ISOmpaa pesuetta haaveilevat 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja safiiri:
Joox, se meiän hotelliviikonloppu on sellanen että siellä on ohjelmaa kuulema pilvin pimein, joten ei taia olla aikaa pupuilla ku illat...

Mut ILMAN lapsia kokonainen viikonloppu hei...........
Kelpais mulle kyllä , vaik oiskii sit ohjelmaa ;o)
Mutta lähtekää te, me jäädään haaveilemaan kahdenkeskisestä ajasta vaan....

Moikkis!
Ollu kiireinen aamu. Jotain pientä remontin tynkää, ja paikka on ihan kaaos.

Haidi: On ne karvavauvelitkin vaan ihania. Mulla olis varmaan ollu työn ja tuskan takana, että en olis heti raahannu yhen mukana. No n. kolmisen viikkoa, ei oo pitkä aika. Selvennystä kiitos. Siis otatteko kaksi vai valitsitteko kaksi, joista toisen ehkä saatte?

Kirsikka: Kyllä se teilläkin vielä tärppää! On nuo oliot vaan aika hauskoja. Onneksi ne ei yleensä kai tajua koska edes on otollisia päiviä. Joten aikas helppo huijata;-) Hyi meitä. Ei vaan, onneksi meillä ei moista huijausta oo tarvinnu käyttää. Mutta ei se silti varmaan oo ikinä tajunnu kuinka tarkkaa se ajoitus on.

Ässälle onnea projekti neloseen! Ja kovasti plussatuulia.

Auroralla tosiaan kivasti jo viikkoja. Olispa mullakin. Tää alku on niiiiin pitkää. Vaikka keskenmenoa en ole ikinä kokenu, niin kyllä se aina mielessä kuiteski pyörii. Ja muuteski ei tarttis piilotella masua. En ole yleensä kertonu kuin muutamalle harvalle heti alussa. Joten te olette aika etuoikeutettua porukkaa:-)
Kolmosen ja nelosen ikäeroksi tulee n. kuukautta vaille kolme vuotta. Ihan hyvä mun mielestä. Ykkösen ja kakkosen välillä oli 1v ja 10 kk. Ja kakkosen ja kolmosen välillä 1v ja melke 9kk. Joten oikeastaan olen tyytyväinen, että ei tärpännyt aiemmin.

Titti: Vai sokerirasitustesti. Voi jee. Täällä yksi konkari sillä saralla. Joka raskaudessa tehty ja viimesessä mulla sitten olikin jo raskausajan diabetes. Oli rajat tiukentunu. Onneksi ruokavaliolla hoitui. Saas nähdä, nyt taidan joutua testiin jo varmuuden vuoksi.

Enpä sitten ehtiny keksiä mitään kivaa kertomistapaa. Tylsä minä! Mentiin tuolla vanhalla hyväksi todetulla möläytyslinjalla. Mies tuumas sekstailun jälkeen (kuten joskus ennenkin), että noinkohan sai nelkku alkunsa. Enhän mä osannu pitää suutani kiinni, vaan möläytin: että myöhästä tuo on, kun se on jo hyvällä alulla. Kuten arvelinkin, että ei tuo riemusta hyppinyt, mutta oli tosi iloinen. Tai voisko sanoa, että lähinnä huolestunu, että kuinka minä jaksan. On se vaan niin liikuttavan huolehtivainen.
Meillä siis onneksi saa ymmärtämystä väsymykselle. Mies vaikka raijaa mukulat päiväksi pois, että saan nukkua. Vähän jo puhuttiinkin, että mies ehkä vie mukelot mökille jonain viikonloppuna ja ovat yön yli. Olishan se luksusta! Olla ihan hiljaa ja rauhassa iltaa kotona viettämässä ja herätä aamulla just niinku itsestä tuntuu. Ja maata vaikka koko päivän sängyssä. Pieneksi on mun haaveet käyny;-)

Hyvinhän sää Mipsa tuon möläytit. Mää muuten aina säpsähän ku luen tuon teiän nelkun työnimen - meiän nelkku oli kans nelkku ;)

Juu, Joox. Ens viikonloppua sitä kyllä on ootettu. Vaikken vähä aikaa sitte yhtään muistanu että se on jo noin pian. Meillä on siipan kans ollu tapana käyä kerran vuodessa kahestaan viikonloppu Pikkusyötteen mökillä. Nyt se mökkireissu korvautuu tuolla hotellihommalla.

