Isompaa pesuetta haaveilevat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmmm... reseptiä..... luupäisyys? No, saihan ukko sanottua isoimman huolensa; terveys, lapsen ja minun. Eli se mun keskenmeno todellakin jäi niin isona paukurana miehen takaraivoon. Ja muuten toinen ehtokin oli; hän ei enään rupea väliseiniä rakentamaan! Heh, eiköhän sitä jotain keksitä, ollaan sitä pienimmissäkin tiloissa oltu.
Heeei.. Galluppia; miten teillä on lapset "järjestetty" kotona? Onko kaikilla omat huoneet, vai yhteisiä?
En meinaa pöksyissäni pysyä, ihan intoa (ja kyllä sitä toistakin, eli oonko ihan hullu kun tällaista enään haluan) täynnä, henkseleitä virittelen, ettei pojat täällä töissä saa shokkeja (elinikäisiä!)!! Nyt kyllä tarvis sitoa itsensä maankamaraan kiinni ja ajatella jotain ihan muuta..... siis mitä? Olen kumminkin jo _vuoden_ täällä "hengaillu". Eli todella hyvä addikti on saavutettu! ;)

Teenkin tänään piiiitkän päivän (siis teen normisti alle 8h työpäiviä), lähden huomenna aikaisemmin kotiin keskimmäisen kanssa, hän on kutsunut kaverin koulusta meille ja käyn heidät hakemassa.

Btw... Tehis, mulla tuo "vekslaus" loppui (siis synnytys alkoi kunnolla) kun kerroin ensin ne ukaasit, kävin saunassa ja kävin maate, enkä todellakaan ollut lähdössä synnärille, olin siis todella rentoutunut.
Kuullostaa niiiin ihanalta; koti kunnossa ja kaapit ruokaa täynnä ! =) (siis minäkin vaklailemassa ex-kermeissä;) )

Ja... Ohdakkeenkukka; onkos teillä nyt yritys päällä? Vai tjot? Vai vieläkö miehellä on mietintämyssy päässä?

Okei, nyt taasen mentävä!

*kriisihali* Jooxille! Elähän huoli, se menee ohi, kriisi nimittäin ;) Eihän tässä nyt mitään mummoja vielä olla!! Ja muuten, sitten joskus kun ollaan, on ne tämän päivän mummotkin tosi nuorekkaita verrattuna siihen mitä mummot on olleet!!!!

Suosittelen sellaista wash off pesuainetta (siis kasvoille), siinä lukee ylempänä että young! Eli, se on pakko olla sellaista jolla voi vanhuuden pestä nassusta pois!!!
Taisi olla lumenen.. kai... Etsin nimittäin itselleni nassunpesuainetta kaupasta ja niitä tavaillessani huomasin tuollaisen. Arvaattekos repeilinkö ittekseni "suomentaessa" tuota!!

Meillä on kaikilla lapsosilla omat huoneet,
ollu ihan jo pienestä asti.
Täällä rakennettiin tytölle aulatilasta oma huone,
siihen asti me nukuttiin aulassa ja tyttö aikuisten makkarissa.

Lapset on sen(kin) vuoksi olleet omissa lokeroissaan, kun minä olen niin herkkäuninen, etten sitte nuku yhtikäs jos vauva tuhisee samassa huoneessa.
Eli viimeistään 6-viikkoisina on muuttaneet omiin huoneisiin...
( kauheeta!! nyt joku 6- viikkonen tuntuu niin uudelta ja pieneltä vielä....)

Jahas, lähdenkin tästä kauppaan...wash off:iakos se oli ? ja toivottavasti se YOUNG on tarpeex isolla.....
heippati-heiiii

Juu, tuo sekstailu olisi kyllä paikallaan tässä kohtaa, mutta nyt alkaa olla sellainen olo, ettei enää kiitos.. On tuo alapää tämän kypsyttelyn myötä kyllä tullut niin araksi, että sinne ei kyllä sullota mitään ylimääräistä ellei ole pakko. Ehdotinkin, että jos ruiskuun laittais, ni sen kävisin nopsaan pruuttaamassa sisuksiini :-)
Tosin hiukan tuossa isäntää asialla kiusottelin ja totesin vaan, että olisi varmaan limaista mutta maukasta :-D Viime viikolla vielä ahkeroitiin tuolla saralla, mutta ny on kyllä stoppi! Ei pysty.

