Isompaa pesuetta haaveilevat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tehotytön tänään kirjoittamat ( juu, minä malttamaton kävin kyyläämässä !! )
terkut Kermit-osasta:
.....
Välillä tullu 5min väleinkin vähän polttavampia suppareita, mutta sitten taas välit pidentyy. Koko päivän kuitenkin on supistellu. Ei auta kuin odotella...
Tosiaan on koluttu ja kannettu kaappeja :-D

Tehis rv 40+6

Alkuperäinen kirjoittaja ohdakkeenkukka:
Joox, onkohan meillä yhteisiä tuttuja, nimittäin mä sain tänään noi rakkausjutskat sähköpostissa :D

Njaa-a...
me ollaan kyllä ainoa "suurperhe" meidän koko tuttavapiirissä,
et ei varmaankaan...
eiksulla ollut useampi kuin 2 lasta ?

Sirkeän kirpakat viikonlopputerkut kaikille lehtien haravointihommien välissä....

Kiitos tsemeistä yms...ootte ihanii :)

Tänään sitten vihdoin mieheltä heltis lupa kertoo lapsille :)!!! ...tyttö ja nuorin poika iha innoissaan,vanhin(poika) tokas:ai tuollane asia ja läks tietsikalle kunnes hetken päästä aukes ovi ja jätkä huus et sit myö tarvitaa yks tietsikka lisää :D
Pitäähä tärkeysjärjestys olla ;) Poika pelkää et 2 konetta ei voi riittää 4 lapselle :D

Wau,Tehiksellä jo jännät paikat!

Kaikille terkkui ja hyvii vointei!!!!

Maanantaita! Käyn nostelemassa, ettei vallan hukuta.
Mitenkäs teillä on viikonloppu sujunut?

Meillä tää flunssa ei vaan ymmärrä lähteä, nuorimmaisen kanssa ollaan taasen eilen aloitettu köhiminen ja niiskuttelu, tytöllä pahempi tuo yskä joka ei ole kertaakaan vielä lähtenyt kokonaan pois. Kerran jo käytin lääkärissäkin, joka (arvauskeskuksella) totes vaan ettei tänne tollatteen takia tulla... Jaa.. likalla on nyt toista kuukautta jo tuo yskä päällä, välillä helppas ja taasen on tukossa, ventolinea menee. Vien tällä viikolla kyllä yksityiselle, tuo meidän terveyskeskus on ihan persiistä!

Onneksi ei vielä niiskuteltu kun tuo kummipoju tuli vanhempiensa kanssa kyläilemään, kyllä se on niiiin ihana! Ainoo, että kakkavaippoja en vaida ellei ihan pakko ole! :)
Kyllä niitä sitten omiltansa vaihtaa... jos vielä "pääsis" siihen hommaan =)

Juu, kyllä noi poikien/miesten/poikien tärkeysjärjestysaivoitukset on hassuja !

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Pikaisesti omanapaiset kuulumiset..
Koko viikonlopun tosiaan supistellut enemmän ja vähemmän. Ja edelleen kasassa ollaan:-/ Tällä kertaa tuntuu olevan melkoista sahaamista tämä homma. Raskaus onkin mennyt tässä vähän sivussa ja huomaamatta. Synnytykseen lähtö ei sitten menekään ihan samaa rataa ;-)
Tänään tiputellut pientä veristä vuotoakin, että kait tässä kuitenkin lähipäivinä pääsee poksumaan :-) Jos vaikka sitten torstaina, kun on omakin synttäripäivä :-D

Terkkuja kaikille ja mukavaa viikkoa!

Tehis rv 41+1

Meillä on kans tytöllä ja toisella pojista aikamoista kröhää....

