Inseminaatio

voi mikä uni Tanzzzkulla. Mä muistan kan nähneeni tosi paljon unia lapsettomuudeta ja omasta raskuadesta sillon ennen ku me tämä ensimmäinen saatiin.

Nöppö: siittiöt elää naisen elimistössä 1-4 vrk jos ne sinne luomusti menee, et kai ne inseminaatio simpat elää sit yhtä pitkään. Kai?!

PP1 siis. Mahaa nipisteli aamulla vielä melkoisesti ja housut + auton turvavyö tuntu pahoilta ku aiheutti painetta. Nyt iltaa kohti on jo vähän helpottanut, mut melekonen pallo tuo masu edelleen on. Onneksi raskaskaan liikunta ei tässä vaiheessa oo huonoksi, tuli nimittäin melkonen urakka tehtyä tänään risusavotassa ja vielä nuhasena. Melko varovasti siellä kyllä piti kulkea ettei kaadu ja loukkaa mahaansa pystyssä töröttäviin keppeihin.

huh ku on vielä pitkä aika et saa testata tai voi edes ruveta kuulosteen raskuasoireita!! Esikoisesta mä sai ekat oireet pp5, tästä en kyllä odota niin aikasin.
 
Kiitos Zenaelle hyvä tietää! :) Masu on kans hieman turvoksissa täällä. Itellä oli tänään normaali työpäivä, ja jotenkin sitä vaan ei saanut mitään aikaiseksi. Ajatus oli aikalailla ihan jossain muualla (tiedätte varmasti missä).
Zenaelle minkälaisia oireita sulla oli jo silloin kun esikoinen oli haaveissa? Milloin muuten ajattelit aloittaa testaamaan? :) Lääkäri sanoi mulle, että jos ei kuukautiset ala kahden viikon päästä perjantaina, niin sitten testiä ... Katsotaan, maltanko niin kauan odottaa!
 
Hei,

Ekaa kertaa tänne ilmoittautulen... Olemme yrittäneet lasta yli kolme vuotta. Vuosi-puolitoista sitten menimme yksityisen kautta julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin. Tuloksena selittämätön lapsettomuus ja hoitona inseminaatio. Ekan inssin olisi pitänyt tapahtua viime syyskuussa, mutta mieheni ei ollut valmis siihen. Jätin asian "orrelle" ja nyt 23.4. se päivä viimein koitti.

Kp 2 oli 0-ultra, missä yhteensä oli 23 follikkelia...Söin alkukierron 3-7 pv yhden clomin. Kp 14 oli ultra ja siellä havaittiin molemmin puolin yksi 16mm pallura. Keskiviikkoiltana pistin pregnylin. Itse en tiedostanut jännittäväni, mutta neulan poisvedettyä katosi kuulo ja näkö sumeni. Hetken jo ajattelin, että nyt meni johonkin vika paikkaan, mutta muutaman minuutin päästä normiolotila :) Ovulaatiotestin tein keskiviikko aamuna (illalla pistos), näytti negaa. Torstaiaamuna tein uuden, tuli haamu. Perjantaiaamuna vahva viiva.

Perjantaina miehen simpat pesuun ja inseminaatio ennen puoltapäivää. Inseminaatiota jännitin, sillä aukiolotutkimuksessa lääkäri kertoi kohdunsuuni olevan niin pieni, että sitä piti pihdeillä avata. Sama juttu nyt. Kipua hieman, mutta muuten kivuton toimenpide. Miehen omista 78 % pesun jälkeen liikkui hyvin/mutkitellen ja määrä 10 milj./ml. Lääkäri sano, että hyvä arvo, tiedä häntä...

