ISOmpaa pesuetta haaveilevat 29

  • Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti
Mipsa
Nyyh, nyt ne lumet taitaa sulaa pois. Ei kovin lupaavalta vaikuta.

Kiitos Ohdis linkistä! Miten mä jotenkin osaan kuvitella itselleni noita oireita. Olenkohan nyt ihan vainoharhainen ja tärähtänyt?!

Ässän kanssa samaa mieltä. Mikään valtakunnan seksi ei ole mahataudin arvoista!
Meidän esikko oksentanu kaksi kertaa elämänsä aikana. Noi on ollu seurausta siitä, kun on ollu varmaan viikon kestävä ripuli ja on pakotettu jotain syömään. Varsinaista mahatautia ei ole ollut. Kakkosella oli viime talvena nopea puoli päivää kestävä mahatauti. Onneksi olin sen ajan poissa kotoa. Kuopus ei ole oksentanut ikinä vielä. ONNEKsi. Olen nimittäin tosi herkkä. Lentää itsellä heti pelkästä ajatuksesta. Samaan huoneeseen ei voi mennä. Enkö olekkin täydellinen äiti?! No onneksi tosiaan tuollaiset lapset. Vannotan aina miehelle, että jos jotain tuollaista tulee, saa luvan hakea sairaslomaa tai muuten järjestää vapaata. Itse olen nuo mahataudit käyny läpi rankimman kautta. Kestää vähintään viikon kun tulee.
Joten ehkä nyt ymmärrätte miksi se alkuraskauden pahoinvointi oli minusta niin järkkyä.

Haidille onnittelut suunnitelman läpimenosta! Lähihoitajaksiko opiskelet?



 
Haidi kirjautumati
Juu ja viimeset hetket menossa, valmistun jouluksi...juuri opettaja oli sähkistä laitanut, että 20.12 on juhlat, vaikka virallinen valmistumispäivä on 22.12.
Minä en ole herkkä noitten oksujen suhteen, mulle ei tee pahaa joten voin siivoilla niitä koko ketjun puolesta. Ainoa poikkeus on raskaus...silloin ei siedä mitään ylimääräisiä pahoja hajuja tai muuta sellaista.
 
Mipsa
Vau, todellakin viimeinen rypistys menossa. Tuntuu varmaan hienolta! Ehkä tuolla puolella täytyy ollakin karaistunut oksuihin yms muihin eritteisiin. Eikös se niin mene, että siellä erikoistutaan jollekin puolelle, tyyliin lapset, vanhukset tms? Mites sulla?
 
Joo Xo)
Meillä tökkii netti ( tietysti ! )
mut koitan, josko viesti löytäisi perille kuitenkin ....
Eli peukut voitte laskea jo lepotilaan mun puolesta,
Koopee 34 ja tänäaamuna alkoi niagaran putoukset valumaan ...
juu, emmä ois halunnukkaan nauttia aviollisista iloista hotellissa, eeen .... :eek:(((

Pojat kiukkus ja tappeli, toinen oli pelannut gameboyta varmaan kokoyön,
vaikka siitä on satakertaa keskusteltu ...silmäpusseisat huomasin,
eikä poika voinut kuin myöntää....kärsii sitten itse väsystä.
Nukkukoon isällään viikonlopun, ei ne siellä muutenkaan mitään tee.

Jotain hyvääkin sentään : Pinkkis on paaaaaaaaaaaaaljon parempi jo.
Ei ole korva pipi, ei nokka vuoda paljonkaan ja yskäkin helpottanut,
yöllä heräsin vaan kerran tytön yskintään,
eikä nyt aamupäivästä ole juurikaan yskinyt.

Huh. Toimiskohan s-posti nyt jo ??
Olio soitti ja sanoi, että soneralla ( taas vaihteex !!! ) ollu jotakin onkelmantynkää...
 
