ISOmpaa pesuetta haaveilevat 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joox3

Vieras
Moikka kaikille!
Nyt kun eka vauveli on haaveilijoissa saatu,
on hyvä aloittaa uusi keskustelu ;o)
Mä en osaa nyt tähän listaa laittaa, joten joku wiisaampi on varppii avulias....

Minä siis : joox3,pian 40 v., kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68...haaveissa itsellä yksi vielä, ukko ei suostu.

Tähän kohtaan laitan taas tyttösen eilen sanoman jutun:
Kun mä sanoin tuolilla istuessani, et en jaksa tytön kans tanssia, kun olen niin vanha.
Tyttö siihen:
" Äiti sä et oo yhtään vanha !...mut voisitko sä sanoo mua ihanaksi keijuksi ?! "
ja kun oltiin menossa kevätjuhlille tarhaan :
" et sitte riitele isin kanssa, kun se tukehtuu sun alle muuten"...( siis isi on vaan 4 kertaa mua isompi...)
;o}

Isompaa pesuetta haaveilevat
Isompaa pesuetta haaveilevat
Haidi 31v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
Safiiri 34v, poika -00, poika -03, tyttö -05
Papu 31v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06
Mirkku 32v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04
Marjuli v, lapset tytöt -98, -00, poika -03
Vielä yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Iltaruska kaksospojat-88,poika-92, tyttö -93 km06

Plussanneet:
Kata 33v, poika-94, kaksoset (t+p)-99, tyttö-05, LA 1.6 Poika syntyi 29.05.2007
ÄssÄ 28v, tytöt -00 ja -02, km11/06, LA 20.9.
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05
Tehotyttö 35v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, LA 9.10.

Noooh, kyllä se nyt joteskin siihen tuli, korjailkaa jos siinä on virheitä!

Ja Safiirille taasen onnittelut uuteen (vaikkakin väliaikaiseen) kotiin ja voimia jälleen tulevaan muutokseen!

PAAALJOON ONNNEEEA KATA! :::))) Tuleppa kertomaan kun ehdit/jaksat miten synnytys ja lähtö sinne sujui.

Muutan pikkaste listaa, eiks Marjuli just plussannu =o}

Haidi 31v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
Safiiri 34v, poika -00, poika -03, tyttö -05
Papu 31v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06
Mirkku 32v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04
Vielä yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Iltaruska kaksospojat-88,poika-92, tyttö -93 km06

Plussanneet:
Kata 33v, poika-94, kaksoset (t+p)-99, tyttö-05, LA 1.6 Poika syntyi 29.05.2007
ÄssÄ 28v, tytöt -00 ja -02, km11/06, LA 20.9.
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05
Tehotyttö 35v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, LA 9.10
Marjuli v, lapset tytöt -98, -00, poika -03 , la 2.2.08 ?

Mutta Papulle kiitos listasta...oisinhammää sittekii osannu, tajusin vasta, et leikkaa-liimaa-kopioi-liitä-askartelullahan se...

Täällä sataa tuhatta...just tulin pieneltä kävelylenkiltä,
tylsää, kun ei oo lenkkikaveria ni ei jaksa pitkään käpsiä tuolla...

Hellou hellou!
Ilmasto on ku sademetsässä...tuntuu että ulkoillussa tulee happivajaus ku nii painostavaa.

Ukko ilmotti kotiutuvasa ehkäpä jo huomenna reissuhommista joten kerkiää pitää aikuisten hauskaa ;) Enneku mie painun muillemaille sukuloitsemaan.

Nyt ois jo hyvä aika laskeskella öitä kesäloman alkuun...on nimittäi niiiin lähellä.

Vauva on mielessä,muttei pakonomaisesti :D

Elossa olen... paahdan viimeseen kokeeseen, joka meidän iloksi on viimeselle koulupäivälle järkätty, että repikää siitä huumoria:(
Kaks päivää vielä...sit lomaillaan ja tännekkin ehtii...no joo onhan ne poitsun juhlat kohta, mutta ei niitä jaksa kahta viikkoa niitäkään järjestää, pitäähän sitä ehtiä "harrastamaankin" välillä:)))
Nyt öitä...palaan tuonne kirjan pariin...plääh rankkaa luettavaa...mielenterveys- ja päihdeasiaa!!!

Voi, Haidi; koita jaksaa, pian se on ohi !!

