ISOmpaa pesuetta haaveilevat 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maanantaiehtoota:)
Rätti poikki väsynyt on olotila nyt...kämppä on siivottu katosta lattiaan, lattiat vahattu ym. kyllä kelpaa alkaa järjestää juhlia, pieni pinta pyyhkäisy ennen juhlaa, eli imurointi ja pölyt pois...ihanaa kun oli siivousapua kerrankin:)
Pitäs kaivaa kalebteri laukusta ja katsella vähän, että missä mennään??? En ole laiskuuttani vielä aloittanut niitä Primoluteja, eikä tuo täti taida meille löytää ennen kun sen teen, koopeet mitä lie vissiin jo yli 70...hups???
Täytyy laskea tuo nappien aloitus niin, että ei tarvitse "tätiä" kestittää pojan juhlien aikaan. Nyt kyllä väsyttää niin paljon, että lähden tästä suihkuun ja heittydyn tuohon sohvalle pitkäkseen kattelee telkkuu...eiks sieltä joku leffa maanantaisin aina tuu???

Kukkapenkki kunnossa,muksui käytetty uimassa,grillasinkin viel...nyt iltaa töllön ääres.
Meil nuo kylvöt vaa vkonloppujen varas ku ukko kultain on vkot reissuhommis :(

Sain itestäin iha tarpeeksein ja käin kaupast ostaa rasvanpolttokeiton tarpeet...nyt on lähes 10litraa kattilas ja ei vaikeet arvata mitä vkon syön :)

Nassu vihriänä täällä luen Haidin tekstiä.. ja lattiat vahattukkin!!!! Olen kanssa koko kevään kattellu meidän lattioita sillä silmällä, vahaa kaipaisivat. Pitäisi jo lujaa vahata, ei kulu itse matto ja lattioiden pesukin on huomattavasti helpompaa sen jälkeen. Muttamutta.... aikaa, aikaa, aikaa....
Tänä aamuna taasen totesin sen saman asian minkä joka kesä totean ja minkä taas talvella unohdan, eli, ei kesällä (ainakaan alkukesästä) ehdi mitään, on jos jonkin näköistä touhua kotosalla, niin sisällä kuin ulkonakin. Sen jälkeen alkaa kesäloma rumba, pakko tehdä ainakin se yksi reisu muksujen kanssa. Saattaa olla juhliakin missä on juostava. Sitten kun tulee syksy ja sateet ja maasta on nostettu kaikki mitä sieltä saa, niin sitten alkaa lepo.. aaaahh...

Et Haidi kuiteskaan ole ajatellut kastaa sitä tikkua?? (Olet vissiin kuullut sen jutun hullusta??? Viitaten luonnollisesti itseeni)

Vieläkö yksi, mitä soppaa? Tahtoo kanssa!

Haidiiiiiiiiiii !
Tervetuloa meillekin...siivottavaa on.
Ja saat vahatakkii, ite en moisesta mitään ymmärrä.
Pitäis ehtiä rappuset irrottamaan, hiomaan ja lakkaamaan kans.
Juu ei täälä kädellä, on se niin P*k*leen pipi !

Meillä on kanssa edessä se jokakesäinen linnanmäen reissu,
vaan mistä rahat...siihen menee ainakin 300 kun me kaikki syödään ja lapsille pitää tietenkin ostaa jotku kivat yllätyksetkin sieltä ja laitteisiinhan noi menee rannekkeilla.

Aika kuuma oli eilen, ja tänään kuulemma vielä enempi.
Ihanaa ! Tykkään kesästä, mutta kurjaa olla yksinää kotona...ei oo inspiraatiota tehäkkää mitää.