Kaikki alkoi hyvin, mutta iltapäivällä tuli sairaan kova maha kipu. Kävely onnistui kyttyrässä ja joka askel tuntui kuin joku vetäisi alavatsasta sisuskaluja alaspäin. Kuume nousi 38, mutta laski illasta. Syöminen sattui. Soitin illalla lääkäriin, onko normaalia? Kehui, että itse toimenpide niin vaivaton, että ei siitä pitäisi tulla mitään. Kohtu on voinut reagoida jotenkin... neuvoi ottamaan 2x500 mg panadolia. No reagointia jatkui vielä eilisen :( Tänään aamulla mahakipu suurinpiirtein poissa.

Onko kellään ollut vastaavia kokemuksia? Pelkään, että kohtu ei vastaanota vieraita tunkeilijoita ja tämä inssi tuottaa negan...
 
Tervetuloa mukaan elohopea! Voihan olla, et sun kohtu on jollakin tavalla reagoinu jos kohdunsuuta on pitänyt pihdeillä avata. Ainakin kohdunsuun venytys saa synnytyksen takuu varmasti käyntiin... Itellä ei kyllä oo kokemuksia vastaavasta.

nöppö: Selailin tuossa raskauspäiväkirjaa läpi ja mulla on tullu ekat oireet raskaudesta jo pp4. sillon tuli nivuskipua ja rintoja rupes särkeen tosi voimakkaasti. Tosi varhaisessa vaiheessa tuli myös isot verisuonet näkyviin rintakehälle jotka meni rintoihin sekä lantion ja vatsan alueelle. Oli siinä mahan nipistelyä ja kuukautistyyppistä kipuakin + röyhtäilyä ja huimausta.

mä testasin esikoisesta herkkään testiin selvän plussan pp12, nyt odottelen rauhassa ainakin sinne asti. Jos ei oo mitään oireita niin sit varmaan katellaan alkaako vuoto ja testataan jos ei ala. Olishan se mahtava äitienpäivälahja jos malttais olla sunnuntaihin asti testaamatta (siis jos vuoto ei oo alkanu) ja pärähtäs plussa tikkuun :)

Mitä Sammaleen uusintatestit on näyttäny?

Entä Siniruskon vointi?

-Zenaelle pp2-
 
Tervetuloa Elohopea

Minulla oli myös tosi kivulias ensimmäinen inssi. Kohdun kaula oli niin mutkalla,ettei normaalilla katetrilla niitä simppoja sinne saatu ja lääkäri joutu laittaan pihdit ja jäykemmän katetrin. Eikä se siltikkään onnistunu ja simpat pistettiin noin 8cm "Liian alas". Mahakivut oli tosi kovat ja jouduin syömään monet särkylääkkeet. Kipuja oli kuukautisiin asti! Toinen inssi menikin sitten paremmin,kun sattui sama lääkäri ja hän jo tiesi ongelman ja osasi jo heti toimia oikein =) Ei tullu niitä turhia ronklaamisia.
 
Voih ja ahistus. Pitkät pätkät kirjoittelin ja tuotos katosi lähetysvaiheessa bittiavaruuteen. :kieh: Noh pikana uudelleen.:) Viimeisen clomin nappaaminen edessä huomenna ja sitten olis Fostimonien vuoro. Apteekissa meinasi tulla ongelmia sen ostamisen kanssa. Niillä ei ollut paikalla sitä vaan joutuivat tilaamaan. Farmaseutti kysyi siinä tiskillä et otanko mä molemmat reseptiin kirjoitetut pakkaukset saman tien ja mä tollona pähkäilin et samahan se on vielä säästää se toinen paketti ensi kuuta varten, et mitäpä niitä varuiksi kotiin ostamaan. Onneksi kotiin päästyä alkoi päässä raksuttaa että mähän tarviin ne molemmat jos aion ohjeen mukaan itseäni pistellä. :) Tuli siinä vaan sit mieleen et aika vähän nuo farmaseutit näisä lapsettomuuslääkkeistä tietää.