Kiitos, Tehis, kuulumisista !
Pianhan se vaaveli sieltä tulee ;o)

Terkkui kaikille !

joo täälläkin viikonloppu meni sairastessa minä olin kuumeessa ja kurkku kipeenä! ikävää mie ja lapset sai sit keksiä syysloma tekemistä mut kävivät elokuvissa ja metsälaavulla grillaamassa makkaraa! ja minä makasin kotona peiton alla.toivottavsti kohta kuulaan varmaan niitä vauva uutisia! ja toivottavsti myös plussa uutisia!

Ihan vain pikaisesti...pitäs jo olla menossa, mutta Tehistähän minä tulin kurkkimaan ja kasassahan hän taitaa vielä olla:) lykkyä koitokseen!!!
Palaan ajan kanssa.........moiiiiiiiii

Vielä se Tehis sinnittelee, luurasin kermiteistä...
Mutta mitä kuuluu "Vieläkö Yhdelle " j a missäs hitossa "Papu " on ??
Pirullinen; meillä on menny jo litroittain (= liian hyvää ?? ) yskänlääkettä
ja mulla menee pian hermo, kun ipanat roikkuu kimpussa kokoajan,
ja siivotakin pitäisi...( tai roikkuu ite palstoilla )

Lauantaina sitten juhlitaan ( suruliputetaan ? ) meikäläisen syntskyjä....
Mun isä pitää meidän kaikki lapsia luonaan yökylässä,
ja vähän jännittää, kun ei ole kumpikaan mun vanhemmista ikinäkoskaan
kaikkia lapsia pitänyt...( tai siis isäni ei edes yhtäkään kerrallaan )
paitsi aikoinaan äiti vahti lapsia meillä peräti 2 tuntia,
että käytiin maistraatissa kun mentiin naimisiin...

Ihanaa, että alkaa "ukilla" isovanhemmuus-fiilikset herätä pikkuhiljaa,
ei siinä mitään,
mutta sitä apua kun olis kaivannut kovasti kun lapset oli ihan pieniä
ja yksin hoidin kotona, kun ukko oli kokoajan töissä tai reissussa....
Lapset on ihan innoissaan, kun pääsevät ukille, ihana juttu =o} !

Onneksi tiedän, että isäni on hyvä lasten kanssa ja varmasti pärjää hyvin,
voidaan siis juhlia rauhassa aikuisten kesken....ja hankkia kamala kankkunen, öyks!

( tyttö leikkii tässä samalla kampaajaa, kampaa mun hiuksia- ja kysyy välillä;
Äiti , uskoitsä, että mä osaan tehdä susta noiiiiin peikon näköisen ? )
Jahas, nyt mun pitää olla kampaaja, joten; heipat !

Tehikselle superpuhku, että vauva jo tulisi ja kaikki sujuisi hyvin ;-O ..phuhuuuuuuuuh

Juup, täällähän minä... ei ole oikeastaan mitään asiaa, niin kävin vain katsomassa mitäs muille kuuluu..

Tehiksellä homma venyy... tuo "venkslaaminen" on rasittavaa, meidän kolmas sitä teki. Silloin sanoin miehelle ja vauvalle (siis masussa silloin vielä), että olkoon sitten, jos et kerran meinaa kunnolla tulla, niin pysykööt siellä sitten, minä en enään turhan päite öitäni valvo ja ihmettele... samana iltana tuli vedet sänkyyn (juuri kun olin saamassa unenpäästä kiinni..) ja kahden tunnin päästä tyttö oli sylissäni... *huoh*

Se lähtö oli kuin elokuvista, mies parka pelästyi niin kamalasti, että meinas ensin kantaa mut siitä paikasta autoon, halusin kuitenkin vaihtaa vaatteet ensin ja herättää äitini. No, juotiin vielä teet niin ukko meinas lähteä pelkästään mun kassini kanssa!!
Silloin ei naurattanut, mutta ollaan kyllä sille myöhemmin naureskeltu!

Hups, lipsahti taasen tuonne muistelon puolelle, piti vain Tehikselle toivotella jaksamisia! Täällä myös kovasti odotellaan vauva-uutisia!