Papu; mä luulen, että Vieläkö Yksi tarkoitti sitä kauheen kammottavaa kaalisoppaa....
Syökää vaan mun puolestani ihan kaikki.
Mä yritän muita keinoja...( kuten; en juo kaljaa...heh....en syö karkkii...hoh...en syö grillimakkaraa...hihhih ! )

Joox3, kaalisoppa ON hyvää! Ainakin se (melkein vaatimattomasti) mun tekemä! Meillä muksutkin popsii sitä innoissaan! Tosin, siinä on se kaashutus ongelma...

Tein joskus kesälomalla (en ikuna enään!) että vahasin lattiat yöllä, kun muut jo nukkui. Kolme yötä siihen tärvääntyi ja kyllä meinaan oli hiukka väsy!
Viimeksi laitoin vahat lattiaan, kun muksut nukahti ja itse menin myös siitä nukkumaan, oli aamuksi hyvin kuivuneet.

Mun ei tarvi vältellä grillimakkaraa. Mun elämäni grillimakkara ja vanilijajäätelökiintiöt on täytetty jo muutamia vuosia sitten. Ei kertakaikkiaan maistu. Ja tuo olunen... hmmm.. noooo, kai sitä välillä maisteloopi.

Päivää:)
Jooxille tiedoks, et vahaa vaan lattias ihan ite:))) en oo minäkään ennen tuota tehnyt ja nytkin oli ammatti-ihminen apuna koneineen...on siitä anopistakin joskus hyötyä:))))))
Matot odottaa tuossa pinossa matkaa rantaan...kohta kasaan kamppeet ja suuntaan niitä jyystämään. Illalla on ohjelmassa esikoisen laukkujen pakkaaminen...sniif sniif...vien huomenna "pienen poikani" riparille, niin se vaan aika kuluu ja pakko myöntää itsekkin vanhenen:(
Jaahas ei ne matot tässä puhdistu...rantaan mars!!!

Jep,kaalisopan tyylist...ainut sama kai se kaali ja muut jotai muuta :)
Googleta rasvanpolttokeitto nii saat ohjeet tekoon sekä nauttimiseen...se ei ookkaa iha vaa et tee ja syö ;)

Jahas, onkos kaikki siirtyneet kesälaitumille?

Eipä tääläkään sen ihmeempiä, töitä, kotihommia, töitä, kotihommia.
No, ollaan mekin uimassa käyty, muttei auringonpalvojaa minusta saa kirveelläkään, sen verran on tuota punapigmenttiä, että lähinnä kärtsään. Nyt ihme kyllä on hieman rusketusta pinnassa, vaikken ole aurinkoa edes ottanut. Johtuisiko tuosta talven Afrikka reisusta että heti on vähä ruskea kun ulkona pyörähtää.. tiedä häntä.

En pahemmin pidä pyykin pesusta (siis pitääkö siitä joku..), mutta nyt on niin ihanaa pyykätä ja viedä ulos kuivumaan. Tulee niin raikasta ja kuivuu tosi nopeasti. Meillä muuten pojat tekee eniten pyykkiä! ARgh.

Mukavia kesäpäiviä!

Joopa joo...
kauhia päänsärky ollu 2 päivää,
ei ees migreenilääkkeet tehonnu eilen. Yritin siis kaikin voimin olla ajattelemati koko kipua, ja arvatkaas mitä ?!
Takana ihka eka ruohonleikkuu !! Jihuu ! sain ekalla leikkurinkin käyntiin
( ukko yritti toissailtana opettaa mua, vaan ei saanu käyntiin peliä...)
Stadilaiskakaran ei oo ikinä tarvinnu moiseen vekottimeen tutustua,
joten aika hauskaa oli...voitte vaan kuvitella...lääni ei oo kovin iso,
mutta 2 tuntia meni, eikä oo kokonaan ajettu vieläkään.
Ei se päänsärkyä helpottanu, mutta olipahan jotain muuta ajateltavaa vähäks aikaa.

Tänään tuli sitten aamusta täti rytinällä kylään,
joten sitähän se enteili, kipu ja turvotus.
Kyläilypäiväksi tuli ihan sama päivä kun viimekerrallakin, eli 7:s .
Näillä helteillä ei ole kivaa kuleksia vaipan kanssa...öyks !!