Huonegallupiin voin vastailla minäkin... Meillä isoilla lapsilla omat huoneet. Pienemmille on tarkoitus tässä kohtaa ainakin laittaa yhteinen huone. Meillä hiukan kesken vielä muutenkin nämä huonejärjestelyhommelit, kun bändilä autotallissa ei ole vielä valmis... Eiköhän ne tästä joskus.
Tosin puhuttiin lasten kanssa sellaisestakin vaihtoehdosta, että kun pikkuiset alkavat nukkua muualla kuin meidän makkarissa, laitettaisiinkin heidät isojen lasten huoneisiin nukkumaan. Tehtäisiin tuosta yhdestä isosta makkarista leikki-& harrastushuone. Mutta katsellaan...

Tehis

Heissan vaan tällekin puolelle!! Mulla tänään 12 viikkoa täynnä!! Np-ultrassa eilen kaikki loistavasti, huono olo alkaa pikkuhiljaa väistyä joten mukavastihan tässä asiat. Olihan tässä välissä yksi plussakin tänne tullut ja odotettavissa näköjään lisääkin, peukkuja teille!!

Galluppiin sen verran että meillä vanhimmat pojat (18v+14v) on samassa huoneessa, tyttö (16v) on yksin, tytöt (10v+8v) samassa huoneessa ja pienin (2 v) vielä meidän kanssa. Ensi kesänä 16 v lähtee vuodeksi vaihtoon että jos pienimmän saisi jo sinne huoneeseen siirrettyä sitten ja vauva sit perässä myöhemmin. Vuoden päästä vanhinkin lähtee inttiin että tilavaahan meillä kohta... ; )

Mutta nyt töitä jatkamaan, hyvää jatkoa kaikille teille!!

Kääkkis, oli pakko käydä katsomassa (vakoilemassa) ensin tuo odotuspuoli, taitaa Tehis olla jo tosi toimissa, tai jo nyytti sylissä! Onnea kovasti sinne päin!!!!

Huomasin että kyselin kyllä tuota huone järjestelyä, mutten itse vastannut lainkaan siihen.. Eli, meillä on lapsilla omat huoneet, nuorimmaiselle jaettiin meidän huoneesta oma huone.

Ihania ultra kuulumisia Tittillä! Onnittelut sinullekkin!! Hyvä että pahoinvointikin rupeaa helpottamaan! Sulla onkin jo "vanhoja" lapsia.. hirvittävää kuinka lapset vanhenee niin nopeasti, vaikkei itse sitä teekkään ;) Pikaisen laskutoimituksen tehneenä totesin että ollaan saatu esikoiset samanikäisinä :) Mies huomasi tällä viikolla että tämä meidän esikko on venahtanut minun pituiseksi vaikka äsken vielä oli minua nenuun asti...

Tuo nukkumishuone+leikkihuone järjestely kuullosti tosi hyvältä.... sellaista vois harkitakkin.

Eipä muuta tällä kertaa... ruokatuntia odottaessa....

Jees, Tehis ( tai vauva;o) varppii puhisee ja tuhisee just nyt...
kysykää vaan multa niitä ohjeita, niin hommat luistaa.........e-he-e-he.

Shoppailupäivä ukon kans.....moiiiiiiiii

Tuota tuota, Papu, meillähän nää vanhimmat oli miehen lapsia, mulla oma vanhin on 10 v, eli 27 oli kun esikoisen sain... Mutta käytännössä voisi olla kaikki mun, noin niinkuin iän puolesta. Kyllä ne meillä lenuaakin siihen malliin että omiksi kohta lasken. Ja nukkumapaikat täytyy tietysti olla ihan samalla lailla laitettu kuin omille, onhan se tärkeätä niillekin että on kotoisa olo kun meille tulevat.