Mulla on viikko lomaa ja loma tulee tarpeeseen. Ollut aikamoista painetta töiden ja opiskelun kanssa, plus esikko on ollut infektiokierteessä, eikä nämä inssimietteet tätä olemista ole helpommaksi tehnyt. Vielä en ole huomannut mitään kauheen suurta olossa ja mielialassa mut paino on pompsahtanut kilon ylöspäin ja vatsaa turvottaa. Saas nähdä mitä noi fostimonit saa aikaan.

Tsemppiä kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa.. ja tietysti niitä plussatuulia. :)
 
Hyväähän minulle kuuluu ja vointikin on oikein hyvä. =) Vuoto on ainakin toistaiseksi loppunut ja rinnat tulleet tosi aroiksi ja turvonneet aika lailla.Tänää eka yökkääminen,tai kakominen,hyi.... :heart: Hyvillä mielillä täällä ollaan!! Varhaisultraan vielä reilu viikko...
Tsemppiä kaikille!! :heart:
 
Tosiaan inssi meni perjantaina hyvin. Kaksi n. 20mm follia, kummallakin puolella yhdet. Simpat oli hiukka huonommat kun viimeks, mutta kuitenkin ihan ok. Peittoja heiluteltu varmuuden vuoksi :D Lauantaina mahaa vihlo aikalailla, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Jotenkin nyt on toiveet taivaissa, kuhan vaan ei joutuis pettyy..
Peukkuja muille piinailijoille :heart:
 
Hei! Pääsiskö tänne mukaan, kirjoittelin aikaisemmin tuossa Clomifen-pinossa, mutta nyt menossa parin viikon päästä ekaan inssiin (vk19). Lasta on toivottu kolme vuotta ja molemmissa on pientä häikkää, sekä ovuloinnissa että simpoissa. Nyt kp 3/33.
 
Tervetuloa mukaan AdAstra! Onko sulla pelkot clomit inssiin vai lisäksi piikit?

ON: PP3, vatsakipu onneksi loppunut. Varmaan siitä punktiosta oli niin kipeänä. Lauantaina ja sunnuntaina tuli ovisviivat vasta testeihin, on kyllä joka päivä peittoja heiluteltu vielä lisäksi. Ei kyllä haittais yhtään vaikka olisi kaksikin tulossa! =) Toivon niin kovasti tärppiä... Muuten pitää jonottaa niin kauan ennen kuin hoidot jatkuu.
 
Moi vaan AdAstra! Eipä sillä, uusi kirjoittelija minäkin. :)

Mulla on ihan outoa kun ei tällä hetkellä ole mitään normaalista poikkeavaa oloa. Ellei sitä lasketa et olen ollut tehokkaana ja siivonnut aamupuhteiksi koko mökin. :D Joskus saa (onneksi) tällaisia virtapiikkejä. Noh, katsotaan mitä nuo piikit tuo oloon.


Mua ei sinänsä jännitä toi perjantain ultra, mut se mietityttää et jos on folleja kehittynyt sitten, et onkohan niitä sitten useampia. Mun täytyy rehellisesti sanoa et olisin aika iiiiik jos meille tulis kaksoset. Tietysti oltais onnellisia,mut kyl vähän hirvittää kuitenkin. Esikko ei ollut mikään helppo vauva ja ensimmäinen vuosi opetti arvostamaan unta aikalailla. Sen takia kaksi vauvaa mietityttää, mut toisaalta kun siitä vauva-ajasta selviäisi, niin olisi ainakin kisuamiskaver lähellä. :) Mut tietysti otetaan mitä annetaan.. jos annetaan..
 
AdAstralle tervetuloa mukaan.

mulle tuli Matroskin kans heti 2 kg painoa ku ekan clomin heitin nassuun, on se vaan kumma... Lueskelin eilen tuolta OYS:n pinosta sun ajatuksia tästä toisen lapsen kaipuusta. Mulla on ihan samat ajatukset, vaikka tämä ensimmäinen on maailman täkein ja ihanin niin kyllä meidän onnesta jää puuttumaan todella iso pala jos toista lasta ei koskaan tuu. Oon käyny melkein samanlaisen lapsettomuuskriisin läpi hoitoja odotellessani kuin ennen esikoista kävi. Kamala kaipuu, katkeruutta ja toivottomuutta...