Nojaa, se siitä.
Vieläkö Yksi; maistuuko soppa vielä ?
Tehoaako ??

Papu: jopa mullakin on tullu väriä pintaan, yleensä olen 2 viikon etelänreissun jälkeen keltainen lähinnä, vaikka rakastan rannalla makoilua....
Nykyinen ukko ei kyllä tykkää yhtään rantalomista, joten ne on saatu unohtaa tän rouvan kohilta...
Onneks nyt on omaa pihaa, voin siellä makoilla jos vaan ois vähän vähempi tota aurinkoa...nyt on ollu liian kuuma makoiluunkin.
Mutta tosiaan pyykit kuivuu ihanan nopeesti, jaksais vaan laittaa kaappeihin samantien...
joku laiska ne jättää aina lojumaan sohvalle keoksi "ehtiihän noi"-tyylillä.

Jos ei musta kuulu, niin hyviä, ihania aurinkoisia ja suopeita kylvökelejä viikonlopulle toivottelen =o} !

Terkut tännekkin
Ei täältä olla kesälaitumille karattu, vaikka laitumilla on käytykin tässä viimepäivinä, hevoslaitumilla nimittäin ja tänään mennään taas. Meillä on tuota kuopusta taas kesän tullen hevoskärpänen purrut ja ratsastamaan pitää päästä:) Kivaahan se on, vaan pirun kallista...no onneksi on tuttavan paikka missä käydään ja pientä alennusta saa ja vielä enemmän kun tekee hommia siinä sivussa...talikko kouraan siis ja paskan mättöön:))))

Sitten kesägalluppia paikoista joista kannattaisi käydä...laittakaas tulemaan. Ei näitä perinteisiä huvipuistoja jne. vaan esim. missä majoittua jos lähtee perheineen tienpäälle.
Itse voisin suositella asuinkaupunkini lähellä olevaa maatilamatkailu paikkaa kurkatkaapa tänne www.maatilamatkailumannila.com täältä löytyy eritasoista majoitusta, hotellista aittaan, karavaanialue jne. paikassa toimii ratsastustalli, löytyy kotieläinpiha ja muuta mukavaa puuhaa lapsille. Ruokaa saa pikkupurtavasta aina kunnon ravintola ruokiin. Uimaranta on mahtava ja isollakin veneellä pääsee laituriin.
Samalla suunnalla on myös Kesämaa, Retretti ja Lusto...kaksi jälkimmäitsä taiteen ja kulttuurin ystäville.

Tällaista itse tahtoisin tänäkesänä, en niin perustaisi lähteä tuonne huvipuistojen hulinaan, vaikka tuskin siltäkään voi välttyä, lapset kinuaa kuitenkin johonkin.

KIITOS Haidi hyvistä vinkeistä!! Kuullostaa tosi hyvältä tuo maatilamatkailu, ei ollakkaan koskaan moista kokeiltu. Ei kanssa olla huvipuistojen ystäviä, pakkohan sieläkin on se kerta käydä, vanhin menee jo onneksi omin nokkinensa. (Siitä tuli mieleeni, Haidi, mitkä on "fiilikset" nyt kun esikko on riparilla? Eipä sitä omaa kasvuaan huomaisi, ellei nuo muksutkin vanhenis niin kauheeta kyytiä... )

Me tykättiin muutama kesä sitten muumimailman kyljessä olevasta väskin saaresta ja perinnekylästä. Käytiin sellaisessa maasaunassakin siellä.
Täällä lähiympäristössä käydään usein merkityillä metsäreiteillä joissa on erilaisia kotia joissa voi yöpyä. Voi ottaa koirankin mukaan.
Haaveillaan lapin vaellusreiteistä. Itä-Suomessa olis kanssa todella upea kansallispuisto mihin ollaan lehdistä tutustuttu.