Titti, mää oon joutunu kolmessa viimesessä raskaudessa sokerirasitukseen. Ai níin, tuliki mieleen että pitääki varata kontrollirasitusaika. Kuulema noin kaheksan kuukautta synnytyksen jälkeen pitää käyä. Kolmosen aikana piti vuoden kuluttua, vaan asuinpaikkamme on tässä välissä muuttunu.

Pakko jatkaa vähän edelliseen viestiini. Että toki aika ihan kaksistaan siipan kanssakin kelpaisi. Mutta alkaisin kai kuiteski siitä, että saisin olla ensin ihan yksin. Nää viime vuodet on ollu hyvinkin "seurantäyteisiä". Melke aina vessassakin on kaveri mukana.

Safiiri: Nelkku. Jaa-a, enpä tiedä onko se varsinainen työnimi. Ei olla ikinä sellaisia harrastettu. On joteski vaan luontevaa kutsua tulokasta tuolla "nimellä".
Sullakin noita sokerirasituksia takana. Onko sullakin sitten ollu oikein raskausajan diabetes? Ajattelin vaan, kun sun pitäisi varata kontrollirasituskäynti. Mulla oli nyt vasta eka sellainen ja sekin vasta viime kesänä. Eli kaksi vuotta synnytyksestä. Itse vaan yhtäkkiä muistin, eipä kukaan sen perään huutele. Vaikka vois luulla. Ei siis aikasemmin oo mitään kontrolleja ollu, vaikka jokaisesta oonkin käyny rasituksessa.

Mulla oli kahessa viimesessä raskaudessa paastoarvot vähä koholla ja sen takia piti kotona mittailla. Sekä Keski-Suomessa että täällä Pohjanmaalla piti/pitää käyä kontrolleissa synnytyksen jälkeen.

Jaahas mitäs tänne???

Joox haluaa tehdä mun tehtäviä...noh...nykäseppä ens alkuun kirja-analyysi, aiheena geriatrinen hoitotyö ja sit seuraavaks asumisympäristön viihtyisyys ja turvallisuus aiheesta tehtävä jossa käydään läpi dementiakodin turvallisuutta lattiasta kattoon.
Huomenna olis ruotsin tentti...AaVee...tuutko tekee sen??? Perjantaiski puskee seuraava iso tentti kotihoidosta aiheena useampi sairaus oireineen hoitoineen jne ja muutama muu aina...p**kele!!!

Ja mitäs muuta Mipsalle tarkennus...siis yksi koiruus vaan on tulossa, mutta useampi piti ns. katsoa sillä silmällä, että toiveensa mieluisasta pennusta sai esittää.
Ässä kyseli ratsastuksesta...meillä ratsastaa koko akkalauma...eli minä ja molemmat tytöt. Itse ratsastan sillointällöin, mutta mukana touhuissa olen joka viikko. tytöillä viikottaiset tunnit, hoitohevoset jne. Ollaan mukana aktiivisesti tallin touhuissa kun tuttava tallia pitää. Välillä ollaan paskatalkoissa ja toisinaan vaan oleilen siellä ja seuraan likkojen touhuja. Yleensä kyllä aina joutuu jotain tekemään ihan puolivahingossa, mutta ei se mitään. Tykkään hevosista ja on mukavaa touhuta siellä ja viettää samalla aikaa lasten kanssa. Keväällähän mursin tallilla häntäluuni, joten tänäkesänä en ole ratsastanut. Olis tarkotus taas nousta ratsaille, kun löytyy sopiva hevonen. Tallilla vaihtui omistaja niin meni moni hepokin vaihtoon. En raaski tällä ruholla nousta ihan pienen pollen selkään...täytyy olla orilla kokoa...juu nou:))))))))