Vieläkö Yhdelle mukavaa puuhaviikonloppua !
Meillä on kauhee hässäkkä kun on lasten koulun ja tarhan ja kerhon ja partion ja mitäniitänytonkaan....päättäjäisiä joka päivä.
Ihan ku ihmisillä ei olisi muuta tekemistä tässä maailmassa kuin juosta bileistä toiseen...ja sitte ne läksiäislahjukset kaikille.
Vararikko meinaa koittaa !!
Vaan mepä kekisttiin oivat lahjat: kukan siemenpussit ja kortit kylkeen...
niitä kasvatellessa voi muistella entistä oppilasta / kerholaista, tarhalaista,tms...varsinkin, kun suurin osa näistä ihmisistä on sellaisia horsmankasvattajia ;o) viherpiiperoita.

Jaa mutta asiaa; kuka tiesi sen kaulassa roikkuvan kilisevän pallon, ja missä niitä oli?
Mä en löydä nyt mistään sitä ja mun tekis niin mieli sellainen hankkia,
koska se on vaan niin ihana !

Mukavaa kylvöviikonloppua ihan jokaiselle
ja tarrasukkia + liimaa niille, jotka jo ovat raskautuneet ( - jos en ehi tänne käymään ;o} !)

Onko Maisasta kuulunut ? Millos laskettu aika olikaan...?
Entäs tehotyttö, huhuu ???
ja Mirkku , suakin kaivataan !
Laittaa nyt jotakin vinkkiä olemassaolostaan, eiks nii ?!

Voi joox3, ihanko muaki oot kaivannu :))

Heh, täällä takapiruna roikun. kevät täynnä kaikenmaailman juttuja, ettei oikein ehdi nettaileen....joo joo, tekosyy ;)

Ei vaines, olen tutkiskellut tuntojani, miettien onko tässä mitään mieltä. Kun koko elämä pyörii menkoista toisiin, päiviä laskeskellen, ja nappeja napsien :( ei kivaa.

Ja kaiken lisäks, haluista ei ole tietoakaan.. tänään kyllä lupasin ukolleni "yhteisen hyvän nimissä" olla "käytettävissä", oli haluja tai ei :D

Ja naama kukkii :) kyselijöille olen sanunut että tosi paha siitepölyaika, kun naamakin reagoi xDD, uskoo ken tahtoo!

Joo-o, marjulille edelleen kovasti onnea!

Ja eikös me muut nyt aleta oikein kovasti plussaileen, eikö sovita niin kanssa, mitä!!?

Juu, nyt plussaatte kaikki! Perustetaan sitten odotuspuolelle oma ketju isommille pesueille :-)

Täällä aamukammassa kaksi ennen kesälomaa (tai siis kesäkeskeytystä) ja äippälomaa :-D
Kerroin tänään oppilaille, etten syksyllä olekaan heidän ope, vaan vauvalomalla. Ja arvatkaapas, mitä oppilaat siihen tuumasivat.
"TAAS???????" Heh, lasten suusta se totuus tulee!
Kiirusta on ollut kyllä sekä työmaalla että kotona tämä toukokuu, taas kerran. Ihana jäädä lomille!

Maisan laskettu aika on syyskuun puolella ja mulla siis lokakuun 14. Vauvoja ei nyt kesän aikana synny tähän ketjuun, mutta jos niitä plussia sitten satelisi senkin edestä! Pidetään peukkuja.

Täällä tämä raskaus etenee huomaamatta. Ihan uskomatonta, että jo puoliväli ohitettu. Viime viikolla oli rakenneultrakin ja kaikki näytti ihan hyvältä. Siellä Möykky imeskeli peukkuansa leuat lonksuen. Vatsa on vielä suhtkoht pieni. Safiiri näkeekin kuvan suljetulla osastolla :-) Tänne en noita kuvia osaa liittää. Joku konsti kait olisi, koska odottajien puolella lokakuisissa ovat liittäneet. Ei ole nyt ollu oikein aikaa satsailla näihin nettihommiin. Katotaan jos kesäkuussa teille vatsakuvan pläjäytän ;-)

Terkkuja kaikille ja tohinaa vällyjen alle!
Mikäs se Haidin tilanne taas olikaan, tulikos se muori kylään vai ei? Nimim. Kärryiltä tipahtanut

Tehis rv 20+4

Salamannopsaan töistä. Lauantaina alkaa tikutus. Sitä odotellessa...