Meille olis kyllä kans melkonen järkytys jos tulis kaksoset. Haluaisin kyllä kolme lasta, mut yksi kerrallaan kiitos. Tottakai meki otetaan kaksi vauvaa vastaan ilomielin, jos semmoiset annetaan, mut olishan siinä melko tiukilla kaksivuotiaan + kaksosvauvojen kanssa. Miten kaikki turvaistuimet saatas edes mahtumaan autoon?! Meillä sitä riskiä ei kuitenkaan ole kuin identtisten muodossa...

(.) pp3, nivuskipua ja juilintaa vasemmassa muansarjassa, välillä myös nipistelee mahaa. lääkkeiden vaikutusta vielä.
 
Heippa virtuaalisiskot,

Täältä surullisia uutisia! Tänään ultrassa pikkuisen sydän ei lyönyt (olisi pitänyt olla 7+0). Nyt siis odotellaan josko pikkuinen tulisi luonnollisesti ulos ilman lääkitystä. Surullinen mieli, tuleva perheenjäsen oli jo mielessä. Tästä en kuitenkaan aio masentua vaan suuntaan nokan kohti uusia hoitoja. Toivottavasti inssit tuottavat jatkossakin plussia.

Onnea kaikille piinailuihin ja plussauksiin!! <3
 
Kirjoitan nyt vielä tännekin kuulumiset, jos teitä kiinnostaa..

Punktiosta selvitty hengissä... Saaliiksi saatiin 5 munasolua, josta 4 näytti hyvältä. Vähän tuli verenvuotoa punktiossa. Osui johonkin verisuoneen... Kova kipu alkoi punktion jälkeen säteilemään selkään ja jonkin aikaa siinä jouduin huilaileen ja kipulääkkeitä sain. Automatkalla tuli pahoinvointi, mut nyt vointi ihan ok, kunhan vain lepäilee. Limakalvo oli nyt sit vaan ohentunut eli viimeks oli 9mm ja nyt sanoi vaan et on ohut... En hoksannut kysyä et paljonko! Lääkkeinä nyt menee sit zumenon, prednisolon ja huomisesta luget. Huomenna klo.12 jälkeen selviää alkioiden tilanne. Jännittää!
 
Tervetuloa uudet piinailijat!

AdalaineVoi eei, mimmoinen on vointi? Hirmuisesti voima haleja! On se niin katkeraa, kun toivo on todella korkealla pikkuisen suhteen ... :ashamed:
Zenaelle Kiva kuulla minkälaisia oireita sulla sillon on esiintynyt.. Mulla ei kyllä ole yhtikäs mitään oireita vielä. Ei kai sitä vielä aina esiinnykkään...
Nyt menossa pp3. Joudun huomenna ja lauantaina ottaa puolikkaan annoksen pregnyliä vielä, kun viime kierrossa alkoi muutama päivä aikaisemmin ennen kuukautisia se typerä veren vuoto.

 
Kiitos vastauksistanne!

Sitä yrittää olla ajattelematta, tärpääkö vai ei, mutta kroppaa kuuntelee kuitenkin väistämättä. Nyt menossa pp3 (jos osaan oikein teidän lyhenteitä käyttää :) ). Eilisestä lähtien rintojen sivut olleet kipeät. Ei muita oireita. Meitä on vissiin monta, jotka odottaa testailuja 7.5. ...
 