Omanapa olis huomenna tämän liuskan viimeisessä keltarauhashormoninapissa, joten täti pitäs tulla lähiaikoina ja niin sit taas jatkuu ja jatkuu eteenpäin. Kyllä taidan edelleen pysyä ajatuksessa, että hoidot jatkuu vasta joulukuussa kun koulusta on paperit kourassa. Katotaan nyt...jos harkkapaikat tökkii niin sithän voin varailla aikaa jo aikasemmin niin pääsen luistamaan harjoittelusta hyvällä syyllä:))

Ruoka alkaa tuoksua uunissa muhii punajuuripaistos <---sika hyvää ja lapsille makaronilaatikkoa. Ennakoin huomisen ratsastusillan ja teen kaks ruokaa samalla kertaa.

Tässä muuten ohje kokeilkaa...500g raakaa raastettua punajuurta, 2 purkkia valutettua ananasmurskaa, 200g aurajuustoa murusina, 1 purkki kermaviiliä, jos tykkää voi laittaa vielä purjoa sekaan. Mausteeksi ripaus mustapippuria.
Suolaa ei tarvitse lisätä aurajuuston vuoksi, mutta pieni loraus paksua ruokakermaa kyllä kruunaa, ei kyl ole pakollinen:)
Mahdottoman hyvää ihan tällaisenaan, perunamuusin kanssa tai lihan kaveriksi.

Haidille kiitos tosta ohjeesta ;o) !
olen joskus siuntion kylpylässä ( duunireissu =) sitä syönyt ja
oli tosiaan AI-VAN MAH-TA-VAA ruokaa !
Aaahh...pitääkii tehä sitä pian, cittarissa oli punajuuret tarjolla =o}

Mä teen kans aina noin, jos on tiedossa menoa johonkin,
niin laitan paria ruokaa yhellä uuninlämmityksellä,
joskus menee kolmekin eri ruokaa samalla, ja jälkiruokaakin saattaa napsahtaa
( viimeks makaroonilootan jälkeen omenapiiras ) - slurps !

Tota...öööö.... saax vielä harkita ryhtymistä sun tehtäviin ?
Ehken suoriudukaan...luulen kyllä,
et sun kannalta on parempi että teet ne ite,
kun osaat ehkä hiukan paremmin kun mä.
Tsemitykset sinne vaan pakerrukseen !

Äh. Tulin just kaupasta toisen pojan kans, sille ostettiin TAAS kengät,
kun menee monot per kuukausi. Halpaa lystiä !
Jätkällä on kengän koko jo 38 --- menny siis musta ohi jo,
eikä vielä 10 vee oo ees täys...huh !!
Kuinkahan iso jalka sille vielä tuleekaan ????! A-pu-a.....

Onneks toisella on sentäs inhimillisemmän kokoinen koipeliini,
ja nyt on sillä kestäny kengät jo pian 2 kk ehjinä...jeeeee !!

Safiirin työnimistä tuli mieleen kallupintynkää....
Jooko ?? Siis kaikkien ipanoiden työnimet ( jos niitä on ollut ) ?
Meillä oli :
Tiuhti & Viuhti ( joista isänsä ei koskaan ollut kuullutkaan, eikä meinannu uskoa, että sennimiset on muumilaakson väkeä =)
sekä Vaappu
( tai oikeemmin Vaappu Pippiäinen ...Don`t ask...)

Olio teki lättyjä iltapalax....herkuttelemaan siis, moi moiiiiiii !

Huomenii huomenii

Jooxin kalluppiin...hmm...ihan piti miettiä...anoppi risti esikoisen raskaudesta kuultuaan Taavetiksi ja taavettina se sitten pysyi. Kakkonen oli sitten taavettiin sointuva Tiina ja kuopus oli Toukka. Todellisuudessa esikoiselle oli nimi valmiina, mutta emme käyttäneet sitä, samoin kakkoselle. Kolmannelle piti jo miettiä:) tai minähän mietin ja makustelin aina vaikka mitä...loppupelissä kuitenkin ne alkuperäiset pitivät paikkansa.