Ens yö nukutaan uudessa kodissa. Mukavaa, vaikka banaanilaatikoita ja jätesäkkejä onki joka paikassa. Huomenna pidän vapaapäivän, joten nettihin pääsen seuraavan kerran vasta maanantaina.

Heissulivei!

Heissan !
Huomasitteks, että tonne etusivulle oli ilmestynyt tommoinen raskaustarina- juttu ?
Kuinkas teiilä on mennyt raskaudet ? Onko kaikki ollut erilaista vai samaa rataa joka kerta ??

Mulla ei mitään sen ihmeempää kuin tajuton väsymys ja tukan rasvoittuminen
tyttöä odottaessa...kummallakin kerralla olen selvinnyt ilman pahoinvointeja, yms...tyttöä odottaessa tosin yrittivät kaikkia sokerijuttuja ehdotella
ja verenpainetta kovasti tutkittiin ( tuntui, että vaan siks, kun ne piti mua jo niiiiin vanhana....)

Mutta kertoilkaas...en muista, oisko jo ollut jossain vaiheessa juttua näistä.?!
Ihania kylvökelejä viikonlopulle
toivottelee hän =o} !

Täällä ollaan vatsataudin kourissa alkaa pikkuhiljaa helpottaan ainakin toivottavasti, huomenna pitäis pariin juhliin päästä, saa nähdä kykeneekö!?

Tuohon raskaus galluppiin pikaisesti, ekassa raskaudessa hillitön pahoinvointi, jatkuvat päänsäryt ja turvotuksia reilusti ja lopussa tulikin raskausmyrkytys, mutta tuloksena terve tyttö. Toinen raskaus oli aivan ihanan helppo ainut vaiva olivat loppuraskaudessa öisin vaivaavat levottomat jalat. Kolmannessa raskaudessa kärsin pahoinvoinnista aivan raskauden loppuun, mutta sitä pystyi hillitsemään kun söi useasti ja todella vähän kerralla. Saa nähdä mitä tämä neljäs raskaus tuo tullessaan.

Mutta täytyy painua takaisin makuuasentoon kun on tuo olo vielä melko heikko, kuulemisiin!!

Raskausg:

1. kamala silmätulehdus sekä omituinen varpaiden turvotus; ei niin isoja kenkiä löytynyt, että jalkaan olisi mahtunut. sain adalateja lääkkeeksi, ja vasta muutaman päivän päästä selvisi, että olen raskaana. 24h/3kk jatkuvan pahoinvoinnin jälkeen en ole koskaan ollut yhtä hyvinvoiva. ei flunssaa tai muitakaan tauteja.

2. maha näkyi jo tokan kuukauden jälkeen. pahoinvointia niinikään 24h/3kk, minkä jälkeen vointi loistava. Iho oli kuin tyttösellä ja hiukset paksut ja kiiltävät. viimeinen kuukausi oli tuskaa, kun oli todella lämmin toukokuu (-02) ja vauva oli jo niin alhaalla.

3. raskausajan diabetes-riski koholla. tiukka ruokavalio 6kk -> ; lähinnä porkkanaa ja näkkileipää. synnärin lääkärikin kehui, että ollaampa sitä orjallisesti noudatettu ohjeita, kun vauva olikin n.3200g, eikä nelikiloinen kuin alkuun uumoilivat. Iho huono, hiukset rasvaiset aina. pari flunssaakin sairastin. viimeisellä viikolla äkillisesti kohonnut verenpaine.

Kuitenkin kaikki lapset syntyvät normaalisti, ilman mitään ongelmia. terveitä kympin vauvoja, alle neljän kilon jokainen. vanha kansa sanoo, että pojat hellii jo vatsassa äitiään, ja tytöt ovat vaativia. näin siis ainakin meillä kävi :)

TERE!!!

Joox oli kaipaillut.La on 8.9 eli viikkoja nyt tasan 26. No tässäpä väliaikatietoja: Kilpirauhasesta löytyi siis hyvänlaatuinen kasvain joka leikataan synnytyksen jälkeen. Suonikohjut vaivaa. Olen just lähdössä päivystykseen näyttämään kinttuani kun on niin pirun kipeä.