Jos on ajoimmeisiä, niin sininen tie oli aivan ihana, Suomen ja Ruotsin poikki Norjan rannikolle asti. Tosi hyviä pysähdys ja leiriytymispaikkoja heti Suomen rajan jälkeen.
Ruotsin puolella oli erilaisia eläintarhoja ja isoja leikkipaikkoja.

Tervehdys Papu
Fiilikset on...hmm,mitäs ne nyt on? Ikävä ei oo vielä ehtiny tulla, aamullahan se eilen vasta lähti, soitti kyllä jo muutaman tunnin kuluttua, mutta ei suinkaan äiti-ikävää, vaan sitä, että hammasharja unohtui kotiin...tuo äiti hammasharja ja pelikortiti voisit tuoda kans...tää oli puhelu kaikessa lyhykäisyydessään:) ja äitihän ajoi ja vei lapselle hammasharjan:))) paikka on ihan tässä lähellä, joten nou hätä!
Tuossa sitä juuri mietiskelin tuota ajan kulumista...minä täytän päivää ennen pojan konfirmaatiota 32...ei se ole hirveen paljon, mutta ompahan aika mennyt nopeesti, siitä kun poika syntyi...huh...pakko se on vaan myöntää, että tässä itekkin vanhenee:)))
Nyt kasaan taas mattoja ja lähden rantaan niitä raaputtamaan.

Juu noi maatilamatkailut on ihania !!
Me ollaan joskus kun on menty prätkällä Pori Jazziin niin yövytty sellaisissa paikoissa, nimiä en kyllä millään muista....mutta ihania on paikat kaksin, tai lasten kanssa.

Ja sitten kannattaa mennä kans kaikkiin ilmaiskonserttipaikkoihin,
niissä ne on parhaat fiilikset.
Kuten Kaivarin konsertit Helsingissä, tietysti stadilaisena täytyy mainostaa.
On aivan ihanaa lastenkin kanssa !!!
Ja kaikki valoshow-jutut- voittaa lintsit ja zoolandiat mennen tullen.

Ja hei hyvät rouvat: älkää puhuko vanhentumisesta...pleeeez.
Mulla esikot menee ( jo ) kolmannelle luokalle,
ja itellä paukkuu 40 täys justiin.
Käääääk....onneks henkisesti en oo päivääkään yli 23:n,
muiden mielestä kylläkin 25 on jo ohitettu....

No mut en vanhene, en. EN SUOSTU.

*NIISK*
Ah, niiiiin ihanaa, kävin lukemassa Katan kuulumiset ja vauvan tulon maailmaan. No, eihän välttämäti synnytyskertomukset _ihania_ ole, mut aina mulle tulee(onnen/haiku) tippa linssiin.

Katalle paaaaaaljon onnitteluita ja jaksamisia jos satut täällä "kulkemaan"!

Papu hoi, mistä sinä katan kuulumisia kävit lukemassa? Tahtoo kans, mut plärätessä ketjuja läpi en sitä löytänyt...en yleensä lueskele odotusketjuja, sieltä se varmaan löytyy, mut laiskana en jaksa käydä etsimään:))

Kiireesti lukasin läpi tei jutut...pyydän anteeksi jotten nyt kerkii liittymään keskusteluun.
Sen ver omaa napaa et,keitto maistuu viel :)...en oo orjallisesti sitä ohjetta noudattanu vaan pitäny sen ns.pää ruokana,aamupalana ja iltapalana.Oon myös joskus syöny palan leipää ja joo,juonu kahvii.
Vaakal en oo käyny,ei ainakaa turvota yhtää ;)