Nii ja kiitos onnitteluista!! Kyl tää alkaa pikkuhiljaa maistumaan aika mukavalta tää elo...

Nonniiin, pitäisiköhän mun muuttaa tuo nimimerkkinin sammakoksi..

Haidi se vissiin oli jonka kanssa ollaan saatu esikot samanikäisenä? Äh, parempi antaa olla, menee ihan vinttiin mun arvailuni ja muistelot. Pää-asia että (no joo, että pää pysyy harteilla) että oman ja lapsen nimet ja mielellään myös lasten iät muistaisi... Eiköhän siinä ole tarpeeksi saavutusta minulle! ;)

Vau, ukon kanssa shoppailemaan Joox!!! Sen jälkeen ukko onkin sopivasti pää pyörällä ... *vink vink*!
Meillä ainakin tuo miekkonen tekee kaikkensa että välttyisi kaikilta mahdollisilta shoppailuilta, se on kuulemma niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kamalaa. No, eipä se nyt minunkaan lempitouhuihin kuulu... Mutta joskus piristääkin ihan kivasti, jos on maallista mammonaa..

Jahas, mikseikös kukaan ilmoittele tehiksen tilannetta, mä oon ihan jämingeissä!!!!

Jazz: Sain aamusella tekstarin Tehikseltä. Olivat lähteneet sairaalaan tarkistukselle. Tilanne oli vielä aamulla epäkypsä, pistivät Tehiksen kävelylenkille mutta sanoivat etteivät enää kotiin lähetä.

Tällaista Tehiksellä. Vissiin kyllä kaikki käy itsekkin katsomassa tuolla odottavien puolella.... Voimia ja vauhtipotkuja Tehikselle ja isukille!

Galluuppiin: Pojat on yhteisessä huoneessa yläkerrassa ja tyttö yläkerran "parvella" joka on siis myös tavallaan huone, mutta avonaisempi alakertaan.

Meillä on pienemmän mallin talo, mutta yhdelle löytyy aina tilaa ;} ja on siellä yksi sellainen sopukka, josta voipi napata seinän alas, niin saisi pikkuiselle tilaa.
Miehen lapset meillä ollessaan majoittuvat niin, että tyttö nukkuu minun tytön vieressä (iso sänky) ja poika nukkuu sohvalla. Olisi kiva kyllä kun molemmille olisi sängyt mutta ei mahdu ellei aleta rakentamaan :
Papu, meillä ei yritetä vielä eikä tjottaillakkaan.
Mies pitää päänsä: ensi vuonna.

On aivan satavarma miehuudestaan, että jos jätetään ehkäisy pois, niin olen samantien paksuna :D -ja se ei taas ole miehestä hyvä juttu koska hän haluaa eka varmistua luvatusta palkankorotuksesta. Ikuinen huolehtija.

Syön tämän listan pillereitä loppuun ja sitten siirryn laastariin tai renkaaseen. Ja toivon mukaan vuodenvaihteessa saan jättää senkin sitten pois.

Miehen exä on oikeasti jättänyt mieheen pahat jäljet aikoinaan painostamalla tässä samaisessa asiassa. Olen saanut asiasta aika ilkeän kuvan, joten nyt sitten minä joudun etenemään ihan hissukseen....

Mutta..hieno homma et teillä sitten mies näytti vihreetä valoa! Eikun tuulta päin :D

Jahas...täällä taas.
Eikä oo kuulunu Tehiksestä mid.
Se on saanu varppii jo vauvan, ihana syntzkylahja =o} !!

Ihania kuulumisia, Titti !
Hyvä, että kaikki on ok masuasukilla ;o)

Ohdakkeenkukan kans meillä on vielä pehmittelyhommia ,
ois saatava nuo ukot pian tarttumaan tositoimiin.