On nuo tytöt kyllä ihan toista maata kuin pojat. Meilläkin tämä tyttönen, 3.v kysyi eilen minulta, että mistä hän sitten löytää sellasen miehen jonka kanssa vois mennä naimisiin.. että se sitten toisi hänelle sormuksia, kukkia ja lahjoja... ja sitten sais vauvankin!! Hoh, kyllä tämä nyky nuoriso tuppaa aikaisin aloittamaan!! ;)

Peikolle... eikun Jooxille (toivottavasti sait hiukset ojennukseen!) onnistuneita synttärijuhlia, pidätkö isotkin pippalot?

Tuntuu että kaikki olisi jonkin asteen flunssan kourissa, paranemisia kaikille tasapuolisesti (doivoddelee yksi duhadedä...)!

Mun täytyy varmaan ottaa käyttöön tuo Papun hyvä keino :-)
Juu, ärsyttävintä on just tää eestaasvekslaus. Joka toinen yö valvotaan ja joka toinen nukutaan. Eilen illallakin ajattelin, että uneton yö tulee, kun kivut oli koko päivän ja illan aikas kovat. Olin ihan varma, että lähdetään... Ajattelin, että jos hetken saisi torkahtaa. Torkahdin hetken; 22-06.30 yhdellä pissatauolla :-)
Äitini ehdotti, että menen torstaina synnärille ja pyydän avaamaan mulle tän synttärilahjan ;-)

Pelottavan nopsasti kyllä sulla Papu tuo synnytys sitten meni..
Onko sulla muutkin olleet nopeita?

Meillä isäntäkin vähän hermona, kun ei ole ennen mennyt näin paljoa yli. Eilen sen piti jäädä kotikonttoriin mua vahtimaan. Tänään ajoin sen töihin. Pari kertaa on tietysti sieltä soitellu. Eilen illalla yritti mua saada käymään tai edes soittamaan synnärille. Eihän sitä tietenkään voi tietää ja luottaa niihin toisen tuntemuksiin. Toisaalta hän aina vetoaa kakkossynnytykseen, joka oli todella vähäkipuinen. Mutta sillonkin oli kuitenkin säännöllisiä suppareita, ne vaan ei tuntuneet paljon miltään...
Varmaan tuolla alakerrassa jotain on tapahtunut, kun toista päivää tiputtelee. Mutta en aio turhaan synnärille mennä! :-)

Tehis rv 41+2

Nopeesti ja nopeesti.... kyllä siellä synnärillä tuli käytyä näytillä, sen takia uhkailinkin, että nyt riitti, olkoon sitten! Aamulla lähdin töihin (äiti kun oli lasten kanssa kotona), kävin katsastamassa auton, laitoin ruokaa, saunoin jolloin huomasin että limatulppa irtos, saunan jälkeen syötiin ja käytiin nukkumaan... ja sitten mentiin. Koko päivän tai itse asiassa toista päivää niitä suppareita tuli, sen takia käytiin siellä synnärillä edellisenä yönä..
Mulla on aina puolittunut edelliseen tuo laskettu synnytyksen kesto.
Oletkos kysynyt äippäpolilta/synnäriltä, että onko tuo tiputtelu ok? Mulla on kaksi kertaa irronnut tuo limatulppa ja vuoto/rähmä on aina ollut sellaista rusehtavaa mömmöä (yök). Kyllä luulis että rupeaa tapahtumaan jos kerran tulee kivuliaita suppareitakin, ei mullakaan supparit ole kipeää tehnyt kuin vasta loppusuoralla ja silloin kun vedet meni.

Malttia ja edelleen jaksamisia!