• Näyttää siltä että ollaan taas putoamassa,niin täytyy jotakin kirjoitella.
    Tänään on nautittu auringosta ja pakkailtu esikoiselle tavaroita kun lähtee huomenna partion kanssa Tampereelle partion suurjuhla tapahtumaan ja käyvät myöskin särkänniemessä.Minulla myös ikäkriisi painaa päälle, tuntuu että vastahan tuo esikoinen syntyi ja nyt lähtee ilman äitiä! reissuun.
    Ja pahoinvointi on tullut kuvioihin ja se tuntuu yllättävän pitkin päivää jos ei muista syödä,Kääk ja pitäis yrittää mahdollisimman vähän päästää painoa nousemaan =/
    Sitten olen pähkäillyt myös sellaisen asian kanssa että käynkö yksityisellä varhaisultrassa vaiko en??!!Muuten pääsen varmistamaan että onko mahassa jotakin ja kaikki hyvin niin 11/12 viikolla np ultraan jonka kunta ainakin vielä tarjoaa!

Kivoja lomavinkkejä noista teidän jutuista sain, joku maatilamatkailu ei ehkä ole meidän juttu,lähes naapurissa on iso karjatila,mutta ainakaan huvipuistoihin ei tänä kesänä lähdetä ollaan neljänä kesänä oltu peräkkäin,ei jaksa nyt.Vois lähteä koluamaan itärajaa ilman sen suurempia määränpäitä tai aikatauluja , saa nähdä mitä ukko tuumii siitä!?
    Nyt alkaa uni voittamaan koko päivä oltu ulkona niin ei meinaa enää silmät pysyä auki,öitä!

Hellou!

Marjuli; kokeile näkkileipää ( auttaa myös siihen painonnousuasiaan ), vettä,keksiä, porkkanaa tai sitruunaa.
Auttavat ( kuulemma ) pahoinvoinnin yllättäessä.

Meiltäkin piti poikien sinne tampereen partiojuhlaan lähteä, mutta kun ovat isällään, ni hänpä ei poikia sinne kuskaile...ei ole kuulema tarpeellista moinen ( !? ! )
Joskus sitä vaan miettii, että mikähitto mun tuli, ku tommosen kans lapsiaki tein...
onneks nykyinen ukko on ihan toisenlainen ;o)

Meikä lähtee tänään Helsinkiin terassille nautiskelemaan oluesta ja auringosta,
unohtamatta komeita nähtävyyksiä....hih ! ;-D
( Nyt kun asutaan ihan maalla, on tosi ihanaa käydä -liian harvoin kylläkin !-tässä maailman kauneimmassa kesäkaupungissa )

S`on moro ja viikonlopun toivottelut kaikille =o} !!!

Tuossa on linkki siihen Katan kertomukseen johon todellakin vahingossa törmäsin, painoin ilmeisesti väärää nappia tai jotain.. Mukava vahinko!!

http://plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1526504,675

Taasen huomaa kuinka meitä (siis immeisiä) on moneen junaan. Minä en vapaaehtoisesti lähde kaupungille, ainakaan ilman todella kunnon syytä. Terassit on yök. Baarissa tosin tulee joskus harvakselteen käytyä ja tanssittua jalat kipeiksi.
Tahtoisin asua oikeen kunnon korvessa, eli umpiepäsosiaalinen yksilö..

IIIIIIHANAA, perjantai!! Tänään olis pakko päästä ajoissa töistä, siivois vähän ja sitten vois viikonlopun vaan olla!! (niin joo, senkun näkiskin..) Ainakin tehdään retki johonkin, vaikka pyörällä ja illalla bongaillaan poikien kanssa lepakoita! (Ne on ihan ok, kun ei tule liian lähelle!)