Haidi kirjautumati
Vanhuksiin erikoistun ja jos pää kestää jonkinajan kuluttua, ajatelin vielä käydä tuon sairaanhoidon -ja huolenpidon erikoistumisopinnot. En ehkä kuitenkaan ihan nyt heti...jos töitä tekis välillä tai parhaassa tapauksessa pääsisi viettämään sitä kauan kauan kaivattua äitiyslomaa:)
Vanhustyö on ihan kivaa, mutta mieli halajaa hommiin joissa vähän enemmän äksöniä. Jos täällä olis mahdollisuus lähtisin vaikka heti jatkamaan ensihoitajaksi, mutta kun ei ole...muutama sata kilsaa pitäs sit opiskelun perässä matkata, eikä se oikein perheelliselle sovi. Tykkään enemmän sairaalamaailmasta kun näistä palvelutaloista jne tyyppisestä työmaasta.
 
Haidi kirjautumati
Höh...Joox ei tässä välissä näkynytkään mulle? Täti pahoittelut...harmi...meette kait kuitenkin yhdessä niin kun suunnittelitte?
Voit muuten lähettää sen täti sit meillekin...odotan jo et tää ötläolo loppus.
 
Joo Xo)
Äh. juu, mennään kimpassa ja "juhlitaan" posi nuo pikkujoulut ja syntsät,
onhan meillä jo hotellihuone varattuna, mut hukkaan menee sikäli,
että oltiin tosiaan tähdätty siihen,
et ehditään hyvin kaksistaan viettää sängyssä aikaa,
ilman pelkoa, et joku mukula kuulee tai hyökkää ovesta kesken kaiken ....
Noh - ehkä sit ensvuonna ;o( joskus onnistuu.

Helvetin pettyny oon, ja luulen, et oliokin on.

Nojaa - alotettiin eilenillalla tuo rappusremppa ,
siis purku ensin, pesu, hionta, maalaus , lakkaus,jnejne.... askelmat ja
keskitasohan on jo valmiina, ne on uudet, muut osat uudistetaan vaan.
maalaus ja lakkaus puuttuu niistäkin vielä.
Hirmuinen homma, kun makkarit on yläkerrassa ja kakaroittenkin
pitää kulkea siinä kokoajan, eli kerralla ei voi millään tehdä isoa pätkää.
siinä meille on proggista taas, ei tarvii noilla sexihommilla päätään vaivata....

Eli siitä veikakuksesta taitaa toteutua se vaihtoehto ( olikohan c ??)
että katotaan telsuu/ nukutaan ... mua ei naurata ny yhtään.

 
Titti*
Voi Joox kuinka harmittaa nyt teidän puolesta...!! Ei oo reiluu... Iso halaus sinne! Ei oo kyllä helppoo täälläkään, aamulla oli hirvee päänsärky, sit teloin nilkkani kävelykelvottomaan kuntoon, kiva. Huominen Ikea reissu jää sit väliin. Valkkaria lorisee, paino tippunut maanantaista melkein kilon (!), oisko sit oireita tai ei... Saahan sitä taas toivoa... Yhtä hyvin voin toivoa kuuta taivaalta. Nettiä tänne ei näy ei kuulu, ei jaksa kännyllä enempiä näpytellä nyt. Palataan!
 
Joo Xo)
Kiitos, Titti !

Tuo lohdutti hieman ... höh ja pöh. Ukot tuli koulust aja tuota as-poikaa
oli siellä kiusattu ; luokakkaveri kävi kimppuun ja kuristi.
Kaveria ärsytti pojan puhetyyli ??! - noh, onneks opet oli ottaneet heti puhutteluun
kaikki asianosaiset ( 3 poikaa meidän pojan kimpussa ! )
ja vanhemmille menee tieto myös asiasta.
Kyyneliä siellä oli vuodateltu, mutta sydän syrjällään saa olla,
kun tuo poika on liian kiltti ja puolustuskyvytön kuitenkin. Aina.
Ei se asia muutu vissiin isompanakaan . juttelin yhden avustajan kanssa just tunnin,
ihana ihminen, hänellä on 1 As ,- ja 1 autistinen tyttö.
tietää, missä noiden kanssa mennään.

Pitäis siivotakin, että kehtaa matkaan lähteä....inspis kateissa.

Titti se ois mun(+ olikos Haidin ? ) veikkauksen mukaan tänään synnytys.
Tosta valkaarin lorinasta en tiedä, oisko oire,
mut varaudu ny maanantaina viimeistään punkemaan ;o)

Hyvää viikonloppua kaikille !