Valmistaudun tässä henkisesti ruotsin tenttiin joka alkaa klo 8.15...jos ei halua numeroa muistiinpanoja saa käyttää, mutta olen niin onneton tuossa kielessä, että niistäkään ei ole apua esim. lauseiden rakentamisessa jne. Otan siitä siis S:än, eli suoritusmerkinnän, koska se kerran riittää...käytetään kunnianhimoa sitten muissa aineissa:)))
Mulla on vähän omituinenolo...parissa luokkakaverissa oli viikonloppuna ollut vatsatauti, joten saa nähdä iskeekö se. Tosin tätikin kohta ovella, saattaa olla sitäkin.
Minä heitän teille mietintään hyviä koiran nimiä...aikaa 3 viikkoa:)
Edellisestä piti tulla rico, joten se ei enää tule kysymykseen, eikä meillä jo aikaisemmin olleet koirat roope, nita, remu, laku ja jasu.

Haidi, valitan, olen jo töissä joten joudut selvittämään tentin alldeles själv. Muuten olisin kyllä voinut avustaa. Lykkyä tykö!

Tuli mieleen noista Haidin koirannimistä tuttavan koira Ritva eli Ritu, ja nopeasti luettuna näin listassa Lemun (remu+laku sekoittuivat). Mairittelevaa. :-D

LASTEN työnimiä meillä ei ole ollut, toinen taisi useimmiten olla pelkkä kakkonen ja tästä olen puhunut numero kolmosena tai kokki kolmosena. Ennen lasten syntymää olemme miettineet muutaman nimivaihtoehdon, josta sitten sopivin on valkattu parissa viikossa kunhan nähtiin millainen tyyppi saatiin.

Kakkosen kanssa oli ihan eri nimet listalla kuin esikoisen aikaan, mutta riittääköhän enää kummallekin vanhemmalle sopivia nimiä kokki kolmoselle... Kriteerejä on niin monta: kaksikielisyys, helppous, sopivuus sisarusten nimiin, epämuodikkuus (tykkään nimistä jotka eivät ole pinnalla juuri nyt :-) ) ...

Meilläkin on punajuuret jääkaapissa odottamassa käsittelyä, homejuustoa ei tarttunut kaupasta, mutta fetaa kyllä ja sehän sopii kanssa. Mmmm... Lähdenkin tästä aamukaffelle, kuolavana vaan jää jälkeen kun mietin homejuusto-punajuurilootaa...

Ja ärveet tarkentuivat: 17+1. Huomenna neuvola ja kampaaja, pääsee mamma perusteelliseen käsittelyyn.

Huomenta!

Tää viikko on kaikkea ylimääräistä täynnä, mutta tänne on pakko ehtiä!

Voi, kun mäkin osaisin ratsastaa. Itse asiassa olenkin jonkun verran ratsastanut alle 10v. Mutta enhän minä enää mitään osaa. Haaveilen aina välillä, että menen sellaiselle aikuisten ratsastuskurssille. No katsotaan nyt.

Haidi: urokselle vai nartulle sopivia nimiä? Vai voiko teille tulla ihan kumpaa sukupuolta vaan?
Ai niin ja tsemppiä tenttiin! Siinä asiassa ei kyllä käy yhtään kateeksi.

Kalluppiin: taisin jo sanoakin, että meillä ei ole ikinä varsinaisesti mitään työnimiä ollut. Ei taida olla tämäkään poikkeus. Ja oikea nimikin voi olla työn ja tuskan takana. Etenkin jos on poika.

Laitanpa minäkin yhden punajuuri ruoka-ohjeen, jos jotakuta kiinnostaa. On musta kokeilemisen arvoinen:
Jauheliha-punajuuri-laatikko
1 kg punajuuria tai 2 pkt (á 450 g) esikeitettyjä
rypsiöljyä, 400 g jauhelihaa, 2 valkosipulin kynttä, 1 pss aura murua, 2 dl ranskankermaa tai turkkilaista jogurttia, valkopippuria ja 1 tl suolaa
päälle: 1-2 dl juustoraastetta
Lähes kypsät punajuuret pitäisi raastaa, mutta minä ainakin olin niin laiska, että vain viipaloin. 175 astetta ja reilu puoli tuntia. Loppuvaiheessa juustoraaste.

