista ennen itsenäisyyspäivää. Ja sitä itsekin jatkoin pitkään. Vaikka muistan kyllä, että lapsena se välillä vähän harmitti. Heh, on se hauska miten nuo tavat yms periytyy vähän tahtomattaankin.
Jotenkin vaan tuntuu, että muuten noista kaikista saa nauttia niin vähän aikaa.

... Nii-i. Vaan jos on kaupantätinä ikänsä ollut,
ja huomaa, kuinka joulua vaan aikaistetaan ja aikaistetaan kokoajan ja joulujollotukset soi
niin että korvat on täynnä just sitä,
niin kyllä siinäkin jouluun saadaan tappi tuleen vastaan.
Eli saadaan pilattua se oikea joulu tavallaan totaalisesti, kun sitä hässäkkää ja musiikkia ja sälää on niin perskuleen kauan.
Alkanee nykyään lokakuun puolivälistä
noi jouluvalmistelut kaupoissa, aivan liian aikaisin !!!!!! ÄRrrrrRH !!

Niin että muuten olen kyllä jouluihminen, mut duunissa siihen jo kypsyy täysin,
ennenku on edes joulukuu alkanut.
oiskin varmana ihan eri asia jos ois muissa hommissa,
osais toisella tavalla nauttiakin.

Onneksi meillä ei noi lapsuuden joulu-kuviot ole periytyneet ;
mä otan aattona max.2 mukia glögiä, terästystä pikku loraus vaan,
aina ei sitäkään.
Ja pyrin nauttimaan ( jos vapaata on , harvemmin kaupantädeillä jouluna on )
kotona oman perheen kanssa.

Mun lapsuuden jouluissa vanhemmat oli kännissä ku käet,
seassa naapuruston juopot kapakasta haalittuina mukaan,
"pitäähän aikuisten vapaista nauttia ja joulu on nauttimisen aikaa ".... meillä oli esim.yks joulu ruokana makkarakeittoa, kun kaikki raha oli viinaksiin mennyt.
Huijattiin sitten siskon kans naapurissa, et ollaanpas syöty kotona niiiiiin hyvää kinkkua ja muuta jouluherkkua, että..... ( Meitä hävetti niin,
ettei haluttu syödä heillä tarjottuja jouluruokia, ettei ne vaan huomaa,
ettei me kotona saada sellaisia )
- eikä meidän mutsi oikeesti osaa edes kokata mitään.
Kaurapuuroa ja just makkarakeittoa se osaa tehdä.

Mä siis haluan ehdottomasti omille lapsilleni parempaa joulua ja
yhdessäoloa, välittämistä & lämpöä.
Sekä myös hyvää ruokaa, kynttilänvaloa, jännitystä, tonttuilua....
Ilman hillumisia ja viinaksia ja tappeluita.

Anteeks, tuli iso vuodatus. Onneksi useimmat vanhemmat on viisaampia
lastensa kanssa .

Huomenta!!

Tulipa vedettyä perinteiset tiistaiunet, tunti sitten heräsin... ; ) No joo, illalla meni vähän valvoskeluksi kun pää oli kipee ja huono olo ja mittari näytti 150/90, soittelin synnärillekin että mitä tekis niin ohjeena Panadolia ja lepoa. Mitä hittoa varten mitään sit seurataan kun kaikkeen on vastaus tuo??? Neuvolasta juurikin sanoivat että jos tulee pääkipua niin soitella synnärille. Noh, tänään vähän parempi olo taas, huomenna neuvola mut niinkuin aina niin ei sieltäkään mitään apua saa... Jos edes oma terkka on paikalla, joka toinen kerta ei ole, onkohan se joku alkkis vai miksi niin paljon aina poissa??? Vähän nyppii... Muuton takia mulla vaihtuisi nyt terkkakin, ei kyl taida kannattaa enää mut olisi sit sama kuin kakkosen kanssa, mukava tätskä olisi, en sit tiiä...

Mut omaa napaa taas sen verran että ei mitään. Toissa yönä tosiaan mukavia suppareita, aamusella muutama mut sit loppui kaikki. Täytynee ukko houkutella taas illalla peiton alle, se on näköjään ainoa mikä niitä aiheuttaa. Laitoin kuitenkin eilen vaavin sängyn jo paikoilleen mun sängyn viereen, kantokopassa on puhdas kangas ja kotiintulovaatteet odottamassa. Likan kaverisynttärit kun saadaan tänään pois alta niin voipi ruveta oikein odottelemaan!! Voi että miten pitkiä päiviä tiedossa... : ( Ja elkää huoliko, mulla on puolen tunnin matka synnärille, siinä välissä ehtii kyllä kännykällä ilmoittaa lähdöstä!! Sit joskus...