 
Ohdis
Harmittaa Jooxin puolesta :(
Pitäkää nyt edes hauskaa, levätkää ja hellikää toisianne muutoin.

Titti ei vielä synnytä, vielä menee...ööö..vajaa kaksi viikkoa ;}

Hyvää viikonloppua tulin toivottamaan pikaisesti mutta jäinkin (vaihteeksi) suustani kiinni!
 
Titti*
Soitin mutsille kun se on vähän niinku noita ja se sanoi ettei laskettuun asti mene, 8. päivä kuulemma tulee... Hih jos pitäisikin paikkaansa! Odottelen tässä nilkkatukea että päästäis ostaa tiskikonetta... Maanantaina tulee netti. Viikonloppuja kaikille!
 
Joo Xo)
Huomenet naisille tänne ....
Kävin vaan luuraamassa, jokos Titti on synnärille lähtöviestiä laitellut ...
ei...eivielä...

Nyt tää lähtee parisuhe ( ei erotiikka ) vapaalle ;o)

Jatkuu sunnuntaina...tai maanantaina.
Terppamoro !
 
Haidi kirjautumati
Aamuja vaan täältä sumun keskeltä...ulkona on niin sumuista, ettei nenäänsä pidemmälle näe.
Joox nyt ollaan ihan samassa veneessä tätillä täytyy olla kaksoissisar, sillä tännekin se eilen tuli...mennään siis ihan käsikädessä:)
Nyt paprinpaistoon...illalla tallin pikkujoulut ja me valittiin sinne vietäväksi piparit.
 
Aurora Vee
Superpikaisesti ennen imurointia:
Parin päivän koulutus- ja pikkujoulu-urakka takana, tänään jatkuu siivous-pikkuserkun lastenjuhlat-kauppareissu-hulinat.

Todella ikävä kuulla että se täti sai autonsa irti hangesta ja ehti vielä kahteen paikkaan... Jooxilaan on iskenyt varsinainen murphyn laki. Ohdiksen tuvassa taas on paljon miettimistä loppuvuodeksi - tosi ikävää, ettei pco:ta tajuttu silloin keväällä!!

Oikeastaan tulin langoille kiittämään Jooxia risteilylahjakortista! Oikein paljon kiitoksia! Toivottavasti me nyt sitten saisimme sen sexiloman. Mammalla silloin ärveet lähemmäs 30:tä, joten takeita mistään akrobatiasta ei ainakaan ole. Hemmetin turhauttavaa, kun kroppa ei taivu ja toimi kuten ennen. Ihan kun olisin pukenut jonkun läskipuvun päälle. :-/ Niinhän mä tavallaan oonkin.

Perhana, puoli tuntia aikaa siivota koko huusholli, ennen kuin märkä ja väsynyt perhe kompastelee ovesta sisään! Maanantaina seuraajani aloittaa töissä, joten alkuviikollakin saattaa olla aika hiljaista tällä suunnalla. Kunhan saan homman pyörimään ja voin vaan delegoida kaikki hommat hälle, niin ehdin taas roikkumaan Elleissä...

AV
 
Titti*
Huomenta! Ihan vaan tilannetietoja, ei mitään oireita, ei yhtään mitään! Todella äärettömän vaikeata uskoa että kuukauden sisällä meillä olisi vauva... Joo, enemmän tilannetietoja taas huomenna, jos sen netin oikeasti sais jo tänne!
 
Haidi kirjautumati
Viikko käyntiin maanantai huomenilla
Rankkaviikko edessä työharjoittelun arviointia ja näyttöviikkoon valmistautumista jne.
Pienempi likka kipeenä räkätaudissa ja kuumeessa. Onneks mulla tänään iltavuoro niin ei tarvitse jättää koko päiväksi yksin kotiin. Poissaoloon ei ole viimeviikkoisen sairasloman vuoksi varaa yhtään, saa olio jäädä kotiin jos tilanne sitä vaatii. Kun jaksaisi rutistaa vielä nää kaksi viikkoa jotenkin, panokset alkaa olla aika loppu.
Sit saisi levätä muutaman viikon. Töitä en etsi, enkä ota vastaan lasten joululoman aikana, katsellaan sitten vuodenvaihteen jälkeen mitä on tarjolla.
 