Voisin kokeilla tuota edellistä ohjetta, mutta aikuiset sitä vaan syö. Meidän mukulat ei vaan tykkää ananasmurskasta. Ihme homma! Tosin ei tuo punajuurikaan mikään suosikki ole.

Täällä hengissä!! Ei kyllä tehnyt tiukkaakaan koko rasitustesti, ainoastaan hanuri puutui siellä istuessa... Huomenna sit tulokset.

Työnimiä taisi meillä olla "Minari", "pikku-ukko" (joka olikin akka...) ja PikkuVee, vanhimmasta nuorimpaan. Tälle eikä edelliselle ei oikein löytynyt sellaista luonnollista työnimeä niin ei väkisinkään ole sit keksitty. Tai olihan tämä masussa oleva PikkuS siihen asti kunnes selvisi ettei olekaan pikkusisko... Eniten ehkä tulee kotona käytettyä "pienimmäinen" tai sit vaan vauva. Oikea nimikin on jo siis päätetty mutta en mä ainakaan osaa sitä vielä käyttää.

Hitsit, huomenna alkais jo 30. viikko, huisia!!! Kyl tää tästä edistyy näköjään...

Ja meillä tehdään tällä viikolla myös jotain punajuuriruokaa, namilta kuulostaa molemmat reseptit!!! Olio kuolas kanssa, sen äitee oli tehnyt aikoinaan paljonkin jotain samanlaista hyvää.

Joo, jos kattelis vähän noita papereita taas...

Piti ihan tulla tänne katsomaan onko tämä ketju vielä hengissä ja onhan se!!! Muutama tuttu vielä täällä. Kiva lukea kuulumisia.

Meillä on vuosi mietitty että halutaanko vielä lapsia. Nuorin täytti just vuoden. Tunteet on mennyt niin että joka toinen viikko haluan uuden vauvan ja seuraavalla viikolla mielummin koiran.
Nyt kävi sitten niin että luonto ratkaisi asian meidän puolesta ja "vahinko" kävi. Eli koira saa jäädä. Tosin huomenna menen lääkäriin keskustelemaan kestääkö minun terveys tämän raskauden. Eli jänniä aikoja eletään!!

Joox: Meidän esikoisella sama juttu kenkien kanssa!! Ei tule halvaksi ei. Poika on nyt 11v. ja kenkä 40-41 eli aikuisten kokoa ostetaan.

Terveisin Maisa (Toivottavasti joku edes muistaa:)

Heips vaan kaikki!

Galluppiin: esikoinen oli aavi-vaavi, toinen matleena ja kolmas oli tyyppi

kuullostaa herkulliselta noi punajuuri-ruuat! Mutta varmaanki "jouduttais" syömään kahestaan olion kans, mukulat tuskin tai eihän sitä tiiä..

Titti on selvinny rasituksista kunnialla, hyvä juttu =O)

MOIIIII Maisa =O) Tossa joku aika sitten sua huutelinkin ja mietiskelin kuulumisiasi. Voi vitsit onnea vaan plussauksesta. Meillä operaatio4 käynnisty just, 2 vkon päästä on jännättävää... ÄrrÄ täytti vuoden viime lauantaina.

Niin sullahan oli joku vähän isompi vaiva odotusaikana ja taisit joutua sairaalassakin ramppaan -vaimitenseoli-(dalmatia iski) toivottavasti lekuri näyttää vihreää valoa!

JIPPIIII, Maisa on poikennut :-) Kyllä sua on välillä huhuiltu ja mielessä olet ollut! Onnittelut plussasta, ihana juttu <3
Eikös sulla ollut kilpparissa joku kasvain? Muistanko väärin? Onko leikattu? Toivottavasti lääkäri antaa hyvät ennusteet terveyden suhteen.
(Jos et ole seuraillut, niin viitosta meillekin "kaavaillaan". Sen enempiä en vaan tästä aiheesta enää näillä palstoilla kirjoittele...)