Mihis muuten Maisa taas katos?? Papullakin kiirettä töissä kun harvakseen ehtii tänne?? Kaikilla tietty joulukiirettä.. Meillä ei ole mitään joulua laitettu, viimevuotiset pöytäliinat sain tuossa pestyä. Mut niin suunnittelin että ehdin vaavin kanssa yhdessä kaikki laittaa, tiukille menee!! Meillä onkin sit taas kaikki kuusi (ehtiikö vauva???) mukulaa jouluna täällä, jee... Isommat pojat syö 10 kg kinkun varmaan ihan kahdestaan!! Joulun jälkeen tytöt lähteekin viikoksi mummin ja papan kanssa mökille, vähän rauhaa tännekin.. Saa tosiaan nähdä jos jouluun asti vaavi päättää pysyä masussa niin olio saa ihan issekseen selviytyä joulusta, toivottavasti anoppi edes auttaa..

Mitäs muuta, en millään jaksa nyt muistaa, päätä meinaa taas alkaa jomottelemaan... Palaillaan taas kun on jotain kerrottavaa, aika hiljaista taitaa tulla tällä viikolla...

Titti 38+6

Heipsun!

AaVee, en ole saanut lokaa niskaani viime aikoina. Olen pitänyt "suuni kiinni", niin ei ole ollut vaaraakaan :-) Tai tietty siitäkin vois tulla, että miksi olen hiljaa... hih.
Mutta yleiskyllästymisestä lähinnä. Tuo meidän kermittiketju on aika paljon muuttunut ja se vanha hyvä keskustelu on ollut kadoksissa jo pitkään. Ei oikein vaan nappaa sellainen omanapainen parin rivin riipustelu. Katson paremmaksi lopettaa kokonaan, ettei ole omantunnontuskia, kun ei kirjoita, vaikka pitäisi jne. Äh, pirun vaikea selittää. Mutta mutta.. Olen sieltä paljon saanutkin! Yhteydenpito ei suinkaan ole kaikkien kanssa päättynyt. Muutaman kanssa ollaan oikeasti treffattukin. Yksi ex-kermitti lapsineen oli jopa täällä meillä yökylässä muutama viikko sitten, kun mulla sattui yh-päiviä sopivasti TAAS :-)

Tittille siis saapi kohta laittaa paketin suppareita tulemaan. Mun veikkaus oli se 9.12. mutta taisi olla jonkun muunkin varaus kyllä...S:t vaan kovasti käyttöön, niin kyllä se siitä. Sohva ja suklaahan ne oli ne miellyttävimmät tuossa tilassa :-)

Jooxin lapsuuden joulut kyllä kuulostavat todella ikäviltä :-( Sanaton olen.
Usein sitä kyllä tosiaan yrittää paikata omille lapsilleen niitä juttuja, mitä ei itse ole saanut. Siis enkä tarkoita mitään materiaa, vaan sellaisia pieniä asioita..
Meillä yksi esimerkki on makaronisötkötys! Musta oli niin kurjaa, kun äiti teki sen aina laatikoksi, eikä saanut syödä sitä ihanaa sötkötystä. Meidän ruokalistalla on usein tuota sötkötystä, enkä tee laatikkoa ollenkaan, koska muksutkaan ei siitä välitä :-) Ihan pikkuisen vain yksinkertaisempi ja pienempi juttu kuin tuo Jooxin joulujuttu.

Missäs mennään muuten Papun haaveiluissa? Kp:t? Ja ollaanko siellä oltu ahkeria asian suhteen, jotta pukkikin voi sitten palkita ;-)

Miten kävi tosiaan Maisan haaveilujen? Eikö ollut vähän mietintämyssyä päässä sen asian suhteen?

Pakko keittää oikeat kahvit, ei tuosta Dajm-sösselistä ole mihinkään kofeiinitarvetta tyydyttämään...

Tehis

Tiedättekös, nyt se toteutui vihdoin !!
Pojat lähti just bussilla helsinkiin tapaamaan mun mutsia,
jonka kanssa käyvät Mac D`ssä ja sitten leffassa, menevät Wall E:ta katsomaan.
Aikaa sitten jo tästä kirjottelin, että pyysin mutsilta niille syntsälahjaksi
yhteistä aikaa mumminsa kanssa, vaik leffan merkeissä...
Pojillahan oli syntsät jo lokakuun puolivälissä,
eli mummi kypsytteli ajatusta kauan,
ennenkuin uskaltautui... sehän ei ole vielä koskaan
ollut keskenään poikien kanssa,
siis ikinäikinä, vaikka pojat täytti jo 10 vee !!!!