Shoppailu kävi hermoon ( mulla ) kun oisin halunnu viettää ukon kans ihan sitä "laatuaikaakin" ( makkarin puolella ),
eikä sitte ehditty näköjään koko viikkona,
vaikka oli ukko lomalla.
Niin on kiirettä jokapäivä johonkin suuntaan menossa ja tulossa
( muttei "sillai" siis tulossa...)
ja sitten lapset on taas jo kotona ja arkihommelot......phöh !
että mua ottaa aivoon.
Ja kaikki rahatkin meni,eipä sitä liikoja ole muutenkaan....
( Huomenakin mennään kokopäivä ja äitikin tulee ukkoinensa kylään,
lauantaina sitten viedään ipanat hoitoon ja baanalle !
Ji-huu! ne 25-vuotisbileet.......)

Löysin jopa paidan itselleni, ei kovin juhlava, mutta silti;
ihanaa kun löytyi paita johon tissitkin mahtuu sisäpuolelle !!
Nykyisiin nakinkuoriin kun ei ole tehtykään sitä tissi-tilaa ollenkaan,
niin sai ihan tosissaan etsiä....

Jahas, nälkäisiä suita ruokittavana.terve !

Heipat
Mitäpä tänne? Mitäs se papu on muisteloinut...esikoisten syntymiä...voi siitä on jo niin kauan aikaa...nyyh esikko täyttää parin viikon päästrä 16v, minun pieni poika.
91 on siis papu meidän esikko syntynyt:)
Mulla on kylässä ollu pari päivää ovis-yrjö...tää yrjö on tätin puutteessa elävä puoliso, joka tuskissaan käy kiusaamassa pms-oireisia naisia. Eihän se täti ehdi sitä viihdyttää kun sillä kiirettä pitää, että ehtii ajallaan meidän jokaisen luo kylään.
Tosiaan kp15 ja pari päivää olen tässä yökkinyt, etenkin aamuisin ja kaikkia hajuja...hyi puistatus. Tutut oireilut ovat palanneet, eli on tainnut tuo Primolutien käyttö saada mun kiertoni pelittämään viimesellä:) vaikka ei nuo pms-oireet niin ihania ole, olen kuitenkin hyvilläni, että kroppa toimii.
Papuko se kyseli koska se oikee aika sit on...keväälle se menee ja sinnehän ei loppupelissä ole enää pitkä aika:) huhtikuu koittaa ennen pitkään. Katellaan sit mitä tapahtuu...ehkä clomeilla muutama kierto ja jos sit kesällä, vaikka jatkettas niitä hoitoja, ellei mitään sitä ennen kuulu...avoinna on kaikki vielä.

Mulla on tässä omaalomaa tää aamupäivä, iltapäiväksi pitäisi lähteä kuntokeskukseen hoitamaan fyysistä kuntoa luokan kanssa ja mikäs siinä, kuntosali kutsuu.

Tehiksen kuulumisia odotellen...hyvät viikonloput kaikille, en taida ehtiä palata tänään enää.

Heippatirallaa!

Kävin ex-kermeissä katsomassa ja Tehis on eilen päivällä saanut tytön!!!
Onneaonnea vielä kerran Tehikselle!!!!

Jep, minä se täällä yritän (??!!) muistella jotain ja jostain.. Tai jotain... siis mitä???

Hurjan kuullosia sun pms oireet Haidi, onhan se hyvä tietää kuiteskin että kroppa pelittää, mutta kai sitä vähemmälläkin voisi toimeen tulla... jaksamisia sulle!

Äääh, ei mulla taidakkaan olla mitään "kunnon" asiaa, kunhan ilmottaudun.

Jooxille hauskaa ja onnistunutta 25v-biletystä!!!!

Tulkaas muutkin ilmottautumaan! :)

Jazz:

Sain äsken viestiä Tehikseltä:

"Synttärikäärön sisältö paljastui tänään klo 14.41 "Sointu"-tytöksi. Kokoa kääröllä 3265g ja 49cm. Hitaan ja kommellusten värittämän alun jälkeen tyttö tuli vauhdilla."