Adalaine Voimia ja haleja paljon :hug:

Sinirusko Onnea todella paljon plussasta :)

Omaa napaa: Mä jään tältä palstalta nyt takavasemmalle..siirryn seuraavaksi tonne ivf-porinoihin..Tänään soitan sairaalaan ja ilmotan itseni ivf-jonoon..eli jos jotain hyvää täytyy tästä löytää niin saanpahan nauttia kesästä ilman pettymyksiä..Aattelin ottaa ihan rennosti, ja jos tärppää luomuna niin se ois enemmän ku toivottua, mut en jaksa nyt kesällä stressata siitä. Toivottavasti koeputkihommat tois viimestään toivotun tuloksen.

Peukkuja teille kaikille piinaajille!! Oli kiva jutella teidän kanssanne ja jännäillä yhdessä :heart:
 
oi voi, paljon voimia Adalainelle :hug:

Pikkumudelle paljon onnea IVF hoitoihin! Koitahsn tosiaan nauttia kesästä ja sen mukanaan tuomista ihanuuksista.

PP4. Aamulla närästeli ja röyhtäytteli. oikeeta nivusta + reittä vähän särkee, luulotautisen vaivoja. Tuskin mulle ainakaan esikoisen oireista tuota rintojen särkyä tulee, ne on niin mahtavat nahkataskut imetyksen jäljiltä et mahtuvat ihan hyvin turpoomaan ylimääräsen ihon sisällä vaikka kuinka ;) Mulla on tapana maata eteisen lattialla ja antaa tytön touhuta mun mahan päällä: hän istuu, läimii, konttaa yli ja joskus jopa seisoo ja kävelee mun mahan päällä. Yleensä se tuntuu vaan inhottavalta mut tänään kävi ihan kipeästi alamahalle.

Tilasin tänään netistä raskaustestitikin valmiiksi, onpahan sitten olemassa kun se pieni ihme tapahtuu et pääsee testaamaan :)
 
Kiitos kaikille tukijoille! On tää palsta ihana, täältä saa vertaistukea!
Vointi on hyvä, kovaa paineen tunnetta edelleen, mutta ei vuotoa. Nyt siis odottelen että vuoto alkaisi. jos ei niin meen ultraan ja saan lääkkeet tyhjennykseen. On tämä raskasta, mutta onneksi on pieni 1,5v esikoinen jota halatessa tulee niin ihana tunne. Sitä arvostaa enemmän mitä jo on. Palaan palstaileen heti kun saadaan taas pistelyt aluilleen!!

Onnea kaikille jännäilijöille ja toivotaan paljon plussia!
Sinirusko: ihanaa että raskausoireet jatkuvat! Se on hyvä merkki se! Pidetään peukkuja että saat nauttia raskaudesta loppuun saakka <3
 
Toivon Adalainelle paljon voimia :hug:

Koskaan en ole sanut itse plussaa. Tänään alkoi pieni vuoto ja menkkamaiset kivut, vaikka vasta neljäs päivä inssistä...toivottavasti häipyis pois ja olisi jotain muuta kuin menkkojen alkua. Vaikka toivoa ei enää näiden vuosien jälkeen uskalla pitää korkealla, tippuu sitä kuitenkin joka kerta jonkun matkaa :(
 
Adalainelle :hug: Toivottavasti elohopean pikkuvuoto + kivut johtuis kiinnittymisestä eikä orastavista menkoista. :/

Pistin tänään ekakerran fostimonin ja oli ihan pakko alkaa kysyyn et onko teillä muilla tullut iholle hetkeksi saman tyyppinen "kupla" kuin mikä tulee jos pistetään ihon sisään? Itse kun pistin sen tänään, neula oli aika vinossa eli n. 90 asteen kulmassa ja sit se tuli se kupla joka kohta kuitenkin "suli". Sen verran tiedän ammatin puolesta että tuollainen pistojälki tulee kun pistetään ihon sisään ja mietinki et auttaakohan toi lääke nyt niinku sen pitäs?

Mut nyt back to reality ja saunottamaan äärettömän "hyvän" tuulista uhmaikäistä. :/ :D
 

Yhteistyössä