ÄÄh, Tehis, meinasi tärkein unohtua, varuiksi jo torstaille ;

birthday19.gif

En ole kysellyt tuosta vuodosta, mutta lueskellut... Se on tosiaan kans sellasta liman ja vanhan veren sekaista mömmöä. Ja joka paikassa sanotaan, että se on ihan normaalia. Limatulppaa ei ole näkynyt. Kylläkin tässä limaisempaa valkkaria ollu jo pidemmän aikaa. (Ihania nämä jutut!) En ole koskaan nähnyt limatulppaa, vaikka kolme on jo synnytetty :-)

Kiitokset tsempityksistä! Mulla ei itse asiassa ole edes hermot vielä mitenkään menneet tähän odotteluun. Ainoastaan tuohon sahaamiseen! Tämä raskaus meni niin kauhean äkkiä ja huomaamatta, että on ihan kiva saada vähän jatkoaikaa ja valmistautua tulevaan... :-) Kovasti vaan toivon, että tämäkin lähtisi itsestään, ettei käynnistykseen tarvis lähteä.

Tehis

Tehikselle ( varoiksi vaan )
Mulla kävi kans niin tytön kanssa, että kylläkin huomasin limatulpan ( ja ihmettelin ääneen, että "mikäs helevetti toi nyt sit on ?? !" )
aamu 7:ltä, ja sitten alkoikin supparit - ei kivuliaat- joita tuli koko päivän,
ja päivä meni ihan huomaamatta, kun ukot söi aamupalaa ja sitten pakkailtiin tavarat, kun menivät siskolleni kauas hoitoon,
siskolla sitten kahviteltiin rauhassa, kun supparit ei ollu kovia,
ja sitten lähdettiin kätilöopistolle....jonne siskolta matkaa n. 30 min.( tässä vaiheessa ei MUN mielestä ollut vielä edes kiire )
ja sinne kun päästiin, tyttö oli 1h 45min päästä sylissä =o}
( siitäkin ajasta vietin ihmetellen ja vaatteita vaihdellen varmaan tunnin, kun ei vielä ollut "kiire" ... )

Eli pidä varasi, pikkunen kiirus voi yllättää....
Vaikka kyllähän jo synnyttänyt tietää, milloin on se "pakko" lähteä telakalle.

ZEMIÄ !!

Papu: ei oo isot bileet,
muutaman kaveripariskunnan kanssa tavataan, syödään ja juodaan...
pari uuttakin puoliskoa on ihmisillä, että saadaan myös "uutta verta" kehiin.
Kiva kuitenkin on päästä ihan aikuisseurassa ulos ! Ji-Huu!
Aijoo; sain tukan vielä selväksi, mutta tyttö ei meinannut saada,
kun äippä teki niin hienon kampauksen...

Taaaas täällä.. en minäkään varsinaista tulppaa ole ikinä nähnyt, tuota 'ah niin ihanaa mömmöä vaan, siitä on sitten alle vuorokauden sisään vauvat ollet sylissä..
Keskimmäinen tuli ilman mömmöjä... (hehheee.. joku miettii että mitä mömmöjä nuo käyttää!)

Juu, samaa minäkin täällä povailen kuin joox3;kin! Pidä reppu selässä (yöllä voit jättää sängyn viereen) valmiina. Heh, täällä toimistossa hirnuttelen, kun kuvittelen, kun Tehis painaa yöpuku jo päällä, reppu selässä valmiinä yöpuulle! ;)
Meillä on kanssa ukko ollut ihan paiseessa viimeisen kuukauden raskausajasta, mutta nyt ymmärrän paremmin sitäkin tunnetta, kun itse vartosin tulevan kummipoikani syntymää, ei ole sekään helppoa!

Joox, meillä on muutaman kerran ollut sellaisia pikkutyttöjen iltoja, laitetaan tukkaan paplareita ja muuta sellaista. Kerran yhden hoitotytön kanssa leikittiin hiuksilla ja meikeillä ja oltiin aikas hurjan näköisiä! (Eli, vapaat kädet toisen päälle!) Kamala peseminen ja selvittely siinä oli, mutta tosi hauskaa!