Jihuu!
Vihdoin SE tapahtui !!
Hyvä, että meni sitten sen kässärin mukaan,
on teillä tytöillä tuplasynttärit ;o) ...ööh ... vai olikse niin nyt sitten kuiteskaan ??

Onnea jokatapauksessa......nyyHhhhhH...ihanaa,

vauvantuoksuista ( nuuh,nuuh...)ONNEA teille kaikille !!

=o} ( tuoksupilvilähetystä täällä odotellaan...)

Ja hei;
miehenkin sain leikkimään, villiintyi raukka kun huomasi,
että muija on pian "liian" vanha moiseen hommaan...eivaiskaan,
ikinä ei oo siihen liian vanha.

Kiitos, Papu....koitetaan jaxaa bilettää, niin harvoin kuiteskin pääsee,
että otetaan kaikki ilo irti tästä.

Puhuin ukolle siitä vasektomiastakin taas, muttei suostu...
minä en mee torviani solmuun laitattamaan,
on meinaan niin karmaisevat muistot laparoskopiasta / hysteroskopiasta,
ja samalla hommallahan ne tehdään....
Ukoille kuulema satakertaa pinempi toimenpide- ja helpompi+kivuttomampi.

Viikonloppuja kaikille !!

Sunnuntaita:)
Tehikselle onnittelut pikku rinsessasta:)
Se koittas taas paluu normaaliin arkeen kun lapsilla syysloma loppuu, iltapäivällä täytys hakee likat kotiin ratsastusleiriltä ja siitä se sit alkaakin pyykinpesulla:)

Kerroin teille siitä yrjöstä joka tuli minua kiusaamaan...se on kuulkaas pahamies, on pahoinpidellyt minua niin, että olo tuntuu jyrän alle jääneeltä, eilen koski alaselkään ja mahaan niin kovasti, että liikkuminen teki kipeetä...oliko kyse vuosisadanoviksesta vai mistä??? Nyt jo helpompi olo. Rinnat on kipeet kyllä mutta selkäsärky meni ohi yöllä melkein kokonaan, eikä koske enää mahaankaan.
Mietinkin, että jos joka kuukausi alkaa olla tälläiset oireet, meikäläinen ei kyllä raskaaksi tule, eihän sitä kylvöpuuhista tule mitään jos olen kivusta tuhannellamutkalla...vai siinäkö se juju juuri onkin??? Joo nämä on näitä sunnuntaiaamun mietteitä:))) Nyt menen pelastamaan meidän kanin nälkäkuolemalta...taisin unohtaa illalla antaa sille ruokaa kun eivät tytöt olleet huolehtimassa:(

Pikaisesti kiittelen kaikkia onnitteluista <3
Syntymäpäivästä tuli tänä vuonna tosiaan ikimuistoinen, kun syntyi "Lahja" -neiti. Nimi siis tässä jo vaihtui :-)

Tehis ja "Lahja" -neiti 3vrk

Tehikselle hirmuisesti onnea...ja koko perheelle tietty :)

Mie tääl kärvistelen kuvotuksesta joka taitaa olla lähes ympärivuorokautista ja pahin mitä yheskää raskaudes tätä enne.

Jahas, jahas....täällä ollaan.
Hengissä, nippanappa......oltiin riidoissa krapulakeijun kanssa eilispäivä...
se väsytti kovasti.

Tehikselle vielä onnittelut Lahjasta ja
Vieläkö Yhdelle tsemitystä ja sympatiaa ( kyllä se kuulema ohi menee tuo kuvotuskin )
Papulle ja muille terkkuja ja energiaa tähän viikon alkuun ;o)

No, ollaampas täällä pahoinvoivia, oikeen porukalla, huh huh!

