Isompaa Pesuetta Haaveilevat 16

  • Viestiketjun aloittaja Ja listaustakin
  • Ensimmäinen viesti
Tehotyttö.
Marjulille kovasti onnea komeasta pojasta! <3

Ihana juttu, Titti, että teillä mies nyt tullut järkiinsä :)

Täällä ilmeisesti se ovis kuitenkin vasta tulollaan tai oli viikonloppuna. En tiiä! Päänsärkyä oli pe-la ja huono olo. Lauantai-iltana kova alavatsakipu, ovikseksi aattelin. Edelleen jomottelut jatkuu.. Jos ovis oli, niin eipä ainakaan hyödynnetty. Isännän jarrukausi vielä menossa, eikä mullakaan hoppua, vaikka nyt oiskin voinu toista synttärilahja yrittää :-D

Pitää taas kiirehtiä ulkoilupuuhiin...
Tehis
 
Joox päivittää...
Tehiksen kanssa tismalleen samat;
Sekä kivut että ukon jarruttelukausi.
Kaivoi perskele viimeksi kumitkin kätköistään, ettei vaan....
ja taas viikonloppuna vakuutteli mulle, kuinka meillä on hyvä näin
( ja ollaan mukamas liian vanhoja ! phoh ! )
eikä uutta vauvaa aiota tehdä ( siis hänen mielestään )

Terkkuja kaikille ja piristävää lumista ihanaa viikkoa !
( mulla tänään kampaaja = piristettä , että jaksais taas , jihuu! ;o)
 
Titti70*
Huomenta vaan!!

Auts, niska on jumissa tänään ja päätäkin vähän jomottaa. Tyypillinen maanantai taas tänään...

Kiitos teille tsempittelyistä, mukavaa että olette mukana meidän hankkeessa... !! ; ) Voisimpa vähän siirtää nyt tätä meidän intoa teillekin jotka sitä tarvitsisitte, tai teidän miehille, meillä mies on niin innoissaan ettei meinaa housuissaan pysyä, you know... Ja jos Jooxilla ollaan liian vanhoja jo niin mitäs sitten meillä, mies tulee tänä vuonna 44 v ja sillä on jo 19 vanhin lapsi!! Höpö höpö, ikä on vain numeroita, pääasia että mieli on nuori, eiks je?

Hei Tehis, kai huomasit mun suljetunanomuksen??

Mut nyt ei enempää ajatus taas kulje, palaillaan taas myöhemmin...
 
Papu75*
Ja maanantaita kaikille!
Jep, minä vanha yökyöpeli paikalla :) Nyt on päässyt taasen unirytmit palautumaan tuon reissun jälkeen entiselleen, eli kykenee välillä jopa valvomaan.... tosin, en huomannut että se kello ihan noin paljon oli.
Joskus vaan on niin ihanaa hipsutella yksisteen, kun kaikki muut (paitsi kissa) nukkuu, tietty aamulla siitä sitten joutuu "maksamaan".
Kävin lisäilemässä suljetulle kuvia.

Mitäs kaikkea täällä nyt olikaan... Haidi, meillä tuli kanssa varmaan puolen metriä lunta ja yöllä kuuntelin kun tuuli puhkui talonnurkissa, aattelin jo että lähtee koko talo lentoon. Ihanaa, kunhan nyt vaan pysyisi pakkasen puolella!

Titti, meillä on sama vanhenemisilmiö meneillään, nimittäin mun (pikku) veli vanhenee kanssa koko ajan, ei ole enään mikään pikkukolli, ottaa mut pian iässä kiinni ;)

Jep, minä kyllä voisin hieman tuota vauvantekointoa ottaa vastaan ja ujuttaa miehelleni ;) Meillä oli vieraita viikonloppuna ja kysyivät sitten minulta, että vieläkös meinaat (yksinkö??) tehdä lisää lapsia.... no, minä siihen että saas nähdä, mies ei sanonut mitään, tunki vaan lisää pullaa suuhunsa.

Tehiksellä jomottelut jatkuu... merkillistä, olisikohan sitäkin ilmassa? Nimittäin, mulla oli kanssa ihan superjomottelut ja mun mielestäni vasta oviksen jälkeen. Toivottavasti mulla ei kierto taas rupea heittämään häränpyllyä, kun on nyt joteskin ruvennut asettumaan. Tarvii kaivaa se helokkiöljypurkki esille ja teipata se ottaan kiinni, niin muistaisi syödäkkin niitä.

Jasså, eipä tässä muuta auta kun ruveta tekemään töitä, lupauduin lähtemään vielä veljeni kanssa mattopyykillekkin tänään...
 