Apua teitin juttuja :-) Vissiin täytyy kohta oikeasti soitella sinne synnärille ja kysellä niiden mielipidettä.
Mulla on tosiaan niitä suppareita ollu to-pe -välisestä yöstä asti. Siis välillä niitä on ja lakkaa taas... Ei ne mitään älykipeitä ole, mutta sen verran, että täytyy vähän pysähtyä hengittelemään.
Olen kyllä ajatellutkin, että ehkä on syytä lähteä synnärille mahdollisimman pian, kun suppareita alkaa säännöllisesti tulemaan. Meillä vaan hoitajatkin noin tunnin ajomatkan päässä ja sitten TYKS:an vajaa puoli tuntia meiltä.
Toisaalta kyllä uskon, ettei mulla kroppa ole kauheasti muuttunut ja aina tuo avautumisvaiheen alku on ollut hidasta.

Synttärionnitteluja sullekin Joox3 :-)

birthday23.gif

Jooxiakin vielä tänään onnittelen, ettei pääse unohtumaan!

Tehis; ainoat kerrat kun olen toivonut, että mies olis gynekologi, on juuri nuo hetket, kun miettii, mikä on kohdunsuun tilanne! Ja jopa toivonut että miehille (siis tuleville isille) järjestettäisiin joku pika valmennus synnytysvalmennuksen yhteydessä, osaisivat sitten kotosalla tarvittaessa tarkistaa ks tilanteen!

Onnea synttärisankareille :}

Joox, en ajatellutkaan että ollaan lähituttuja mutta joku yhteinen tuttu joka tuon mailin olisi laittanut molemmille kiertoon.

Oi, vein aamulla pikkumiestä hoitoon ja poika sanoi haikeasti, että "äiti, millon musta kasvaa isoveikka?"
Sanoin pojalle, että sitten joskus kun meille tulee vauva.
Poika katseli vähän aikaa mun vatsanseutua ja kysyi hymyillen "Äiti, tuleeko meille vauva? Tiistaina, jooko?"

Koitin kovasti selvitellä että JOSKUS ei VIELÄ. Kattoo nyt mitä tuo miniterroristi selittää päivähoidossa aiheesta...

---
Mulla oli myös ensimmäinen nopea synnytys (pari tuntia). Toinen tuli keskosena hätäsektiolla istukan repeytymisen vuoksi ja kolmas ei meinannut tulla ulos, ei niin millään.
Menin yksi ilta synnärille tuskissani ja tuumasin kätilölle että en lähde mihinkään ennenkuin se jätkä on pihalla mun mahastani (oli jo yliaikainen ja supistukset pitkään todella kipeitä).
Sain sitten tipan, lopulta puhkottiin kalvot ja koko hommaan vierähti ikuisuus..Lopputilastoa: poika oli yli puoli kiloa painavampi mitä arvioivat (arvio 3900, oikea n.4500), lapsivettä yli 5 litraa (norm. litra), napanuora yli metri (norm. 50 cm) ja istukka yli kilon (norm. puolisen kiloa). Kappas kun olikin niin ilkeä olla ja tuntui että kylkiluut repeävät just :}

Ja jokaisella raskaudella olisi kätilöt laittaneet takasin kotiin odottelemaan, ellen olisi tapellut vastaan. Keskimmäinen tenava olisi menehtynyt, jos olisin kotiin palannut enkä vaatinut lääkäriä ultraamaan.

--

Täällä on kylmä ja harmaata. Tekisi miltei mieleni ostaa tuikkuja tänne toimistoon :}

Tervehdys tänne!

Hui, kuullostaa hurjalta Ohdakkeenkukka sun synnytykset! Ja mielettömältä kaikki nuo määrät ja koot tuosta viimoisimmasta odotuksesta!