Mutta muuten kaikki on mennyt hyvin. Vauva riehuu mahassa välillä tosi kiivaasti mutta kaikenkaikkiaan tuntuu rauhalliselta tapaukselta. Maha on nyt sellaisen kivan kokoinen, näkyy muttei ole tiellä. Tosi nopeasti on aika mennyt. Vastahan sitä sen plussan sai. Kesä menee nopeasti ja sitten saakin nyytin kainaloon. Hormoonit (kai) tekee sen että kun mietin sitä hetkeä kun saa ensimmäistä kertaa vauvan syliin, mä alan pillittää ihan täysiä.

Monta kesäplussaa toivon tänne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

T. Maisa ja rinsessa 26

Galluppiin vastailua.
1.Iltapahoinvointii ekat kuukaudet.Jäin kiinni kromosomi seulassa ja epäiltiin down lasta...lapsivesi punktio tehtiin ja piinailtiin useampi vkko.Tuloksena terve lapsi. Maha jäi todella pieneks...miun mielestä.
Kutinaa oli käsis,mut terkkari ei ottanu todesta.Poika synty 3vkkoa etuajas,lapsivesi
vihreää.Syntyi kaikesta huolimatta terve poika.

2.Jonkin näköistä pahoinvointii ja kova väsy.Noin 30vkolla käsissä ja päänahassa kutinaa...maksa-arvot taivaissa.
10pvän lääkekuuri ja sairaalassa olo aika.Sen jälkeen joka toinen päivä sairaalassa sydänäänten kuuntelu. Käynnistys 2vkkoa etuajassa.Terve tyttö.

3.Väsymystä.Muuta en muista ku n.vkol 20 ekaa kertaa sairaalaan 10pvän lääkekuurille...maksa-arvot korkeat. Sairaalassa olon jälkee käin tarkkailussa ja sydän äänten kuuntelussa kunnes jouduin toiseksi 10pväks lääkekuurille sairaalaan.Sen reissun jälkee taas joka toinen pvä kuunteluille ja Poika päätti syntyä ennen käynnistysta noin 2vkkoa ennen laskettua aikaa.

Huomenta, piti alkaa kirjoittaan kun näyttää että pudotaan niin alas!
Täällä pohjoisessa on ainakin ollut aivan ihana ilma koko viikonlopun ja näyttää siltä että on myös tänäänkin!Saapa taas hyvän syyn olla tekemättä sisällä mitään.

Soitin juuri neuvolaan ja ensimmäinen aika on sitten 25.6 , satuin pääsemään lempi terkkarilleni .
Mitäs Maisalle sanottiin suonikohjuista?? ´Minulla tuli kolmannessa raskaudessa toiseen jalkaan suonikohjut ja olenkin miettinyt kuinka alkavat nyt vaivaamaan kun vatsa rupeaa kasvamaan.Niin ja onko tukisukkahousuista minkäverran hyötyä??Onko kenellekään kokemusta?
Pitäis ruveta aamupalaa lapsille laittaan kun näyttää että alkavat kömpimään sängyistä ylös hekin ,palaillaan!

Huomenta! Juur sain aamukahvin kätösiin:) ...ois eka virallinen kesäloma päivä joten tää rouva on nukkunu piiiitkään,hih.

Tiedossa tällepäivälle kukkapenkin kitkentää,jee!....sitä ennen kauppan ostaa aurinkovoidetta.
Oikein ihanaa auringon paisteista päivää!!!!

Hellouhellou!
Terkkuja mökiltä; remontin keskellä ( ja hiirenraatojen ) vietetty viikonloppu takana,
kotona siis riittää pyykättävää.
Yksikin ukko saa aikaan noin jätesäkillisen pyykkiä päivässä...huh-huh !
Ja mulla tieteski niska on palanut, järvessä kun tyttöä piti uittaa ,ja vaikka oli suojakerroin 50, veden heijastus polttaa nopeesti >:(
Onneksi tytsyllä oli kivaa ! Punainen tukka tuulessa liehuen nautti vedessä loiskimisesta, ja sai kaikki muutkin hymyilemään !

Tänään on jo oven edustan raput öljytty, terassin pöytä ja pian on tuolien vuoro....
siitä ei vaan käsi tykkää, mutta pakko on jotain tehä,
ettei tule hulluks.