Titti70*
Hiphei, tänään Kp 1!!! Tästä se lähtee... Kävin jo suljetulla vähän kurkkimassa mutta kun toi äijänketale aina selän takana kurkkimassa niin joutu keskeyttää... Yritän nyt jotain kuvia sinne laittaa, katellaan miten onnistuu, vähän pitää tutkailla vielä mitä kaikkea sieltä löytyy...
 
Papu75*
Nooooh?? Ompas täällä ollut hiljaista?!?!

Tittille täti onnittelut!! Sitten vaan helmat paukkumaan kun täti on häipynyt ;)

Itse harvemmin viikolla ehdin tuonne suljetulle, vaikka lääkityksen kannalta se olisi ihan viisasta ! =)

Misäs kaikki muut ovat? Lumihommissa?
 
joox3, kirjautumati
Maailmaa on tänään parannettu naapurin tädin ja minun voimin
kokonaisen 1,5 tunnin lenkillä !
Kyllä piristi mieltä ;o) !

JESS...toi "helmat paukkumaan " oli kivasti sanottu,
samat terkut Tittille täältä !
Ihana mies sulla....(pikkunen kateuden siemen silmässä mulla...)
Meillä ei kans eilen toiminut kone ollenkaan,
tänäänkin niin ja näin.
Pitänee heittää akkunasta pihalle koko värkki, jos sitte helpottais.

Kampaajalla oli ihana käydä, mulla on nyt ihan uusi look-
ja lapsetkin sanoi mua paaaaaaaaaaaaaaljon nuoremman näköiseksi, Hih!
( näytänköhän mä joltain 17 v:ltä niitten mielestä...? )
Noh, kunhan näyttäis edes 25-lta...ainii, mutsehänmäolinkii....e-he.

Palloinen fiilis, täti siis hyppäsi jo junaan ja tulossa meillepäin.
Toivottavasti se jää junassa kiinni liputta matkustamisesta ja ne pidättää sen....
 
Papu75*
Joox, mä oonkin ihmetellyt, kun en mä näe kunnolla suoraan eteenpäin, pitää sillain sivuttain kyräillä.... se onkin se kateuden siemen!! ;)
Eikö olekkin ihanaa parannella maailmaa ja vielä saa liikuntaa (muutakin kuin leukaperät..) samalla! Vinde, mulla ei tällä hetkellä ole lenkkikaveria, muuta kuin koira (mutta siinä vasta hyvä kuuntelija onkin!).

Onnittelut uudesta luukista! Voisit houkutella ukonkin vähän sen nojalla paukuttelee helmoja ;)

Tuli tosta ikäjutusta mieleeni; Me nähtiin telkkarissa sellainen ensimmäinen polkupyörä, sellainen jossa se etupyörä on ihan hermeettisen kokoinen ja takapyörä sellainen pikkanen. Sanoin meidän keskimmäiselle että tuollaisia oli ensimmäiset polkupyörät.... niin tämä poju sitten totesi, että "oliko sullakin sellainen?" !!! No, meidän murkku kavereineen oli kanssa katselemassa telkkaa myös ja pikkasen räjähti nauruun... jatkoivat vielä "niin, se oli silloin Brontosaurusten aikaan!"!!!!!!!

Hehhee... EMMÄÄNYNIINVANHAOLE!! Ah... kuka nyt oikeesti haluaisi lapsia, ne vanhentaa! ;)

No joo, kyllä minäkin muistan kun 25 oli niiiiiiin aikuinen ja 30 oli vanhus. Mutta siitä on jo aikaa, nyt 50 on vasta kypsässä iässä =) Ja muutenkin, kyllä se ikä on vaan sellainen numero =))))

Kylläpäs sitä nyt ollaankin hauskalla tuulella... ja tiistaina.


Mikäs Tehiksen tilanne on????????????????????
 
Titti70*
Ihmisten ilmoilla taas...

Hmm, pitääköhän mun alkaa sit pitää hametta että vois niitä helmoja paukutella...?? Joo veikkaisin että miestä ei tarvi reilun viikon päästä paljoa houkutella, syksy oli meillä muutenkin aika hiljaista aikaa tuolla vällyjen välissä kun oli niiiiin kurja olo koko ajan. Sekin jo päiviä laskee... ; )

Juu nyt ei passaa hirveesti täällä roikkuu, pomo kunnioittaa meitä läsnäolollaan tänään ja vaivaa mua jatkuvasti... Palaillaan!!
 
Tehotyttö.
Hepskukkuu!