Mä niiiiiiiiiiiiiin toivon, että tästä nuo lähenisivät ja tulis edes jonkinmoinen
suhde heidän välilleen - tähän asti pojat on tienneet vain mumminsa nimen,
ei niitä ole kiinnostanut edes sinne kyläilemään lähteä ...
Ihan tässä Mamilla on sydän syrjällään ...

Siis täh ? Mitä ihmettä voi olla makaroniSÖTKÖTYS ????
tehis saa nyt hiukan valaista meikää , ei nimittäin ole mitään hajua,
mitä tuo vois olla ...

Tittilässä eletään jänniä aikoja, ja sillä mäkin täällä luuraan sata ja kuus kertaa
päivässä, kun kyttään, että jokos se olis ...
Eli Titti koita olla menettämättä meihin hömppiin hermoja , jooko ??!

Ajattelet vaik, et kohtahan ne kärttää, koskas Aurora menee synnärille
ja sitte sä pääset kans kärttämään mukaan ...
( oliks täs järkee......? )

Jahas - olio soitti, meil on taas rautakaupassa treffit,
joten mentävä on . Moikkis !

Pikaiset heipat työn, päänsäryn ja uupumuksen välimaastosta. Piti tulla Titin tilannetta kurkkaamaan...vielä on kyllä reilu viikko jäljellä ;} siinä ehtii jo aika monet S:t nauttimaan, tavalla tahi toisella :}

Argh, tää saa kyllä olla viimeinen kerta kun tuo kikattava ja möykkäävä esiteinipissislauma tänne tulee!!! Menkööt ensi vuonna leffaan, ei tätä kestä kukaan... ; )

Kohta laittamaan saunaa päälle, ukkeli on ihan innoissaan kun olen luvannut kaksi ässää tänään kokeilla... On se raukka niin paljon joutunut pidättäytymään tämän vuoden aikana!! Muutama aika roisi suppari tuli päivälevon aikaan ja jomottelee kummasti alamassua mut ainahan ne ennenkin ovat menneet ohi. Noh, kyllä se kolmen viikon sisään tulee varmasti!!! Huomaattekos, vähän positiivisuutta jo ilmassa! Juu ja en mä kyl helposti hermostu jokojoko-juttuihin, oonkin vähän ihmetellyt miten se ei oo koskaan mua hermostuttanut... Varmaan sen takia ettei yksikään ole ollut myöhässä!!! Tai no se esikko mut kun laskettuna otettiin sairaalaan sisälle niin kukaan ei voinut kysellä.. ; ) Noh, kassellaan taas huominen neuvola, tuskin mitään uutta siellä kylläkään.

Jooh, nyt meen laittaa sen saunan, palaillaan huomenna!!

Täällä nyt neljästä asti kärvistelty suppareiden kourassa, eka tunti 10-15 min välein ja nyt jo parhaimmillaan kuuden minsan välein... Ja todella kipeitä on!! Voi vitsi, toivottavasti tää olis oikeeta, voi meinaa aika tatti kasvaa ottaan jos nää nyt loppuu...

Titti 39+0

Ihanaa, ihanaa! Onnea matkaan Titti, jos vielä olet kotosalla lukemassa!

Huh, kun rupes jännittämään... Onneksi mulla on tässä konvehtirasia vieressä lohduttamassa (ai miten niin taas?).

Alkuperäinen kirjoittaja Titti*:
Ihan just kohta synnärillä, koko matka kolmen minuutin välein, tuskaa! Kohta se loppuu...

Apuuuva!!! Hui mulla menee ihan kylmänväreet, Ihanaa!! Jokohan Tittillä on käärö sylkyssä, nyyhkis!!! Onnea onnea onnea synnärille!!!!! Toivottavasti sujuu sutjakkaasti!

Pika käännös tosiaan täällä, meillä on hieman sählinkiä ja muutosta elämässä, mut kyllä tää tästä. Voin laittaa paremmalla aikaa vaikka mailia.
Terkut kaikille!
(Ps. eipä meillä kylvöjä ole suoriteltu, muttei olla pantattukkaan ;) just aattelin mennä katsomaan kalenterista, että missä tässä mennään, kun tissinpäät on ihan törkeen kipeet... tai sitten mä vaan olen nukkunut niiiiiin sikeesti, etten ole herännyt kun olio on kerjännyt "huomioo".. heh...)