Muillekin kovasti vilkutuksia!
Täällä elvytään vähitellen appivanhempien 9vrk:n vierailusta :-/

Tehis

Vierailevia tähtiä täällä, hih!!

Terve vaan Maisa, en nyt muista ollaanko "tavattu"... Mutta sen verran urkin tuota listaa että kolme ekaa muksua sulla samanikäiset kuin mulla, missä kuussa sun -05 on syntynyt?? Siihen aikaan itse ainakin odotuspuolella smurffasin ja jotenkin ainakin sun nimi kuulostaa tutulta.. Nii ja onnittelut uudesta plussasta, toivottavasti kroppa jaksaa vielä tämänkin pienokaisen!!

Tehiksellä ollut rankka viikko, salaa urkinkin yksi päivä tuolta kermeistä... Mutta osaa ainakin arvostaa sitten sitä omaa aikaa perheen kanssa, näin se on yritettävä positiivisesti ajatella!! ; )

Mä oon nyt koko päivän vetänyt pullaa ja keksiä, ihan varmuuden vuoksi jos vaikka huomenna tulisi sokerikielto.. Onpahan sit ainakin varastossa vähän. XD

Vide, hommat ihan kusee taas, miten noi työt nyt kasaantuukaan....

Nii ja missäs Joox tänään?? Ja Ohdis-muru, ootko uuden ketjun ihan kokonaan hukannut kun ei näy kuulumisia... Huhuu..... Ja Ennakin taisi ukon heittää pihalle kokonaan tietsikan kanssa?? Ja olisihan se kiva Papunkin tämän päivän mietteet kuulla...

Naisiin siis kolahti punajuuret:)))
Kenen ipanat eivät tykänneet ananasmurskasta??? Voin sano, että kun et kerro niin ananas ei siinä maistu, vai ananaksen makeus...siitä tuo ruoka onkin niin veikeä, että se on samalla sekä makea, että suolainen:) Oliokin otti ison rasian sitä evääksi.
Ässä keksi punajuurisapuskalle jokin toinen nimi mikä uppoo lapsiin...ehkä makeuden nimissä meneekin alas:)

En voi vielä laittaa koiruuden paperinimeä suljetulle enkä tänne kun en sitä tiedä itsekään. B-pentue on, eli kaikki alkaa B-kirjaimella. Kasvattaja kyllä sanoi ne mutta en laittanut ylös, kaksi muistan toinen oli Beethoffen < juuri noin kirjoitettuna/sanottuna ja toinen oli Bartolomeus...muita urosten nimiä ei jäänyt mieleen. Uroskoiralle nimeä siis haetaan...narttukoiraa ei meille tule...sanoi olio, riittää, että meillä asuu 3 naista:)

Ruotsin tenttikin meni, vaikka pitikin turvautua välillä muistiinpanoihin...onneksi ei ollut paljon lauseita:)
Nyt menen lämmittämään itselleni sitä punajuurihässäkkää ja ahmin niin et napa ruskaa...sit likkoja viemään tallille.

Mä mihkään teitä hukannut :} Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia pari kertaa päivässä, mutta ei jotenkin vaan ole jaksanut itsestään ilmoitella..tulin juuri kotiin kun nuorimmainen on taas kipeänä.

No kiva että löydyit Ohdis... Paranemisia sinne teille!!

Mietiskelin tuota Haidin hässäkkää että pitääkös se paistaa?? Uunissa tai liedellä??? Vai ihanko raakana vedetään... Kaupan kautta kotiin kuitenkin menen, punajuuria hakemaan... Taidan yhdistää noi kaikki ainekset ja laittaa uuniin.. ; )

No aina ei voi tietää... XD. No joo, lukihan siinä aiemmin että uunissa muhii paistos... Mut kun en kerinnyt lukea... Mut ite nyt laitoin yhteen noi kaksi ohjetta ja laitoin kaikki raaka-aineet uuniin ja kyllä kannatti koko päivä odottaa moista herkkua!!! Ah ihanaa...

Yhteistyössä