Haidilla SuperOvikset päällä, ilmeisesti kuitenkin helpottanut jo? Tuo on varmaan juuri sellainen ovis, kun ei tarvi muuta kuin katsoa päin ja *PAM*.... tiedätte vissiin?! Olitkos ilman peflettiä saunassa, tai näitkös ukkos ilman kalsonkeja?? ;)
Meillä kanssa joskus oli kani ja jos sille jäi ruoka antamati, se piti niiiin kovaa meteliä ettei sitä voinut olla unohtamati... Oli "hauskaa" herätä yöllä kaivelee vaikka porkkanaa jääkaapista herra Kanille!

Tehikselle ja pesueelle vielä onnittelut tupla synttäreistä :) !

Vieläkö yhdelle jaksamisia pahoinvointiin, ajattele positiivisesti, kyllä se pian helpottaa!

Ja Joox3, onnittelut krapulakeijun selätykseen, olikos liskojakin ehtoolla?? Ilmeisesti sujui juhlinta hyvin, tuli karistetttua turhat vuodet pois harteilta?? ;)
Kiitos energia lähetyksistä, ne kyllä kelpaa! Nyt on maanantai ja tuppaa jo mieli karkaamaan perjantaihin ;)
Oltiin eilen syysretkellä metsikössä ja nyt on paikat kankeena sopparepun kantamisesta... ja illalla jumpalle (!!!!) kyllä sen pitäisi jo jossain näkyä ja tuntua (muutakuin kolotuksena .. heh..)
Oottekos muuten nähneet sen Pirkka mainoksen jossa se nainen menee urputtamaan yhden tai kahden salikäynnin jälkeen, kun vieläkin on vatsamakkara! Se On hauska..... ja niin totta ainakin minun kohdalla.....
Äääh, työt häiritsee mun elämääni...

Oikeen mukavaa ja reipasta viikkoa kaikille! :)

Huomenet
En minä ole saunassa käynyt...ukko nyt juoksentelee alvariinsa munasillaan, mutta ei täällä ole paukkunut muuta kun ovet sillä jostain syystä nyt on ollut ilmassa hermojen kiristystä ja törmäyskurssia:(
No myönnän eilen oli jonkinlaista ss=sovintoseksi, mutta taisi olla jo paras aika ohi:)))))

Aa-ha !
Bongattu Tehiksen synnytyskertomus ex-kermiteistä odottajat-palstalta...
NyyyyyyhhhhhHHhhhhh,,,,,,,,,,,
Lukekaa jos uskallatte, mull atuli kylmiä väreitä ja kyyneleet.
Ihanaa silti ;o) !

Aurinkoista aamupäivää kaikille!

Taas ovat kaikki karussa?!?! Elkääs nyt hyvät immeiset antako koko ketjun kuihtua..... minä jään muuten ihan yssistään tänne...

Huh, olipas Tehiksellä aikasmoinen KauniitjaRohkeat synnytystapahtuma! No, pääasia; loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja ilmeisesti olette myös kotiutuneet hyvin? Ja sekä neiti että äiti voi hyvin? Mitenkäs isosisarukset ovat prinsessan ottaneet vastaan?

Hmmm... Haidilla SS;ää, se on joskus ihan mukavaa, jopa parempaa kuin pahanmielensuklaansyönti ;)) !
Mutta sitähän se on (siis ei SS eikä suklaata vaan...), ylämäkeä ja alamäkeä, välillä räjähdetään kyydillä ylöspäin/alaspäin. Parisuhdetta siis... niin onhan sitä tietty joskus tasaisempaakin :)

Haa, tästähän irtosikin hyvä Galluppii!
Eli, millainen suuttuja olet? Hitaasti kiukustut, vai mökötät, vai räjähdätkö kerran ja kuuluvasti,... naputtaja?

Itse kuulun kyllä noihin tempperamenttisiin tapauksiin, tosin ikä on sitä(kin) hieman hionut, että nyt jo jaksaa laskea sen kymmeneen ennenkuin aukaisen sanaisen arkkuni... savu nousee korvista jo seiskan kohdalla.. Mököttää en jaksa ja naputtaminen on turhaa, vaikka siihenkin joskus sorrun :(
Päivän motto "ei oo häpiä olla nopia!" (T. Hämeen outolintu)