Joo Xo)
Jaahans, Haidilassa vimpat rypistykset käsillä !
Kyllä varmaan nyt tuntuukin raskaalta j avinottaa,
mut kun se on ohi, niin kyllä olet onnellinen nainen !

Aurora ; ole hyvä ;o) !
Sormet ja varpaat on täälläkin ristissä, että pääsette nauttimaan lomaselle kaksin,
vaikkei akrobatiaa oiskaan, kainalossakin on toisen lähellä
kaikessa rauhassa niin hyvä olla kuitenkin , ja hyvää ruokaa kun tarjotaan
jonka saa syödä rauhassa ilman yhdenkään mukulan häiriköintiä,
niin jesh. Ihanaa on !
Toivottavasti siis pääsette matkaan.

Tittilässä kaikki hyvin vielä ?
Tälle päivälle osui se mun toinen veikkaus,
mut ei tainnu natsata kuitenkaan....

Meidän reissu meni ihan hyvin ; tädistä huolimatta touhuttiin sitten
kuitenkin, syötiin hyvin ja naurettu on niin että vatsalihakset on kipeinä.
Ja reidet ( korkkareilla kävelystä =) ...hmmm...tai ehkä jostain muustakin =o)))

Kaveripariskunta ja yks olion kaveri tulivat meidän kanssa "vain syömään" -
eli juomisen puolellehan se lopsahti.
Eilinen menikin sitte ihan vaan nukkuessa, kun kotiin päästiin.
Seurustelin hetken aamusta myös posliinikipon kanssa lähemmin ...
miten sitä ei muistakaan illalla ikinä,
että tulee niin s*tanan kipeeksi joka kerta ??!
Tyhmästä päästä siis kärsii koko kroppa...aamupalalla syötiin puolikkaat
sämpylät vaan - ja takas tunniks unille.

Sitten Pinkkistä noutamaan ja kotio : exä soitti just kun oltiin autoon hypätty,
että toinen poika on tikit saanu päähän, kun kaatui uimahallissa.
Aamusta olivat uimaan lähteneet, ja klo 15.soitti, että ovat jonottamassa hesestä evästä, ei kokopäivänä olleet sitte ehtineet syödä.
Pojat tuli myöhään kotiin, ja tikattu poika itki shokkitilaansa+väsymystä
pois koko illan mun sylissä....
Aika shokki varmaan siellä kaikille, tää oli eka kerta kun oikein joutuivat
lääkäriin lasten vammojen takia,
exäkin soitti jopa 3 kertaa eilen ja kerran tänään, oli aivan järkyttynyt.
Hiukan hymyilytti - eihän ne ole eläneet lasten kanssa silali tavallista arkea
koskaan, eikä tiedä, millaista se on kun jotain sattuu.
Nytpä tietävät !

Poika on onneksi jo ok, nukkui hyvin kokoyön.
uimareissut ja urheilu on pannassa koko viikon , sitten tikit pois.

Muuten meillä kaikki hyvin, ei edes riidelty ;o)
Ensviikonloppuna ollaan kaksin, tehdään rappusremppaa,
kun lapset menee appiukon luo mökille yöksi.

Jooxilassa siis kaik hyvin .
Mukavaa maanantaita sateesta huolimatta kaikille !


 
Tehotyttö.
Nyt on se hieman parempi aika.
Viime viikolla kirjoittelin tosiaan tuonne ex-kermitteihin "jäähyväisiä", koska katsoin olevan hetki jättää tuo kirjoittelu kokonaan. Luulen, että en ihan kokonaan tätä ketjua jätä. Vähintäänkin taustailen, mutta luulen silloin tällöin olevan ihan pakko jotain vähän kirjoittaakin. Edelleenkään en aio omista haaveilu/odotus/tms. asioista täällä kirjoitella, mutta ainakin voin olla teitä muita tsemppaamassa. Joskus. Ja ehkä joskus jonain päivänä tulee hetki paljastaakin jostain jotain, se jää nähtäväksi... :)