Tulipa mieleeni, että missäs Pirullinen luuraa???? Peittojen välissä?

Kylläpä se Tehiksen kyytiläinen nyt pitääkin kaikkia jännityksessä, tarvitsee vähän väliä käydä vilkaisemassa, että joko.... (Sitä varmaan saa kuulla reippaasti yli sietorajan..)
Mitenkäs muut masukkaat jakselevat??
Ja joox3? Missäs ollaan?
Meillä ukko antoi vihdoin vauvalle luvan tulla, jos on tullakseen! Ehtona oli, että hoidan työni silti... jee jee.... niinhän minä sen tähänkin asti olen hoitanut, mihinkäs minä siitä. Ja sitten sanoi, että voisin huomenna tiedustella hoitopaikkaa samasta paikasta missän meidän kaksi nuorimmaista on/ovat olleet. Hehhee, jos nyt kuitenkin varrottais edes sen verran ettäjottajosvaikkakuinkunnes tulisin raskaaksi! Mitähän mahtaisi hoitotäti tuumia jos menisin kyselemään hoitopaikkaa silleen parin vuoden päähän?!

Kääkkis, kirjoitin, hävitin ja sählään... piti avatakkin kiirusti toinen ohjelma kesken tärkeiden juttujen kirjoitusta!

Eipä tässä nyt sen ihmeempiä ollutkaan, plussapuhureita puhkutaan tähän ketjuun joka ikiselle!!!
baby-n-stork.gif

Vau Papun miehen luvalle ja hui Ohdakkeenkukan synnytyksille :-)

Mua itseä alkaa tää tilanne jo lähinnä huvittaa. En enää jaksa hermostua edes kyselyistä. Eilisiltaiset ja -öiset supparit oli taas sitä luokkaa, että olin varma, ettei enää lopu. Heh ja miten kävi :-D
Nyt olis hoitaja täällä ja isäntäkin kotosalla. Illallla taidan lähteä shoppailemaan systerin kanssa, jos ei tästä mitään tule.
Nyt lähden imuroimaan ja saunaan :-D

Tehis rv 41+3

Täällä, täällä !
Kävin piirustamassa aamusta heti ohjetta Tehikselle,
että saadaan tuoreita vauvantuoksu-pilviä taas maisemiin ;o)
( niin, ja ettei mun tarvii kokoajan käydä kyttäämässä, että joko,joko....
ajattelin, että annan kerralla selvät ohjeet hommasta,
niin ei tarvii hypätä "väärällä" palstalla alvariinsa ). Nih !

Ihanaa, Papu, että sait kuin saitkin miehen taivuteltua.....
nyt paat mulle heti reseptiä tänne, kuinka se onnistui ?!

Kampaajalla kävin tänään ja tosiaan; Mä tunnen itseni nyt niiiiiiiiin VANHAX !!!!
Miksei ne kampaajat oo ikinä rumia ja lihavia ja vanhoja....?
Ja sit ne valot siellä tekee ihmisestä niin harmaan ja ruttusen...
onnex kotona on himmeemmät ja pehmeemmät valot.
Nii, eikä siellä makkarin puolella tarvii valoja ollenkaan,
päästää käsikopelolla "asiaan"...hih !

Juu, ehkä vielä joskus päästään.( Toivejattelua )
Ukko kyllä tänään kotiutuu mökkirempasta,
ja huomenna meillä on aikuisten oma vapaapäivä....siis jos jotain esteitä ei
ilmaannu.heh..ainahan jotain ny vähän tulee...tietenkin.

Jaa, juu; KIITOS onnitteluista ja surunvalitteluista vanhukselle.
kRRiisi !
kriisi.kriiSi.Kriisi....se iskee pian täysillä. A p u a ..

Niin, juu, Tehikselle lisäohje: jos ei sauna auttanut- eikä imurointi - niin sitten seksi. Sillä se käyntiin lähtee, jos jaksat vaan...