Vai vanhuksia täällä ;-)
Mä tässä yksi päivä hokasin, että TÄYTÄNKIN vasta tänä vuonna 37v. Muistin, että olen jo :-D

Ai Joox3 on vaihtanut lookkia. Onnittelut!
Oispas kiva nähdä kuvia teidänkin perheestä! Mitäs jos laittaisit mulle sähköpostina ja laittaisin sitten joksikin aikaa suljetulle näytille omaan albumiini?

Täytyykin mennä ajan kanssa noita kuvia katselemaan. On vähän pikaista tämä pyörähtely. Tonne ex-kermeihin pääasiassa loruilen kuiteskin.
Meillä muuten kermittien puolella toimii hyvin tuo suljettu&ellit yhdessä. Pääasiassa suljetun puolella just ne kuvat ja sitten vähän salaisemmat jutut. Välillä heitellään kommenttia kuvistakin ihan ellien puolella. Tosi hyvin pelannu systeemi näin.

Mitähän tilannetta se Papu meinaa... ;-)
En todellakaan tiedä! Ajattelin just seuraavaksi ihan pirruuttani tilata ovis- ja raskaustestejä. Tämä jomottelu sen kun jatkuu vaan... Vähän ehkä taas erilaista. ARGH sanon minä. Ensin tekasen raskaustestin ja jos se nega, kuten oletan, niin teen vielä ovistestinkin. Enkä siis sen takia, että nyt oltas laukasemassa, vaan ihan siks, että tietäis mikä meininki :-D

Olen vissiin saanut jomottelukavereita ison läjän :)

Vai meinas Papu, että lumihommissa ollaan.. Hih, juu tavallaan me ainakin oltiin. Nimittäin kasattiin naapurin äidin kanssa noita vähiä lumia tuossa meidän pihalla yhteen kasaan, että saatiin lapsille mäki. Meillä pihassa sellanen navetanperustuskivimuuri. Siihen tasoeroon läjättiin kaikki lumet, niin tosiaan pääsi mukelot mäkeä laskemaan :) Ei ole hääppöinen kyllä talvikeli täällä!

Tehis
 
joox3, kirjautumati
Yritin TAAS kerran - oikein ajan kanssa -mennä suljetulle -
juu, eionnistu....oonkohan mä jo NIIN tasaraha-tapaus,
etten sinnekään pääse....?
Tarvii vissiin vaihtaa vahvempi lääkitys, sittenkin !

JUu, helmoja meillä ei paljon paukutella,
kun nuo perskuleen mukulat on kokoajan jotakin vailla....
ehkä sitten tukholman-reissulla....lähdetään kaksin ( !!! )
kuun lopulla...ji-HU-huu!

Niin, suljetusta; toisaalta, ei meillä paljonkaan kuvia oo...
jotenkin jäänyt tän ainaisen remontin vuoksi.
Kuvattiin kesällä lapsia noinpäin ja näinpäin.
Meistä ei taida yhessä olla kuin hääkuvat vaan.
Mutta ipanoista tieteskin voin laittaa, jos niin haluutte nähdä.
Laittaa vaan jotakin osootetta, mihin ne tyrkkään.....

Täältä sulaa kaikki ihana lumi pois taas - B L Ä ä H h !!
Mutta torttua ( *~* ) on tänään tarjolla sentään.
 
Haidi kirjautumati
Päivänavaus:)
Huomenet vaan tältä lumen keskeltä, lisää satanut koko yön ja ei kun jatkuu vaan, tulkaa meiltä hakemaan jotka lunta haluatte:)
Päätä särkee iltayön ja aamuyön lukeminen, tentti tänään...apua ja mikään ei pysy päässä. Eilen laistin kunnollisesta lukemisesta ja lähdin tyttöjen kanssa tallille. Ratsastuksenopella oli mulle yllätys siellä, hän oli valmiiksi laittanu mulle hevosen kysymättä haluanko edes ratsastaa (tokihan minä haluan, raha vaan estää sen säännöllisesti), mutta siis pyysi jonkun peruutuksen vuoksi liikuttelemaan yhtä heppaa. Voi kun olikin ihanaa oikeata hermolepoa, kävin ensin köpöttelemässä metsätiellä ja menin sitten tyttöjen kanssa kentälle, kokeilemaan vieläkö "vanha" jaksaa vetää kenttätunnilla:))))) nyt ei tunnu missään, mutta huomenna voi olla takamus ja reidet kipeet. Heppa varmaan mietti, että toivottavasti tuo akka ei käy täällä jatkuvasti...tai jos käy, pudottaisi edes painoaan parikymentä kiloa:)))))))))))
Kohta alkas olla normaali heräämisaika, että jos tästä vaikka aamupalalle seuraavaksi. Tuli herättyä puoli 5, tuijottamaan noita kansioita, vaan eipä tuosta apua tainnut olla???
 
safiiri,
Haidille onnea tenttiin! Määki aion jossain vaiheessa taas alottaa ratsastuksen. Oon viimeksi ollu hepan selässä meidän polttareissa vuonna -02. Sitä ennen joskus yläasteella. Ehottomasti aion ehkä piankin käydä lähitallin ratsastuskurssien tilanteen katsastamassa.