Marjuli + Maisa ;Tukisukkahousuja parempi idea on nostaa jalat AINA kun vaan voi vaik telsuu katellessa sohvan selkänojalle.
Paljon kivempaakin on ku kamalat kiristävät sukkikset tai sukat.
Tosin eihän tää enää Maisaa auta, jos on jo kohjusia....

Mun kaverilta leikattiin juuri molemmat jalat, kolmannen ja viimisen lapsen jälkeen kun vasta suostuivat sen kamalat kohjut leikkelemään ( siis ne tuli jo 1.raskauden aikana )
Viimeinen raskaus hällä meni vk.20 jälkeen rollaattorin kanssa kulkiessa, kun oli niin huonossa kunnossa noi suonikohjut....

Vieläkö Yksi on sitte mun kanssa samoissa puuhissa;
mulla edessä iltapäivä puutarhassa, tapaaminen rikkaruohojen kanssa....

Mulla on nyt joteskin sellainen kausi, ettei ukon kellistys innosta yhtään,
vaikka lapsista 2 on poissa , ja olis paremmat mahikset aikuisten leikkeihin....
jotenkin tuntuu liian todelliselta ajatus, ettei meille ehkä enää vauvaa tulekaan...

Mutta nautitaan nyt auringosta ja hyvistä kylvökeleistä,
eikä unoheta terassioluita, jotka superkylmänä maistuu niin ihanalta !

Kohjukysymykseen nyt hätäisesti vastailen; Itellä on heti ekasta lapsesta ollut "suokkarit", osasin niihin jo varautuakkin kun äiteellä on ja.
Eli, suokkareitahan pahentaa se kun kohtu painaa isoihin valtimoihin (KÄäk vai siis laskimoihin.. no, jokatapauksessa..), tukisukkahousut on kyllä ollut mun pelastukseni. Ovat estäneet sen, etteivät pääse toooosi pahaksi ja jaksaa paremmin, ei särje, jne. Eihän ne kesähelteellä ole mukavat, mutta kaikkeen tottuu ja on se parempi että hikoilee, kun särkee jalkoja ja suonikohjuthan vaan "pullistuu" lisää jos ei todellakaan käytä moisia tukia! Jalkojen nostelu tosiaan virkistää, mut jos on jo suokkarit, pitäisi olla kokoajan jalat pystyssä! ;)

Gottago! Lämpimiä kesäpäivä kaikille!

marjuli: ookkos kans pohojosen tyttöi?

Mullei o koskaa ollu suonikohojuja, mut aina tosi keheno verenkierto raajoisa muuten. Toisaalta hyvä mut toisaalta huono; talavella ei tiijä, koska varpaita pitäis palella, ko ei niisä veri kierrä muutenkaa. Mut siis ei ole kylymäkkää.
Käjet mulla on kessää talavia yhtä kylymät ja sillo ku oli vauvoja talosa ja käytii neuvolasa nii terkkari pesetti mulla käjet aina kuumala veelä enne ku anto vauvan takas mulle sylii :D sano et lapsiparka paleltuu un kourisa xD no ei o paleltunu..

Huvittavinta musta on se,etten elläissää o tupakkaa polttanu, enkä oikeen viinankaa kans lätränny, mitkä kuulema vaikuttaa heikentävästi verenkiertoon.

Ja meilä pölyyteltiin taas niin että oksat pois :D Niinku jo aiemmin mainiin, että vaikka yhteisen hyvän nimisä, niin äläkää mittää; ku perjantaina ole tuo YHN-kerta, niin la-aamulla piti ukko oikeen herättää ajoissa enne lapsia, ett miten olis... voitte arvata oliko pöllähtäny ilime xD. Ja la-iltana uusiksi, ja taas su-aamuna ja viime yönä... heh, ihanko meillä kaniini-tauti vaivaa :))

Joo-o. Näköjää luonto se tikanpojannii puuhun vettää aina uuelleen ja uuelleen :) oksan nokkaan keikkuun XD

Mukavaa pöllyytys-maanataita itte kullekkii!

Mirkku; no melko pohjoosesta olen, täällä Meri-Lapissa asustelen ja täältä myös kotoisin.

Yritin tuossa kukkapenkkiä siistiä, mutta on varjossa 25 lämmintä ja meille ei pihalle tuulikaan käy niin en jaksanu, mutta muksut hyppii trampoliinilla =)
  • Nyt tuli vieraita pitää lopettaa..