Marjuli, suosittelen lämpöisesti yksityisen ar ultraa, kävin itsekkin nuorimmaisesta ultrat yksityisellä ja on "hieman" erilainen meininki kuin kunnalla, ne jopa puhuu! Ja kyllä se ar ultra antaa mielenrauhaa. Meillä on kohtuuhintainen tuo yksityinen lääkäriasema, jossa muksutkin vallan käytän, meidän arvauskeskus on mennyt aivan pohjanoteraukseksi.
Tytön kanssahan viimeksi siellä kävin ja lähetteen sairaalaan laitto vasta sitten kun neiti ei enään pystynyt edes seisomaan! Eivät uskoneet minua että tytöllä on kauheita kipukohtauksia, kun oltiin otettu särkylääke ensin, että pystyin viemään hänet lääkäriin!! Arvatkaas olisiko tehnyt mieli mojauttaa "tohtoria"!!!!!!!
Olis pitänyt silloinkin viedä heti suoraan yksityiselle, ikävä juttu, ettei se ole kuin toimistoaikoina auki, siihen voisivat vielä santsata.
No, nyt tyttö rupeaa olemaan kunnossa, mutta turhaa kärsimystä oli!

No niin nyt on sitten tyttö laitettu matkaan haikein mielin =( Ei vain, hyvä että pääsee matkustamaan!

Kyllä olen nyt aikani mietittyäni tullut siihen tulokseen että käyn ar ultrassa,pitää alkaa varaamaan aikaa.Kuten myös hammaslääkäriin täytyis varata aikaa, se kun tahtoo aina jäädä!
Vaikka tottapuhuen minun pitäisi alkaa heti siivoamaan,olen aloittanut jo monta päivää sitä!!Täytyy oikeasti ruveta siivoileen,mutta kuulumisiin.

Että ikä kriisii pukkaa siel yhdelle jos toiselle ;) ...tuttu juttu,en voi enkä haluu olla jo 30,mut pakko uskoo ku vanhin mänee 5luokalle...vasthan mie menin!!!! :D

Miust ois ihana istuu terasseil ja juosta baareis...kriisii ;),tulis vaa vaavi ja rauhottas!
Ens vkol sit koilanpennun saan...jos vähä auttas johkuu nyytti kuumeeseen,mitä siit et sil 4jalkaa ja karvoi paljo :D

No johan on hiljaista,onkos kaikki nauttimassa ulkoilmasta vai onko tullu käytyä terassilla!!??
Meillä on ollu kohta liiankin hiljaista kun molemmat tytöt on ollu viikonlopun reissussa, poikakaan ei ole saanut tapella kenenkään kanssa.

Harvemmin tuota tulee terasseilla käytyä ja tosi harvoin baarissakin, ennen lapsia olin kyllä aikasta kova bilettään , tyttökavereiden kanssa käytiin kolmeki kertaa viikossa baarissa, jotta tais tulla minun kiintiö silloin täyteen.
Ei oikein tuo ajatus juokse kun väsyttää, mutta kirjoitelkaahan kuulumisia!

Hiljasta on ...ku huopatossu tehtaalla.
Ny ei tarvii huokailla kuumuudesta...on nii vilakkaa jotta.

Peittoi pöllytelty just sen ver et on mahdollista taas jännittää ku sen aika...saa nyt nähä.
Koiranpentuu lähen täl vkol hakemaan :)

Kukkuu kaikille!
On tainnut kesä viedä mukanaan kaikki...
No, meillä on myös kiirusta, töissä nimittäin. Jos meinaa päästä lomille, niin hommat on tehtävä alta pois. Ja muuten ollaan paistateltu päivää. Tai minä paistattelen enempi varjossa tai vedessä.
Meinasin muuten joutua uimaan vaatteet päällä, kun nuorimmainen päätti lähteä heti uimaan ja porskutteli (kellukkeilla) jo pitkin järveä, enkä itse ollut edes ehtinyt riisua!!! Onneksi neiti sitten loppujen lopuksi kääntyi rantaan takas, ite olin jo melkein vesirajaan asti vedessä, hame korvissa! Oli siinä taasen muilla hauskaa..
Meillä on koko perhe kovia uimaan, pojatkin ovat oppineet viisi vuotiaana uimaan, saas nähdä koska tämä neitokainen pysyy ilman kellukkeita pinnalla.

vieläkö yksi; mitä koiravauvaa haette?