Kävin äsken mittaamassa verenpaineet. Olivat hyvät, joten perjantaina sitte synnärille.

Terkkuja.

Safiiri ja Nelkku 37+5
 
joox3, kirjautumati
Haidille tsemitykset tenttiin !

Safiiri; Onnea perjantaihin ;o) !

Meillä koko ( nykyisen,siis ) perheen ihmiset on syntyneet perjantaina,
oonkin varppii joskus sitä puhellut.
Netistä löytyi joku laskuri, jolla pystyi tarkistamaan päivän, jolloin on syntynyt.
En siis tieteskään muista sitä osoitetta, juu.
Meillä muuten pojat puhui eilen just,
että haluaisivat kokeilla ratsastusta ( eivät varmaan tajua , kuinka helevetin iso elukka se heppa on...)
mut minä ku oon aina inhonnu heppoja ( pelkoa ?? )
niin en osannu luvata. En edes tiedä, miten se onnistuisi,
kun ei meidän kulmilla mitään sellasia paikkoja ole...

Mutta hauskaa niille, jotka siitä tykkää. Onhan se ihan oma maailmansa , kuulemma.
 
Titti70*
Huomenta täältäkin. Eikä edes hyvää. = ( Ottaa pattiin ihan sikana, ensi viikon ohjelma on sit jo tiedossa... Ollaan tasan tarkkaan kaikki rajussa flunssassa, mies on yön ollut kuumeessa ja se on tosi harvoin kipee. Ja senhän sit tietää että se on kova tauti ja se on kohta meillä kaikilla. No ollaanhan tässä oltukin jo pari kuukautta terveitä!! Mikä on kyl tosi ihmeellistä...

Tätikin tuli sit todella ryminällä kylään, varmaan ihan kettuillessaan kun koko syksyn saanut nauttia tätivapaasta niin nyt kyllä pistää tuulemaan. Yöllä joutui oikein nousemaan vaihtamaan pöksyjä kun tulvii yli, sekin on tosi harvinaista.

Taidan lähtee hakee kahvia jos sit tää v..tuskäyrä vähän laskis... : /

Ai niin, tsemppiä Haidille tenttiin! Ja Safiirilla enää kaksi päivää, voi vitsi...
 
Papu75*
Huomenet täältäkin!

Nyt kyllä netti tökkii ihan täysillä... rasittavaa!

Tittille voimia tädin selättämiseen!! Nyt eristätte ukon muista ja pesette käsiänne ihan urakalla ;)

Voihan vinde! Safiirilla päivät vähenee, jännittääkö? No, ei se mitään jos ei jännitä, mä jännitän sun puolestas!

Pääseekös Haidi kävelemään ;) ? Itsekkin pääsin hiljattain lasten ratsastaessa hieman kokeilemaan (kanssa joskus ylä-asteella viimeksi ratsastanut), että se oli ihanaa... reidet vaan ei ollut samaa mieltä.. Ja onnitteluja tenttiin!

No, tehis... mitäs testit kertoo? Argh, ensiismitenkäänoleutelias.... tarvii kai sitä jotakin jännätä, kun ei itsellä tällä hetkellä ole jännättävää =)
Vai on teillä lumet vähissä.... no, niin meilläkin TAAS kohta, taitaa olla ihan suojapäivä :( Kyllä sitä tuprutti ainakin sellaiset puolisen metriä, ihanaa. Kivasti keksitte muksuille mäen! Kyllä äidit osaa ja tietää ;)

Jahas, kai sitä pitää tosissaan taasen paneutua työhön..
Lupasin mennä muksujen kanssa tänään luistelemaan, JOS sitä jäätä on vielä iltasella, toivottavasti.