Jooxilla oli onnistuneen kuuloinen viikonloppu sitten kuitenkin.. ;-) Hyvähän se on joskus posliiniakin pitää hyvänä! :-D

Ohdis, vähähiilarinen dieetti lääkkeeksi. Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä suositella. Eikös me joskus Ohdis veikkailtu meillä olevan joku yhdistävä tekijä? Taisi löytyä... Mulla tosin ei ole pco-diagnoosia sen kummemmin, vain gynen epäilys asiasta. llmeisesti on kuitenkin aina vaivannut ja neljä muksua on silti aikaiseksi saatu ilman mitään lääkkeellisiä apuja. Gyne silloin totesi ensimmäisen lääkityksen olevan just tuo vähähiilarinen dieetti.

Kaikille mukavaa alkanutta joulukuuta, vaikkakin vähän harmaissa merkeissä ainakin täällä... Oli sentään tontut jo eilen käyneet kirjeet hakemassa, joten eiköhän se joulupukkikin ole taas virkaa hoitamassa kesäloman jälkeen ;-) Mä toivon, että pukki toisi meille päätöksen suureen pohdintaan...

Tehis
 
Ohdis
Heipsan, uusi viikko ja tää on jo valutettu puolikuoliaaksi...kävin labroissa määrätyissä verikokeissa ja ottivat verta sitten ihan huolella..ny on käsi kipee, valkonen ja vapisee :D

Tehis :} yhdistävä tekijä, tottatosiaan! Jos me ollaan juuri niitä, joilla lh on koko ajan huippulukemissa, niin ei se ihme jos niitä haamuja tulee! Vähähiilarinen dieetti..mä olen ollut pari kertaa atkinsilla mutmut..mä rakastan hiilareita! Jotain iloa pitää elämässä olla ja näin p*skana ajanjaksona se on sitten hyvä ruoka.....kuitenkin alan pikkuhiljaa tarkkailemaan ruokavaliota..

kääk, pomo tuli, pitää mennä ------------------>
 
Mipsa
Enpä päässyt loppuviikosta enää toivottelemaan Jooxille tätipahoitteluita. Mutta hukkaanhan se olisi mennytkin. Teillä taisi olla ihan kiva reissu kuitenkin. Mahtavaa! Tuntui niin kurjalta, kun täti meni tuollaiset temput tekemään.

Ja selvishän se mun plussa fiilis. Yksi tuttu ilmoitti raskaudestaan viikonloppuna. En vaan osannut sieltä suunnasta odottaa. Mutta ihania uutisia kaikesta huolimatta.

Tämä luulosairas, kun omaa hyvän mielikuvituksen, niin minäkin olen itselleni tuon PCO:n kuvitellut. Jotenkin kuullostaa tutulta. Mutta tosiaan täälläkin 3 lasta saatu aikaiseksi ja neljäs tulossa. Joten kuinka vakava juttu se on vai annanko mennä vain luulosairauden piikkiin? Vähän tuntuu hullulta ruveta heittelemään tuollaisia diagnooseja omasta päästä.

Seulassa kävin tänään. Ja nyt odotellaan tuloksia. Uskon, että kaikki ok, mutta en silti osannut jättää käymättä.

Torttuja on paistettu ja pipareitakin jo yksi satsi. Tosin syöty jo ajat sitten, siis piparit. Tänään ostin glögiä, teki ihan hirveästi mieli. Saas nähdä millainen närästys on kaverina illalla.
Joulun odotus taitaa alkaa vuosi vuodelta aikaisemmin.

Missäs Titti on? Millainen on vointi?
 
Titti*
Täällä täällä, nettiyhteys vihdoin pelaa uudessa kodissa!!!

Olo aika ok, pikkuisen enemmän juilinut masua tänään kun yöllä oli aikamoisia suppareita... Kolme ässää tuli eilen kokeiltua ja se kolmas taisi aiheuttaa pienoista edistystä.. ; ) Noh, jotain sentään. Odotellaan edelleen...