Lähetän täältä virtuaalivoimia Tittille pinnerrykseen !
Pian se on ohi ja nyytti napisee sylkyssä ;ò)

Ihan oon pinkeenä jännityksestä täällä - ja kananlihalla, niinkuin Papukin ;o) !

Mä oon sikälikin hengessä mukana, etten voi olla katsomatta
"meille tulee vauva"-ohjelmaa...siinä on nyt just synnytys menossa ja musta on
jotenkin lohdullista huometa, et joku muukin karjuu tuskissaan - enkä vaan mä.
Aina on tuntunut, ettei "ne muut" huuda ....

Voi vitsit, Titti ! Voimia sinne !!!!

Hui, kylmän väreet meni täälläkin. Vau ja vielä kerran vau. Eipä Titti näitä enää lukemassa ole, mutta jos vois jotenkin telepaattisesti voimia lähettää.
Tai ehkäpä vauva on jo kainalossa. Niisk... Herkäksi vetää.

... Mulla pitäis olla täs koneessa sellainen pojojoinggg - ääni,
kun uusia viestejä tulee, muuten istun täs päivystämässä Tittin uutisia,
enkä saa muuta aikaiseksi tänään ....

Vide, että taas vollotin kun vaavi syntyi tossa ohjelmassa ... nyy-Yh !!

UIJUIJUI... Apuva, jänskää. Kaikki tsempit ja peukut teleportataan täältäkin Tittille!
Miten joillakin voi tuo homma käydä noin vaan yks kaks ennen laskettua aikaa?!?! Ilmotusluontoisena asiana vaan, että nonni, nyt mä meen, supistaaaaa... Nimim. Kärvistelyn mestari :-) Ei ymmärrä, mutta ei kaikkea tarviikaan...

Mitäs se Papun kalenteri sanoi?
Mitäs muutosta siellä menossa, kerro kerro... Aattelin, että jos sais vertaistukea muutoksen tuulahduksiin :-)

Joox, the karjuja, hihii...
Juu, minä olin ihan hiljaa kahdessa ekassa, mutta pienet sievät äänet pääsi väkisin kolmannessa ja neljännessä. Neljännessä piti karjua siksi, että se tuli sieltä vaan ilman lupaa, plumpsis... :-D Täytyy sille vähän karjaista, että oppis tottelemaan.

Jaksaa sataa, voi jessus!

Tehis

Täälläkin sade vaan yltyy ... eipä ainakaan Tittin tarvii miettiä,
että mitäs sitä näin sadesäällä tekis.... ;o))

Mä en siis pääse mihinkään tästä koneelta, kyttään vaan vauvauutisia ...
vaikak Titti varppii laittaa textariakin, mut silti ...ääh.
Tarvis ainakin suihkuun jo mennä.... mut jos se sit silläaikaa kuitenkin...ääh.

Tehis; mä oon muutenkin sellainen,
et päästelen kaikki paineet karjumalla ulos,
eli myös kun mua sattuu .
Eikä missään tapauksessa mulla ole ollu helppoja ja kivuttomia nuo synnytykset.
Hävetti ihan, kun kättärillä huomasin, et putkia pitkin kuuluu muiden
synnyttäjien äänet muista synnytyshuoneista ....
mut seuraavan supparin tullen ei enää edes muistanu hävetä,
karjuin vaan. Pahemmin kylläkin kuin se tätsy tänään tossa vauva-ohjelmassa.
Mut ei kai nuo telsussa uskallakaan niin päästellä....heh.

Jokohan on Tittillä karjuntavaihe menossa ?
Yhtään ennyt muista hänen synnytysten kestoja,
mut aikas nopeita taisivat olla ....siis alle 10-tuntisia äksöneitä...?
Huooooooooooooooh...mun kynnet on järsitty jo luuta myöden kohta....
Mulal siis oikeesti sydänkin jyskyttää niin kovin,
elän täysillä noissa fiilareissa mukana.

Toivottavasti Titti tuntee meidän tuen muassaan !!

Pieni prinssimme syntyi klo 11.01, 3518 g ja 51 cm. Siunattu olkoon spinaali, oli varmaan helpoin synnytykseni! Poika on tietenkin suloinen kuin mikä ja karjuu kuin leijona... Kiitos tsempeistä, kyllä tulivat perille! Palaan vielä myöhemmin asiaan...

Yhteistyössä