Heippatirallaa, papu upap
 
safiiri,
Jännittääpä hyvinkin. Kuulin pariltakin henkilöltä, että heillä käynnistys on ollut synnytyskokemuksista kaikista kamalin. Kun kuulema niitä suppareita tulee koko ajan ja jatkuvasti. Ei niinku normaalisti että aaltomaisesti ja välillä olo on ihan kivuton. Täytyy heti kättelyssä ottaa kipulääkitys puheeksi. Ja kuulema pahoinvointiinkin pitäis saada apua, sano terkka.
 
joox3, kirjautumati
Safiiri; toi on ihan totta.
Mulla laitettiin käynnistystippa kun poikia synnytin,
siis kun oli jo 10 tuntia supistellut lähes kokoajan,
ja synnytys ihan tosikäynnissä ollu jo pari tuntia....onneksi laittoivat, että saatiin toinenkin ukkeli ulos.
Mutta kun vertaan sitä tytön synnytykseen, niin mulla on kummallakin kerralla supistellut ihan lopussa lähes tauotta.
Käynnistys ei poikkea siitä.

Pyydä ajoissa kipulääkitystä, se helpottaa kummasti.
Äläkä turhaan jännitä (...e-he.helppo sanoa...)
Tilausta ei kuiteskaan voi enää tässä vaiheessa perua....

Meillä on kaikki varpaat ja peukut sulle pystyssä täällä bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd....joten kaikki menee VARMASTI hyvin ;o)
 
Titti70*
Safiiri, eikös sulla ollut kohdunsuukin jo auki?? Luulisi että se on sit jo paljon helpompaa kun on jo paikat aika valmiina, ei kai ne rupeis käynnistämään jos ne ei olis. Mun viimeisin synnytys oli siis tasan kuukausi sitten, eihän sitä tietysti voi ihan verrata täysiaikaiseen mut kohdunsuu oli täysin kiinni ja kaulaa normaalit 3 cm jäljellä. Sitähän sitten ihan urakalla käynnisteltiin niillä tableteilla neljän tunnin välein, supistukset oli kuin menkkakivut ja tuli vajaan viiden minuutin välein. Sitä kesti jotain 9 tuntia jolloin synnytys alkoi kunnolla ja kesti sit 1,5 tuntia. Mut kaikkihan me ollaan yksilöllisiä, sullakin ollut aika nopeat synnytykset aiemmin joten luulisi ettei kauaa kestä tämäkään. Hurjasti tsemppiä vaan!!
 
Papu75*
Safiirille hurjasti tsemityksiä! Oon kanssa samaa mieltä kuin Titti, että luulisin kun sulla on paikat noin hyvin auki, ettei siinä kauvaa nokka tuhise. Mulla on tokassa synnytyksessä puhkastu kalvot ja se oli sitten menoa... Kolmannella kerralla mulla menikin jo kotona vedet ja ainoa mitä osasin sanoa kun päästiin synnärille; antakaa epiduraali, antakaa epiduraali... Jota en muuten saanut, vaan vähän myöhemmin spinaalin, joka oli niiiiiiin ihana juttu! Tuon spinaalin jälkeen joutuivat laittaa sitä käynnistys tippaa (siis itse aineesta ei tietoa), kun nuo lääkkeet kuulemma tuppaavaat vähentämään suppareita, mutta ei siinä vaiheessa tehnyt mikään kipeää :) (siis enempää kuin kuukautiset).
Varsinaisesta käynnistyksestä ei ole tietoa, jotkut sanovat että on rankempaa kuin "tavallisesti", jotkut sanovat että helpompaa tai samanlaista..

 
Papu75*
Juu, on se varmaan hassua kun tietää tarkalleen, että perjantaina meille sitten tulee vauva. Toisaaltaan varmaan helppoa, ei tule pikasta lähtöä, kun tietää että nyt on vielä niin ja niin paljon aikaa vielä. Toisaaltaan, sitä ehkä jännittää enemmän, kun ei se synnytys ole "sitten joskus". Etkös sinä kuulu johonkin puhelin rinkiin? Ex-kermeissä? Voisitko pyytää jonkun ilmoittamaan sit meillekkin?
 
kata...
Safiiri hei,mulle 4 käynnistystä ja tosiaan kun paikat on jo kypsyneet ei ole mitenkään paha!!
Maisa tuli niin nopeeta että.Onhan ne sellasia täsmäsuppareita mutta kivuttomaks pääsee välissä kyllä.Ja alle 3 minsan ei niitä ees "laiteta" sillä tehoa ei ole muuten.

Mulla paracervikaali kaikissa toiminut oon muuten pärjännyt ihan ok. tsemii.mentävä mä ihan töööt..suljetul kirjotinkin jo....
rtsauuu!!!
 

Yhteistyössä