Palaan myöhemmin lisää, kaikki haluu nyt tietty koneelle... ; )
 
Aurora Vee
Nopeat heit,
mamma täällä juoksee pää kolmantena jalkana. Väsyttää ihan pirusti! Poika tuli kuumeeseen viikonloppuna, lapset ovat tänäänkin kotona tarhasta flunssan takia. Tänään on mun vuoro olla kotona, eilen kaitsin seuraajani koko päivän. Tänään on myös neuvolalääkäri, jossa taas vaihteeksi saan kuulla painosaarnan. Joo joo.

Kiva kuulla että Jooxin reissu oli onnistunut, kuokkavieraasta huolimatta. Titti saa kyllä nyt luvan tulla ilmoittautumaan ainakin kerran päivässä! Jännittävä tuo eilinen viesti! Jos saa heittää uuden veikkauspäivän kun pikkujouluna ei onnistanut, niin uusi yritys on Annan päivänä 9.12. Tehiskö kirjoittelee jäähyväisiä..? Niinkö tosiaan... :-( Onko loanheitto jatkunut jossain toisessa ketjussa vai tuntuuko muuten vaan siltä, että on aika siirtyä eteenpäin?

Yllättävän raskasta muuten tuo seuraajan perehdyttäminen. Koska halusin alusta asti, että hän istuu paikalleni ja minä otan varaläppärin (olemme 2 viikkoa samanaikaisesti töissä), siivosin jo pöytäni ja kamani ja istun siellä nyt nurkassa takapiruna. Ikään kuin ovesta ulos meneminen kestäisi kaksi viikkoa, pitkät jäähyväiset sillekin paikalle.

Täytyy vaan painaa päälle eikä ruveta liikaa tunteilemaan. Enhän mä edes ollut siellä kovin kauaa, ja työilmapiirissä oli jonkun verran ongelmia joille ei näkynyt loppua. Mutta organisaation tarkoitus ja tavoite on yhteiskunnallisesti tärkeä ja lähellä sydäntäni, joten itse aihepiiriä sekä monia kivoja työtovereita tulen kaipaamaan.

Hei muuten, te jotka olette käyneet noilla Tukholman risteilyillä enemmänkin, kannattaako lähteä niin, että on sunnuntaina perillä? On melkein ainoa mahdollisuus meille. Saako siellä ajan kulumaan jos kaupat ovat aamupäivän kiinni? Joudumme joka tapauksessa maksamaan pientä lisähintaa hyteistä - olisi ollut pelkkiä c-hyttejä jäljellä, eikä mua saa millään hinnalla autokannen alle! (kuulostaapa diivailulta, ei vaiskaan, vaan lapsuudentraumoja...) Suunnitelmien siirto tammikuulle, jolloin mulla on viikkoja jo 30+, on vähän riskaabelia. Katsellaan...

Jassoo, lapset alkavat olla levottomia olkkarissa, kun Pingukin kohta loppuu. Teksti taas pitkä ja pelkkää peetä. ;-D

Aukkis rv 27+1
 
Joo Xo)
Tittin kuulumisia mäkin tänn tulin luurailemaan ... jokohan ois jotakin äksöniä ?
- Ai mäkö muka malttamaton....

Ainiin; en varmaan muistanu eilen laittaa,
että kiva kun tuo Tehiskin on piipahtanut täällä, harvoin kuullaan nykyään.
Toivottavasti heillä kaikki hyvin kuitenkin ;o)

Mipsalla alkaa jouluhommat aikaisin, meillä taas joulu leviää vaan ...
tänävuonna kun pojat on joulun egyptissä, meillä
vietetään eka joulu 20.tai 21.12, sitten on oikea aatto olion siskolla,
anoppikin ukkoineen tulee sinne, sitten mun mutsilla joulupäivä,
sisko perheineen tulee sinne.
Äh ... ei millään jaksais, haluisin lököttää kotosalla vaan kynttilöiden palaessa,
ja vielä jos ois oikeeeeen paljon lunta ja pakkasta ...aaah.
Mutta kun pojat ei ole kotona, niin sama kai tuo on, kenen nurkissa hillutaan.
Ei oo mun mielestä oikee joulu, kun kaikki ei ole koossa.

Njaah, tässä aamun mietteet täältäpäin.
Aamupalalle nyt .
 

Yhteistyössä